Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld  (gelezen 29519 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Gepost op: 21-03-2021, 20:29:56 »
Bespreek hier alles over de eerste opdracht!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2021, 20:36:10 »
Linie 1 leek me een beetje traag, maar kan ook aan de montage liggen.
Linie 2 had gewoon een moeilijke opdracht om vanop die afstand 7 mensen te raken. Dat ging altijd mislukken.
Linie 3 draagt de zwaarste verantwoordelijkheid na de eerste keer kijken. Waren te veel bezig met praten en minder met focussen. Schoten ook maar lukraak kogels af leek het...

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2021, 22:56:35 »
Noah kan volgens mij niet de Mol zijn, want dat betekent dat Jens in eerste instantie de Mol was en dan zou het besturen van de Mol niet zo'n slimme zet zijn. Je kan dan beter een paintballgeweer in handen hebben om te proberen de andere Mol te raken als je diegene herkent en bij anderen bewust mis schieten. Zo kan er toch een kandidaat in de auto geraken en wordt er geen 5.000 euro verdiend, zonder dat je als Mol het spel moet verlaten.

Ik vond dit btw wel echt de beste opening tot nu toe. Wat een spanning!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2021, 23:16:22 »
De kans is dus het grootste dat de mol een paintball vast heeft in linie 3 zodat deze gerichter kan schieten op de kandidaatmol?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2021, 23:25:56 »
Enige kans dat er productiemedewerkers renden en Noah al klaar zat ergens in t mais naast de auto zodat hij degene was die in kon stappen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2021, 23:28:01 »
Enige kans dat er productiemedewerkers renden en Noah al klaar zat ergens in t mais naast de auto zodat hij degene was die in kon stappen?

Dat is meestal niet hoe De Mol te werk gaat. Er worden bepaalde dingen gestuurd vanuit de productie bij een programma als De Mol, maar zoiets wordt meestal echt aan de kandidaten over gelaten. Men had het even goed gevonden als de oorspronkelijke 10 het gehaald hadden denk ik.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2021, 23:30:45 »
Dat is meestal niet hoe De Mol te werk gaat. Er worden bepaalde dingen gestuurd vanuit de productie bij een programma als De Mol, maar zoiets wordt meestal echt aan de kandidaten over gelaten. Men had het even goed gevonden als de oorspronkelijke 10 het gehaald hadden denk ik.

Dat denk ik ook. Net zo goed als ze 6 vrouwen vs 4 mannen ook goed hadden gevonden.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2021, 23:33:27 »
Dat is meestal niet hoe De Mol te werk gaat. Er worden bepaalde dingen gestuurd vanuit de productie bij een programma als De Mol, maar zoiets wordt meestal echt aan de kandidaten over gelaten. Men had het even goed gevonden als de oorspronkelijke 10 het gehaald hadden denk ik.

Dan hadden we alleen de 'twist' op het eind niet gehad... (maargoed, daarvoor moest hoe dan ook iemand de auto halen)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2021, 23:39:14 »
Wat stelt die eerste linie voor?  Of kwam dit echt door de montage als zo langzaam over? Erg bizar.

Mooi in beeld gebracht met juist geplaatste slomo beelden.
Als mol kun je ervoor kiezen om iemand door te laten en zo 5 k uit de pot te houden, maar je zou dus ook mogelijk een eventuele 2e mol door laten gaan en zo je positie opofferen.

Mijn eerste gedachte was als mol ga jebest in linie 3 zitten en schiet je mede mol af en verspilt verder veel kogels.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2021, 23:46:31 door Tarbozan »

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2021, 23:39:32 »
Ja, want stel niemand kwam in de auto. Dan heeft de twist veel minder waarde. Waarschijnlijk is het spel zo uitgekiend dat er een grote kans dat iemand het toch red. Vooral met de rookbommen op het einde.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2021, 23:40:15 »
Het leek wel een film, zo mooi gefilmd! ::bravo::

De eerste linie was erg slecht bezig, waren niet de moeilijkste vragen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2021, 23:41:01 »
Also: waarom zou je als mogelijk kandidaat in vredesnaam boven op die toren die auto al open doen terwijl je er zelf op dat moment het verst vandaan bent??

