Auteur Topic: [kandidaat] Annelotte  (gelezen 37384 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #160 Gepost op: 12-04-2021, 19:09:57 »
Katrien deed haast niets, en omdat die eruit ligt denk ik dat ze Annelotte wilde uittesten. Annelotte kwam heel natuurlijk over alsof ze alles voor het eerst zag en Katrien zal haar afgestreept hebben.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #161 Gepost op: 12-04-2021, 19:12:24 »
Dat van Jamie klopt, maar je kan wel zorgen dat je niet in die positie komt en een niet seriekijker daar terecht laten komen. Katrien wist het duidelijk niet...

In de voetbalopdracht komt ze niet in het doel terecht, wat wel de betere positie lijkt.

Bij de bomopdracht zou ik het als mol iets rustiger gespeeld hebben, immers je hoeft niet over te blijven als laatste om het geld eruit te spelen.

Het is voor mij eerder een aflevering die wijst op Annelotte als kandidaat - hoewel dat niet zegt dat ze het niet alsnog kan zijn, vind ik in deze aflevering weinig bewijs om haar wel te verdenken.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #162 Gepost op: 12-04-2021, 19:19:58 »
Waarom moet uitgerekend zij ook weer op die stoel zitten. Ze stond al op een logische plaats in het rijtje om op die stoel uit te komen, en dan weer dat lachje zodra ze neer zit. Ze klinkt me eigenlijk ook niet zo stellig tijdens de discussie, voor iemand die op een bomstoel zit, gaat nog wat twijfel zaaien ook. Walst dan over Sven heen alsof het niets is. Het is gewoon wéér too much allemaal.

Ik moet echt eens wat andere kandidaten onder de loep nemen want hier word ik helemaal gek van. :-[

Daarnaast blijf ik erbij dat Annelotte Sven als eerste spot en zonder haar ze misschien wel nooit richting het andere scherm hadden gekeken.

Dit was ook mijn indruk bij de eerste kijkbeurt, heel ijverige Annelotte, bij een tweede visie viel me al op dat hier toch weer heel vakkundig is gemonteerd om een snipper twijfel toe te laten.

Ik wil daarom ook nog niet te snel concluderen dat het over Annelotte was dat Katrien haar mening heeft bijgesteld tijdens deze opdracht. Heel aantrekkelijk en zeker ook mijn eerste idee, maar ik wil nog wat weerstand bieden. Het kan net zo goed een verrassing voor Katrien zijn geweest dat Philip en Sven twee tips doorgaven en/of dat het bij de drie anderen grandioos misliep.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #163 Gepost op: 12-04-2021, 22:36:24 »
Annelotte had veel meer verwacht van de voetballers in haar team. Lennart had geen doelpunt gemaakt, ze had meer zijn benen de lucht in zien gaan dan op het terrein zien staan. Iemand die ze in de gaten moet houden, zou je denken. Daarna, bij het Bingewatchen komt er geen tip door van groep Lennart.
Maar vervolgens lijkt ze 's avonds wel de initiatiefnemer om haar bloedeigen Isidoor een nacht aan hem toe te vertrouwen, sowieso staat ze er helemaal achter. Terwijl iedereen weet dat Isidoor nog een belangrijke rol gaat spelen. Daar klopt iets niet.
Als Lennart ver komt en Isidoor niet doet wat er van hem wordt verwacht, dan komt het door Lennart zeker. ;D

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #164 Gepost op: 13-04-2021, 10:59:06 »
Ik vind haar aflevering na aflevering leuker worden  ::bravo::
Ze speelt het spel best goed en heeft duidelijk een zieltje dat nog vol verbazing loopt bij de mest banale dingen. Hoop dat ze de finale haalt want voor mij is ze niet de mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #165 Gepost op: 13-04-2021, 11:30:50 »
Maar als ze niet Game of Thrones had gezegd, wist haar dichte omgeving zowiezo dat ze aan het mollen was ::rofl::

Aangezien Jamie Lannister toch echt een van de hoofdrollen is. Je kan niet naar GoT gekeken hebben en die naam niet kennen.

