Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22641 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #120 Gepost op: 8-04-2021, 10:48:11 »
Belangrijkste indicatie dat hij niet de Mol is, is misschien nog wel dat hij met Samina de lastigste deelopdracht (proppen gooien en vangen) krijgt toebedeeld. Je kon voor het slagen van je molactie beter een van de andere deelopdrachten hebben, dus dan zit de productie hem hier wel dwars.

Klopt. Of hij had als Mol de opdracht kunnen oefenen (wat dus waarschijnlijk niet gebeurd is). De propjes heel goed strak klein vouwen had al een stuk geholpen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #121 Gepost op: 8-04-2021, 11:01:11 »
Ik zag een filmpje op YouTube van Philip, waarin hij door studenten professor genoemd werd.  Ben je in België dan ook echt professor of heet een gewone leraar ook zo?

Professor ben je als je aan de universiteit/hogeschool lesgeeft.
Hij geeft les aan de hogeschool in Gent.
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #122 Gepost op: 8-04-2021, 13:08:08 »
Laat me raden. Wiskunde?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #123 Gepost op: 8-04-2021, 13:24:03 »
Professor ben je als je aan de universiteit/hogeschool lesgeeft.
Hij geeft les aan de hogeschool in Gent.
Ah bedankt.
Ik had bij Philip ook niet het beeld van de traditionele Nederlandse professor of zoals professor hoogleraar Erik Scherder op TV.
Hij heeft voorlopig gespreksstof genoeg op de hogeschool.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #124 Gepost op: 8-04-2021, 13:38:41 »
Laat me raden. Wiskunde?

Marketing
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #125 Gepost op: 8-04-2021, 13:45:20 »
O, nou snap ik waarom hij zich steeds als mol wil verkopen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #126 Gepost op: 11-04-2021, 23:31:39 »
Zou het dan toch...?

Maar hij was zó duidelijk de Mol in aflevering 2 al, dat kan toch haast niet? Dan denk ik vooral aan zijn gedrag in de atoombunker. En sindsdien hebben we hem ook niet meer zo slecht zien liegen, dus misschien was het toch expres slecht gelogen. Hm...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #127 Gepost op: 11-04-2021, 23:34:03 »
Ik geloofde zo dat hij een bomstoelkandidaat was ::jaja:: Zou hij daar op geoefend hebben? (En waarom dan?)
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #128 Gepost op: 11-04-2021, 23:40:34 »
Tja, het gaat gewoon elke kant op bij Philip. In de intro filmpjes zeggen dat je niet tegen ruzie kan maar vervolgens wel van alles uitlokken. Hij is de lieve oom maar gaat wel hard als het om eigenbelang gaat.
Ik denk niet dat hij de mol is. Er is net te weinig structuur in zijn gedrag.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #129 Gepost op: 12-04-2021, 00:00:15 »
Ik geloofde zo dat hij een bomstoelkandidaat was ::jaja:: Zou hij daar op geoefend hebben? (En waarom dan?)

Ik had precies hetzelfde. Was echt verbaasd dat er geen lampje aan ging.
Het zou best goed kunnen dat de mol zich wel heeft voorbereid ja. Het is toch altijd fijner om het initatief te hebben bij de keuze tussen pasvragen en geld. Als mol zou je bij de laatste 2 dan ook voor één pasvraag gaan denk ik, omdat hier nog het grootste risico lag om geld te verdienen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #130 Gepost op: 12-04-2021, 10:20:45 »
Het over the top mollen blijft gewoon aanhouden. Interessante tactiek, maar de mol? Het kan.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #131 Gepost op: 12-04-2021, 10:49:03 »
Ik ben er nog niet van overtuigd dat Philip bewust aan het nepmollen is (en volgens mij is er niet zoiets als onbewust nepmollen). Hij is op bepaalde vlakken gewoon onhandig (zoals met steentjes, hondjes bij elkaar houden, etc).

