Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld  (gelezen 29575 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #300 Gepost op: 5-05-2021, 23:43:27 »
Tja, de vraag is of je na maanden van voorbereiding echt het risico wilt lopen dat je toch niet mee mag als Mol?
Aanvankelijk is die kans 1 op 10, maar naarmate de kandidaten in de volgende twee linies toch DP-aanvallers uitschakelen, kan de kans steeds groter worden. En ga jij dan echt op een afstand staan toekijken (als dat al mocht)?

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat je daarvoor kiest, maar ik moet zeggen dat als er iemand van de 10 oorspronkelijke kandidaten die keuze toch gemaakt zou kunnen hebben, dat wel Sven is. Hij is bepaald niet doorsnee. Dus wie weet? Wat echter tegen hem spreekt is dat Philip er tamelijk zeker op hem is uitgevlogen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #301 Gepost op: 5-05-2021, 23:49:45 »
Wat bedoel je precies met 'dit verhaal'? Naar wiens bericht verwijs je?
dit hele topic.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #302 Gepost op: 6-05-2021, 00:00:58 »
Tja, de vraag is of je na maanden van voorbereiding echt het risico wilt lopen dat je toch niet mee mag als Mol?
Aanvankelijk is die kans 1 op 10, maar naarmate de kandidaten in de volgende twee linies toch DP-aanvallers uitschakelen, kan de kans steeds groter worden. En ga jij dan echt op een afstand staan toekijken (als dat al mocht)?

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat je daarvoor kiest, maar ik moet zeggen dat als er iemand van de 10 oorspronkelijke kandidaten die keuze toch gemaakt zou kunnen hebben, dat wel Sven is. Hij is bepaald niet doorsnee. Dus wie weet? Wat echter tegen hem spreekt is dat Philip er tamelijk zeker op hem is uitgevlogen.
Ik ben het met je eens hoor. En als de mol niet in linie 3 wilde staan was hij beter in linie 2 gaan staan, niet in linie 1. Maar dan wordt het een persoonlijke inschatting, en ik probeerde de meningen hierover samen te vatten voor zover ik ze me herinner. De vraag blijft wel: kon je in linie 3 de reservemol herkennen, en zo ja: hoe? Dat raadsel is volgens mij nog altijd niet opgelost. Als dat niet kon, had de mol in linie 3 niets te zoeken.

Ik geloof ook dat Philip er op Sven is uitgevlogen, maar dat staat los van deze opdracht.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #303 Gepost op: 6-05-2021, 09:22:31 »
Voor mij kán Lennart de mol zijn. Maar ook Annelotte en Sven.

Maar dat Lennart de mol is "omdat het Sven niet kán zijn", is me te simpel. Vandaar mijn eerdere vraag.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #304 Gepost op: 6-05-2021, 13:25:42 »

Verder valt mij aanvaller 3 op, die bij linie 2 een leidende rol op zich neemt, door haar mede-aanvallers hoorbaar aanwijzingen te geven, waarna ze in één keer de autosleutels weet te pakken. Als ik een gok moet doen, is zij de tweede mol.

Zou kunnen. Wat opvalt is dat deze aanvaller een afwijkend pak lijkt te dragen ongeveer te zien rond 23.30 in de aflevering. Op het pak staat zwarte driehoek met daaronder alleen 1 zwart rondje. Op andere pakken aanvallers zien we zwarte driehoek met daaronder 1
open rondje en daar onder 2 zwarte rondjes.
Misschien herkenningsteken voor de mol dat dit de de reserve mol is?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #305 Gepost op: 6-05-2021, 13:35:20 »
Dat is interessant. Zien we diegene met dat bijzondere pak later nog terug? Is ergens te zien wanneer die wordt neergeschoten? Zo ja, dan zouden we kunnen proberen te achterhalen door wie het winnende schot werd afgevuurd. (Zal je zien dat het per ongeluk Jasmien was...   ::rofl:: )
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #306 Gepost op: 6-05-2021, 13:41:45 »
Goed gezien! Dat zou ook de reden kunnen zijn dat ze bij hun introductie allemaal met hun armen over elkaar staan: je kan zo als kijker de verschillen in de pijlen niet zien.

