Auteur Topic: De Mol in de media (2021)  (gelezen 16640 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2021, 12:21:55 »
Bedankt Vermoljoen en salb!

Prachtig inkijkje in wat de leukste "job" ter wereld moet zijn.

Hilarisch dat dit:



...inspiratie was voor de race-opdracht in Mexico. ::rofl::

Ze vergissen zich trouwens wel in jaartal en molserie als het over die hacienda gaat want dat was De Mol 2. ;)

En het is maar goed dat ik niet in België woon anders had ik dit soort (kranten met) artikelen ook gekocht. Nu hou ik het alleen bij Humo's met molartikelen. Ik heb ze zojuist geteld en het zijn er 46. :P
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 12:34:42 door Heinz »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2021, 12:41:10 »
Oh ja, jij verzamelt alle HUMO-artikelen over De Mol als ik me niet vergis?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2021, 12:44:17 »
Ja, ik heb ze vanaf het allereerste uit 1999. Ik kan de beste ervan wel eens in het archief op deze site zetten. Altijd leuk om nog eens terug te lezen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2021, 13:20:48 »
Vijf mannen van 34 /m 39 die de opdrachten verzinnen. Misschien is er ook wel een vrouw in Belgie die het kan en leuk vindt om opdrachten te verzinnen?
2 vrouwen die de kandidaten selecteren. Misschien is er ook wel een man in BelgIë die het kan en leuk vindt om kandidaten te selecteren? ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2021, 14:03:33 »
2 vrouwen die de kandidaten selecteren. Misschien is er ook wel een man in BelgIë die het kan en leuk vindt om kandidaten te selecteren? ;)

 ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2021, 17:41:33 »
Ik zou zeggen, don't fix if it isn't broken. Diversiteit is altijd goed enz. maar de opdrachten en casting van de Mol zijn subliem dus deze mensen doen het allemaal gewoon super goed. Niets aan veranderen ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2021, 19:13:48 »

Elisabet deelt haar theorieën op de radio:


In de studio daarnaast en in de redactieruimte daarachter heb ik stage gelopen :D

On topic: geen debation island dit jaar, maar wel Het Molletje ::bravo::


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2021, 09:48:51 »
Aflevering 2

In deze artikels worden alle kandidaten stuk voor stuk besproken:

HLN - De Mol’ hakt er stevig in: niet één, maar twee kandidaten moeten het spel verlaten
newsmonkey - ‘De Mol’: na de tweede aflevering hebben we een nieuwe hoofdverdachte

wieisdemol.be:

Kandidaten die vanuit een opblaaszwembadje achteraan in een rijdende truck Duiste karaokeklassiekers meebrullen, of lichtjes beschonken met een plateau wijnglazen een stijle bergwand afsukkelen. Sommige opdrachten leveren zo'n grappige beelden op dat je bijna zou vergeten dat de zoektocht naar De Mol ook een keiharde afvalrace is. En op dat moment kunnen we altijd weer op de makers rekenen om het spel een andere richting uit te duwen en een bommetje in de groep te droppen. Soms letterlijk.

Dit keer bleek het een bom te zijn die de kansen op het halen van de volgende aflevering wel eens drastisch konden verminderen. In een atoombunker vochten twee teams een koude oorlog uit met elkaar, en werd er op geen leugen gekeken om de volgende aflevering te halen. Van de 5 kandidaten waarvan de eliminatiestoel overeind bleef staan, trokken Dami en Kevin uiteindelijk aan het kortste eind.

"Het is echt heerlijk om de beelden terug te zien. Maar die laatste tien minuten van de aflevering brengen natuurlijk wel wat minder leuke gevoelens terug", zegt Kevin na zijn eliminatie. "Ik besefte dat de kans twee op vijf was, en ik veel te weinig info over mijn mogelijke verdachten had. Ik was ook nog over zoveel aan het twijfelen, en heb besloten om te spreiden. Dat is niet juist gebleken."