Op zich zou ik daar best een goede dekmantel in kunnen zien. Maar laten we niet vergeten dat Philip als het erop aankomt juist vaak veel goed doet voor de pot:
- geeft lijn 82 door aan Kevin bij de innige omhelzing (dat had als mol echt niet gehoeven)
- 1.000 euro voor pianospel als beginneling
- geeft 2x juiste antwoord bij wijnproeven (al laat hij zich tweede keer overrulen door Kevin en Jasmien)
- geeft twee aanwijzingen goed door aan bingewatchers
- overnacht aan de bergwand en doet ook erg zijn best om Sven gerust te stellen en hem niet te laten opgeven

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #132 Gepost op: 12-04-2021, 14:26:55 »
Philip beschuldigt Samina ervan dat zij op het laatste moment A roept bij de voetbalproef. Maar vlak voordat zij roept zie je haar even naar rechts kijken. Wellicht ziet ze iemand van de productie, of de penaltynemer die een aanloop neemt en is zij dus wel gedwongen om nog snel een antwoord te geven. Mogelijk neppe verdenkmaking van Philip dus?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #133 Gepost op: 13-04-2021, 16:21:08 »
Sowieso geeft hij Samina toch gewoon de voorzet. Hij zegt iets als “Het is B, maar goed we gaan voor A”. Daarna roept Samina pas A. Dit zit niet in de terugblik als hij Samina verdacht maakt. Wat Philip dan mogelijk wel weer iets verdachter maakt, naar mijn mening.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #134 Gepost op: 17-04-2021, 01:04:22 »
Aarzelt zelden of nooit om geld te verdienen wanneer er geen egoïstisch alternatief is. Streep erdoor wat mij betreft.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #135 Gepost op: 18-04-2021, 10:14:28 »
En weer voorspellende kracht bij Flipper. s Morgens bij het ontbijt is hij een gorilla en bij de tweede proef bij het fietsen slingert hij als een gorilla aan een touw. (tekening vriendlief).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #136 Gepost op: 18-04-2021, 22:55:03 »
Zal zijn biecht 'wij gingen voor pasvragen' een manier zijn om zijn mol (Sven?) uit de tent te lokken, in t geval dat die juist voor pasvragen is gegaan?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #137 Gepost op: 19-04-2021, 02:07:30 »
Hij zegt nu doodleuk dat hij diegene was die Samina overtuigde om voor de pasvragen te gaan bij de domino-opdracht. Maar:

In de auto na diezelfde opdracht (in afl. 3) zei hij dat hij niet voor het geld wilde gaan. Daarna zegt hij dat Samina hem overtuigd heeft (om dus wel voor het geld te gaan, en niet voor de pasvragen).
Hij zegt dus bij die eliminatie van de laatste aflevering dat het omgekeerde gebeurd is van wat hij in aflevering 3 zei...

Weer die Philip hé. Als ik het moet inschatten doet hij dit gewoon als kandidaat om verwarring te zaaien. Maar mocht hij de mol zijn, vind ik dit wel briljant gespeeld hoor.  ::jaja::
Over 1 ding ben ik uit door de hierboven uitgelegde situatie: Het spel dat Philip speelt is niet willekeurig iets doen, maar juist heel berekend. Anders kom je er niet eens op om dit te zeggen. Of als mol om verwarring te zaaien in het algemeen, of als kandidaat om verwarring te zaaien zodat andere kandidaten gaan twijfelen. (Anyway, hij speelt het fantastisch)
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 02:09:14 door Reflektor »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #138 Gepost op: 19-04-2021, 11:20:35 »

Weer die Philip hé. Als ik het moet inschatten doet hij dit gewoon als kandidaat om verwarring te zaaien. Maar mocht hij de mol zijn, vind ik dit wel briljant gespeeld hoor.  ::jaja::


Dan zou hij het inderdaad briljant spelen en sterker nog, ik schat hem capabel in om zo een spel te spelen. Maar heb meer en meer mijn twijfels of Philip dit spel als kandidaat of als mol speelt.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #139 Gepost op: 20-04-2021, 10:52:41 »
Als Philip niet zelf de Mol is dan lijkt hij met zijn extreme stemgedrag (dit zegt hij zelf) goed te zitten (of heel veel geluk te hebben).

Heeft iemand een theorie wie Philips hoofdverdachte is? Of juist wie Philip sowieso niet verdenkt?