Ik denk dat ik me bij Molest aansluit.
Er wordt geprobeerd om in de aflevering de indeling in de logische 1-2-3 volgorde te tonen, maar de montage is gatenkaas. En ik denk niet dat het een zwaktebod is, maar dat er effectief een heleboel is achtergehouden. Van geen enkele strategische (3) of snuggere (1) schutter zien we immers hoe en wanneer ze hun plaats krijgen, of ze die opeisen of toegewezen krijgen.
Wel is er na de indeling van 2 nog over 1 en 3 gediscussieerd, en omdat op dat moment Lennart en Jens hun grappige interactie hadden is dat er dan in de logische-maar-niet-chronologische volgorde tussengeplakt voor de uitzending, met een duidelijke breuk in de continuïteit tot gevolg.
Dit zijn de startposities wanneer Samina op het punt staat de instructies te halen:
Samina begint over linie 1 maar of er in eerste instantie iemand zich aanbood of werd aangeduid zien we dus niet.
Wat we wel zeker zien: op het moment dat Dami en Philip als definitieve linie 2 een stapje opzij zetten stond de groep nog altijd in dezelfde volgorde, nu weliswaar met de 2 rijen samengesmolten en in een halve cirkel rond Samina (zie eerste screenshot van Molest
hierboven). Kevin is bijvoorbeeld nog niet opgeschoven naar zijn uiteindelijke linie 1-collega's.
Daarna stelt Samina Jens voor als drone operator met haar "gij zijt handig". De groep staat nog steeds in dezelfde formatie min Dami en Philip (zie tweede screenshot van onze vriend Molest). Is dit dan de eerste rol in linie 3 die ter sprake komt?
Wanneer Jens aanvaardt staat Annelottes rode mouw nog in beeld naast Sven.
Cut en ze staat plots naast Samina.
Samina zal dadelijk in dit shot Jens nog eens bevestigen als drone operator, maar dit is een stuk later dan vóór de cut, we zien helemaal niet hoe Annelotte en Jasmien in tussentijd Lennart zijn komen vervoegen voor linie 3, of hoe Kevin vertrokken is richting Sven en Katrien voor linie 1.
Het is na al die verplaatsingen en voor deze definitieve bevestiging van Samina, dat er opnieuw discussie ontstond of Jens nu drone operator dan wel linie 1 moest worden. Maar dit zit in de uitzending een stuk eerder, in het segmentje voor de eerste linie:
Ik zou zowel Sven als Jens bij eerste kennismaking niet de meest evidente kandidaten voor linie 1 vinden, dus als ik moet speculeren zou ik denken dat Sven zijn plek in linie 1 pas als 'overschotje' kreeg en dat Jens er toen ook nog aanspraak op probeerde te maken.