"Het is wat het is" reageerde hij nuchter op zijn rode scherm, maar Dami kon haar teleurstelling minder goed verbergen. "Klopt. Ik was echt heel overtuigd van mijn mol", zegt ze. "Ik had het helemaal niet zien aankomen, en ben dan ook nog eens heel emotioneel en gevoelig. Ik had een hele strategie in mijn hoofd om te spreiden, maar op het moment zelf heb ik mij toch zo laten leiden door een paar signalen die ik had opgevangen. Voor ik het wist zat ik met de gevreesde tunnelvisie, en was ik er eigenlijk van overtuigd dat ik niet degene zou zijn die naar huis zou gaan. Ik was dus verkeerd."

In de auto werd er achteraf dan ook druk gespeculeerd. "Ik denk dat de deur twee minuten dicht was en Dami al riep: ik heb dat en dat en dat gedaan!", aldus Kevin. "We hebben ook een gezamenlijke conclusie getrokken uit de theorieën die we samen konden leggen in de auto, maar daar kunnen we natuurlijk nog niets over zeggen", vult Dami aan. "Met twee naar huis vertrekken is trouwens zoveel aangenamer, dat zouden ze altijd mogen doen! We komen heel goed overeen, en ik was heel blij dat ik samen met Kevin naar huis kon rijden."

En zo eindigt het spel voor twee deelnemers die duidelijk niet even verdacht waren bij de kijkers. Met 18% stond Kevin vorige week bovenaan onze molpoll, terwijl Dami slechts 7% van de stemmen achter haar naam kreeg. "Eigenlijk werd ik door mensen in mijn omgeving ook niet verdacht", zegt ze. "Af en toe dachten ze eens een leugen of wat stress te zien, maar ik ben toch een redelijk open boek". Bij kevin lag dat anders. "Al bij de bekendmaking van mijn deelname werd ik als verdacht gezien. Ik heb blijkbaar een hoofd dat er niet heel betrouwbaar uitziet."

https://www.wieisdemol.be/nieuws/133/een-explosieve-situatie
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 09:59:10 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2021, 13:36:18 »
Uitgebreid interview door Magali De Reu met Gilles De Coster:



Edit: Echt een aanrader! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 2-04-2021, 15:27:25 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2021, 14:10:38 »

Over die regen, hilarisch!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2021, 19:13:58 »
Citaat
Echt een aanrader! ::bravo::

Dank je Heinz, was zeker een aanrader  ::jaja:: ::bravo::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2021, 14:43:11 »
Echt super dat je dit hebt gedeeld Heinz. Ik vond het heel interessant (niet alleen de stukjes over De Mol, ook om Gilles nog wat beter te leren kennen)! De openingsproef is door de regen dus veel beperkter / anders gespeeld dan de bedoeling was, interessant gegeven voor onze analyses van die proef.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2021, 17:24:55 »
Graag gedaan. Ik vind Magali De Reu (ik kende haar niet) ook een heel prettige interviewer. Ik heb meteen al wat andere interviews (Elisabet, Rik Torfs, Wim Helsen) bekeken. :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2021, 00:00:08 »
Van wieisdemol.be:

In de geschiedenis van De Mol is er wellicht geen enkele kandidaat die zo hard voor zijn plaats heeft moeten vechten als Noah. Na de strijd in het maïsveld zagen we enkele weken geleden hoe de benjamin van de groep onverwacht als aanvaller aan zijn molavontuur mocht beginnen.

"Ik stond versteld toen ik een telefoontje kreeg van de productie", zegt Noah. "Ik geloofde mijn eigen oren niet, en dacht dat het een grap was. Aan de start van de openingsopdracht schatte ik mijn kansen heel laag in. Door het koude weer en de regen was de moed eigenlijk al helemaal weg, maar eens de opdracht startte gingen we er allemaal voor. En opeens zat ik wel in die wagen. Met vuile handen, aan het zweten in die helm en ik hoorde mezelf ademen. Ik dacht: Noah hoe heb je dat nu weer geflikt?"

En zo nam de ene West-Vlaming de plaats in van de andere. "Ik voel mij nog steeds heel schuldig over Jens, want ik zou het zelf heel erg vinden moest ik te horen krijgen dat ik niet meer mee zou mogen gaan op reis. Ik wou zeker met hem het spel ingaan, en vind het jammer want ik denk dat er een goede band had kunnen ontstaan. Maar zonder arrogant te zijn, het is wel nog steeds Jens die de eliminatietest heeft ingevuld. En in mijn plaats zou hij er ook voor gegaan zijn.

