Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel  (gelezen 11958 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Gepost op: 21-03-2021, 20:31:02 »
Bespreek hier alles over de derde opdracht!
« Laatst bewerkt op: 21-03-2021, 21:22:09 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2021, 22:20:29 »
Vermoedelijk heeft de mol hier de afvaller gered. Dan vallen Lennart (wereldbol wel heel snel) en Annelitte (last minute Lennart vinden) wel op.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2021, 22:47:30 »
Ik zou me hier bewust inhouden. Als kandidaat heb ik liever dat er een medekandidaat afvalt in plaats van niemand. Kwestie van iemand te kunnen uitsluiten als Mol. Het moet maar je hoofdverdachte zijn!

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2021, 22:51:35 »
Ik zou me hier bewust inhouden. Als kandidaat heb ik liever dat er een medekandidaat afvalt in plaats van niemand. Kwestie van iemand te kunnen uitsluiten als Mol. Het moet maar je hoofdverdachte zijn!

Dat werkt ergens toch  enkel als je in het 2 de of 3 de zoekteam zit en je eigen naam door het eerste team is gevonden?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2021, 22:58:23 »
Jouw kans op een rood scherm blijft even groot als ervoor. Het gaat erom dat hoe minder mensen hun scherm zien, hoe groter de kans is dat de afvaller zijn/haar scherm zal zien en dus zal afvallen. Het is als kandidaat nuttiger om een afvaller te hebben dan geen zodat je iemand kan uitsluiten.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2021, 23:13:41 »
Wie redt Noah? Kans is groot dat de mol Noah red zodat het eindfilmpje niet voor niets is als Noah zou afvallen.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2021, 23:35:12 »
Wie redt Noah? Kans is groot dat de mol Noah red zodat het eindfilmpje niet voor niets is als Noah zou afvallen.

Dami. Ze vond Noah op een munt. :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2021, 23:59:43 »
Ik weet niet of ik als kandidaat hier heel fanatiek zou gaan zoeken.
Want elke naam die je vindt, zorgt ervoor dat een tegenstander ronde verder is.

Is de driehonderd per naam dan genoeg motivatie ?   Ik zou voor mezelf zeggen van niet.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2021, 00:04:24 »
Ik weet niet of ik als kandidaat hier heel fanatiek zou gaan zoeken.
Want elke naam die je vindt, zorgt ervoor dat een tegenstander ronde verder is.

Is de driehonderd per naam dan genoeg motivatie ?   Ik zou voor mezelf zeggen van niet.

Opzich zijn 9 van de 10 sowieso al door maar ik zou dit als kandidaat ook niet doen nee.
De mol daarentegen moet ws: de afvaller aan boord houden (want aantal afleveringen) + Noah aan boord houden (want twist aan eind vd aflevering). Dus die heeft óf iemand gered, of iets geroepen waardoor anderen het vonden..

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2021, 00:19:59 »
Ik weet niet of de Mol hier zo gestuurd heeft voor de uitkomst. De taak van de Mol is gewoon geen namen vinden, want dat levert minder geld op. In dat opzicht zijn minder verdacht:
  • Philip (vindt Kevin)
  • Lennart (vindt Dami), en Philip wederom die het voorzetje geeft
  • Annelotte (vindt Lennart)
En dus Dami, die Noah vindt. Of de Mol dat móet doen voor het spel hangt er volgens mij helemaal van af of Noah de test het slechtst gemaakt heeft. Dat is uiteindelijk ook maar een kleine kans.
...óf niet!

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2021, 00:20:50 »
Opzich zijn 9 van de 10 sowieso al door maar ik zou dit als kandidaat ook niet doen nee.
De mol daarentegen moet ws: de afvaller aan boord houden (want aantal afleveringen) + Noah aan boord houden (want twist aan eind vd aflevering). Dus die heeft óf iemand gered, of iets geroepen waardoor anderen het vonden..

Kunnen we daar dus uit afleiden dat de mol sowieso in het groepje zat die Noah vond? Dus Samina, Dami of Kevin?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2021, 00:21:59 »
Noah is mogelijk nu wel een grote bliksemafleider door de twist. Dus dat de mol hem in t spel moest houden sluit ik niet uit. De hele opdracht leunt richting 'manier om op eerlijke wijze controle te hebben over wie er nog ff in blijven'

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2021, 00:23:22 »
Kunnen we daar dus uit afleiden dat de mol sowieso in het groepje zat die Noah vond? Dus Samina, Dami of Kevin?

