Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 19508 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #100 Gepost op: 19-04-2021, 14:11:19 »
Als je zo redeneert kan niemand de mol zijn, iedereen doet Molse en niet Molse dingen, echt iedereen.

 Precies! En je moet meer kijken naar wat doet de mol niet goed en op welk moment.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #101 Gepost op: 19-04-2021, 14:25:15 »
Volgens mij zit het anders. Wat hij goed doet , doet hij met een reden. En niks is toevallig. Je gelooft die klungeligheid toch niet echt? En waarom zou een mol geen frustraties kunnen hebben? Ik vind hem al een stuk minder nors geworden en wat losser. We wachten het af...... ;D
.

Hoe hij als ober zijnde zo gefrustreerd was bij het laten vallen van de plateau's, hoe hij bij de domino's zo boos was of zijn ontgoocheling dat de puzzel niet op tijd klaar was. Hij kan zijn kandidaatschap niet verbergen, het straalt er zo vanaf. Alleen al dat lachen bij de klokken is zo onmols.

En dan kandidatendingen:
- Een keer extra de vogeltjesdans doen, waardoor Annelotte het ziert
- Wil niet bij de blazers (beste molpositie) komen. Oké hij doet het fout, maar dat is meer uit stress dan echt mollen lijkt mij. Je gaat het niet bewust fout doen als je ervoor toont dat je het goed kan. Geeft bij deze opdracht ook Samina goede tips.
- 3 goals maken bij het voetballen
- De optelsom bij de honden weliswaar goedmaken. Als ze naar de juiste deler hadden verbeterd had het geklopt!
- Sneller zijn bij de minigolf

Ik kan verkeerd zijn, maar voor mij straalt alles aan Sven kandidaat af.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #102 Gepost op: 19-04-2021, 14:44:26 »
Ja dat maakt ook precies de twijfel bij mij. Tegelijk kun je dit soort rijtjes wel weer voor iedereen maken  ???. Wie denk jij dat het is?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #103 Gepost op: 19-04-2021, 14:59:10 »

Ik kan verkeerd zijn, maar voor mij straalt alles aan Sven kandidaat af.

Dat is de kwaliteit van de mol. Iedereen laten denken dat je goed bezig bent.  En dat je een kandidaat bent. Maar ondertussen veel geld uit de pot houden.

Ik kan ook verkeerd zijn, maar voor mij- als je alles bekijkt en op een rijtje zet- moet Sven de mol wel zijn.
 
 Maar bijvoorbeeld dat minigolfen. De mol kan alles goed doen, als hij toch weet dat hij de opdracht daarna laat mislukken? Zou ook leuk zijn als we in de terugblik zien dat Sven hier zijn eigen tijd verbeterd. Gewoon omdat het kan ;D

-Ik denk dat hij wel degelijk de beste blazer wilde zijn, al mokte hij even. En hij was er verdacht goed in (van te voren geoefend?) Want op deze manier  kon hij die opdracht laten mislukken..
Het is mij ook veel te verdacht dat hij het steeds heel goed deed en op het moment dat het moest, produceert hij geen enkele goede noot. Niet alles kan toeval zijn.

Ik zie dingen die jij als onmols ziet juist als mols ;D Ook dat lachen bij de klokken en dat gefrustreerde. Dat is een rol die hij speelt.  Hij blijft hier denk ik wel dicht bij zijn eigen karakter.

We zullen het zien.... ::)
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 19:10:09 door Lonneke*L »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #104 Gepost op: 19-04-2021, 15:28:15 »
Maar Sven heeft het meeste geld van iedereen verdient, samen met Philip?

Volgens mij zaten zij op 2000 en Jasmien/Lennart op 500...

En FTM heeft ieder jaar gelijk gehad, behalve seizoen 4.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #105 Gepost op: 19-04-2021, 15:37:53 »
Maar Sven heeft het meeste geld van iedereen verdient, samen met Philip?

Volgens mij zaten zij op 2000 en Jasmien/Lennart op 500...

En FTM heeft ieder jaar gelijk gehad, behalve seizoen 4.