Een spannende start dus van het avontuur voor Noah, en na vanavond weten we ook waar het voor hem eindigde. Terwijl hij vorige week nog de eliminatie aan de atoombunker overleefde, kreeg hij na aflevering 3 uiteindelijk toch het gevreesde rode scherm te zien. "Eigenlijk was het vorige week inderdaad al spannend", aldus Noah. "Het was toen twee kansen op vier of vijf op eliminatie. Nadien had ik dus niet verwacht er de volgende aflevering uit te liggen. Tunnelvisie zou ik het niet noemen, maar ik had wel een duidelijke hoofdverdachte en heb duidelijk iets te veel op die persoon ingezet. De sfeer bij de eliminatietest aan de bunker was ook donker en mysterieus. Ik heb toen sterk gelet op mijn tijd, tactisch gespeeld en en heel goed nagedacht. De test nadien vond plaats in een warm en gezellig huisje, en verliep wat soepeler en nonchalanter"

En zo gaat het spel verder met zeven, of moeten we zeggen acht? Want sinds vanavond is er ook weer een opmerkelijke nieuw lid aan de groep toegevoegd: Isidoor.

"Een teckel met een sterk willetje, maar met een gouden hart", aldus Gilles De Coster. "En uiteraard is het geen toeval dat we voor een hond gekozen hebben om de groep te vervoegen. Niet voor niets het symbool van vertrouwen, een vriend van iedereen. Want een hond is al zeker geen mol. Isidoor werd uiteraard de hele reis verwend door iedereen, en was in geen tijd de populairste van de hele groep. We hadden zélf een baasje voorzien voor Isidoor eens de opnames voorbij waren, maar wilden aan de kandidaten ook de kans geven hem te adopteren. Annelotte wilde dat heel graag, en sinds de reis woont Isidoor dus bij haar. En zijn ze heel gelukkig samen" (lacht)

https://www.wieisdemol.be/nieuws/134/nieuwe-afvaller-verrassende-nieuwkomer

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #34 Gepost op: 5-04-2021, 10:26:57 »
Gelukkig, is ze niet meer single.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #35 Gepost op: 5-04-2021, 11:56:06 »
Humo:

Als Philip níét de mol is, kan de échte saboteur voor de rest van de reeks achteroverleunen

Eén ding is na vanavond wel zeker: als de gedoodverfde hoofdverdachte in deze ausgezeichnete zesde jaargang van ‘De mol’ níét de saboteur is, dan kan de échte mol evengoed voor de rest van de reeks achteroverleunen met een goedgevuld Weissbiertje. Om maar te zeggen: de enige echte Philip verhief in deze derde aflevering blunderen tot een welhaast artistiek niveau.

Vincent Van Peer maandag 5 april 2021

Ah, Philip! Is de huidige mol Batman, dan kan hij tenminste beschikken over een uit de kluiten gewassen Robin om hem op cruciale momenten bij te staan met een welgemikte Batarang, en anders wel een per ongeluk aangetikt dominosteentje. Trekt deze mol door Duitsland zoals Frodo door de bergen van Mordor, dan tuft Philip als een hondstrouwe Samwise Gamgee in zijn zog. Galoppeert-ie de horizon tegemoet als de beste Don Quixote, dan draaft er met Philip een 24-karaatse Sancho Panza aan zijn zij. Het wás iets, zijn hupse capriolen.

Het begon bij een inschattingsfout tijdens de eerste opdracht die letterlijk van den hond zijn kloten was: door slecht te tellen hoeveel teefjes er tussen zijn roedel zat (nadat hij ook al één keffer had laten ontsnappen) en door over Annelotte heen te praten, kwam er geen geld in het laatje. Intussen lieten Lennart, Samina en Noah - het minst verdachte trio, samen verantwoordelijk voor een flink gespijsde groepspot - zich hypnotiseren door Patrick Gillard en zijn brilletje.

