Auteur Topic: [kandidaat] Annelotte  (gelezen 37390 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #360 Gepost op: 3-05-2021, 20:31:11 »
Bij de sprookjes probeerde ze te mollen maar Lennart was alert - zit ook in zijn naam - en ook de kast was het nog even penibel toen ze het slot wilde testen. Dus ze heeft nog wel wat geprobeerd maar kreeg de kans niet.
Ik denk dat ze met het strooien van steentjes ook iets buiten beeld heeft gedaan want Sven en Philip waren een keer het spoor kwijt. Dat zal ze zeker tijd gekost hebben om het goede spoor weer te vinden.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 20:33:17 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #361 Gepost op: 3-05-2021, 20:46:07 »
Annelotte wil wel heel vaak dat de pot nu eindelijk eens wordt gespekt, en beschuldigt anderen dat het aan hen ligt. Dat doet ze al vanaf het begin. Terwijl ze zelf, als enige van de drie finalisten, bij de domino stenen voor de -1.000 wilde gaan.

Ik denk dat ze met het strooien van steentjes ook iets buiten beeld heeft gedaan want Sven en Philip waren een keer het spoor kwijt. Dat zal ze zeker tijd gekost hebben om het goede spoor weer te vinden.
Dat was volgens mij op de plek waar Lennart steentjes gooide.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 20:47:47 door Molest »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #362 Gepost op: 4-05-2021, 00:23:40 »
Annelotte was mijn eerste verdachte na afleveringen 2 en 3. Daarna gebeurde er regelmatig iets dat me deed twijfelen. Nu heb ik er nog het meeste vertrouwen in van de 3 dat ze kandidate is. Het kan verkeren.  :-[

Al durf ik haar nog steeds niet 100% uit te sluiten zou ik haar nu zowaar graag zien winnen. Als ze in de groep effectief het meest "betrouwbare imago" heeft, dan lijkt ze me helaas in het nadeel met deze late twist. Zij zal het dan lastiger hebben om een nieuwe mol te kiezen dan de andere kandidaat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #363 Gepost op: 4-05-2021, 09:10:21 »
Annelotte wil wel heel vaak dat de pot nu eindelijk eens wordt gespekt, en beschuldigt anderen dat het aan hen ligt. Dat doet ze al vanaf het begin.
Volgens mij is ze daarmee begonnen nadat ze 5000 euro verspeelde voor een paar pasvragen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #364 Gepost op: 4-05-2021, 10:07:43 »
Wat Annelotte gemeen heeft met Lennart, en eigenlijk nog een graadje erger doet, is dat ze zich voortdurend profileert als kandidaat. Ook weer in het restaurant, als het over de finale gaat. Ze speculeert op een verdubbeling van de pot met Isidoor. 'Ik hoop eigenlijk stiekem voor jullie dat ik er nog bij ben. Want ja'.
Ik vind het mols. Behoorlijk contrast met Philip en Sven, die twee. :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #365 Gepost op: 4-05-2021, 10:18:46 »
Wat Annelotte gemeen heeft met Lennart, en eigenlijk nog een graadje erger doet, is dat ze zich voortdurend profileert als kandidaat. Ook weer in het restaurant, als het over de finale gaat. Ze speculeert op een verdubbeling van de pot met Isidoor. 'Ik hoop eigenlijk stiekem voor jullie dat ik er nog bij ben. Want ja'.
Ik vind het mols. Behoorlijk contrast met Philip en Sven, die twee. :)
Terwijl een kandidaat juist eerder zou proberen zich verdacht te maken in de laatste fase.
Tegelijkertijd is de opdracht in het huis zo gemaakt dat Sven en Philip achterdochtig worden naar elkaar. Daar zou de mol niet bij willen zitten, want die wil zich juist onverdacht maken.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 10:20:34 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #366 Gepost op: 4-05-2021, 10:25:02 »
Terwijl een kandidaat juist eerder zou proberen zich verdacht te maken in de laatste fase.
Inderdaad, maar dat heb ik haar nog nergens zien doen, dacht ik? Lennart ook niet. Dus een van de twee is niet handig bezig, en eentje juist wel. Ze dachten allebei dat iedereen al op dezelfde mol zat, dus misschien heeft het daar mee te maken. Dan heeft jezelf verdacht maken weinig zin meer.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #367 Gepost op: 4-05-2021, 10:30:44 »
Inderdaad, maar dat heb ik haar nog nergens zien doen, dacht ik? Lennart ook niet.
Annelotte is dan ook geen kandidaat.
Ik denk dat Lennart helemaal vergeet zichzelf verdacht te gedragen, hij is gefocust op zijn mol, Annelotte. Hij gedraagt zich onverdacht door fanatiek te zijn, maar hij hangt niet de kandidaat uit met woorden, wat Annelotte wel doet.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 10:36:13 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #368 Gepost op: 4-05-2021, 14:24:08 »
Ik meen toch echt beelden te hebben gezien dat iedereen op Philip zat. De enige die eigenlijk op niemand zit en die dus een willekeurige kandidaat kan noemen als verdachte is de mol. Als bijvoorbeeld Annelotte de mol zou zijn, dan telt haar verdenking niet mee, maar Sven en Lennart zaten dan allebei op Philip. Zelfde redenering als Sven de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #369 Gepost op: 4-05-2021, 15:15:14 »
Wat Annelotte gemeen heeft met Lennart, en eigenlijk nog een graadje erger doet, is dat ze zich voortdurend profileert als kandidaat. Ook weer in het restaurant, als het over de finale gaat. Ze speculeert op een verdubbeling van de pot met Isidoor. 'Ik hoop eigenlijk stiekem voor jullie dat ik er nog bij ben. Want ja'.
Ik vind het mols. Behoorlijk contrast met Philip en Sven, die twee. :)

