Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 19503 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #80 Gepost op: 15-04-2021, 10:28:27 »
Of Sven verdenkt Annelotte? En denkt zij heeft niets aan de 5 pasvragen, en ik heb dan een voorsprong van 1 pasvraag ten opzichte van de rest?

Dat blijkt ook wel uit zijn biecht aan het eind van aflevering 2. Hij uitte daar zijn twijfel over die 2 wijnglazen die Annelotte liet vallen. Sven kan zo maar eens de winnaar worden.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #81 Gepost op: 15-04-2021, 10:55:31 »
Dat blijkt ook wel uit zijn biecht aan het eind van aflevering 2. Hij uitte daar zijn twijfel over die 2 wijnglazen die Annelotte liet vallen. Sven kan zo maar eens de winnaar worden.

Dan moet Annelotte wel de mol zijn en dat is niet zeker nog ;). En met verdenkingen  moet je ook voorzichtig zijn.
Sven heeft ook andere verdenkingen uitgesproken (Philip bijv).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #82 Gepost op: 15-04-2021, 11:32:06 »
Dat blijkt ook wel uit zijn biecht aan het eind van aflevering 2. Hij uitte daar zijn twijfel over die 2 wijnglazen die Annelotte liet vallen. Sven kan zo maar eens de winnaar worden.

Hij heeft als enige Annelotte op het spoor. Een beetje door zijn onterechte frustratie en bedenkingen over het slecht plateaudragen van Annelotte. Het had een andere kandidaat ook kunnen overkomen en dan zat Sven misschien al niet meer in het spel.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #83 Gepost op: 15-04-2021, 16:24:25 »
Eventjes een opinie mijns inziens de lucht in gooien...
Sven heeft het moeilijk in de bomstoelopdracht. Ik vind hem supergespannen overkomen. Hij heeft -iets te opzichtig?- plaatsgenomen op een bomstoel en het enige waar hij naar durft te kijken is de bom midden op tafel. Hij heeft controle gepakt en weet de €5.000 uit de pot te houden, hulde daarvoor, maar tegelijkertijd weet hij moeilijk raad met de positie waarin hij met Annelotte, die hem mede verdenkt, zit. Hij implodeert, weet niet meer hoe zich als mol te moeten gedragen, en doet niets. Annelotte heeft 5 pasvragen. Hij zit nu helemaal geïsoleerd, en heeft even heel veel behoefte, ook na de moeilijke uren tegen de bergwand, waar het hem niet is gelukt het avontuur eigenhandig voortijdig te laten beëindigen ten koste van een dure verdubbeling van €1.000, even zijn hoofd in de schouders te leggen bij zijn vertrouwenspersoon Charlotte.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #84 Gepost op: 15-04-2021, 17:39:41 »
Of Sven verdenkt Annelotte? En denkt zij heeft niets aan de 5 pasvragen, en ik heb dan een voorsprong van 1 pasvraag ten opzichte van de rest?

Dat zou ook kunnen.

En als Sven de mol is, is hij inderdaad te opvallend geweest met het kiezen van de bom-stoel. Het viel Philip in ieder geval op dat Sven op die plek ging zitten.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 17:41:27 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #85 Gepost op: 15-04-2021, 17:52:04 »
Hij implodeert, weet niet meer hoe zich als mol te moeten gedragen, en doet niets.

Als hij de Mol is, dan is hij toch voorbereid op deze opdracht? Ik vond dit juist heel duidelijk het gedrag van een besluitenloze kandidaat die na een zware nacht eigenlijk niet helemaal opgewassen is tegen Annelotte die juist een rustig dagje achter de rug heeft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #86 Gepost op: 16-04-2021, 11:40:48 »
Als hij de Mol is, dan is hij toch voorbereid op deze opdracht? Ik vond dit juist heel duidelijk het gedrag van een besluitenloze kandidaat die na een zware nacht eigenlijk niet helemaal opgewassen is tegen Annelotte die juist een rustig dagje achter de rug heeft.

Hier ga ik mee akkoord. Hij lijkt allesbehalve voorbereid. Mooie visie tunnelgraver!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #87 Gepost op: 16-04-2021, 11:48:44 »
Een zware nacht zal het voor Sven niet geweest zijn, eerder ('op zijn verjaardag') had hij ook al lang doorgehaald, Sven is een avond/nachtmens. Ze zijn om 00:15u van de wand af gehaald, dat is geen zware nacht. De moeilijkheid zat 'm erin dat hij Philip ervan moest overtuigen voortijdig te stoppen, en dat lukte hem klaarblijkelijk niet.

edit: tijd correct
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 23:53:01 door Mollem »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #88 Gepost op: 16-04-2021, 17:13:59 »
Sven is gegarandeerd niet de Mol. Toen hij voor de camera was geklauterd bleef hij de volgetjesdans net zo lang doen tot hij zeker wist dat er een minuut verstreken was en hij dus wel in beeld moest zijn geweest, ondanks al het geroep van Philip. En hij had succes, want de bingewatch-dames zagen hem. Hij was dus persoonlijk verantwoordelijk voor die 500 euro in de pot.