Volgens follow the money (van PÃC) staat hij op 1151 euro .Alleen Jasmien en Lennart
hebben minder. In het midden dus.

Er is ook een verschil tussen geld uit de pot houden en geld verdienen voor de pot. Ik denk dat Sven veel geld uit de pot heeft gehouden. Sowieso de 4000 van de laatste aflevering en ook de bomopdracht dat was al 5000 euro. Bij de karaoke  verspeelde hij 1000 euro. Dan zouden we een  geld uit de potschema moeten maken om iedereen te vergelijken. Dat blijft net als bij follow the money soms lastig nauwkeurig  vast te stellen natuurlijk. 
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 19:40:38 door Lonneke*L »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #106 Gepost op: 19-04-2021, 16:49:09 »
Het is al ergens gemeld, op 17.07 is Sven in beeld. Daar aan toegevoegd: op dat moment is hij uitleg aan het geven is aan de anderen, en precies of 17.07 zegt hij 'proost'. Een grappige samenloop van omstandigheden, met dat klein bier in het lied, of toch een hint?
Het kuchen aan de bomtafel vond ik gek, want Sven had geen pittig eten en dat kuchen moest dus niet, zeker niet op dat moment. Sven wuifde dat weg met dat ze toch wel wisten dat hij vaak kucht. Zou hij dat met opzet doen om mensen in afl. 5 te laten denken dat er iets met zijn longen is, en dat hij nooit 2'38 lang zijn adem kan inhouden?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #107 Gepost op: 19-04-2021, 19:28:01 »
Dat kuchen kan ongepland zijn of hij wil misschien juist wel gekozen worden omdat hij op een bomstoel zit.  Dat idee kreeg ik eerlijk gezegd niet. Maar niemand stemde op hem na dat kuchen. Ik kan het niet helemaal plaatsen. Er zijn wel vaker dingen die mollen doen, waarvoor geen duidelijke oorzaak is. Denk niet dat hij blijk gaf van slechte longen😀.

Maar dat met dat biertje vind ik dus wel mols. Juist omdat het zo opmerkelijk is.
Dat zou te toevallig zijn. Iemand bestelt klein bier, tijdens de opdracht en dat is juist het drankje wat in dat lied voorkomt. Had hij nu om een glas water gevraagd, had ik dat al een stuk minder verdacht gevonden😉.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #108 Gepost op: 19-04-2021, 19:43:45 »
Ik denk ook niet dat het een strategie was. Maar gek was het wel: iedereen deed zijn uiterste best om de schijn te wekken dat hij geen pittig eten voor zich had. Sven had geen pittig eten voor zich, en gaat dan toch zitten kuchen. Kon hij dat niet even onderdrukken? Als kandidaat gooi je bijna je eigen glazen in. Zeker als je al een beetje verdacht ligt in de groep. Als mol maakt het je niet perse uit.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #109 Gepost op: 19-04-2021, 20:10:33 »
Zei hij na het kuchen niet zoiets al: ''Wanneer kuch ik nou niet''?
Zou dus wel een moltactiek kunnen zijn, want dan zou hij zijn adem nooit zo lang in kunnen houden.
Aan de andere kant, hij is een horeca-uitbater he. Kan ook gewoon een roker zijn. En dan kan hij gewoon echt niet zijn adem zo lang inhouden.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #110 Gepost op: 19-04-2021, 20:26:42 »
Iemand bestelt klein bier, tijdens de opdracht en dat is juist het drankje wat in dat lied voorkomt.

