Ik heb Sven eigenlijk weinig verdacht en ik vroeg me af waarom, aangezien hij werkelijk bij elke opdracht lijkt te saboteren. Sinds aflevering 1 wordt hij neergezet als een nonchalant figuur, die alles met een korreltje zout lijkt te nemen en er plezier uit haalt om verwarring te stichten. Ondertussen doet hij weinig dingen echt goed. Een overzichtje:
Aflevering 1:
Opdracht 1.1 (maisveld)
Geeft één goed antwoord, raakt als enige geen doelwit. Zijn mogelijke molstrategie zou kunnen zijn om zoveel mogelijk kandidaten door laten gaan, om kans op geld uit de pot te verhogen en het moeilijker te maken voor de reservemol.
Opdracht 1.2 (knuffelen)
Vindt niks in de koekoeksklokwinkel, geeft niet het goede antwoord op de vraag, geeft Lennart niet de goede informatie waardoor ook hij zijn vraag niet goed kan beantwoorden
Opdracht 1.3 (namen zoeken)
Vindt geen naam, kijkt naar plaatje met Jasmien erop
Opdracht 2.1 (carpool karaoke)
Manoeuvreert zich in de zangpositie, waar hij voor 0 euro zingt, beeldt in geen van de andere drie gevallen een doorslaggevend woord uit
Opdracht 2.2 (glazen tillen)
Neemt een heel hoog tempo aan, waardoor verscheidene mensen hun glazen laten vallen. Had er zo ook voor kunnen zorgen dat de andere deelopdrachten gestaakt hadden moeten worden.
Opdracht 2.3 (atoombunker)
Houdt zich op de achtergrond, maar lijkt ook de rode knop in te willen drukken en de anderen daarover voor te willen liegen
Opdracht 3.1 (honden)
Zit in team dat van de 2000 euro maar 100 euro ophaalt.
Opdracht 3.2 (domino)
Hij lijkt zich op de achtergrond te houden en hij doet geen deelopdrachten. Ik vind hem hier niet vreselijk verdacht, hij lijkt goed mee te werken. Wat wel verdacht is:
- We zien hem de 0 van de 500 laten omvallen.
- Hij smijt, zoals Heinz hierboven zei, dominosteentjes op de rest van de blokjes en sommeert de rest te stoppen. Lijkt bij zijn fanatieke karakter te passen, maar is ook sabotage.
- Hij stemt op Philip & Samina en Jasmien & Katrien als duo’s om de deelopdrachten te doen, naar mijn idee de kandidaten die voor pasvragen zijn gegaan.
Als ik zie hoe oprecht hij op de executie in aflevering 2 lijkt te reageren op het vertrek van Kevin, zou ik hem meteen afschrijven. Maar de hoeveelheid mogelijke sabotages is niet gering.