Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22603 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #60 Gepost op: 29-03-2021, 10:32:30 »
Het is ook gewoon weer too much deze aflevering.
Dat was in af. 1 anders helemaal niet het geval. Toen kwamen anderen er een stuk verdachter van af.

Ik ben wel benieuwd naar wie Philip de komende afleveringen nog moet noemen als mogelijke Mol. Hij zal toch wel overtuigd zijn nu, en weinig oog hebben voor anderen. Dus scherp opletten hoe hij dat formuleert!
Zolang we niet weten op wie hij zit, kan hij trouwens misschien nog best de finale halen... En er is ook nog een kans dat Dami en Kevin ook weinig tot niet gespreid hebben, en Philip is door gemazzeld. Maar die kans lijkt me klein.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #61 Gepost op: 29-03-2021, 11:44:39 »
Philip met een rist van verdachte handelingen in de 2e aflevering. Zijn pianosabotage was mogelijk de valse noot (eventueel werd hij zelfs op voorhand getraind om net wél het stuk goed te spelen). Het soort vertrouwen winnen maar slinks toch saboteren dat we vaak aan het begin van het seizoen zien terugkomen.
Bij de wijn kon hij zonder te opvallend te saboteren toch uitkomen bij slechts 1 glas, dat zowel bij zichzelf als bij Jasmien dan ook verloren ging.

In de bunker extra verdachte handelingen. Het enige onmolse was het aansturen van de andere groep om toch voor het geld te gaan. Maar daar was geen ontkomen aan natuurlijk. 'hij liegt dat hij zwart ziet' zal ook in de eindmontage kunnen.
Wanneer de ontcijfering stroef verloopt toch even vermelden om zeker letterlijk in de doos te zoeken en dat dan ook zelf gaan doen. En ja tussendoor een misspreking en voor zijn beurt al over €5000 spreken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #62 Gepost op: 29-03-2021, 12:48:17 »
Maar als dat echt een verspreking van de Mol was, dan had men die er bij de montage toch makkelijk uit kunnen laten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #63 Gepost op: 29-03-2021, 12:49:22 »
En in afl. 1 gaf hij de voorzet voor het vinden van de naam van Dami en hij vond zelf Kevin. Ik denk dat die twee toen al de test als slechtste maakten. De afvaller moest gered worden zodat niemand afviel zodat het niet te veel van het toeval afgehangen had dat iemand weg moest.  Niet dat dat on-Demol's is, maar omdat de makers geen ruzie in de groep willen. Zie interview met de bedenkers.

Waarschijnlijk hebben Dami en Kevin hun strategie niet gewijzigd, terwijl ze konden bedenken dat ze misschien de test slecht gemaakt hadden omdat ze onder de gevonden namen zaten.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 12:58:49 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #64 Gepost op: 29-03-2021, 13:10:31 »
En in afl. 1 gaf hij de voorzet voor het vinden van de naam van Dami en hij vond zelf Kevin. Ik denk dat die twee toen al de test als slechtste maakten. De afvaller moest gered worden zodat niemand afviel zodat het niet te veel van het toeval afgehangen had dat iemand weg moest. 
Bovendien kwam dit beter uit voor de laatste opdracht in de atoombunker. Dan kon die met 5 tegen 5 worden gespeeld, i.p.v. met 5 tegen 4. Kan een extra reden zijn voor de Mol om in afl. 1 de afvaller te redden. Wat dat betreft Philip dus ook weer verdacht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #65 Gepost op: 29-03-2021, 15:29:20 »
Kan iemand een still maken van een shot uit de mais bestorming van afl 1? Het gaat om het beeld wat we zien nadat dami Met gilles spreekt wat gast mooiste ervaring was.  Het lijkt net of hij iets aan het foefelen is met de walkie talkie op moment da5 het niet direct logisch was.

Ik vind het er nogal allemaal dik bovenop liggen , maar hij staat zeker wel op het lijstje bij me om al de redenen uit afl 2 die hier al genoemd zijn.
Bedoel je dit?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #66 Gepost op: 29-03-2021, 16:16:05 »
O ja, ook nog all-in gaan bij de test en erin blijven. Al is dat ook weer raar voor een Mol, want zoiets hebben we een Mol volgens mij nog nooit zien doen in zo'n vroeg stadium.
Oh, dat had ik nog gemist. Ook dat nog ::rofl::

Dat in combinatie met de 1000 euro die hij verdient nadat hij schijnbaar vaak de verkeerde toets indrukte, zijn meerdere versprekingen, zijn goede keuzes bij de wijnopdracht en het typische Molkarakter doet me vermoeden dat ik met hem voorlopig toch even geen rekening hoef te houden. Als hij uiteindelijk in de finale staat na een seizoen vol rare/verdachte acties ga ik dat wel weer doen :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #67 Gepost op: 29-03-2021, 16:41:26 »
Op het forum van wieisdemol.be probeert oud-Mol Elisabet me er bijna persoonlijk van te overtuigen dat Philip de Mol niet is. Dat kan ik toch niet negeren? ;D

Ze heeft ook echt een goed punt, namelijk dat Philip veel te weinig invloed had in het maïsveld om te kunnen voorkomen dat de reservemol de auto zou bereiken.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #68 Gepost op: 29-03-2021, 16:51:11 »
Als Elisabet het zegt, kan het niet anders ::love::

En ik ben het eens met dat argument. De posities in de opening lijken mij ook belangrijk, en de kans dat de Mol bij de derde linie zat (of het in de eerste linie zo goed mogelijk doet) groot ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #69 Gepost op: 29-03-2021, 18:34:44 »
Volgens mij was er niet geoefend met zang van de bariton? Dat maakt de prestatie van Philip op het podium nog een stuk knapper. Je zou daar al gauw van in de war kunnen raken.

