Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22378 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2021, 20:39:13 »
Philip is wel als verdachte vernoemd nl. door Annelotte en ik vind hem redelijk op de voorgrond treden. Hij zou een goede mol kunnen zijn maar mijn buikgevoel zegt dat hij het niet is temeer omdat hij in de eerste opdracht op een weinig gunstige molpositie zat.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 20:41:06 door Luc »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2021, 21:37:58 »
Na een tweede keer kijken, ga ik voor Philip.

1. Bood zich snel aan voor linie 2, eigenlijk een prima plek. Kan Dami de eerste aanvaller laten afschieten, daarna is een subtiele beweging al genoeg om haar te laten missen. Zes man door naar de laatste linie, ondoenlijk met 40 kogels. Mochten ze hebben besproken waarom Dami miste: het zit niet in de uitzending.
2. Vindt niets bij de koekoeksklokken. Komt goed voor de dag met bus 82, maar het zou best kunnen dat zijn thema 'Eerste lief' wel degelijk is doorgegeven vanuit de koekoekswinkel. Het is het enige thema van de 10 waarvan dat niet duidelijk is.
3. Zit in de eerste groep, en zorgt indirect dat er twee namen worden gevonden. Kevin door Noah te wijzen op de dino. Dami door haar Nigeriaanse afkomst te noemen, en dan nog eens 'Nigeria' te zeggen terwijl Lennart vlakbij de wereldbol staat. Daarmee mogelijk niet alleen de afvaller behoed, maar ook gezorgd dat die niet de enige is die zijn scherm niet hoeft te zien. De kast met dr. Bibber doet hij juist dicht.

O ja, en dit is natuurlijk goud. Vielleicht trifft es morgen Sie. Alleen al daarom. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 21:56:02 door Molest »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2021, 12:11:40 »
Misschien ligt het er iets te dik bovenop met die krant, maar ik heb ook nog eens gekeken en het is inderdaad opvallend wat hij doet in het kasteel. Hij zorgt er meteen voor dat er twee namen gevonden worden, waaronder misschien de afvaller dus daarmee is meteen voorkomen dat maar één naam gevonden wordt en dan zou aan het einde blijken dat degene die gevonden is de afvaller moet zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2021, 12:24:52 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2021, 12:20:45 »
Na een tweede keer kijken, ga ik voor Philip.

1. Bood zich snel aan voor linie 2, eigenlijk een prima plek. Kan Dami de eerste aanvaller laten afschieten, daarna is een subtiele beweging al genoeg om haar te laten missen. Zes man door naar de laatste linie, ondoenlijk met 40 kogels. Mochten ze hebben besproken waarom Dami miste: het zit niet in de uitzending.

Tweede linie is net de minst goede plek. Of je wilt vanaf het begin boekjes afschieten zodat ze de achterste linie niet bereiken en het daar makkelijker wordt of op het einde het zelf in handen hebben. De tweede linie heeft amper invloed.

Citaat

3. Zit in de eerste groep, en zorgt indirect dat er twee namen worden gevonden. Kevin door Noah te wijzen op de dino. Dami door haar Nigeriaanse afkomst te noemen, en dan nog eens 'Nigeria' te zeggen terwijl Lennart vlakbij de wereldbol staat. Daarmee mogelijk niet alleen de afvaller behoed, maar ook gezorgd dat die niet de enige is die zijn scherm niet hoeft te zien. De kast met dr. Bibber doet hij juist dicht.


Als de afvaller al gered wordt zijn er toch een heel deel krachtigere voorbeelden.

Op basis van hoe Philip is heb ik hem (mogelijk foutief) toch niet direct als optie.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2021, 12:31:29 »
Tweede linie is net de minst goede plek. Of je wilt vanaf het begin boekjes afschieten zodat ze de achterste linie niet bereiken en het daar makkelijker wordt of op het einde het zelf in handen hebben. De tweede linie heeft amper invloed.

Als de afvaller al gered wordt zijn er toch een heel deel krachtigere voorbeelden.

Op basis van hoe Philip is heb ik hem (mogelijk foutief) toch niet direct als optie.
Helaas, we zijn het nu alweer oneens! Op basis van zijn handelen in het kasteel moet je hem zéker wel als optie houden.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2021, 13:18:44 »
Misschien ligt het er iets te dik bovenop met die krant
Zou kunnen, hoor. Die bolhoed lijkt ook nog eens op een molshoop, haha. En dan dat katern rechtsonderin, 'Kinder Kinder'. Laat Philip zijn speech nou net beginnen met: 'Lieve, lieve kindjes'. Ik heb die speech maar eens uitgetypt, misschien zit er nog wel een hint in.

