Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22662 keer)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #180 Gepost op: 26-04-2021, 22:58:21 »
Leuk gevonden, alleen is Afrika geen land maar een continent :P

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #181 Gepost op: 27-04-2021, 07:54:41 »
True maar niet het hele continent wordt aangepast ;)!
Je ziet dat ik er op zich graag naar toe wou werken hahaha ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #182 Gepost op: 27-04-2021, 09:54:45 »
Blijven hangen bij de Bingewatch, Sven nog eens de vogeltjesdans laten doen, en niet zeuren tijdens het slapen aan de rotswand kunnen pogingen zijn geweest om Sven van zich af te schudden. Met nog altijd de kans dat Annelotte en Katrien hun hints niet hadden gezien, en het niks zou opleveren. Idem voor het perfect uitvoeren van het dansen met Lennart in de videoclip, waar Sven regisseur was. Ook daar was het niet zeker dat het iets zou opleveren, want Lennart had de fout in kunnen gaan.

Het zijn maar een paar opdrachten waarin Philip niet mols bezig was. En misschien met een reden.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #183 Gepost op: 27-04-2021, 10:40:47 »
Leuk gevonden, alleen is Afrika geen land maar een continent :P


Ik zal BurningHorizons even helpen:

Afrika is niet een (lees "un") land maar wel land. ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #184 Gepost op: 27-04-2021, 11:05:14 »


Ik zal BurningHorizons even helpen:

Afrika is niet een (lees "un") land maar wel land. ;)

 ::bravo::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #185 Gepost op: 27-04-2021, 13:15:11 »
Als Philip de mol is, kan ik in elk geval zeggen dat ik het in afl. 1 al zag. ;D In afl. 3 van hem af gestapt. Ik kan hem niet afstrepen, maar om hem nu alsnog weer te gaan verdenken... Dat is nog wel een hobbel. Zijn pianoconcert ging vlekkeloos voor 1.000 euro, bij de Bingewatch bleef hij hangen of zijn leven ervan hing, en het leek erop dat hij rustig een nacht had doorgehaald aan de rotswand. De dijenkletsers met Lennart in de videoclip gingen ook prima.

Je hebt natuurlijk een verschil tussen onnodig geld en totaal onnodig geld. Die paino vlekkeloos spelen tot daaraantoe, maar dat dijenkletsen? Alles samen gewoon echt kandidatenacties.

Citaat
Daartegenover staan talloze verdachte acties in alle andere opdrachten. Die vaak genoeg geld hebben gekost.

Akkoord. Dan weer overdreven verdacht waar het opvalt, terwijl hij op opdrachten waar het net wel kon beter geld had uit de pot gehaald. Ik neig toch echt naar grote nepmol, maar zeker, nee, dat ben ik niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #186 Gepost op: 27-04-2021, 13:51:11 »
'Philip is de mol want':

a) Hij wil niet schieten. Dit gebruikt hij bij strijd in het maisveld en bij de zeven verschillen in zijn voordeel.
b) Hij liegt slecht alsof hij een kandidaat is en dit wordt door veel spelers makkelijk ook zo opgepakt.
c) Zet mensen op het verkeerde been, bijvoorbeeld bij de wijnglazen en bij voetbal. Fout zeggen en dit laten bevestigen door de kandidaat.
d) Doet voorspellingen over wat komen gaat zoals in Sankt Goar, ik verwacht niet dat we veel gaan doen vandaag. En op dierendag vergelijkt het zich met een gorilla, waarna hij s middags aan een touw slingert als een gorilla.
e) Zijn onhandigheid komt af en toe ook goed uit.