En bedankt voor het oprakelen van mijn oude post, ik hoopte toen al stiekem dat iemand met mij wilde speculeren over de reservemol ;).

Ik vind het trouwens ook wel des Mols om als mol/reserve-mol een man/vrouw-combinatie te doen. Ik denk dat men het onwaarschijnlijk zou hebben gevonden dat een man een vrouw als mol zou vervangen of andersom, daarom zou ik dat een slimme zet vinden.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 13:43:50 door vloeistof »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #307 Gepost op: 6-05-2021, 13:48:21 »
Wel een reservemol met lef dan, door zelf de autosleutels te gaan pakken! Het zou mooi zijn, maar goed kunnen. Ook inderdaad nog even uitvogelen waar ze zit in de greppel, en door wie ze wordt afgeschoten. ::tandpastasmiley::

Ik vraag me wel serieus af of je vanuit de schutterpositie met al die rookbommen zo'n klein detail op de pakken van de aanvallers kon zien. Dan zou de mol al een vermoeden moeten hebben waar in de greppel de reservemol zat. En Annelotte had het beste zicht op de greppel. Het is nog maar even gezegd.

EDIT: Het kan zijn dat de mol goed oplet als ze uit het mais komen, en naar de greppel duiken. Dat Lennart dan juist op dat moment 5x schiet is dan weer niet zo mols. Annelotte schoot 3x, en had iets meer tijd om de 6 aanvallers te bekijken.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 13:52:12 door Molest »

Online WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #308 Gepost op: 6-05-2021, 13:52:38 »
Wat opvalt is dat deze aanvaller een afwijkend pak lijkt te dragen ongeveer te zien rond 23.30 in de aflevering. Op het pak staat zwarte driehoek met daaronder alleen 1 zwart rondje. Op andere pakken aanvallers zien we zwarte driehoek met daaronder 1
open rondje en daar onder 2 zwarte rondjes.
Ik denk dat dat open rondje daar in de "vouw" van het pak zit.


Er was toch ook al lang bekend dat er 1 pak zonder pijl was?
(zie ook: https://be.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70732.msg2391022#msg2391022 te zien rond 8:16 in de aflevering)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #309 Gepost op: 6-05-2021, 14:09:12 »
Als de kandidaten voor Gilles staan en naar de auto mogen, staan ze allemaal gelaten te wachten tot hun naam geroepen wordt. Er is maar 1 kandidaat die tussentijds al begint te "fucken" en bijvoorbeeld jaloers naar Sven kijkt als deze naar de auto mag gaan. Het spel is begonnen.

Dat Jens aan het  einde en op het laatst nog reageert dat is een ander verhaal.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #310 Gepost op: 6-05-2021, 14:21:08 »
Er zitten in deze opdracht teveel toevalligheden waar ze rekening mee moeten houden.

1 ervan kwam meteen rond de eerste aflevering bovendrijven: zouden de makers durven afwijken van de gebruikelijke 5-5 verdeling? Dat zou ik alleen acceptabel vinden als er iemand extra mee mag naar Duitsland. Je kunt immers geen 5.5 man en 5.5 vrouw meenemen het spel in. Tegelijkertijd moet je ervoor waken dat niet beide mollen doorgaan. Dat dat laatste uiteindelijk niet is gebeurd, was pas zeker toen Noah het rode scherm kreeg.

« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 14:25:06 door Bodejos »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #311 Gepost op: 6-05-2021, 14:22:39 »
Er is maar 1 kandidaat die tussentijds al begint te "fucken" en bijvoorbeeld jaloers naar Sven kijkt als deze naar de auto mag gaan. Het spel is begonnen.
Lennart stond helemaal vooraan, niemand zou oog voor hem hebben. Zijn gelaatsuitdrukkingen zijn steeds goed geacteerd op momenten dat het niet nodig is (zoals ook bij het vouwen bijvoorbeeld). En hij doet dat blijkbaar minder goed op momenten dat het wel nodig is.
Dus ja, het blijft toch grotendeels interpretatie vanuit een tunnel. Er is trouwens ook maar 1 kandidaat die na afloop van de veldslag meteen zegt: 'Oh my God' en haar gezicht verbergt in haar handen. :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #312 Gepost op: 6-05-2021, 14:23:40 »
Als de kandidaten voor Gilles staan en naar de auto mogen, staan ze allemaal gelaten te wachten tot hun naam geroepen wordt. Er is maar 1 kandidaat die tussentijds al begint te "fucken" en bijvoorbeeld jaloers naar Sven kijkt als deze naar de auto mag gaan. Het spel is begonnen.