Het waren lichte opdrachten, vluchtige aperitiefjes - ik onthoud vooral dat teckel Isidoor nu een vast onderdeel van het Duitse decor uitmaakt - vooraleer het hoofdgerecht van deze aflevering werd aangesneden: de domino-opdracht. Er werd gekonkeld én gefoesd. Philip en Jasmien waagden zich andermaal aan een potje liegen. Sven hield het onkarakteristiek sober en verkoos groepswinst boven pasvragen. Na onderhandelingen die - een vijftal opgeblazen stoelen vers in het geheugen - opmerkelijk stroef verliepen, zette de groep zich vol goede moed aan wat niet veel later helse sisyfusarbeid zou blijken. Terwijl de rest nauwkeurig, steentje voor steentje, aan het bouwen sloeg, achtte Philip de tijd rijp om zijn magie boven te halen: de ventilator in de kaartenhuiscompetitie. Alles bij elkaar zou ik nog liever Mike Tyson met ingesnoerde bokshandschoenen en een pikhouweel mijn hersenoperatie laten uitvoeren dan dat ik Philip nog eens met een dominoparcours zou vertrouwen. Resultaat: niks verdiend en, met dank aan enkele pasvragen, duizend euro weg.

Maar is, zoals ik vaagweg vermoed, Philip niet té verdacht? Is zijn olifant-in-een-porseleinwinkelfaçade geen deel van een uitgekiende tactiek? Zijn ándere kandidaten geen waarschijnlijker mol? Niet Lennart alvast: de enige manier waarop hij zich al verdacht heeft gemaakt, is door Club Brugge-fans te omschrijven als ‘de beste supporters die er zijn’: een beetje zoals Nickelback-fans spontaan aanduiden als de grootste muziekkenners. In het hoenderhok van haantjes Sven en Philip is Jasmien de spreekwoordelijke knuppel: zij lijkt mij een goed spelende kandidate te zijn, maar dat is een vermomming die mollen vroeger ook al wel ‘ns graag hebben aangenomen. En intussen komt Annelotte zachtjes op het voorplan. Eén detail: toen Lennart voor het geld wilde gaan, besloot zij erg handig om in hun origamitest toch één hoekje fout te vouwen. En keek zij bij Philips ravage ook niet een tíkje uitgelaten? Ik heb me nog niet op de fantheorieën gestort, maar het zal me benieuwen welke rol Annelotte daarin vertolkt.

Vooraleer mezelf in slaap te hypnotiseren, gooi ik er nog even mijn échte hoofdverdachte uit, als een uit de losse pols geworpen dominoblokje in jullie zorgvuldig uitgekiende complottheorieën. Want wie is er al zéker tot het einde bij? Waf waf: Isidoor is de mol!

https://www.humo.be/tv/als-philip-niet-de-mol-is-kan-de-echte-saboteur-voor-de-rest-van-de-reeks-achteroverleunen~b5c0fd3a/

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2021, 14:05:19 »
Vijf mannen van 34 /m 39 die de opdrachten verzinnen. Misschien is er ook wel een vrouw in Belgie die het kan en leuk vindt om opdrachten te verzinnen?
En ze hebben nog nét geen uniform aan. Viel me toch ook op hoe bizar homogeen dat groepje is. :)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2021, 16:40:37 »
En ze hebben nog nét geen uniform aan. Viel me toch ook op hoe bizar homogeen dat groepje is. :)
Toch wel een beetje vermoeiend hoe er tegenwoordig op alles commentaar is. Dat de mensen die de kandidaten uitkiezen toevallig 2 vrouwen zijn, rept toch niemand over. Waarom iets veranderen wat goed is?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2021, 18:44:42 »
Over de vrouwen is ook wel gerept hoor. Goede discussie en moet besproken kunnen worden hier, vind ik.

Verder vind ik de hond tussen de kandidaten een prachtige stap naar meer diversiteit en inclusiviteit. Isidoor breekt echt een lans voor de k9 community. ::hypocriet::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2021, 18:52:27 »
Toch wel een beetje vermoeiend hoe er tegenwoordig op alles commentaar is. Dat de mensen die de kandidaten uitkiezen toevallig 2 vrouwen zijn, rept toch niemand over. Waarom iets veranderen wat goed is?

Mee eens. Al dat gezeur over gender tegenwoordig... Het gaat er toch verdorie om dat de juiste mensen op de juiste plekken zitten? Gezien het feit dat vrijwel iedereen het er over eens is dat De Mol een geniaal tv-programma is, dat op een veel hoger niveau staat dan andere versies van dit format, geeft toch wel aan dat die vijf mannen gewoon de beste zijn op hun gebied?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!