Auteur Topic: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24044 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 2-04-2021, 19:32:23 »
Bij het zoeken van de namen in het kasteel, wordt de naam NOAH op een munt gevonden tussen de munten met namen van de andere reservekandidaten.

Op de achterkant van de munten staan koppen.
Ik nam eerst aan dat het silhouet van elk van de reservekandidaten erop zou staan. Maar Noah vond ik helemaal niet lijken op zijn silhouet. En de mannelijke koppen lijken mij allemaal hetzelfde te zijn?
Er is minimaal 1 vrouw met een knotje te zien. Ik daarop denk "KIM" te lezen aan de achterkant, maar ben daar absoluut niet zeker van.

Dat brengt me tot twee theorieen:

A. Van de mol en de reservemol waren elk 5 gelijke afbeeldingen op de munten te vinden. De mol en reservemol zijn een man en een vrouw.

B. De munt met het vrouwelijk silhouet was de enige uitzondering op de 10 munten, en wijst direct naar de mol.

Mijn interpretatie: In theorie A lijkt het mannelijke profiel voor mij niet op Noah en niet op een mannelijke kandidaat die nog in het spel zit. In beide theorieën interpreteer ik de mol dus als een vrouw. Annelotte of Jasmien lijken mij het best op het silhouet met het knotje (linksonder) te passen.


« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 10:18:34 door annebeestje »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 8-04-2021, 13:59:39 »
Via Google van het wieisdemol.be forum:



- De teckel op het plaatje van dit modehuis Isidor Bach.
- Bach (klassieke muziek).

Verder viel mij op dat komt de rode knop veel voorkomt:

- Atoombunker.
- Isidoor die getraind moet worden om op de rode knop te drukken.

Rood, rode knop: noodsituatie (operatiekamer), de kleur van bloed -> vaatchirurg.

Aanwijzingen naar Katrien? (en ze woont ook nog eens in Nieuwrode)
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 15:53:43 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 9-04-2021, 16:36:59 »
Er viel mij iets op bij het invullen van de test in aflevering 2 en 3, iets dat mogelijk naar Sven als mol zou kunnen wijzen. Bij elke test zien we vragen van de test voorbijkomen, soms met antwoorden, soms zonder. Ook zien we sommige kandidaten hun naam invullen.
Bij aflevering 3 komt de vraag 'Met wie vormde de mol een duo bij de 3d-printer?' langs,  zonder dat we de mogelijke antwoorden zien. De enige kandidaat die we zijn naam zien invullen is Noah. De naam zou je kunnen zien als antwoord op de vraag en zou daarom kunnen verwijzen naar Sven.
Bij aflevering 2 komt de vraag 'In welke kamer zat de mol bij de bunkeropdracht?' langs, zonder dat we de mogelijke antwoorden zien. De enige kandidaten die we hun naam zien invullen zijn Dami en Philip. De namen zou je kunnen zien als antwoord op de vraag: Sven zat met Dami en Philip in de kamer.

Bij aflevering 1 heb ik bij beide tests niet een soortgelijk patroon aangetroffen.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 9-04-2021, 18:09:32 »
Er is minimaal 1 vrouw met een knotje te zien. Ik daarop denk "KIM" te lezen aan de achterkant, maar ben daar absoluut niet zeker van.
Inderdaad, dit was mij ook opgevallen!
Opvallend dat op de achterkanten van de munten die we zien alleen op die van Kim iemand met een knot te zien is, maar misschien is dat bij alle vrouwennamen zo.
Je theorieën zouden goed kunnen kloppen. Het zouden natuurlijk ook 5 munten met mannen en 5 met vrouwen (met knot) kunnen zijn. Zie jij verschillende silhouetten in de drie rechtermunten op jouw plaatje?
Wat in jouw afbeelding mooi naar voren komt is dat het silhouet van de vrouw met knot als enige de andere kant op lijkt te kijken. Als de munt linksboven ook een silhouet met een knot is die de andere kant op kijkt, zou het kunnen dat die van Kim als enige de rechterkant op kijkt en misschien ook dat zij de reservemol was. Jammer dat we niet meer munten zien hier.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 9-04-2021, 18:22:59 »
Oh ja goed bedacht van de richting waarop ze kijken!

Dat detail van een halve munt leek mij eigenlijk ook naar rechts te kijken. Met de knot bovenin.

