Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel  (gelezen 11873 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2021, 12:43:47 »
De mol vindt het niet erg als zijn/haar naam niet gevonden wordt, kan extra moeilijk gemaakt worden zodat de andere kandidaten niet het gevoel krijgen dat zíj het moeilijkst te vinden waren. Samina hierdoor verdacht.

Sowieso als iemand er op deze manier uitvliegt, is dat extra sneu - zoals Samina opmerkt - want waarom was haar of zijn naam dan zo moeilijk te vinden? Dan zou ik de opdracht zo organiseren dat 1. de naam van de slechts presterende kandidaat makkelijk te vinden is en 2. dat de mol zit in de rij waar deze kandidaat te vinden is, en mocht iemand anders de naam niet vinden, dan pakt de mol die naam. Zodat niemand naar huis hoeft.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 12:51:20 door Run »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2021, 13:14:26 »
Je zou kunnen zeggen dat die van Katrien ook iets lastiger was. Dan moest je in een kast kijken, vervolgens het spel vinden, en dan nog weer in het spel kijken naar haar naam. Terwijl de munt van Noah bijvoorbeeld gewoon in zicht ligt.

Die vond ik ook wat flauw verstopt, moet ik zeggen. Die dino - hoewel geen parasaurolophus - stond bijvoorbeeld vol in het zicht. (Maar toegegeven: dat stond de naam Jasmien ook).
Woosie down?

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2021, 14:15:49 »
Ik zou me hier bewust inhouden. Als kandidaat heb ik liever dat er een medekandidaat afvalt in plaats van niemand. Kwestie van iemand te kunnen uitsluiten als Mol. Het moet maar je hoofdverdachte zijn!

Inderdaad. Het zou zeker ook gunstig zijn als je als eigenlijke afvaller als enige je scherm niet te zien krijgt. Voor de vier is nu de kans dat ze afvielen 1 / 4 maar kan het ook gewoon zijn dat ze goed zaten dus schieten ze daar niet heel veel mee op.

Heb wel het idee dat de naam van Noah gevonden moest worden (en dat hij misschien ook de afvaller was), anders had dat filmpje na de executie geen toegevoegde waarde gehad.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2021, 20:40:44 »
Sven leek het kaartje met Jasmijn expres over het hoofd te zien en Samina stond met haar neus op die croque en keek er niet eens naar. Zag er ook niet lekker uit😝. Geloof dat Annelotte die helm ook oppakte, maar slechts vluchtig keek.Denk dat er wel degelijk een aantal kandidaten hebben gedacht ik ga voor dat geld mijn eigen kansen niet verkleinen. De mol kan hier dus onverdacht geen namen vinden.  ::)
Katrien keek recht naar de krant met Philip erop, schudde haar hoofd en liep door. En Kevin had zowat het hoefijzer met Annelotte erop in zijn handen.
Tell me what your telescope says

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2021, 22:44:33 »
Ja mijn indruk was ook dat veel kandidaten ècht slecht keken, terwijl ze er bovenop stonden, ik denk zelfs niet eens met de intentie om expres geen namen te zien...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2021, 23:50:47 »
En het is sommige kandidaten ook niet ontgaan gezien de opmerkingen. Samina kijkt verwijtend over haar schouder naar Jasmien die haar naam niet heeft gezien op de Spaanse helm die ze van binnen en van buiten bekeek. En daarna de opmerking maakte "het is wat het is hè".

Ook erg duidelijk dat Lennart in ieder geval door zou gaan, want die apostelen die een ijsje eten was echt niet te missen. In eerste instantie dacht ik dat Katrien een nadeel had met die Dr. Bibber doos. Maar als je hier een stapel spelletjes dozen ziet dan zou je kunnen denken, wat doen die dozen hier. Zie je dan Dr. Bibber dan is de link met Katrien al snel gevonden. Sterker nog, je mag voor haar wel iets gaan zoeken wat met haar beroep te maken heeft, want zo vaak hebben ze geen vaatchirurg in de aanbieding.

Ook grappig dat iemand maar volhield dat er een aanwijzing in het hooi zou moeten zitten. Annelotte geschreven met takjes hooi?
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 23:54:01 door MartinJ »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2021, 00:07:59 »
Ja mijn indruk was ook dat veel kandidaten ècht slecht keken, terwijl ze er bovenop stonden, ik denk zelfs niet eens met de intentie om expres geen namen te zien...

