Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld  (gelezen 29162 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #340 Gepost op: 10-05-2021, 13:06:57 »
Ik denk dat dit komt omdat de kandidaten maar één doel voor ogen hebben: ervoor zorgen dat niemand door die poort komt. Ze wisten ook nog niet dat er een reservemol meedeed. Tegen de tijd dat ze dit wel wisten waren ze al met andere dingen bezig denk ik. En laten we eerlijk wezen ook niet alle molloten waren ervan overtuigd dat de mol in linie 3 moest zitten en dat Lennart hier wel opviel (ook bij de indeling van de linies voor zover we dit hebben gezien).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #341 Gepost op: 10-05-2021, 13:12:38 »
Dat klopt, maar hier waren bijna alle Lennart-verdenkers het wel met jouw conclusie eens, denk ik. En bij de kandidaten was er dus helemaal niemand die de opdracht juist had geanalyseerd. Of misschien blijkt nog dat men dat wel had, maar koos men voor Jasmien of Annelotte als Mol en vloog men er daardoor uit. In dat geval heeft Lennarts puppy-look ook toen al effect gehad.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #342 Gepost op: 10-05-2021, 13:13:32 »
Zal de reservemol een bekende zijn en hebben meegeholpen om opdrachten te laten mislukken? Misschien als "toevallige" voorbijganger? De verbaasde blikken lijken te zeggen dat ze hem/haar kennen. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #343 Gepost op: 10-05-2021, 13:20:27 »
De verbazing zou ook kunnen komen van dat de reservemol in tegenstelling tot Lennart een vrouw is.
(hoewel ik op het plaatje van MartinJ niet helder zie dat het een vrouw betreft. Ik zie wel het brunette haar wat reservekandidaat 3 had, maar zie ik nou ook een adamsappel?)

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #344 Gepost op: 10-05-2021, 13:20:59 »
Zal de reservemol een bekende zijn en hebben meegeholpen om opdrachten te laten mislukken? Misschien als "toevallige" voorbijganger? De verbaasde blikken lijken te zeggen dat ze hem/haar kennen. :)

Zou opzich mooi zijn als dit bijv 1 van de 'familieleden' blijkt te zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #345 Gepost op: 10-05-2021, 13:28:05 »
Zou opzich mooi zijn als dit bijv 1 van de 'familieleden' blijkt te zijn.

Dat zou echt een megastunt van jewelste zijn!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #346 Gepost op: 10-05-2021, 13:34:50 »
Het is echt megaduidelijk. Takeo zit daar in  ;D

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #347 Gepost op: 10-05-2021, 13:50:13 »
 ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #348 Gepost op: 11-05-2021, 01:36:55 »
De reservemol zou wel eens de aanvaller met nummer 9 kunnen zijn. Deze komt als vijfde vrij als ik het goed heb. Hij is herkenbaar aan het slanke postuur en de slanke handen. Hij wordt door Lennart afgeschoten (als mijn analyses van de schoten klopt) en is de een na laatste die wordt afgeschoten. Hij is herkenbaar aan de capuchon en hij heeft ook een rookbom beet in zijn linkerhand. Hieronder een foto collage.
Edit Onderaan een screenshot van de onthulling van de reservemol. Let op zijn handen en op de lengte van de mouwen.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2021, 12:14:45 door MartinJ »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #349 Gepost op: 11-05-2021, 12:48:33 »
Heb die nummer 9 ook altijd een opvallend figuur gevonden. Waarbij ik me dan afvroeg of die gewoon zo opvallend in beeld leek te komen vanwege de mooie (of mooi vastgelegde) reactie op de uitschakeling, of dat die wel degelijk "speciaal" was. Maar los daarvan ga ik er eigenlijk nog altijd van uit dat de onbekende bij de reünie op een grap uitdraait.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #350 Gepost op: 11-05-2021, 12:49:39 »
Dan was de mol echt wel ver gekomen  ::oink::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #351 Gepost op: 11-05-2021, 12:58:51 »
Of zat er in die capuchon een mechanisme waarmee die schaduwmol een kogel in zijn pak kon laten ploffen zodat het leek dat hij geraakt was? Dan was die schaduwmol een acteur en is Lennarts plek nooit in gevaar geweest.