Haha ja mogelijk, mogelijk zat de mol vooral in t groepje wat de eigenlijke afvaller redde?
Als op dat moment al bekend was dat Noah de test niet als slechtste gemaakt had wordt t gelijk een ander verhaal  ;)
(en de mogelijkheid: Noah is de mol bestaat ook nog)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2021, 01:38:47 »
Ik denk eerlijk gezegd dat je op zo'n moment, ook na zo'n heftige openingsproef waarbij je al iemand uit je groep verliest, je toch graag voor de groep gaat en iedereen nog een ronde gunt. Natuurlijk is het een competitie, maar ik zou eerlijk gezegd gewoon m'n best doen om mijn medekandidaten veilig te stellen.

Over het vinden van de munt met Noah erop: Voor mijn gevoel was dit wel één van de makkelijkere namen om te vinden. Zei Gilles ook niet dat alle namen van de aanvallers op een munt stonden? Dus je ziet sowieso een hoopje munten liggen met allemaal namen erop, dat ga je logischerwijs dan bekijken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2021, 01:50:50 »
Het jammere aan deze opdracht vind ik vooral dat sommige namen vrij makkelijk te vinden zijn als je een beetje nadenkt en dat bij anderen de link toch vrij ingewikkeld ligt. Nu pakt het in dit geval goed uit, maar het zou toch lullig zijn om af te vallen omdat je naam moeilijker te vinden was dan die van een ander. Al moet ik hier bij vermelden dat je dan nog wel altijd gewoon als slechtste de test gemaakt had in dat geval:P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2021, 01:56:16 »
Ja klopt, na een eerste keer kijken viel mij vooral de Spaanse helm bij Samina op als lastige link. Als ik die helm zou zien zou ik niet denken, oh das Spaans!

Ik vond het wel zeer raar dat ze het hoefijzer met Annelotte niet vonden want die leek mij ook niet al te lastig ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2021, 07:02:43 »
Ik denk dat als Noah de afvaller was en zijn munt niet gevonden werd, dat dan de twist met de 2 mollen voor de executie uitgezonden zou zijn. Dan was het uiteraard niet zo spannend als cliffhanger want dan hadden wij al zeker geweten dat de reservemol niet mee mocht naar Duitsland.

Ik denk niet dat de executie zo gemanipuleerd is dat de naam van de afvaller wel gevonden moest worden. Ik vermoed dat de productie het ook prima had gevonden als er wel iemand afviel.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2021, 10:10:22 »
Sven leek het kaartje met Jasmijn expres over het hoofd te zien en Samina stond met haar neus op die croque en keek er niet eens naar. Zag er ook niet lekker uit😝. Geloof dat Annelotte die helm ook oppakte, maar slechts vluchtig keek.Denk dat er wel degelijk een aantal kandidaten hebben gedacht ik ga voor dat geld mijn eigen kansen niet verkleinen. De mol kan hier dus onverdacht geen namen vinden.  ::)
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 10:43:13 door Lonneke*L »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2021, 11:20:50 »
Het jammere aan deze opdracht vind ik vooral dat sommige namen vrij makkelijk te vinden zijn als je een beetje nadenkt en dat bij anderen de link toch vrij ingewikkeld ligt. Nu pakt het in dit geval goed uit, maar het zou toch lullig zijn om af te vallen omdat je naam moeilijker te vinden was dan die van een ander. Al moet ik hier bij vermelden dat je dan nog wel altijd gewoon als slechtste de test gemaakt had in dat geval:P

Het is al beter dan random wat personen kiezen zeker?  :P

Samina leek mij idd de moeilijkste. De andere 9 konden op zich wel gevonden worden (al vond ik Noah en Dami ook niet zo makkelijk). En het is ook niet zo dat je een gigantisch nadeel hebt als je naam niet gevonden werd.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2021, 12:03:02 »
Je zou kunnen zeggen dat die van Katrien ook iets lastiger was. Dan moest je in een kast kijken, vervolgens het spel vinden, en dan nog weer in het spel kijken naar haar naam. Terwijl de munt van Noah bijvoorbeeld gewoon in zicht ligt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human