Dat doet ze dus al heel de serie lang elke aflevering maar door. Te hard bijna.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #370 Gepost op: 4-05-2021, 17:35:44 »
Dat doet ze dus al heel de serie lang elke aflevering maar door. Te hard bijna.

Inderdaad Belgian Mol, dat gaat maar door dat profileren als perfecte kandidaat (maar ondertussen...).

Ik denk dat de partituur in aflevering 2 daar ook zo'n voorbeeld van is. Voor de ogen van de anderen je eigen pianostuk perfect doen om onverdacht te blijven maar tijdens het oefenen met Kevin ervoor zorgen dat die het niet onder knie krijgt en zo de mist in gaat. Zou toch ook perfect passen bij de quote van Bach die in beeld kwam?

"Het enige wat men hoeft te doen is de juiste toetsen aanslaan op het juiste moment."

1) Bij het verkeerd voorspelen aan Kevin zijn het voor de mol op dit moment dan de verkeerde toetsen die juist zijn.
2) Bij het uitvoeren van het eigen pianostuk door de mol voor de groep zijn de juiste toetsen dan natuurlijk juist.

Na elke nieuwe aflevering probeer ik echt wel uitstapjes te maken naar andere tunnels. Natuurlijk zie ik daar ook verdachte zaken die me direct na een nieuwe aflevering weer laten twijfelen, dat is de makers van De Mol wel toevertrouwd. Maar hoe meer mensen na aflevering 7 blijkbaar deze tunnel geen optie meer vinden hoe sterker ik 'm vind worden: op het moment dat Philip en Sven al hoorbaar het sprookjeshuis binnen zijn wil Annelotte nog even het slotje - dat overduidelijk goed dicht zit - testen? Ja, ja.

Ik blijf gezellig in deze tunnel.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 17:37:47 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #371 Gepost op: 4-05-2021, 18:18:10 »
Ze oppert ook ze naar buiten te sturen als Lennart vraagt “hoe dan”. Dit was kennelijk n voorbedachte optie vanuit de makers ivm die lampen etc dat al klaar lag.

Ik vraag me af of je hier op komt als kandidaat zijnde.

Ik vond dat de meest verdachte situatie rondom haar deze opdracht.

Ze blijft verdacht


Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #372 Gepost op: 4-05-2021, 23:51:25 »
Ja, die piano vond ik ook heerlijk verdacht. Na drie afleveringen was ik overtuigd van haar als mol.

Ook nu denk ik nog dat ze in aflevering 2 Kevin bewust fout liet spelen inderdaad, om welke reden dan ook. We weten uiteraard niet of ze hem daarbij richting remtoets deed afwijken, of dat ze hem eerder aan het uittesten was als verdachte bijvoorbeeld.

