Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22694 keer)

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #80 Gepost op: 29-03-2021, 20:33:24 »
Philip is niet de mol en om 3 redenen:
1. In het maisveld zat hij op een positie waar hij geen enkele invloed had op de reservemol en het doorlaten van een aanvaller. Hij kon enkel Dani in de verkeerde richting zetten maar dat valt haar erg op.
2. Philip kon geen piano spelen maar deed zijn opdracht haast foutloos wat ik niet had verwacht. Als je een onmogelijk gewaande opdracht tot een goed einde brengt ben je geen mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
3. Als Philip de mol is, waarom laten ze zo uitdrukkelijk zien dat hij meermaals de verkeerde toets slaat (en was het wel Philip?)? En die zogezegde verspreking over het te winnen bedrag in de bunker.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 20:35:46 door Luc »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #81 Gepost op: 29-03-2021, 20:47:59 »
De montage is hier inderdaad het grote twijfelpunt. Maar als je puur naar het gedrag van Philip kijkt, dan is het aan alle kanten mols te noemen.

Samina wil als eerste proeven. Jasmien als tweede. Philip is er nog niet eens, maar zwaait al dat hij ook wil! Hij kan nog nauwelijks hebben gehoord wat de bedoeling was.
Uiteindelijk wordt besloten dat Jasmien gaat, omdat ze verstand heeft van Riesling. Samina weet het nog even niet met Kevin en Philip. Maar Philip krijgt zijn zin (dit deel van de discussie tussen Philip en Kevin is niet in beeld), en Samina geeft haar plaats op voor Kevin.

Ook nogal klungelig hoe hij zijn glas omgooit over de rug van Kevin. Ze zaten met zijn tweeën, de anderen zaten met zijn drieën en veel dichter op elkaar. En ik heb er verder niemand gezien die zijn dienblad vasthield met maar één hand.
:-\\
EDIT: het lijkt wel of hij op het fatale moment een stuk naar voren is gaan zitten. En dus geen rugleuning meer had. Hij zit toch veel beter op foto 2 dan op foto 3?
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 20:52:19 door Molest »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #82 Gepost op: 29-03-2021, 20:55:51 »
Philip wordt erg verdacht gemaakt in de montage, akkoord. Maar in het maisveld had hij geen enkele invloed op de aanvallers en zijn pianospel deed hij buiten verwachting bijna foutloos.
Ik kijk meer naar de molposities en onmolse acties dan de verdachte acties, de productie kan je gemakkelijk op het verkeerde been brengen.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 20:57:49 door Luc »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #83 Gepost op: 29-03-2021, 23:31:56 »
O ja, ook nog all-in gaan bij de test en erin blijven. Al is dat ook weer raar voor een Mol, want zoiets hebben we een Mol volgens mij nog nooit zien doen in zo'n vroeg stadium.

Kaat in aflevering 4 (maar dat was toen op Eva, die eruit ging).
Verder herinner ik mij ook geen geval.
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #84 Gepost op: 30-03-2021, 10:22:43 »
In theorie zou het nog kunnen dat hij de mol is, maar het lijkt er op dat de crew hem wel heel erg verdacht wil maken de eerste 2 afleveringen.
Ich bin ein Bärliner!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #85 Gepost op: 30-03-2021, 10:54:34 »
In theorie zou het nog kunnen dat hij de mol is, maar het lijkt er op dat de crew hem wel heel erg verdacht wil maken de eerste 2 afleveringen.
Waar werd hij dan verdacht neergezet in afl. 1? Daar vond ik hem juist heel onopvallend in beeld gebracht.
Philip wordt erg verdacht gemaakt in de montage, akkoord. Maar in het maisveld had hij geen enkele invloed op de aanvallers en zijn pianospel deed hij buiten verwachting bijna foutloos.
Ik kijk meer naar de molposities en onmolse acties dan de verdachte acties, de productie kan je gemakkelijk op het verkeerde been brengen.
In het maisveld vond ik de schutters in linie 3 iets teveel voor de hand liggen. Dus daar verwacht ik misschien nog wel een verrassende positie van de Mol.
Die 1.000 euro bij het piano spelen, akkoord. Maar hij had een mooie molpositie, en het makkelijkste stuk gekregen. Kevin had het met dit stuk misschien wel gered. Ook wel opvallend dat hij opeens zo maar het licht zag, toch? En op het podium met zang en al er bij toch foutloos wist te spelen.