Het verdubbelen van de pot had hij heel eenvoudig kunnen voorkomen door zelf uit de tent te gaan, daarvoor hoefde hij echt Philip niet te overtuigen. Zodra één van hen afhaakte, was de proef mislukt. Dus nee, een dikke vette streep door Sven.

Wel zie ik in hem een finalist en mogelijk zelfs een winnaar. Bedenk dat hij heel sluw met massage-olie (of creme of iets dergelijks) het woord 'Mol' op Lennarts rug schreef. Niemand anders dan hij en de cameraman kon dat zien! Wat denken jullie? Zou Sven zich druk hebben gemaakt om leuke tv-beelden of zou hij met die actie de reactie van de cameraman hebben willen testen? Ik zou dat buitengewoon slim vinden!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #89 Gepost op: 16-04-2021, 17:52:00 »
(NEP)MOL zet zijn handtekening!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #90 Gepost op: 18-04-2021, 23:27:46 »
Ik begin steeds meer naar Sven te neigen...
Wit is ook een kleur!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #91 Gepost op: 18-04-2021, 23:34:36 »
Wat ik voor Sven als mol vind spreken is zijn hele negatieve houding tov heel veel dingen die ie gewoon niet wil of niet ziet zitten. Zou prima strategie en karakter als mol kunnen zijn.

Maar ergens denk ik ook: de mol heeft naast een mol kandidaten nodig die bliksemafleiders zijn en uitgesproken persoonlijkheden als kandidaat casten helpt daarbij. Dit zou Sven ook prima kunnen zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #92 Gepost op: 18-04-2021, 23:37:40 »
Ik geloof toch wel dat Sven goed de mol kan zijn. Hang nog tussen hem en Lennart in qua verdenkingen, maar neig steeds meer naar Sven. Geloof ook dat Philip, die 100% zeker is van zijn mol, Sven verdenkt. De manier waarop hij hem soms aankijkt, ook weer tijdens het puzzelen. Maar in de biechten moet er dan even een opmerking over iemand anders gemaakt worden (degene die Philip op beeld noemt is per definitie niet de mol denk ik, want iedereen weet dat Philip allang weet wie de mol is, dus díe deelnemer zal een redactie nooit expliciet uit zijn mond laten optekenen in de biechten).

Sven greep wederom assertief de leidinggevende rol in de yodelvideo opdracht. Trok het hoornblazen naar zich toe (in 1 keer goed? Die had geoefend) waardoor de meer klungelige Philip het Beierse dansen wel moest doen met Lennart. Telkens goed geluid uit die hoorn, maar Sven dekte zich al meteen in met gedoe over dat hij geen toon kon houden. Pas als het er echt toe deed, kwam er opeens geen normaal geluid meer uit z'n hoorn.. En op het water was hij behoorlijk afleidend en destabiliserend met z'n vele tuimelingen van die plank af
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Geloof dat hij ook degene kan zijn die bijna 3 minuten effectief de adem in kan houden onder water, hij heeft een grotere longcapaciteit dan de vrouwen en een goede conditie volgens mij. Vond hem ook het meest emotioneel en 'zwaar' bij de korte familiehereniging. De spaning leek echt even van hem af te vallen.

Samina geloofde niet dat Sven acteerde en dat hij gewoon echt zo klungelig is. Ze zat fout met haar molverdenking en wist naderhand wie het wel was. Degene op wie ze compleet niet had ingezet?

Sven it is (for now)
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 23:39:39 door Nat007 »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #93 Gepost op: 18-04-2021, 23:49:48 »
Voor mij is Sven (na een keer kijken) deze aflevering niet verdacht. Als mol geef je Samina geen tips om die bierpullen makkelijker te dragen.

Belangrijker nog: je gaat niet de midgetgolf zo goed doen - maar bovenal betwijfel ik dat de regie er dan vervolgens voor zou kiezen om de mol na zo’n kandidaatse actie zo verdacht te monteren op het water. Zie o.a. Philip die hem blijft roepen en zeggen hoe slecht hij wel niet bezig is. Ook was voor mij direct duidelijk dat Samina eruit ging toen ze aangaf Sven niet verdacht te vinden.