Ja mol of niet, als je GoT hebt gezien en je leest Jamie Lannister noem je die serie.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #166 Gepost op: 14-04-2021, 16:07:36 »
Maar Annelotte zegt duidelijk aan het begin van de bomproef: Je moet mij echt vertrouwen, ik zit op een bomstoel. En ze krijgt vervolgens geen enkele stem; iedereen vertrouwt haar blijkbaar. Als 2 kandidaten haar zouden verdenken als mol en ze zou zoiets zeggen, zouden ze haar toch wel wat sneller opschrijven?

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #167 Gepost op: 14-04-2021, 16:29:41 »
Maar Annelotte zegt duidelijk aan het begin van de bomproef: Je moet mij echt vertrouwen, ik zit op een bomstoel. En ze krijgt vervolgens geen enkele stem; iedereen vertrouwt haar blijkbaar. Als 2 kandidaten haar zouden verdenken als mol en ze zou zoiets zeggen, zouden ze haar toch wel wat sneller opschrijven?

Ik vermoed ook dat ze in de groep weinig verdacht wordt. Tijdens de bomproef gaf ze zelf aan dat ze als enige een betrouwbaar imago heeft in de groep, wat niemand tegensprak.
Overigens zijn haar verbaasde reacties doorheen de afleveringen altijd heel spontaan.
Voor mij is Annelotte daarom geen mol.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 07:36:31 door Molekule »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #168 Gepost op: 14-04-2021, 16:58:30 »
En ze is allergisch voor liegen, volgens haar voorstelfilmpje. Sinds ze zelf ooit één keer gelogen heeft. Het klonk oprecht. Als ze door ons kijkers meer verdacht wordt dan door haar medekandidaten, geeft dat wel te denken.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #169 Gepost op: 15-04-2021, 07:47:09 »
Ik zie als ik Annelotte bezig zie in het programma een kandidaat die enorm geniet van het spel. Zou zomaar een finaliste kunnen zijn. Of zelfs de Mol.

Zou leuk zijn als ze de finale haalt.
Ze geeft me op dit moment wel nog niet de indruk al op een duidelijk spoor te zitten maar dat kan nog komen natuurlijk, en ze is allicht niet de enige.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #170 Gepost op: 15-04-2021, 11:29:50 »
En ze is allergisch voor liegen, volgens haar voorstelfilmpje. Sinds ze zelf ooit één keer gelogen heeft. Het klonk oprecht. Als ze door ons kijkers meer verdacht wordt dan door haar medekandidaten, geeft dat wel te denken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar de kandidaten hadden tot heel diep in het spel geen enkele clue.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #171 Gepost op: 15-04-2021, 11:55:24 »
Annelotte staat nog steeds hoog op mijn verdachtenlijstje, maar niet bovenaan.

Ze heeft ook wat aardig wat goed gedaan voor de pot:
- 1.2: vertelt het antwoord op haar vraag door aan Jasmien, wat uiteindelijk 500 euro oplevert. Spot ook een thema bij de klokken
- 1.3: vindt Lennarts naam in het kasteel wat 300 euro oplevert
- 2.1: speelt haar pianostuk goed, wat 1.000 euro oplevert (ok, dit was wel enigszins volgens verwachting, gezien haar pianoervaring)
- 3.2: probeert op het laatste moment het aantal teven nog te corrigeren naar 6 (weliswaar nadat ze zelf medeverantwoordelijk was voor het foute antwoord 7)
- 3.3: gaat voor het geld met Lennart (al mislukt het origamivouwen uiteindelijk)
- 4.2: spot Sven net op tijd in het beeld aan de zijkant. Zonder dit, was het erg moeilijk deze opdracht geld te verdienen (of pas veel later)
- 4.3: pakt zelf de 5 pasvragen, wat Sven in een lastige positie plaatst en waardoor de kans bestond dat hij zijn keuze zou heroverwegen (en mogelijk zou aansturen op geld).