Wilde nog even vermelden dat het idee om nog een glas te drinken na de wijnproeverij, uiteraard van Philip kwam. :) En dat hij nou niet zo'n haast maakte met naar beneden gaan, hij liep steevast achteraan.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2021, 11:02:10 door Molest »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #86 Gepost op: 30-03-2021, 11:56:06 »
Iedereen, kandidaten en kijkers, zullen gefocust zijn op wie er in de derde linie zat in aflevering 1. Een mol, geoefend en wel, wil het toch niet laten gebeuren dat hij eruit geknikkerd wordt door een andere mol.
Dan kan het een goede strategie zijn om de aandacht op andere kandidaten te vestigen. Zoals Philip, en dat nog eens flink aan te zetten. Hij verspreekt zich? Oja, maar we kunnen er ook 5000 van maken, dan lijkt het net alsof hij voorkennis heeft en hij ís al eens verdacht van voorkennis.

Stel je eens voor dat je mol bent, dan wil je per se in de derde linie zitten, dan weet je tenminste dat het je eigen schuld is als de andere mol er toch doorheen komt.
De mol zal een merkteken hebben en die zal en moet uitgeschakeld worden.

Ik begin Philip daarnaast een beetje te onbezonnen te vinden voor een mol.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2021, 12:04:03 door Run »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #87 Gepost op: 30-03-2021, 12:01:24 »
Lastig geval die Philip.

In aflevering 1 staat hij op de slechtste positie voor een mol, deelt onnodig het busnummer bij het knuffelen en vindt namen. 100% geen mol.
In aflevering 2 is zo'n beetje alles wat hij doet mols en dit wordt ook nog eens zeer nadrukkelijk in beeld gebracht, inclusief de "verspreking" en de "all in" test.

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Aangezien hij een hele slechte leugenaar is denk ik niet dat de makers hem zouden kiezen.

Ik vind Philip trouwens maar een rare vogel. Nee ik ben al 29 jaar trouw, ik ben de Volvo, ik kan geen meisjes uitvragen, ik heb nog nooit iemand zelfs maar een duw gegeven. De betrouwbare, zachte, conflictvermijdende goedzak. Maar is ondertussen een zeer aanwezig persoon en filrt direct met Samina en later met Katrien. Lijkt mij typisch iemand die A zegt en B doet. En zijn jaren '80 montuur helpt voor mij ook niet echt :D

Mol of niet, het zou mij niets verbazen als hij de finale haalt.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #88 Gepost op: 1-04-2021, 10:34:25 »
Volgens mij acteert hij nogal en probeert hij de rest wat in de war te brengen. Lijkt me geen mol. Zijn switch van super amicale kandidaat naar keihard in de bunker is gewoon een te snelle omzwaai, dat zie ik een mol niet doen, zeker niet zo vroeg.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #89 Gepost op: 4-04-2021, 12:54:24 »
Als de autosleutel wordt gepakt in opdracht 1, beweegt het plateau waarop Dami ligt. Ze roept 'Nee, nee, nee', haalt toch de trekker over, en mist. Het viel me nu pas op. Dami haalt ook geen verhaal bij Philip, dus heel verdacht in beeld is het niet gebracht.
Alsof het allemaal nog niet genoeg was. ;D

Voordeel van linie 2: je hebt in de hand hoeveel aanvallers je doorlaat. En welk risico je wilt nemen. Dat voordeel was er niet in linie 1 en 3.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #90 Gepost op: 4-04-2021, 13:31:11 »
Als de autosleutel wordt gepakt in opdracht 1, beweegt het plateau waarop Dami ligt. Ze roept 'Nee, nee, nee', haalt toch de trekker over, en mist. Het viel me nu pas op. Dami haalt ook geen verhaal bij Philip, dus heel verdacht in beeld is het niet gebracht.
Alsof het allemaal nog niet genoeg was. ;D

