Wanneer de afbeelding op de puzzelstukken de Mol moet voorstellen, dan kom ik toch eerder op Sarah uit dan op Merel.
De maker ervan (naar alle waarschijnlijkheid de al vaker genoemde graffiti-artiest Chota 13) heeft zich mogelijk moeten baseren op foto's die op internet circuleren.
Ik heb Merel enkele malen getekend en heb om die reden meerdere foto's van haar bestudeerd. Daarbij kon ik constateren:
Merel heeft geen volle onderlip.
Merel heeft behoorlijk zware en donkere wenkbrauwen.
Merels oogleden zijn wat dik en de 'vouw' erin ligt aan de buitenzijden dicht op haar ogen.
Merels kaaklijn is hoekig, niet rond.
Deze kenmerken heb ik vergeleken met foto's van Sarah, die (net als die van Merel trouwens) een ander beeld geven dan je van haar in widm ziet.
Sarah's gezichtskenmerken komen veel meer overeen met de beeltenis op de puzzelstukken:
Ze heeft een volle onderlip.
Ze heeft tamelijk smalle, fijn getekende wenkbrauwen.
Ze heeft oogleden waarvan de 'vouw' wat hoger boven haar ogen ligt.
Haar kaaklijn is ronder dan die van Merel.
Ter illustratie bijgaand twee fotootjes van Sarah, waarop ze overigens donkere ogen lijkt te hebben...
Van de andere kant: Chota 13 (en ook andere schilders in Medellin) beelden de portretten meestal af met heel volle onderlippen, dus het kan best zijn, dat de afbeelding die M0lmuis eerder heeft gepost van een vrouwengezicht met rechtsboven een vogel (Mirlo?), de inspiratie voor de crew is geweest voor de puzzelstukken.