Er staan een paar mogelijke molacties tegenover, maar ik vind dat lijstje wel meevallen:
- 1.1: ideale positie om andere mol af te schieten en toch een kandidaat door te laten slippen.
- 2.1: liet Kevin een tijd(je?) verkeerd spelen. Kan eventueel ook aangestuurd hebben op het spelen van de valse noot.
- 2.2: liet dienblad erg snel vallen (misschien iets te snel, want het viel wel erg op)
- 3.3: origami mislukt
- 4.3: blijft succesvol tot het eind en stuurt aan op pasvragen

Ik ben het eens dat het er niet op lijkt dat de groep haar echt verdenkt. Alleen van Sven hebben we een indicatie uit opdracht 4.3 dat hij haar verdenkt (hij noemt dat als reden om toch met de 1 pasvraag akkoord te gaan).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #172 Gepost op: 15-04-2021, 14:06:38 »
Alleen van Sven hebben we een indicatie uit opdracht 4.3 dat hij haar verdenkt (hij noemt dat als reden om toch met de 1 pasvraag akkoord te gaan).
Dat zie ik heel anders. In de biecht zegt hij dat hij content is met die ene pasvraag. En dat die ene pasvraag een voordeel is in het spel. En dat bovendien, als Annelotte de mol is, dat hij er dan één heeft ten opzichte van de rest.
Volgens mij zegt hij hier alleen dat het voordeel van die ene pasvraag groter is als Annelotte de mol blijkt te zijn. Het zegt m.i. niets over zijn verdenking, of dat hij om die reden genoegen heeft genomen met één pasvraag.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #173 Gepost op: 15-04-2021, 15:50:35 »
Dat zie ik heel anders. In de biecht zegt hij dat hij content is met die ene pasvraag. En dat die ene pasvraag een voordeel is in het spel. En dat bovendien, als Annelotte de mol is, dat hij er dan één heeft ten opzichte van de rest.
Volgens mij zegt hij hier alleen dat het voordeel van die ene pasvraag groter is als Annelotte de mol blijkt te zijn. Het zegt m.i. niets over zijn verdenking, of dat hij om die reden genoegen heeft genomen met één pasvraag.

Ok. Maar als Sven Annelotte totaal niet verdenkt, is het wel vreemd wat hij zegt. Het feit dat Sven Annelotte middenin de opdracht vroeg of zij of de mol is, suggereert dat Sven de mogelijkheid wel echt overweegt (in ieder geval in de context van de opdracht). Dus ik lees hierin toch een lichte indicatie dat Annelotte op zijn verdachtenlijstje staat.

Maar het kan natuurlijk best dat Sven ook nog andere verdachten heeft.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #174 Gepost op: 15-04-2021, 15:58:54 »
Ok. Maar als Sven Annelotte totaal niet verdenkt, is het wel vreemd wat hij zegt. Het feit dat Sven Annelotte middenin de opdracht vroeg of zij of de mol is, suggereert dat Sven de mogelijkheid wel echt overweegt (in ieder geval in de context van de opdracht). Dus ik lees hierin toch een lichte indicatie dat Annelotte op zijn verdachtenlijstje staat.

Maar het kan natuurlijk best dat Sven ook nog andere verdachten heeft.

Annelotte staat al sinds aflevering 2 op zijn lijstje valt aan nemen. Sven noemde in de biecht van die aflevering al de 2 wijnglazen die Annelotte liet vallen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #175 Gepost op: 15-04-2021, 16:39:16 »
Annelotte staat al sinds aflevering 2 op zijn lijstje valt aan nemen. Sven noemde in de biecht van die aflevering al de 2 wijnglazen die Annelotte liet vallen.

Volgens mij zit Sven niet op Annelotte maar op Lennart.
Op het moment dat Gilles aankondigt dat er twee kandidaten op een bomstoel zitten, houdt hij Lennart heel scherp in de gaten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #176 Gepost op: 15-04-2021, 16:52:14 »
Annelotte staat nog steeds hoog op mijn verdachtenlijstje, maar niet bovenaan.

Ze heeft ook wat aardig wat goed gedaan voor de pot:
- 1.2: vertelt het antwoord op haar vraag door aan Jasmien, wat uiteindelijk 500 euro oplevert. Spot ook een thema bij de klokken


Jasmien onthoudt dan ook weer de drie namen, dat risico kan je nemen. Ze raadt het antwoord van Jasmien ook niet, dus ze hebben ook 500 euro niet verdiend samen.

Citaat
- 1.3: vindt Lennarts naam in het kasteel wat 300 euro oplevert

Last-minute, echt wanneer het niet anders kon en  ook als enige naam. In aflevering een is dit peanuts voor 300 euro en veel goodwill. Neem hier nog eens bij dat de bunker met 10 moest gespeeld worden, dus de afvaller waarschijnlijk gered is.