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2021, 23:42:49 »
Also: waarom zou je als mogelijk kandidaat in vredesnaam boven op die toren die auto al open doen terwijl je er zelf op dat moment het verst vandaan bent??

Ik denk dat dat moest.. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2021, 23:47:46 »
Also: waarom zou je als mogelijk kandidaat in vredesnaam boven op die toren die auto al open doen terwijl je er zelf op dat moment het verst vandaan bent??

Ik denk dat het erg dom was geweest van de 5 kandidaten beneden om meteen maar te gaan lopen dan. De aanvallers hebben eigenlijk de beste tactiek gekozen door de 3e linie als groep aan te vallen denk ik. De 3 schutters moeten dan toch ieder 2 lopers kunnen uitschakelen.

Maar mogelijk omdat die laatste linie heel goed op beeld moest staan, is dit een goede verklaring:
Ik denk dat dat moest.. :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2021, 00:07:55 »
Bij herkijken van beelden lijkt t alsof Noah (enige zonder handschoenen) als laatste uit de greppel komt (als de kogels al op zijn?)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2021, 00:19:05 »
Dat zou ook mijn tactiek zijn geweest, als een van de laatsten de oversteek wagen. Bij de eerste stormloop is er paniek en zullen er veel kogels gebruikt worden. De voorraad is gelimiteerd, dus als je durft te wachten is de kans om er door te komen groter. Al loop je wel het risico dat er iemand van eerste groep toch slaagt.

Maakt het als mol iets dat er een aanvaller in de auto komt? Ja , geen geld in de pot. Dus de mol werkt suboptimal mee met de verdediging en zal mogelijk zijn collega mol uit willen sluiten , maar voor de rest zeker niet optimaal schieten als de mol al in derde linie staat.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2021, 01:33:03 »
Wat een spanning deze opdracht, dat zou ik als kandidaat echt niet aankunnen ::rofl::. Je zou toch bijna bezwijken na deze twist te horen.

De eerste linie leek erg langzaam te gaan en was niet bepaald goed bezig. Alleen Katrien veel positief op. Voor een mol lijkt mij dit niet de perfecte positie omdat je slechts de langzaamste personen uitschakelt en niet gericht je mede mol uit kan schakelen. Die zal waarschijnlijk wel echt bij de derde linie willen staan met een paintball geweer. Of je moet als mol denken dat je als persoon de kwaliteiten niet hebt om goed te raken en dus daar expres niet gaat staan in de hoop dat je competentere kandidaten de andere mol afschieten.

Overigens denk ik wel dat als de kandidaten iets spaarzamer en beter met hun munitie waren omgegaan dat ze waarschijnlijk de zes aanvallers wel aan hadden moeten kunnen, of is dat iets te positief ingeschat?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2021, 07:16:08 »
Er was dus een tweede mol.
Deze had een kans van 1 op 10 om door te geraken, maar dan ging wel de eerste mol naar huis. Jens lijkt me geen mol, zeer grote kans dat we met de eerste mol zijn blijven zitten.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2021, 07:58:38 »
Schitterende openingsopdracht! ::bravo::

De tactiek van de Mol moet zijn geweest zoveel mogelijk helmen uitschakelen. Daar zijn Katrien, Dami en de drie paintballers redelijk in geslaagd. Ik denk dan ook dat de Mol hier tussen zit. Dat zou betekenen dat Jens niet de Mol was en dat dus ook Noah niet de Mol is.
🜃

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2021, 10:47:18 »
Enige kans dat er productiemedewerkers renden en Noah al klaar zat ergens in t mais naast de auto zodat hij degene was die in kon stappen?

Dit snap ik niet. Want in het scenario dat Noah de mol zou zijn zou dus Jens als echte mol ALTIJD afvallen. Dat lijkt me niet hoe het werkt en als dat wel zo is, zou dat een reden zijn om De Mol niet meer te kijken.

Noah is dus gewoon eerlijk door het spel heen gekomen en zou hij de mol of wel of niet kunnen zijn. Voor de twist maakt het niet uit of Noah het is ja of nee.

Of mis ik iets?