Met dat buiten lokken, Annelotte heeft absoluut momenten waar je onwillekeurig aan voorkennis denkt. De vraag is of ze daar ook veel mols mee doet. Een kandidaat die het in sommige opdrachten nu eenmaal snel bij het rechte eind heeft kan ook overkomen als iemand die zich heeft kunnen voorbereiden.

Zoals toen ze zich plots herinnerde dat Afrika bruin was op de graffiti (en Zuid-Amerika leek te aanzien voor Afrika met een verkeerde kleur). Vond ik ook heel sterk.

Nu weer met de beschrijving van Philip. Rozenblaadjes en pedaalemmer zijn evident voor haar. Op een of andere manier begint ze ook nog over een "dik dekbed", woord dat we Philip niets eens horen uitspreken, en wil ze doorvragen in de richting van het "laken". Samen een prima voorzet naar het ontbrekende woord. Zelfs het feit dat ze hiermee Lennart een pasvraag zou afnemen kon je nog als mols zien.

Maar even later speelt ze supersterk de pasvraag van Philip weg (toch de man die je indien mogelijk in het spel wil houden als mol, hier zijn Lennart en vooral Sven dan verdachter) en lijkt ze weer totaal verrast dat ze alsnog gaat vallen.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 00:06:25 door Van Zwam »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #373 Gepost op: 5-05-2021, 00:07:02 »
Wat mij opviel bij de zoektocht in het kasteel is dat Annelotte last minute het schilderij van Lennart vond.
Maar als de derde groep op pad gaat om te zoeken vraagt zij aan Philip of hij veel kranten leest.
Hij antwoord dat hij dat zeker doet.
Vervolgens zegt ze nog dat ze een stapel kranten zag liggen en dat het vast daar verborgen zat.

Ik vraag me af waarom ze dit aan uitgerekend Philip vraagt aangezien ze de krantenkop blijkbaar niet heeft gezien?

Het lijkt wel een gevalletje voorkennis.
Ik zie niet waarom ze dit überhaupt ter sprake brengt.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #374 Gepost op: 5-05-2021, 08:21:27 »
Om Katrien verdacht te maken? Ze weet dat Katrien over de krant van Philip heen gekeken heeft. Dus kan dat punt gebruiken als bliksemafleider.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #375 Gepost op: 5-05-2021, 10:24:16 »
Ik keek iets terug aan het einde van aflevering 1 en toen zag ik de cryptische woorden van Gilles aan het einde van die aflevering, toen hij zich richtte tot de mol en dat deze ook moest vrezen voor zijn plek en dat dan de andere mol mee zou gaan.

Die woorden "Misschien moeten jullie elkaar eens ontmoeten" konden op dat moment slaan op een directe confrontatie in de strijd in het maïsveld maar dus ook op de hotelkamer in Berlijn.

 ::oink::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #376 Gepost op: 5-05-2021, 10:30:02 »
Leuk gevonden! ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #377 Gepost op: 5-05-2021, 10:30:20 »
Mooi! ::ok::

Ik vraag me af waarom ze dit aan uitgerekend Philip vraagt aangezien ze de krantenkop blijkbaar niet heeft gezien?

Het lijkt wel een gevalletje voorkennis.
Ik zie niet waarom ze dit überhaupt ter sprake brengt.
Een kandidaat kan een naam zien en hem expres niet vinden, omdat het je concurrent is. Dat leken er meer te doen. Maar dan is het gek dat ze die van Lennart weer wel vindt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #378 Gepost op: 5-05-2021, 10:50:53 »
 Het is leuk gevonden ja. Maar ik zie daar niets cryptisch aan hoor.  Ik denk dat we zeker nog de echte ontmoeting tussen de mol en de reservemol te zien krijgen.
In het veld zoals eerder getoond.  Dan zou ook de boel zo geregeld moeten zijn dat mol Annelotte juist deze opdracht kreeg.


 Ik vermoed dat het een troostrolletje was van Jens, zijn ogen lijken er veel op. En wie die opdracht zou maken maakte niet uit,




Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #379 Gepost op: 5-05-2021, 10:59:04 »
En die 2000 euro bieden voor een vrijstelling, dat is heel vreemd voor een kandidaat die -1000 overhad voor een pasvraag in een veel eerdere fase.