1.1   Strijd in het maisveld. In linie 2 hoeft hij niet te schieten, houdt bij de eerste aanvaller de schijf stabiel en bij de tweede niet. Eenmaal de sleutel gepakt is het afgelopen hier. Hij plaagt via de telefoon linie 3 nog een beetje.
1.2   Stelt zich netjes voor bij het knuffelen door te vertellen hoe hij zijn vrouw heeft ontmoet. Weet het antwoord voor Noah niet en vindt geen thema op de koekoeksklok.
1.3   Hint naar de dino, waarop Kevin wordt gevonden, antwoord op de vraag waar komt Dami vandaan: Nigeria. Dami was mogelijk de afvaller geweest, zijn ging het meest all-in, mogelijk op Kevin.
2.1   Speelt zijn stuk op de piano uit, maar is wel de stoorzender in de Caraoke.
2.2   Bij het wijnproeven geeft hij een verkeerde voorzet bij de Citroenwijn door Lychee te duiden, Jasmien neemt dit over, mogelijk in een nepmolactie. Laat zijn ene glas vallen.
2.3   In de bunker hint hij richting Noah over de doos, maar Noah doet er niks mee. Uiteindelijk vindt hij zelf de code in de doos. Verspreekt zich met 5000 euro, dit wordt opgevangen met het groene knop scenario.
3.1   Hypnose. Philip komt met het voorstel van twee kandidaten uit hypnose. De normale verwachting was maar één: Lennart. Twee is wel een risico. Het blijft hier gokken. Maar Philip veranderde de verwachting van 1 naar 2.
3.2   a) Roepen de hondennamen door elkaar, waardoor verwarring ontstaat.
b) Zodra de verkeerde rekensom op tafel ligt drukt Philip dit door. En “dat is een meisje want die heeft tepels, is een foute suggestie
3.3   baasjes zoeken. Gaf  ook slechte aanwijzingen.
3.4   Bij domino mocht de mol de paren samenstellen. Kiest voor pasvragen, is er fel op dat zij ook gekozen worden en maakt daarbij gebruik van zijn partner Samina. Opdracht mislukt maar wel flink geprobeerd om die papiertjes in de korf te krijgen, maar is onhandig. Die onhandigheid gebruikt hij dan later weer gebruikt om het dominosteentjes bouwen stevig te frustreren.
4.1 Bij bubbelvoetbal zielig verhaal over bril geraakt in jeugd en weet twee van de drie vragen niet juist te beantwoorden. Hierbij weer zijn bekende truc met suggestie voor fout antwoord en Samina hapt in een nepmol poging. Heeft twee penalties doorgelaten en twee fouten antwoorden gegeven.
4.2 Bij binge watchen kiest hij voor het fietsen, dat doet hij veel in zijn vrije tijd en fietst soms harder dan Sven. Gaat in de ondertiteling staan van de herfstbeelden, maar Sven vertrouwt het niet. Slingert als een Gorilla aan een touw om vertrouwen te winnen. De bijzonder opdracht zou hij ook als het de hele nacht had geduurd volbracht hebben in de hoop dat Sven zou afhaken en hij zelf vertrouwen zou winnen.
5.1 Figuranten. Wilde zagen maar regisseur Sven zet hem bij de dansers. Blaast slecht op de hoorn, waardoor uiteindelijk Sven of Lennart moet blazen, maar Sven heeft geen gevoel voor muziek. Hoorn van Sven lijkt gesaboteerd, maar hoe?
5.2 Sup board puzzel. Philip is hier weer de stuntel, de storende factor waardoor de boot onstabiel is. De puzzelstukken liggen zelfs op de supgrond. Niemand denkt dat hij 2.39 min. onder water kan, zeker omdat hij slecht blies op de hoorn. Raakt zijn bril kwijt om tijd te verliezen (de begeleidingsboot voer ernaast, hij zal hem afgegeven hebben). Noemt Sven augurk en konijn in bijzijn van Samina. In de proef tegen de mol verliest de mol, maar gezien zijn gestuntel ook niet zo gek dat alle anderen sneller waren.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 17:59:13 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #187 Gepost op: 27-04-2021, 13:51:30 »
6.1 Bij de zeven verschillen komt hij middels het goed doen van de kleurenbolletjes en “ik wil niet schieten” terecht bij de verdubbelingsopdracht. Deze mislukt, maar hij krijgt een dikke hint aan zijn broek dat hij de mol is. Zie hint topic over de letters MOL op de tekening My Home die ze in hun loft moeten ophangen. Ook de letters van oud mollen staan meteen hierna op het krat. Het vraagteken is voor Philip.
6.2 In Mole 737 geeft hij de verkeerde landingsinstructie: flaps 15, speed 15. Jasmien: check. Speed 15 lijkt mij te laag, het alarm gaat ook meteen af.
6.3 De geheime dossiers. Hij kijkt in de dossiers en speelt dit geld weg, waarop de kandidaten die niet gekeken hebben een bod kunnen uitbrengen op een vrijstelling. Dat zij zo hoog bieden heeft Philip veroorzaakt. Door het kijken in de dossiers lijkt hij weer de kandidaat die info nodig heeft.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #188 Gepost op: 27-04-2021, 14:50:38 »
Philip is absoluut de mol niet. Zijn reactie op het foutief raden van het verschil in de graffiti. Eerst pakt hij direct zijn laptop, omdat hij wel degelijk een verschil in de ramen had ontdekt. Daarna excuseert hij zich dat hij de groep per ongeluk blij had gemaakt. Dit  zijn hele natuurlijke reacties, waaruit ik opmaak dat hij niet de mol is. En zo zijn er nog meer van deze voorbeelden te geven van Philip.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 15:15:19 door ThaStayFan »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #189 Gepost op: 27-04-2021, 16:14:05 »
Philip deed het ook erg goed bij de reproductie van de kleurenrijen waardoor Annelotte en Lennart vlot geld konden binnenhalen.
Ik heb nog altijd het gevoel dat wanneer iets niet lukt bij Philip, het echt is omdat hij het niet kan of uit onhandigheid.