Wat me wel doet twijfelen hieraan is dat het een “live” hint is. Dat wil zeggen dat de hint ook zichtbaar is voor de kandidaten. In dat opzicht heeft de groep die de munten in hun kamer had, een voordeel. Hoewel in het donker en met focus op een andere naam, de kans heel klein zou zijn dat zij dat zouden vinden.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 11-04-2021, 23:21:57 »
De morsecode op de bom staat voor 'dit is geen tip', maar wellicht kunnen we nog iets met het serienummer.

6784719705

Bijvoorbeeld invoeren op een rekenmachine, die omkeren en de 'tekst' lezen. Ik kan er nog niet zo veel van maken helaas.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 12-04-2021, 08:38:41 »
Over morsecodes gesproken, Sven zit met de pasvraag op de tafel te tikken, zou dít de morsecode kunnen zijn?  ???

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 12-04-2021, 09:06:14 »
Klaartje van wieisdemol.be had in TVNH een post gezet over "In het midden" en verraad in het Spaans.
Samina is ook Spaans. In het midden van de Duitse spreuken (dus niet aflevering 4) staat een letter. Ook Lucu is hier lekker mee aan puzzelen, de bijlage heeft zij gemaakt.

- 1e citaat: 43 letters, letter i in het midden, "Aller Anfang ist schwer, gilt in jeder Wissenschaft" van Karl Marx
- 2e citaat: 53 letters, letter t in het midden, "Sie müssen nur die richtige Taste im richtigen Moment berühren"  van Johann Sebastian Bach
- 3e citaat: 37 letters, letter r in het midden, "Es gibt nichts Schöneres als das Mysteriöse". van Albert Einstein
- 4e citaat: 53 letters en puntjes? of doet niet mee!, letter n in het midden, "Voetbal is een simpel spel (...) en op het einde winnen de Duitsers van Gary Lineker.
Wat we met het 4e citaat aan moeten? Het heeft geen midden en is geen Duits. Lastig.

Van traicion heb je na 3 aflevering in ieder geval i, t, en r.
Na aflevering 4 misschien de n, maar twijfelgeval want geen Duitser/Duits.

Maar er moeten nog 5 letters: a, c, o, n en misschien de tweede i.
Als aflevering 5-8 ons nog de a, c, o, n brengen dan klopt de hint.

Klaartje schrijft ook nog over de spreuk van aflevering 4:
Ik was al aan het denken: kunnen we het niet 'redden' met behulp van die drie puntjes (...). Stel dat we die meetellen als 'letters' dan hebben we wel 53 'letters' of 'letterposities'. Dan is de 27ste letter de middelste, de N (van EN op het einde). Traicion in het Spaans kan nog altijd (zei ik hoopvol en tegen beter weten in).

Ik ga dit blijven volgen want Samina is mijn mol (en case closed wat mij betreft).
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 09:16:55 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 12-04-2021, 09:08:38 »
Klaartje van wieisdemol.be had in TVNH een post gezet over "In het midden" en verraad in het Spaans.

TVNH staat wel voor Totaal Nutteloze Verborgen Hints hè. :P

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 12-04-2021, 09:10:44 »
TVNH staat wel voor Totaal Nutteloze Verborgen Hints hè. :P
Totdat blijkt dat het misschien iets minder Totaal Nutteloos is? Dit is geplaatst in de tijd dat niemand Samina verdacht en dat tij begint pas langzaam te keren. Ik hoop dat de Titanic de ijsberg nog kan vermijden, maar heb er een hard hoofd in.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 12-04-2021, 09:20:14 »
Over morsecodes gesproken, Sven zit met de pasvraag op de tafel te tikken, zou dít de morsecode kunnen zijn?  ???

Geen gekke gedachte, want:
- er lijkt wel iets van een kort/lang-ritme in het tikken te zitten
- er wordt ingezoomd op het tikken
- Sven zegt weinig, wellicht omdat hij gefocust was op het overbrengen van de morsecode

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 12-04-2021, 10:05:33 »
En wat als hij eruit gestemd was?

Ik verdenk Sven best erg, maar deze hint werkte dus alleen als hij bij de laatste twee zou zitten...

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 12-04-2021, 10:15:39 »
Er viel mij iets op bij het invullen van de test in aflevering 2 en 3, iets wat mogelijk naar Sven als mol zou kunnen wijzen.

In aflevering 4 leek deze theorie ook op te gaan.
Bij de test zien we enkele kandidaten hun naam invullen en we zien enkele testvragen zonder multiple-choice-antwoorden. Door de ingevulde naam te interpreteren als antwoord op de testvragen zonder multiple-choice-antwoorden, kom je voorlopig bij Sven uit.