Citaat
- 2.1: speelt haar pianostuk goed, wat 1.000 euro oplevert (ok, dit was wel enigszins volgens verwachting, gezien haar pianoervaring)

En leert Kevin fout spelen waar het geld verdwijnt. + laat Kevin hierdoor mogelijk vaak op de verkeerde toets drukken. Het zelf fout spelen kon ze niet maken, ze geeft pianoles...

Citaat
- 3.2: probeert op het laatste moment het aantal teven nog te corrigeren naar 6 (weliswaar nadat ze zelf medeverantwoordelijk was voor het foute antwoord 7)

Vrij onmols vind ik, maar zelfs al gingen Sven en Philip hier in mee, waar ze blijkbaar totaal geen aanstalten voor hadden, was er nog eens herteld, misschien weer fout.  Maar akkoord dat het een risico blijft, want de som klopte.

Citaat
- 3.3: gaat voor het geld met Lennart (al mislukt het origamivouwen uiteindelijk)

Lennart viel ook moeilijk te overtuigen. Ze nestelt zich zelf in een positie waar ze ten minste nog 1000 euro niet kan verdienen, terwijl Lennart na voor het geld te kiezen ook nog eens die macht uit handen geeft.

Citaat
- 4.2: spot Sven net op tijd in het beeld aan de zijkant. Zonder dit, was het erg moeilijk deze opdracht geld te verdienen (of pas veel later)

Maar als de beelden niet opgemerkt worden, is de opdracht ook maar saai... Ik vond het lang duren en ze eerst al eens kijken en snel wegkijken voordat ze op de beelden inspeelde.

Citaat
- 4.3: pakt zelf de 5 pasvragen, wat Sven in een lastige positie plaatst en waardoor de kans bestond dat hij zijn keuze zou heroverwegen (en mogelijk zou aansturen op geld).

Als Sven zou aansturen op geld was er nog altijd geen geld verdiend en ze kon bovendien ook nog altijd ruilen. Natuurlijk ga je voor de vijf pasvragen en het maximale als mol, settlen voor 1 is echt heel kandidaats.

Citaat
- 2.2: liet dienblad erg snel vallen (misschien iets te snel, want het viel wel erg op)

Wel ideaal om in een coronaseizoen even een briefing te krijgen. Verder kan het dat ze hoogtevrees had, dus beter dan snel twee glazen wegspelen dan opgeven zonder een glas vastgehad te hebben.

Citaat
Ik ben het eens dat het er niet op lijkt dat de groep haar echt verdenkt. Alleen van Sven hebben we een indicatie uit opdracht 4.3 dat hij haar verdenkt (hij noemt dat als reden om toch met de 1 pasvraag akkoord te gaan).

Ook in aflevering 2 verdenkt Sven Annelotte al. En niet vergeten dat Sven een executie met vijf heeft overleefd in diezelfde aflevering.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #177 Gepost op: 15-04-2021, 17:02:27 »
Vrij onmols vind ik, maar zelfs al gingen Sven en Philip hier in mee, waar ze blijkbaar totaal geen aanstalten voor hadden, was er nog eens herteld, misschien weer fout.  Maar akkoord dat het een risico blijft, want de som klopte.
Toch een klein risico, want ze zaten krap in de tijd. Er moest gesprint worden om de 100 euro die ze hadden binnen te halen. Bij hertellen en opnieuw rekenen hadden ze misschien ondanks een goed antwoord helemaal niks gehad. (Maar kon Annelotte weten dat ze nog maar zo weinig tijd hadden?)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #178 Gepost op: 15-04-2021, 19:16:55 »
- 1.3: vindt Lennarts naam in het kasteel wat 300 euro oplevert
Enkel méér dan 1 naam vinden zou echt onmols zijn, maar zo uit m'n blote hoofd denk ik dat niemand dat deed?

- 2.1: liet Kevin een tijd(je?) verkeerd spelen. Kan eventueel ook aangestuurd hebben op het spelen van de valse noot.
Stopt hier pas mee wanneer ze betrapt wordt door Katrien, die haar daardoor misschien wel is gaan verdenken tot op haar laatste dag. Als Annelotte echt een betrouwbaar imago had is dat vast omdat Katrien dit voor zichzelf heeft gehouden. Tegenargument zou kunnen zijn: als dit een geplande sabotage was, waarom Katrien dan überhaupt toelaten om het andere duo te gaan controleren?