Is dat Lennart die fuck begint te roepen en jaloers naar Sven kijkt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #313 Gepost op: 6-05-2021, 15:49:19 »
Ik denk dat dat open rondje daar in de "vouw" van het pak zit.


Er was toch ook al lang bekend dat er 1 pak zonder pijl was?
(zie ook: https://be.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70732.msg2391022#msg2391022 te zien rond 8:16 in de aflevering)
Ja, in onderstaande foto is die v(r)ouw ook duidelijk te zien. Het was duidelijk nummer 3 die we later ook in de greppel zien.
Als dit de reservemol was dan hoefde mol Lennart alleen een mannelijke aanvaller door te laten. Overigens waren er bij de laatste 6 maar 2 vrouwen als ik het goed begrepen heb.

Dat er één pak was zonder pijl is volgens mij al gedebunked op het Belgische forum.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #314 Gepost op: 6-05-2021, 16:19:21 »
Bedankt voor de screenshots.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #315 Gepost op: 6-05-2021, 16:26:53 »
Als de kandidaten voor Gilles staan en naar de auto mogen, staan ze allemaal gelaten te wachten tot hun naam geroepen wordt. Er is maar 1 kandidaat die tussentijds al begint te "fucken" en bijvoorbeeld jaloers naar Sven kijkt als deze naar de auto mag gaan. Het spel is begonnen.
Is dat Lennart die fuck begint te roepen en jaloers naar Sven kijkt?
Scherp opgemerkt ::vergroot:: Erg kandidaats om daar binnensmonds te gaan vloeken.
...óf niet!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #316 Gepost op: 6-05-2021, 17:38:19 »
Scherp opgemerkt ::vergroot:: Erg kandidaats om daar binnensmonds te gaan vloeken.

En wie doet altijd z'n best om erg kandidaats over te komen? De Mol. ::vergroot:: ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #317 Gepost op: 6-05-2021, 17:46:12 »
Precies! Dat 'Fuck' roepen was dus ingestudeerd omdat hij dacht dat dit een kandidaatse reactie zou zijn. Hij kon natuurlijk niet weten dat de kandidaten het moment na die lange, regenachtige dag toch ietwat gelaten ondergingen. En zo kwam het dat de Mol daar in zijn eentje stond te tieren, als ware hij een kandidaat die vreesde voor zijn plekje.
 ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 20:01:01 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #318 Gepost op: 6-05-2021, 19:36:52 »
Dat er één pak was zonder pijl is volgens mij al gedebunked op het Belgische forum.
Weet je ook hoe dat gedebunked is? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik lees daar lang niet alles wat ik kan lezen. Wellicht dat 't in het gesloten gedeelte is besproken (wat ik niet kan lezen en ik weiger alleen daarvoor een FeestBoek account aan te maken).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #319 Gepost op: 6-05-2021, 21:18:25 »
Ik kan het niet terugvinden. Ik kan me wel herinneren dat er sprake was van 2 shots waarin 5 aanvallers te zien waren, waarvan later werd gezegd dat dit niet alle 10 de aanvallers waren maar 2 shots van dezelfde 5. Een van deze 2 zou dus wel het shot kunnen zijn waar de tekening niet is te zien. Ik heb zelf even 2 screenshots gemaakt en die hieronder geplaatst. Als je naar de houding en grootte van de aanvallers kijkt dan lijkt dit echt op 2 keer dezelfde groep van 5.

EditIk meen me ook te herinneren dat één pak moest worden aangepast en niet dat er een nieuw pak is gemaakt, maar kan die beelden niet zo snel terugvinden.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 21:44:55 door MartinJ »