Voordeel van linie 2: je hebt in de hand hoeveel aanvallers je doorlaat. En welk risico je wilt nemen. Dat voordeel was er niet in linie 1 en 3.
Dami verdacht hierdoor misschien Philip, in een extra filmpje zagen we dat Kevin ook Philip leek te verdenken. Die liggen er allebei uit. Philip handelde superonhandig bij de piano, wil zich misschien bij Katrien verdacht maken. Het kan dus een kandidatenstrategie zijn. Zo werk je er iedereen uit en hoop je zelf over te blijven. Ik zie Philip er wel voor aan om deze denkwijze te hebben.
Ik denk echter niet dat Katrien erin trapt.
In de bunker kan hij ook op deze manier gedacht hebben en daarom meteen de rode knop geopperd hebben, dus om zich bij de andere twee verdacht te maken.
Het lijkt een goeie tactiek, maar het nadeel is dat je te veel met jezelf bezig bent en niet meer let op wie de mol kan zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 13:37:34 door Run »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #91 Gepost op: 4-04-2021, 15:46:23 »
Dami verdacht hierdoor misschien Philip, in een extra filmpje zagen we dat Kevin ook Philip leek te verdenken.
Bij haar afscheid keek Dami bijna met plezier terug hoe Philip in het maisveld met haar aan het zwieren was, het leek niet alsof ze hem verdacht. En Kevin bracht het glas van Philip ter sprake in de hele groep, dat zou je denk ik ook niet doen als je hem echt verdenkt. Ik denk dat Kevin dan eerder Annelotte heeft meegenomen in de test. Vandaar nog een weekje Philip, maar als hij vanavond afvalt zou het me ook niet verbazen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #92 Gepost op: 4-04-2021, 23:16:37 »
Het wordt wel erg veel van het goede, ik durf hem denk ik wel af te strepen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #93 Gepost op: 4-04-2021, 23:25:34 »
Het gaat wel alle kanten op bij hem he. In aflevering 1 leek hij super sympathiek maar er zit echt nog wel een laagje onder bij hem, wat hem toch wel heel lastig te peilen maakt. (Niks persoonlijks tegen Philip verder hoor).
En het valt op dat hij er echt van overtuigd is dat hij steeds af zal gaan vallen.
Mol? nee ik denk en hoop het niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #94 Gepost op: 4-04-2021, 23:32:04 »
Als hij blijft over the top mollen ga ik hem serieus beginnen overwegen, hij is wel gemaakt om die tactiek toe te passen. Maar nog even de volgende aflevering afwachten.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #95 Gepost op: 4-04-2021, 23:36:28 »
Toch wel verrassend dat hij na vorige week all-in te zijn gegaan, nu opeens weer wat minder zeker van zijn zaak leek. Hij had iedereen nog eens gescreend, zei hij. Philip gaat denk ik ver komen, Mol of niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #96 Gepost op: 4-04-2021, 23:56:50 »
Wat vermoeiend. Moeten we nog drie weken wachten (minimaal) voordat deze ADHD-50 er naar huis gaat.
Ik hoop dat de regie een beetje op hem in praat dat je niet alles kan saboteren als je samen met Sven, Katrien en Jasmien weet wie de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #97 Gepost op: 5-04-2021, 00:19:27 »
Wat vermoeiend. Moeten we nog drie weken wachten (minimaal) voordat deze ADHD-50 er naar huis gaat.
Ik hoop dat de regie een beetje op hem in praat dat je niet alles kan saboteren als je samen met Sven, Katrien en Jasmien weet wie de mol is.

?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #98 Gepost op: 5-04-2021, 06:27:12 »
Hij gaat door met de strategie zichzelf verdacht maken. Als hij p.o. op de goede mol zit kan hij hiermee ver komen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #99 Gepost op: 5-04-2021, 11:11:48 »
Ik ga Philip nog steeds niet afschrijven. In de auto zegt hij dat ze voor 1.000 euro waren gegaan, maar alleen maar omdat Samina hem had overtuigd. Want hij wilde zelf voor pasvragen gaan. Als dit nepmollen is, dan doet hij het niet subtiel. ::rofl:: Ik denk dat iedere kandidaat op den duur denkt: ja Philip, jij wilt dus de Mol uithangen. Daar trappen we niet in.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 11:13:31 door Molest »