Lieve, lieve kindjes.
Ik vergeef het jou. Echt waar. Straks zullen jullie lieve, kleine vingertjes één honderdste van een seconde sneller zijn dan mijn oude knoken bij de twintigste vraag. En dat is oké. Mijn rugzakje is immers gevuld met de wetenschap dat Lennart zijn gevleugelde uitspraken de Vlaamse canon zullen halen. Oep a bakkes, Lennart. En dat ik deel mocht uitmaken van een groep toppers die ware Olympiërs zijn in de discipline ‘Instant BFF Forever’.
Lieve, lieve medekandidaten.
Het spijt me echt. Mijn multifocale bril zorgt er straks voor dat net ik die ene vraag toch juist heb en dat één van jullie negen sofort nach Hause zurück kehrt. Jawohl! Vergeef het me ajb. We zien elkaar dan zeker weer op het piano recital van Katrien in de coole croque keet van Sven ergens in mei. Wat er ook gebeurt vandaag, één ding staat vast. Als iedereen zo goed zou knuffelen als Lotte en Jasmien gisteren op de ton, dan komt alles goed in Vlaanderen vakantieland.
Grote dikke knuffel van jullie papa. Deutschland, september ergens.

Een bijzondere kandidaat, sowieso. :)
Tweede linie is net de minst goede plek. Of je wilt vanaf het begin boekjes afschieten zodat ze de achterste linie niet bereiken en het daar makkelijker wordt of op het einde het zelf in handen hebben. De tweede linie heeft amper invloed.
Het voordeel van de tweede linie is dat je meekrijgt hoeveel aanvallers er door de eerste linie komen, en je je aanpak daar op kunt afstemmen. Zonder op de meest molse en dus ook meest verdachte plek (de derde linie) te zitten. Wel afhankelijk van hoe zeker het is dat niet de reservemol de auto bereikt. Dat is wat mistig, in de discussie die ik langs zie komen, dus aan dat gegeven til ik maar niet te zwaar.
Op basis van zijn handelen in het kasteel moet je hem zéker wel als optie houden.
In opdr.2 en 3 vond ik Philip inderdaad best verdacht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2021, 15:08:40 »
'Mijn rugzakje is immers gevuld met de wetenschap dat Lennart zijn gevleugelde uitspraken de Vlaamse canon zullen halen. Oep a bakkes'

Heel vreemde speech, waarom hield ie die eigenlijk? Misschien moet het lijken dat hij heel intelligent is en dat men het daarom normaal zal vinden dat hij lang in het spel blijft?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2021, 15:35:49 »
Niks vreemds aan toch? Die uitspraak van Lennart hebben wij alleen niet gehoord maar het fragment met de speech was dan ook een extra fragment buiten de aflevering om. De speech geeft prachtig weer hoe sterk de band al is tussen de kandidaten na die paar dagen. Het is wel helemaal uit kandidatenperspectief geschreven (deel 1 als afvaller Philip, deel 2 als niet-afvaller) en dus of van een kandidaat die op deze manier afscheid neemt van de hele groep of van de afvaller of van een sluwe Mol.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2021, 12:45:23 »
Waarom zou zwaarlijvige Philip zich eigenlijk aanbieden voor de evenwichtige strijders? Je verwacht al gauw iets met balans houden, nou niet echt op zijn lijf geschreven. Ik vind het een opvallende keuze, met lichtgewicht Dami nog eens als partner. Stel je voor dat ze elkaar op een stellage in evenwicht hadden moeten houden! Ik had hem eerder bij de snuggere strijders verwacht.
Hij en Noah moeten heel wat afgebabbeld hebben tijdens de omhelzing, want ze laten elkaar pas laat los. Toch is daar nauwelijks iets van te zien. Bus 82 krijgt van de montage alle aandacht die ze maar kan geven. Verder staat me bij hoe hij in het kasteel door een boek aan bladeren was, telkens een paar pagina's verder. Op die manier een naam vinden (en van wie dan?) is vrij kansloos.
Afijn, beetje oppassen om niet nu al te gaan tunnelen. ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2021, 13:20:52 »
Ik vind het bijzonder dat hij zijn vastendieet aanhoudt tijdens de serie. Dat lijkt me nou niet het meest handige om te doen, omdat we uit het verleden weten dat de kandidaten op de meeste gekke momenten wel/niet te eten en rust krijgen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2021, 13:28:33 »
Mochten er fysiek zware opdrachten komen en Philip presteert onder de maat, dan weten de kandidaten en wij in elk geval hoe dat komt. ;)
EDIT: verder is bekend dat vasten leidt tot een heldere geest, dus ook nog eens een mooi excuus als je ver komt in het spel.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 14:02:33 door Molest »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2021, 16:09:03 »
Na een tweede keer kijken, ga ik voor Philip.