Aflevering 2
Vraag zonder multiple-choice (VZM): In welke kamer zat de mol bij de bunkeropdracht?
Ingevulde namen: Philip, Dami
(Sven zat bij Philip en Dami in dezelfde kamer)

Aflevering 3
VZM: Met wie vormde de mol een duo bij de 3d-printer?
Ingevulde naam: Noah
(Noah vormde een duo met Sven)

Aflevering 4
VZM: Hoe heet de mol?
Ingevulde naam: Sven
(NB We zien hier ook geen antwoorden op de vraag ‘Waar zat de mol tijdens het diner met de bom?’)

Wat pleit tegen deze theorie is dat hij voor de eerste aflevering niet opgaat. Bij de eerste test in deze aflevering zien we alle kandidaten hun naam invullen. Bij de tweede test zien we alleen Sven en Jasmien hun naam invullen, maar geen multiple choice vragen zonder de antwoorden.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 12-04-2021, 11:51:47 »
En wat als hij eruit gestemd was?

Ik verdenk Sven best erg, maar deze hint werkte dus alleen als hij bij de laatste twee zou zitten...

Dat klopt, daar zijn de makers natuurlijk van afhankelijk of de mol de laatste twee zou halen. Maar opvallend is wel dat Sven resoluut een van de twee stoelen uitkoos. En ook vreemd dat hij geen enkele moeite deed om te onderhandelen over de vijf pasvragen. Ze hadden makkelijk kunnen loten wie de 5 kreeg...

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 12-04-2021, 12:11:45 »
Dat klopt, daar zijn de makers natuurlijk van afhankelijk of de mol de laatste twee zou halen. Maar opvallend is wel dat Sven resoluut een van de twee stoelen uitkoos. En ook vreemd dat hij geen enkele moeite deed om te onderhandelen over de vijf pasvragen. Ze hadden makkelijk kunnen loten wie de 5 kreeg...

Ja helemaal mee eens hoor! :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 12-04-2021, 13:34:36 »
Sven was doodmoe na het voetballen en overnachten aan een klif. Snel zitten en wachten tot hij naar bed zou kunnen, dat straalde hij uit.

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 12-04-2021, 14:06:28 »
De morsecode op de bom staat voor 'dit is geen tip', maar wellicht kunnen we nog iets met het serienummer.

6784719705

Bijvoorbeeld invoeren op een rekenmachine, die omkeren en de 'tekst' lezen. Ik kan er nog niet zo veel van maken helaas.

Het serienummer op de bom lijkt te bestaan uit 2 delen: 67847 en 19705.

De eerste code is het artikelnummer van een ontstekingskit. De tweede code is het artikelnummer van een spel (Kroko Loko). Op de doos van het spel staan verschillende dieren. In de aflevering zagen we dat iedere kandidaat zich vergelijkt met een dier. Alleen de vogel (Lennart) staat op de doos van het spel, 2 keer zelfs.

Deze aanwijzing lijkt een beetje op de hint met het artikelnummer van de Lego set (seizoen Zuid-Afrika).  ;)
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #57 Gepost op: 12-04-2021, 14:42:38 »
'Dit is geen tip' --> 'C'est non une pipe' Oftewel: wél een tip.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 12-04-2021, 17:11:37 »
Kroko Loko
Krokodil
Odilleke super sterk willeke?  ???

Anderzijds is "Krok" ook hoe Sven en zijn vennoot croque consequent spellen.

De Bevoorrading Krokbar
Krokdown
Chef Krok foodtruck
Classic Krok
Bikkie Krok
Cesar Krok
City Krok
Vespa Krok
Krokfort
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 17:17:26 door Van Zwam »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 12-04-2021, 17:56:59 »
Het serienummer op de bom lijkt te bestaan uit 2 delen: 67847 en 19705.

De eerste code is het artikelnummer van een ontstekingskit. De tweede code is het artikelnummer van een spel (Kroko Loko). Op de doos van het spel staan verschillende dieren. In de aflevering zagen we dat iedere kandidaat zich vergelijkt met een dier. Alleen de vogel (Lennart) staat op de doos van het spel, 2 keer zelfs.

Deze aanwijzing lijkt een beetje op de hint met het artikelnummer van de Lego set (seizoen Zuid-Afrika).  ;)


Waar heb je die artikelnummers gevonden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!