Zou mij niks verbazen, want als je een topper als Lennart helemaal hebt klaargestoomd voor het Molschap, dan wil je daar als redactie toch ook het resultaat van zien? Ik zou niet verbaasd zijn als Lennart wat dat betreft nog een verrassing te wachten staat bij de reünie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #352 Gepost op: 11-05-2021, 13:15:22 »
Heb die nummer 9 ook altijd een opvallend figuur gevonden. Waarbij ik me dan afvroeg of die gewoon zo opvallend in beeld leek te komen vanwege de mooie (of mooi vastgelegde) reactie op de uitschakeling, of dat die wel degelijk "speciaal" was. Maar los daarvan ga ik er eigenlijk nog altijd van uit dat de onbekende bij de reünie op een grap uitdraait.
Hij komt niet alleen heel erg opvallend in beeld wanneer hij wordt uitgeschakeld maar je moet voor de aardigheid ook eens kijken naar het schieten van Lennart. Bij de uitschakeling van deze aanvaller (de derde) zie je Lennart fanatiek alle kanten op richten met zijn paintball geweer en met een verbeten gezicht. Vergelijk dat eens met de bewegingen en het gezicht van het shot hierna, wanneer hij de vierde aanvaller afschiet. Een wereld van verschil. Alsof hij al wist dat hij de aanvaller waar het om ging al had uitgeschakeld.
Vergelijk ook eens het postuur van de reservemol met dat van Noah:

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #353 Gepost op: 11-05-2021, 17:21:00 »
Het lijkt er dan op dat dit toch degene was tegen wie Annelotte het opnam in het hotel.

Toch niet, volgens Gilles DC was het iemand van de crew (een Duitser).

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #354 Gepost op: 11-05-2021, 18:42:58 »
Heeft Lennart een (tweeling) broer? Lijkt me echt hilarisch als zij het tegen elkaar op hadden moeten nemen. En het postuur en vingers van de reservemol lijken wel overeen te komen met die van Lennart...  ::)

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #355 Gepost op: 11-05-2021, 19:23:33 »
Daar heb ik ook aan zitten denken :D
Misschien had zijn broer zich ook opgegeven  ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #356 Gepost op: 11-05-2021, 19:46:56 »
Heeft Lennart een (tweeling) broer? Lijkt me echt hilarisch als zij het tegen elkaar op hadden moeten nemen. En het postuur en vingers van de reservemol lijken wel overeen te komen met die van Lennart...  ::)

Hilarisch wel, maar tegelijk eigenlijk ook onmogelijk. Want stel je voor dat hij er doorheen was gekomen in plaats van Noah. Dan had Lennart plaats moeten maken voor hem. Maar dan zouden de kandidaten gelijk door hebben dat er wel iets aan de hand moest zijn en zou alle aandacht op 'Trannel' gevestigd worden. Vooral vanaf het moment dat werd bekend gemaakt dat de Mol zijn plek ook kwijt kon zijn geraakt. Dus nee, leuk maar onwaarschijnlijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #357 Gepost op: 11-05-2021, 21:23:17 »
Er is opgemerkt dat op het shot net voordat de aanvaller getoond wordt, Lennart niet in de tuin te zien is.
Ik ben het eens dat met name de handen lijken op Lennart, dus mogelijk is dit de entree van Lennart en wordt de identiteit van de reserve mol anders gepresenteerd.
We zullen het zondag gaan zien

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #358 Gepost op: 11-05-2021, 22:24:31 »
Hilarisch wel, maar tegelijk eigenlijk ook onmogelijk. Want stel je voor dat hij er doorheen was gekomen in plaats van Noah. Dan had Lennart plaats moeten maken voor hem. Maar dan zouden de kandidaten gelijk door hebben dat er wel iets aan de hand moest zijn en zou alle aandacht op 'Trannel' gevestigd worden. Vooral vanaf het moment dat werd bekend gemaakt dat de Mol zijn plek ook kwijt kon zijn geraakt. Dus nee, leuk maar onwaarschijnlijk.

Ja eens, dat bedacht ik me een fractie later ook. Ik denk dat het scenario dat Tarbozan hierboven schetst, waarschijnlijker is.