- 3.2: probeert op het laatste moment het aantal teven nog te corrigeren naar 6 (weliswaar nadat ze zelf medeverantwoordelijk was voor het foute antwoord 7)
Zeg maar gerust verantwoordelijk, niemand anders bekeek die roze hond van dichtbij. Ze had eerder het voorstel om de honden te seksen al afgeketst en 6 mag dan juist zijn, hoe ze tot die correctie komt is geheel onlogisch gezien de gang van zaken.

- 3.3: gaat voor het geld met Lennart (al mislukt het origamivouwen uiteindelijk)
Stemt wel op Jasmien en Katrien die € 1000 wegspelen. Rekende misschien op Philip om Samina om te praten al is het Lennart die die stem lijkt uit te brengen (terzijde is mijn eigen vermoeden eerder dat Sven en Noah voor de pasvragen gingen). Al met al doet Annelotte hier zelf weinig nuttigs, al had ze blijkbaar weer een voorbeeldig imago (Noah dacht dat ze boos zou zijn over de stand van zaken bij de domino's). Bij haar terugkeer verlegt ze de aandacht inderdaad meteen weer van haar en Lennarts mislukking naar de domino's.

- 4.2: spot Sven net op tijd in het beeld aan de zijkant. Zonder dit, was het erg moeilijk deze opdracht geld te verdienen (of pas veel later)
Het kan nog steeds dat ze dit zo lang als mogelijk heeft uitgesteld. Ze zit aan de betere kant van de bank om in haar ooghoek die tv met de herfstbeelden te zien. Katrien zit er praktisch met haar rug naartoe, en is bij deze opdracht sowieso erg passief zodat Annelotte wel iets moét doen. De tweede tv komt overigens, als ik me niet vergis, in de beelden die we te zien krijgen geheel niet ter sprake voordat ze Sven opmerken, dus we weten niet of er een taakverdeling was wat dat betreft. Eén keer kijkt Annelotte Katrien kort aan terwijl Sven vól in beeld staat te dansen en geeft ze geen krimp. We zien haar echt gekluísterd aan het andere scherm met de series. Ondanks het al erg kandidaatse beeld van Annelotte bij deze opdracht komt ze hier alsnog op terug bij het dagboekstukje voor de eliminatie, waar ze Isidoor als excuus aanhaalt alsof je die hond niet op de grond kan zetten.

- 4.3: blijft succesvol tot het eind en stuurt aan op pasvragen
Wat hier ook weer vreemd aan is, Sven lijkt vrij snel en efficiënt 3-3 pasvragen voor te stellen. Zij gaat akkoord dus dat is eigenlijk meteen in kannen en kruiken, maar ze onderstreept dan toch nog eens dat ze correct wil zijn en echt niet vindt dat iemand er meer of minder moet krijgen. De lijn tussen voorkennis en goed anticiperen is hier weer troebel. Ondertussen loopt de tijd ook gewoon door.

Ik ben het eens dat het er niet op lijkt dat de groep haar echt verdenkt. Alleen van Sven hebben we een indicatie uit opdracht 4.3 dat hij haar verdenkt (hij noemt dat als reden om toch met de 1 pasvraag akkoord te gaan).
Samina had twijfels over Annelottes eventuele band met Isidoor. Hoe vergezocht ook, het is een verdenking.  :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #179 Gepost op: 15-04-2021, 19:35:40 »
Ze had eerder het voorstel om de honden te seksen al afgeketst en 6 mag dan juist zijn, hoe ze tot die correctie komt is geheel onlogisch gezien de gang van zaken.
Aan de andere kant: ze was zo druk bezig met het seksen van de honden, dat ze vergat om mee te tellen met Philip en Sven. En die twee verdenkt ze, blijkt later. Logisch dat ze dan nog eens gaat tellen. En blijkbaar al dan niet per ongeluk op het goede antwoord komt. Wat ook kan is dat de roze hond buiten beeld alsnog is gecontroleerd door Philip en Sven, en niet is meegeteld als teefje. Dan is het weer verdacht van die twee dat ze op 7 blijven. En dan was er ook nog de twijfelhond, die het allemaal nog ingewikkelder maakt. ;D
Ik vond dit eerst ook erg verdacht van Annelotte, maar er zijn nog wel andere verklaringen mogelijk volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 19:49:15 door Molest »