1. Bood zich snel aan voor linie 2, eigenlijk een prima plek. Kan Dami de eerste aanvaller laten afschieten, daarna is een subtiele beweging al genoeg om haar te laten missen. Zes man door naar de laatste linie, ondoenlijk met 40 kogels. Mochten ze hebben besproken waarom Dami miste: het zit niet in de uitzending.
2. Vindt niets bij de koekoeksklokken. Komt goed voor de dag met bus 82, maar het zou best kunnen dat zijn thema 'Eerste lief' wel degelijk is doorgegeven vanuit de koekoekswinkel. Het is het enige thema van de 10 waarvan dat niet duidelijk is.
3. Zit in de eerste groep, en zorgt indirect dat er twee namen worden gevonden. Kevin door Noah te wijzen op de dino. Dami door haar Nigeriaanse afkomst te noemen, en dan nog eens 'Nigeria' te zeggen terwijl Lennart vlakbij de wereldbol staat. Daarmee mogelijk niet alleen de afvaller behoed, maar ook gezorgd dat die niet de enige is die zijn scherm niet hoeft te zien. De kast met dr. Bibber doet hij juist dicht.

O ja, en dit is natuurlijk goud. Vielleicht trifft es morgen Sie. Alleen al daarom. ::rofl::

Ik vraag me af of ze zo'n gouden hint zo vroeg in het spel zouden laten zien. Of misschien denken ze dat wij zullen denken dat Philip geluk heeft gebracht door twee personen te redden en dat we de zin erboven niet zullen uitzoeken?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2021, 16:37:56 »
'Misschien overkomt het u morgen, dat u zo'n groot bedrag wint'. Dat hoeft niet per se argwaan te wekken, toch? Hoe dan ook, ze hebben wel moeite gedaan voor Philip, met zijn eigen advertentie in de krant. Alleen Lennart komt in de buurt met zijn ijsjes-schilderij, en de muntjes van Noah misschien nog. De andere namen waren gewoon ergens opgeplakt.
Ik vind die advertentie een leuk extraatje, hint of niet. Maar Philip is mijn schot-voor-de-boeg vooral vanwege andere zaken. Tegenover het gedrag en de montage van de anderen, daar zie ik in alle negen op dit moment toch meer kandidaat in.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #33 Gepost op: 27-03-2021, 17:05:42 »
'Misschien overkomt het u morgen, dat u zo'n groot bedrag wint'.
'Vielleicht trifft es morgen Sie' wat je kunt opvatten als: ben jij de afvaller. En die 000 in zijn kader!
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 17:09:51 door Run »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #34 Gepost op: 27-03-2021, 17:19:25 »
Ja, treffen kan positief zijn (ontmoeten), maar ook negatief (raken/kwetsen). Dat maakt het zo lekker dubbelzinnig hier. Voor hetzelfde geld is het een dwaalspoor, of betekent het helemaal niets.

treffen* [ˈtrεfn] v (trifft, a, h./i. o)
1.   etw. Akk treffen (doel enz.), raken iets (een doel enz.)
2.   j-n tegenkomen, ontmoeten (op straat enz.), aantreffen (een vriend enz.), treffen iem.
3.   sich treffen mit j-m ontmoeten iem. (volgens de afspraak enz.)
4.   krenken, kwetsen (gevoelens enz.)


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2021, 22:42:43 »
Philip was echt zo'n slechte leugenaar aan de telefoon in de bunker :P Maar dat maakt mij enigszins achterdochtig, dit zou hij prima expres kunnen doen om de verdenking enigszins van zich af te schudden, plus je pusht de andere groep dan ook om sowieso voor de knop te gaan.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #36 Gepost op: 28-03-2021, 22:57:58 »
Precies, het leek erg op expres slecht liegen. Maar jeetje, werkelijk alles was mols aan Philip in aflevering 2. Die valse toets lekker vaak indrukken, ineens prachtig gevoelig piano kunnen spelen met maar één foutje, juiste beslissingen nemen bij het proeven van de wijn maar wel zijn glas in Kevins nek kieperen, zich verspreken(?) met de 5000 euro, aansturen op de code op het karton, dus "slecht" liegen en dan vergeet ik vast nog het een en ander.

Zo duidelijk is het toch nooit bij De Mol?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #37 Gepost op: 28-03-2021, 23:03:05 »
Ik begin ook te twijfelen aan Philip. Hij werd wel redelijk verdacht in beeld gebracht, maar ook was het niet nodig geweest om 1.000 euro te verdienen in de piano-opdracht...

Maar ik vind het wel gezellig in deze tunnel ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #38 Gepost op: 28-03-2021, 23:04:02 »
Het voelt idd iets te obvious  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #39 Gepost op: 28-03-2021, 23:06:29 »
O ja, ook nog all-in gaan bij de test en erin blijven. Al is dat ook weer raar voor een Mol, want zoiets hebben we een Mol volgens mij nog nooit zien doen in zo'n vroeg stadium.