Ze hadden drie minuten(!) om in een hen volstrekt onbekende ruimte te zoeken naar namen in allerlei verschijningsvormen. In dat licht vind ik de oogst nog tamelijk rijk!
Woosie down?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2021, 10:34:59 »
Lijkt me zoals vele hier al zeggen onneerlijk. De moeilijkheid verschilt. Dus ik herhaal, de mol redt hier de afvaller voor 300 euro. Dat is in België een acceptabel bedrag.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2021, 10:39:03 »
Ook erg duidelijk dat Lennart in ieder geval door zou gaan, want die apostelen die een ijsje eten was echt niet te missen.
Vond je? Je zoekt naar namen, dan ga je niet de figuren op een schilderij aandachtig bekijken.
Hé, Belgian mol, we zijn het eens!  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 10:41:01 door Run »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2021, 10:50:15 »
Ik zou hier voor €300 ook niet te hard op zoek gaan, iemand een aflevering redden kan je eigen doodvonnis betekenen de volgende aflevering...
Zeker indien je tegelijk jezelf nog wat verdacht kan maken.
Om die reden een opdracht met geen tegengestelde belangen tussen mol en kandidaten.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2021, 12:01:13 »
Noah zou toch eigenlijk de tweede executie ook door moeten komen na de zoektocht in het kasteel. Na zo een prestatie meteen weer afvallen zou sneu zijn. Maar de vraag is of Noah redden nodig was. Kevin en Samina zitten net zoals Noah's redder Dami in de juiste groep. Maar ook daarvan -in de juiste groep zitten - kan je je afvragen of dat nodig was. Dan zou Noah eerst de test als slechtste hebben moeten invullen. De manier waarop Dami gered werd door Lennart vond ik opvallend. Alsof hij besloot zijn redddingsactie te gaan uitvoeren en opeens naar de wereldbol draaide. Dami die de test als slechtste maakte..


Philip gaf twee goede voorzetten: het dino skelet en Nigeria.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 16:26:03 door foxhunter »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2021, 15:55:08 »
Ik zou hier voor €300 ook niet te hard op zoek gaan, iemand een aflevering redden kan je eigen doodvonnis betekenen de volgende aflevering...
Zeker indien je tegelijk jezelf nog wat verdacht kan maken.
Om die reden een opdracht met geen tegengestelde belangen tussen mol en kandidaten.

Opzich betekent iemand redden de volgende aflevering een kans van 1 op 9 om door te gaan ipv 1 op 8??

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2021, 16:56:00 »
Interessant dat Noah’s naam op pasmunten staat tussen die van de andere negen aanvallers, zoals Gilles ook in de voice-over zegt. Ik kan naast Noah de volgende vier namen zien: Karen, Rachel, Milan, Kim. Opvallend dat op de achterkanten van de munten die we zien alleen op die van Kim iemand met een knot te zien is, maar misschien is dat bij alle vrouwennamen zo.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #33 Gepost op: 23-03-2021, 20:44:30 »
Stel even dat bij deze opdracht maar 1 naam wordt gevonden bijvoorbeeld Dami en dat de schermen van de andere 9 kandidaten allemaal groen zijn. Dan weet iedereen dat Dami niet de mol is.

Er zijn 2 manieren voor de Mol om dit te voorkomen.
a) In de laatste groep gaan zitten en dan een naam vinden als er nog maar één naam is gevonden, of geen naam vinden als er nog geen naam is gevonden.
b) Minimaal 2 namen vinden.
Scenario b) maakt Lennart een beetje verdacht want die vindt in zijn eentje 2 namen, dan wel heeft hij hier het grootste aandeel in.
In scenario a) zouden Kevin, Samina en Dami meer kans hebben om de mol te zijn.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #34 Gepost op: 23-03-2021, 22:50:29 »
Als je in de middelste groep zit kun je het ervan af laten hangen, hoe heeft de eerste groep het gedaan, hoe gaat het in je eigen groep. Aan de hand daarvan kun je wel of niet een naam vinden. Hoef je niet persé in de laatste groep te zitten lijkt mij.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #35 Gepost op: 23-03-2021, 22:53:27 »
Jasmien loopt langs het dino skelet, globe, en heeft de spaanse helm in de hand. Op een redelijk onzinnige manier. Jasmien is niet geinteresseerd om een mede kandidaat te redden.
Jasmien grijpt wel alle mogelijkheden aan om de ideale kandidaat te spelen en anderen (Sven) verdacht te maken. Sven die in de eerste opdracht op de verkeerde plek stond; ik denk dankzij Jasmien,  maar wij mochten de verdeling niet zien.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 22:57:28 door foxhunter »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2021, 10:15:32 »
Opzich betekent iemand redden de volgende aflevering een kans van 1 op 9 om door te gaan ipv 1 op 8??
Er zal nu een aflevering met 2 afvallers moeten zijn om de redding te compenseren.
Dan heb je als deelnemer door een ander te redden de volgende aflevering 7/9 kans om door te gaan of 78% en had de afvaller niet gered geweest 7/8 kans of 88%.
Toch een groot verschil...



Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2021, 11:28:25 »
Er zal nu een aflevering met 2 afvallers moeten zijn om de redding te compenseren.
Dan heb je als deelnemer door een ander te redden de volgende aflevering 7/9 kans om door te gaan of 78% en had de afvaller niet gered geweest 7/8 kans of 88%.
Toch een groot verschil...

Of finale met vier.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #38 Gepost op: 24-03-2021, 20:42:22 »
Jasmien: wat weten we over Kevin? Philip en Lennart vinden de Dino.
Lennart: Dani.. Jasmien: psychologie. Philip: Nigeria.
Met Jasmien als mol: Kevin moest gered worden, Dani niet. Psychologie wijst niet op de wereldbol.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #39 Gepost op: 24-03-2021, 20:51:03 »
Waarom moest volgens jou Kevin gered worden en Dami niet?