Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld  (gelezen 29159 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2021, 10:53:14 »
Uiteraard zijn er geen productiemedewerkers ingezet, Noah is gewoon 100% eerlijk en volgens de regels de auto ingekomen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2021, 11:31:46 »
De Mol zat wrs bij de 3e linie om zo de collega Mol uit te schakelen. Kan niet anders.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2021, 13:08:39 »
Omdat er maar 5 vragen waren en je nog niets weet over de Mol is het een pure gok. Er staat je maar één ding te doen om te overleven. Kies voor elke vraag die met de meeste kans van slagen en zorg dat je snel bent want er zullen vrij veel kandidaten zijn met hetzelfde aantal goede antwoorden. Want we hebben de volgende 4 vragen gezien:
1. Is de Mol een man of een vrouw. 50% kans.
2. Heeft de Mol met pijl en boog geschoten? Alleen Kevin, Katrien en Sven. 70% kans op Nee.
3. In welke linie zat de Mol? Eerste (Kevin, Katrien, Sven) 30%, Tweede (Dami, Philip) 20%, Derde (Annelotte, Lennart, Jasmien, Samina, Jens) 50%. Kies derde.
4. Heeft de Mol met een geweer geschoten. Alleen Dami, Annelotte, Lennart en Jasmien. 60% kans op Nee.
De vijfde vraag zal waarschijnlijk zijn of de Mol een porto heeft vastgehad (meeste kans op Nee) dan wel of hij aanvallers heeft uitgeschakeld (meeste kans op Ja, want Kevin en Katrien hebben molboekjes weggeschoten, Dami heeft aanvallers uitgeschakeld en de laatste linie waarschijnlijk ook wel elk minstens één.

Jens zei tijdens de biecht bij de test dat hij bij stress gewoon de tijd nam. Dat is hem nu hoogstwaarschijnlijk noodlottig geworden. Om deze reden dus naar huis en dat betekent ook dat de kans dat Noah de Mol is heel erg klein is.

Merk ook op dat als je vraag 2, 3 en 4 voor de grootste kans gaat, je in totaal 9 keer kiest voor een man en 9 keer voor een vrouw. Om strategisch te spreiden maakt het daarom ook weinig uit of je vraag 1 voor een man of vrouw kiest. Sowieso zou ik de tijd niet nemen om die rekensom te maken. Als man zou ik dan dus voor vrouw kiezen en omgekeerd (50% kans tegenover 40% op die vraag).
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 13:12:09 door MartinJ »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2021, 13:26:11 »
Wat een mindfuck weer! Love it.
Ben heel benieuwd of we de reservemol ook in beeld hebben zien sneuvelen.

De Mol zat wrs bij de 3e linie om zo de collega Mol uit te schakelen. Kan niet anders.

Leek mij ook. Lekker wegstrepen zo.
Omdat het afl 1 is, wel met een potloodsteepje dan.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2021, 14:04:19 »
Omdat er maar 5 vragen waren en je nog niets weet over de Mol is het een pure gok. Er staat je maar één ding te doen om te overleven. Kies voor elke vraag die met de meeste kans van slagen en zorg dat je snel bent want er zullen vrij veel kandidaten zijn met hetzelfde aantal goede antwoorden. Want we hebben de volgende 4 vragen gezien:
1. Is de Mol een man of een vrouw. 50% kans.
2. Heeft de Mol met pijl en boog geschoten? Alleen Kevin, Katrien en Sven. 70% kans op Nee.
3. In welke linie zat de Mol? Eerste (Kevin, Katrien, Sven) 30%, Tweede (Dami, Philip) 20%, Derde (Annelotte, Lennart, Jasmien, Samina, Jens) 50%. Kies derde.
4. Heeft de Mol met een geweer geschoten. Alleen Dami, Annelotte, Lennart en Jasmien. 60% kans op Nee.
De vijfde vraag zal waarschijnlijk zijn of de Mol een porto heeft vastgehad (meeste kans op Nee) dan wel of hij aanvallers heeft uitgeschakeld (meeste kans op Ja, want Kevin en Katrien hebben molboekjes weggeschoten, Dami heeft aanvallers uitgeschakeld en de laatste linie waarschijnlijk ook wel elk minstens één.

Jens zei tijdens de biecht bij de test dat hij bij stress gewoon de tijd nam. Dat is hem nu hoogstwaarschijnlijk noodlottig geworden. Om deze reden dus naar huis en dat betekent ook dat de kans dat Noah de Mol is heel erg klein is.

Merk ook op dat als je vraag 2, 3 en 4 voor de grootste kans gaat, je in totaal 9 keer kiest voor een man en 9 keer voor een vrouw. Om strategisch te spreiden maakt het daarom ook weinig uit of je vraag 1 voor een man of vrouw kiest. Sowieso zou ik de tijd niet nemen om die rekensom te maken. Als man zou ik dan dus voor vrouw kiezen en omgekeerd (50% kans tegenover 40% op die vraag).