Mijn conclusie: Sven haalt denk ik de finale. de regie wil dat hij verdacht blijft. Ze konden deze kandidaatse actie niet uit de aflevering laten en deden er daarna alles aan om hem toch nog verdacht te houden. Voor mij daarmee een kandidaat.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #94 Gepost op: 19-04-2021, 06:13:38 »
Sven manneke..had ik toch op jou over moeten stappen vorige week? Na mijn analyse van de bomopdracht? Wat speel je het goed. En wie had beter de mol twee keer kunnen verslaan dan de mol zelf?  ;)

Sven is juist superverdacht. Door goede en slechte acties voor de pot te doen. Hij lijkt het erg goed te doen als regisseur. Maar zorgt er  wel voor dat hij als laatste de hoorn mag blazen. En juist op het belangrijkste moment gaat dit fout. Terwijl hij het heel goed deed daarvoor. De bierglazen kon hij rustig goed zetten, hij wist toch dat de opdracht zou mislukken.

Het minigolf doet hij het snelst van allemaal. Maar daarna gaat hij klooien met dat board waardoor er veel tijd verloren gaat. Ik geloof niet dat hij maar niet doorhad dat zijn board verkeerd om lag. Blijkbaar stuntelde hij zo geloofwaardig dat Samina dacht dat hij het echt niet doorhad. Kom op zeg. Daarvoor ging hij er prima mee om.

Ik geloof eerder dat Sven meer dingen expres deed waardoor geld uit de pot bleef. Het stomme lachen bij de koekoeksklokken, zeggen dat Lennart zijn ijstentje niet genoemd had, het vals zingen bij de karaoke, het niet vinden van namen, goals weggeven bij het voetbal en de 5000 euro verspelen bij de bomopdracht.

Daartegenover heeft hij met de volle glazen aan het begin vertrouwen gekweekt bij de anderen. Terwijl hij toch best tempo hield vooraan.

Ja, ik denk echt dat de horeca- uitbuiter de mol is. Een goeie ook ::bravo::
Mijn pool is helaas al verloren.





« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 10:26:54 door Lonneke*L »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #95 Gepost op: 19-04-2021, 11:13:53 »
Voor mij is Sven (na een keer kijken) deze aflevering niet verdacht. Als mol geef je Samina geen tips om die bierpullen makkelijker te dragen.

Belangrijker nog: je gaat niet de midgetgolf zo goed doen - maar bovenal betwijfel ik dat de regie er dan vervolgens voor zou kiezen om de mol na zo’n kandidaatse actie zo verdacht te monteren op het water. Zie o.a. Philip die hem blijft roepen en zeggen hoe slecht hij wel niet bezig is. Ook was voor mij direct duidelijk dat Samina eruit ging toen ze aangaf Sven niet verdacht te vinden.

Mijn conclusie: Sven haalt denk ik de finale. de regie wil dat hij verdacht blijft. Ze konden deze kandidaatse actie niet uit de aflevering laten en deden er daarna alles aan om hem toch nog verdacht te houden. Voor mij daarmee een kandidaat.

En dan die terechte frustraties als niet lukt. Telkens maar weer. Hij doet te veel goed en wat hij fout doet zie je hem klungelen of is toevallig.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #96 Gepost op: 19-04-2021, 11:55:54 »
En dan die terechte frustraties als niet lukt. Telkens maar weer. Hij doet te veel goed en wat hij fout doet zie je hem klungelen of is toevallig.

Volgens mij zit het anders. Wat hij goed doet , doet hij met een reden. En niks is toevallig. Je gelooft die klungeligheid toch niet echt? En waarom zou een mol geen frustraties kunnen hebben? Ik vind hem al een stuk minder nors geworden en wat losser. We wachten het af...... ;D
.




Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #97 Gepost op: 19-04-2021, 12:54:56 »
Volgens mij zit het anders. Wat hij goed doet , doet hij met een reden.

Waarom deed hij de vogeltjesdans dan goed en deed hij hem ondanks de adviesen van Philip nog eens en lang genoeg zodat die opgemerkt zou worden? Er werd door zijn toedoen geld verdiend. Dat had hij makkelijk kunnen voorkomen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #98 Gepost op: 19-04-2021, 13:44:28 »
Waarom deed hij de vogeltjesdans dan goed en deed hij hem ondanks de adviesen van Philip nog eens en lang genoeg zodat die opgemerkt zou worden? Er werd door zijn toedoen geld verdiend. Dat had hij makkelijk kunnen voorkomen.

Hij beweert te pas en te onpas dat hij Philip niet vertrouwt. Om geloofwaardig te blijven, kan hij dus nooit doen wat Philip zegt. Dat het een keertje iets oplevert is dan jammer, maar het is voor het vervolg belangrijker dat hij onontdekt blijft.
(Sven is niet mijn mol)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #99 Gepost op: 19-04-2021, 13:46:18 »
Als je zo redeneert kan niemand de mol zijn, iedereen doet Molse en niet Molse dingen, echt iedereen.