Zou ook kunnen dat hij geen zin/tijd heeft om zo'n joekel van een pul waar Samina mee liep leeg te drinken. We gaan het zien.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #111 Gepost op: 20-04-2021, 00:02:45 »
Het komt niet eens alleen voor in het lied. In principe wordt het volgende gezongen/gejodeld:
Ik ben de mol, ik manipuleer etc. en het kleine biertje is voor mij (voor de mol dus). Het zou een prima uit te leggen hint zijn in elk geval. Al zie ik het dus niet bij Sven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #112 Gepost op: 20-04-2021, 01:05:00 »
De letterlijke tekst is "Für mich ist das kleines Bier".
Dit is een letterlijke vertaling van de Nederlandse uitdrukking "dat is klein bier", wat betekent dat is relatief onbelangrijk. In het Duits zou je iets zeggen als "das sind kleine Fische".
Sven bestelt hier gewoon een pilsje.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #113 Gepost op: 20-04-2021, 07:44:46 »
Maar juist omdat die uitdrukking in het Duits niet bestaat is er eigenlijk maar een vertaling mogelijk: voor mij is het kleine biertje.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #114 Gepost op: 20-04-2021, 07:57:54 »
Heel dit nummer is geen Duits. Deze tekst is volledig gemaakt door de makers, er zitten meer Vlaamse opmerkingen in die verduitst zijn [ voor geen haar te vertrouwen )

Wat wij er dan in interpreteren is leuk en de actie om een kleintje te bestellen terwijl dat in het nummer voorkomt is erg opvallend.

Maar het is niet des mols om op zo’n manier al op de helft van de serie zo nadrukkelijk op zichzelf te laten wijzen.
Ik zou het geen slechte hint vinden maar een te directe verwijzing.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #115 Gepost op: 21-04-2021, 12:55:32 »
Sven gaat zelf verkeerd op dat subboard staan, maar zegt eerder tegen Lennart je staat op de achterkant. Hij weet dondersgoed hoe hij met zo’n board om moet gaan. Dat doet hij echt niet per ongeluk. En nepmollen is het ook niet, want hierdoor gaat veel tijd verloren, misschien net genoeg om de opdracht te laten mislukken.Dat wil je niet als kandidaat. Beetje lachen dat ie er verkeerd op zat. Het duurde opmerkelijk lang voordat hij daar achter kwam.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #116 Gepost op: 21-04-2021, 13:44:20 »
Maar waarom breekt die dan z'n eigen record met het waterpistool? Dat niet doen zou niet per se verdacht zijn geweest, en had de mol 30 minuten voorsprong bezorgd zonder die hele opvallende vertoning met de SUP.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #117 Gepost op: 21-04-2021, 13:48:00 »
Maar waarom breekt die dan z'n eigen record met het waterpistool? Dat niet doen zou niet per se verdacht zijn geweest, en had de mol 30 minuten voorsprong bezorgd zonder die hele opvallende vertoning met de SUP.

Ook al verdenk ik Sven niet, zou dit passen bij mol Sven. Hij weet dat het lastig gaat worden om de puzzel op tijd te halen. Komt over als een goede kandidaat en gaat dan op een grappgie en stomme manier tijdrekken. Ik snap je vraag hoor, maar ik kan er wel een eventuele verklaring voor bedenken

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #118 Gepost op: 21-04-2021, 15:18:42 »
Maar waarom breekt die dan z'n eigen record met het waterpistool? Dat niet doen zou niet per se verdacht zijn geweest, en had de mol 30 minuten voorsprong bezorgd zonder die hele opvallende vertoning met de SUP.

Ik heb dit al eerder gezegd. Hij kan dit geld makkelijk verdienen, omdat dat geld toch niet in de pot komt. De anderen denken misschien dan precies hetzelfde als jij nu. Dat doet een mol niet. Wat goed gedaan Sven! Sven weet dat hij de opdracht zal laten mislukken in een later stadium van de opdracht.  En wie kan er beter zijn eigen record verbreken dan de mol zelf? ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #119 Gepost op: 22-04-2021, 11:08:05 »
Ik heb dit al eerder gezegd. Hij kan dit geld makkelijk verdienen, omdat dat geld toch niet in de pot komt. De anderen denken misschien dan precies hetzelfde als jij nu. Dat doet een mol niet. Wat goed gedaan Sven! Sven weet dat hij de opdracht zal laten mislukken in een later stadium van de opdracht.  En wie kan er beter zijn eigen record verbreken dan de mol zelf? ;)

Op dat punt is dat nog niet geweten, vrij kort door de bocht.