Bij lied 3 in de carpool karaoke gaat het goed mis. Er gaat 630 euro verloren. Volgens de beelden drukt Philip 2x achter elkaar op de rem toets. Met een geniepig lachje ('Is hij te hoog?'), wat op mij wat overkomt als een verdachte montage. Maar wie weet had hij hier echt beet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #70 Gepost op: 29-03-2021, 19:02:21 »
Iedereen heeft de verspreking over de 5000 euro gehoord dus als Philip de mol is hebben ze allemaal nog steeds evenveel kans. Anders zou je zeggen: alleen degenen die het gehoord hebben, hebben een voorsprong.
Misschien hebben ze daarom de verspreking erin gelaten. En je hebt grote kans dat dit gaat terugkomen in de biechten.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 19:24:28 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #71 Gepost op: 29-03-2021, 19:14:51 »
Maar de uitzending wordt niet voor de kandidaten gemaakt, maar voor ons.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #72 Gepost op: 29-03-2021, 19:25:26 »
Maar de uitzending wordt niet voor de kandidaten gemaakt, maar voor ons.
Misschien was het te veel om te knippen.  :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #73 Gepost op: 29-03-2021, 19:31:58 »
Waarom doen we zo moeilijk over een verspreking die volgens mij gewoon een verspreking was. €3000 was een gek bedrag en ik had ook eerder gedacht aan €5000 zeker ook gezien de eerste opdracht aflevering 1. Vergeet ook niet dat de bedragen in DE MOL veel hoger zijn dan bij ons.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #74 Gepost op: 29-03-2021, 19:46:02 »
Wat ook kan, is dat de makers de verspreking van Philip hoorden, en als hij niet de mol is, was dit een uitgelezen kans om hem verdacht te maken door ad hoc via de luidsprekers te laten klinken dat er ook nog 5000 euro te verdienen was.
Als hij de mol is, en het is een echte verspreking, dan was het voor de makers een kleine moeite geweest om de 5000-prijs die nog aangekondigd moest worden, weg te laten! 3000 euro is mooi genoeg en het was toch al duidelijk dat ze voor de rode knop gingen.

Het ligt er namelijk wel erg dik op met Philip momenteel.

Het pianospel is dan een nep-mollenactie, en hij was niet de enige die hintte naar de code in de doos.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 19:55:36 door Run »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #75 Gepost op: 29-03-2021, 19:56:34 »
De valse toets meermaals indrukken kan nooit een nepmolactie geweest zijn want alleen de Mol wist van het bestaan ervan. (Gewoon oprecht geklungel kan natuurlijk wel.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #76 Gepost op: 29-03-2021, 20:09:09 »
De valse toets meermaals indrukken kan nooit een nepmolactie geweest zijn want alleen de Mol wist van het bestaan ervan. (Gewoon oprecht geklungel kan natuurlijk wel.)
Maar met slimme montage is het gemakkelijk om van 1keer 5 keer te maken. Als hij de mol was, hadden ze dat nog minder opzichtig laten zien?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #77 Gepost op: 29-03-2021, 20:10:26 »
Het is misschien ook mogelijk dat Kevin die valse toets meermaals had ingedrukt, maar de regie het op het conto van Philip heeft willen schrijven, aangezien Kevin eruit is. En dat het dus toch verdachtmakerij van kandidaat Philip was.

Ik kan me na de supermol van vorig jaar bijna niet voorstellen dat de regie Philip en z'n geklungel bij vlagen zo overduidelijk in beeld zou brengen in aflevering 2 al. Maakt dat ik zelf van hem afstap als molverdachte en richting Lennart en Sven ga

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #78 Gepost op: 29-03-2021, 20:21:20 »
Maar met slimme montage is het gemakkelijk om van 1keer 5 keer te maken. Als hij de mol was, hadden ze dat nog minder opzichtig laten zien?

Dat laatste denk ik ook. Ik bedoelde alleen dat Philip hier van zichzelf geen nepmol is. "De montage" kan hier natuurlijk wel een Mol maken (iemand verdacht maken) die het niet is. ::jaja::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #79 Gepost op: 29-03-2021, 20:25:04 »
Dat laatste denk ik ook. Ik bedoelde alleen dat Philip hier van zichzelf geen nepmol is. "De montage" kan hier natuurlijk wel een Mol maken (iemand verdacht maken) die het niet is. ::jaja::
Ik had het idee dat ie zich dommer voordeed dan ie is. Katrien is een slimme concurrent die hij misschien zo probeert uit te schakelen.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 20:27:01 door Run »