De hint met die Duitse krant in aflevering 2 is dan weer wel één die me bijbleef.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #190 Gepost op: 27-04-2021, 22:13:49 »
5.2 Sup board puzzel.
Philip wilde niet wachten op de drie die met de adem proef bezig waren, maar doorvaren. Daardoor stond Samina heel lang alleen aan de puzzel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #191 Gepost op: 27-04-2021, 23:15:09 »
Philip wilde niet wachten op de drie die met de adem proef bezig waren, maar doorvaren. Daardoor stond Samina heel lang alleen aan de puzzel.
Ze hadden altijd met zijn tweeën moeten puzzelen en eentje roeien. Dan kom je langzaam vooruit, maar vooral het puzzelen gaat sneller. Het doorvaren was niet mollerig, wel dat ze met zijn tweeën roeien. En als ze compleet zijn met zijn drieën puzzelen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #192 Gepost op: 28-04-2021, 09:47:00 »
Gaat in de ondertiteling staan van de herfstbeelden, maar Sven vertrouwt het niet.
Is die ondertiteling nu exact hetzelfde als in de originele herfstbeelden? De makers zijn nogal handig met inmonteren in bewegende beelden (de tags op de rug van Lennart en Annelotte bijvoorbeeld, in afl. 6). In een stilstaand TV-beeld is het suggereren van een molactie zo niet moeilijk. Ik heb gezocht naar de originele herfstbeelden maar ik kan ze niet vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #193 Gepost op: 28-04-2021, 09:53:36 »
Via Ziggo Go even afgestemd op Canvas met de lentebeelden. Ik heb ze verplaatst naar de Binge Watchers opdracht.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2021, 10:01:00 door foxhunter »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #194 Gepost op: 28-04-2021, 17:03:57 »
Philip deed het ook erg goed bij de reproductie van de kleurenrijen waardoor Annelotte en Lennart vlot geld konden binnenhalen.

Ook al verdenk ik hem niet, is dit juist een goede molactie. Hij komt daardoor in de positie om wel/niet te verdubbelen. Omdat hij het heel goed doet bij de bolletjes en hij natuurlijk de minst geschikte kandidaat leek om te lopen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #195 Gepost op: 28-04-2021, 17:31:26 »
Het zou natuurlijk wel een bak zijn als Philip de mol blijkt. De lobbes van de groep, die zich zijns ondanks voortdurend uitslooft, maar die in zijn onhandigheid voortdurend dingen fout doet. Als hij gevoelig is voor hypnose, zie ik hem die 2 minuut zoveelveertig wel zijn adem inhouden. En stel nou dat hij de bewoners van het betreffende appartement van tevoren heeft gevraagd om het raam open te zetten?
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #196 Gepost op: 28-04-2021, 17:40:52 »
Nog weinig hier gelezen, maar Philip reed vroeger toertochten op de fiets , oa LBL, dus het zou zomaar kunnen dat we ons laten bedotten door zijn fysiek nu.

Verder geeft hij met zijn kennis van intermitent fasting blijk van interesse in niet alledaagse/experimentele zelfstudie onderwerpen, dus waarom dan ook niet een soort ademhalingstechniek ( bv de hier al genoemde iceman).

Ook ik dacht in eerste instantie 2.38 nah dat kan Philip nooit, maar zie het hem eigenlijk wel doen .  Als ik van de vier mensen nu er 1 iemand moet noemen waarvan ik het het meest niet verwacht om 2.38 te halen is het denk ik Sven.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #197 Gepost op: 28-04-2021, 18:07:02 »
Het zou natuurlijk wel een bak zijn als Philip de mol blijkt. De lobbes van de groep, die zich zijns ondanks voortdurend uitslooft, maar die in zijn onhandigheid voortdurend dingen fout doet. Als hij gevoelig is voor hypnose, zie ik hem die 2 minuut zoveelveertig wel zijn adem inhouden. En stel nou dat hij de bewoners van het betreffende appartement van tevoren heeft gevraagd om het raam open te zetten?
Ja, er is iets met dat raam dat voor mij heel sterk hint naar een vooraf gesaboteerde actie. De manier waarop Philip naar de andere kandidaten toeloopt als hij terug is, en zelfs nog even blijft wachten, voelt heel verdacht aan. ''Ik heb zelfs niet eens verder gekeken Gilles''.  ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #198 Gepost op: 28-04-2021, 18:22:47 »
Ik vind zijn filmpje ook wel wat verdacht. Hij komt de 'dagboekkamer' in voor de verdenkingen en gaat zitten, alsof het de normaalste zaak van de wereld is wat hij hier aantreft. En Philip zit volle bak op één persoon, of toch hooguit twee. Maar zo te zien opent hij minstens drie dossiers. Zijn molboekje ligt open, dus blijkbaar is hij aantekeningen aan het maken over meerdere personen. Zo ver gekomen door volle bak te gaan, en dan toch nog steeds onzeker?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #199 Gepost op: 28-04-2021, 18:37:36 »
Volgens Addow (BE) opent hij ook zijn eigen dossier.  Waarom zou je dat doen?

En plaatje: M op de deur en O en daaronder L op de poster.

En vlak daarvoor nog PDC rules op de muur in het groen.