Noah meenemend is de kans dat de mol een man is 6/11 waarvan er dan 2 goed zijn. Als Jens de mol was dan maakte het niet eens uit hoe hij de test in zou vullen, hij zou dan toch afvallen. Als hij niet de mol is (en dus de kandidaat afvalt die de test het slechtste maakt) dan blijven er 4 mannen (Lennard, Kevin, Sven, Philip) over en vijf vrouwen. Als Noah de mol is die Jens vervangt dan weet ik niet of ze bij de vragen Jens ook nog als correct antwoord tellen omdat Jens dan ook de mol zou zijn, als ze Jens niet meetellen als mol zat de mol in geen enkele linie en is het antwoord op vraag 2 en 4 nee.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2021, 14:12:17 »
Als Jens de mol was maken de vragen niet uit. Want dan is Noah de mol en gaat de oorspronkelijke mol (Jens) naar huis.
Wit is ook een kleur!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #26 Gepost op: 22-03-2021, 14:28:24 »
Als Jens niet de mol was is ie opzich wel genaaid in opdracht 1, aangezien de mol hier exact dezelfde belangen had dus ws nog niet eens in actie kwam

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2021, 14:32:08 »
De mol wil toch wel die 5000 euro uit de pot houden?
En de mol heeft de stand in mol ontmoet... dus zal weten hoe het postuur van de stand-in mol ongeveer is. Iedereen die daar niet op lijkt hoef je dan niet af te schieten.
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2021, 16:56:01 »
Zomaar een gedachte . Wat aks de mol weet welk molboekje van de stand in is en besluit de hele opdracht het lot zijn beloop te laten( aka het maakt de mol niet uit of en wie er in de auto komt, zolang het maar niet de stand in is) en zich enkel te focussen op een pijl te pakken en 1 specifiek figuur eraf te schieten.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2021, 16:59:45 »
Ik denk niet dat de molboekjes op naam van persoon stonden. Je ziet niemand zijn boekje zoeken of niet kunnen vinden. En het zou ook wel vermeld zijn als het wel op naam was geweest denk ik.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2021, 17:13:56 »
De Mol zat wrs bij de 3e linie om zo de collega Mol uit te schakelen. Kan niet anders.

Zou je wel als mol willen idd. En dan vooral je kogels bewaren om die persoon uit te schakelen. Lennart verspilde onnodig kogels aan het proberen te raken van mensen die in de greppel lagen. Als mol wil je je al je kogels bewaren voor je directe concurrent. Zou hooguit kunnen als hij wist dat zijn concurrent al voor de greppel was uitgeschakeld (in de toren, of dat de molboekjes op waren). Maakt voor mij vooral Annelotte en Jasmien wel verdacht. ::jaja::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2021, 17:26:02 »
Ik denk niet dat de molboekjes op naam van persoon stonden. Je ziet niemand zijn boekje zoeken of niet kunnen vinden. En het zou ook wel vermeld zijn als het wel op naam was geweest denk ik.
daar zit inderdaad wat in. Je ziet inderdaad mensen vlot een boekje pakken zonder te zoeken. Dus als we er inderdaad vanuit gaan dat de mol zijn stand in zeker geen kans wil geven , zou je geneigd zijn om de mol in linie 3 te zoeken. Maar geven de makers ons dan zomaar 7 deelnemers en hebben we nog maar 3 mol opties. Hmmm te simpel gedacht voor mij.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2021, 17:29:33 »
daar zit inderdaad wat in. Je ziet inderdaad mensen vlot een boekje pakken zonder te zoeken. Dus als we er inderdaad vanuit gaan dat de mol zijn stand in zeker geen kans wil geven , zou je geneigd zijn om de mol in linie 3 te zoeken. Maar geven de makers ons dan zomaar 7 deelnemers en hebben we nog maar 3 mol opties. Hmmm te simpel gedacht voor mij.

In het seizoen in Argentinië hadden ze ook een auto met mensen die ja hadden gezegd op 'Wil je de mol zijn?' en een auto die neen had gezegd. Hierdoor vielen 5 mensen af als mol (en toch werden er nog uit de neen-auto verdacht)
klaar voor de strijd

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2021, 17:34:32 »
Een nog simpele oplossing is dat er helemaal geen stand in mol was. Dat die alleen is verzonnen om de optie open te laten dat Noah mol kan zijn. Scheelt ook dat één extra persoon weet wie de Mol is. Boeteclausules en dat soort dingen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2021, 17:40:46 »
In het seizoen in Argentinië hadden ze ook een auto met mensen die ja hadden gezegd op 'Wil je de mol zijn?' en een auto die neen had gezegd. Hierdoor vielen 5 mensen af als mol (en toch werden er nog uit de neen-auto verdacht)

Terechte call wouter, maar voelt voor mij toch net iets anders.
In het maisveld geven de makers ons het idee dat de mol iets te verliezen had, nl zijn/haar deelname. En dus moest de mol zelf actie nemen om dat te verhinderen ? ( wat het makkelijkst kon in linie 3) . In argentinie was het een vraag waarop zelfs een mol nee had kunnen zeggen en toch als mol gekozen werd.



Hier hangt de hele deelname aan de serie af van dat ene gegeven, als de stand-in in de auto komt ben ik er niet bij.  Dit maakt voor mij bijna dat de mol daar iets aan moet hebben gedaan, afwachten is een te groot risico.

Martin dat zou dus een pertinente leugen zijn van de makers ten op zichte van de kijkers. Ik snap dat die uitleg veel makkelijker maakt , maar ik denk niet dat de makers zo’n leugen kunnen maken.( call it wishful dat ze niet zouden liegen )

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2021, 19:13:21 »
Martin dat zou dus een pertinente leugen zijn van de makers ten op zichte van de kijkers. Ik snap dat die uitleg veel makkelijker maakt , maar ik denk niet dat de makers zo’n leugen kunnen maken.( call it wishful dat ze niet zouden liegen )
Niks mis met een leugentje om bestwil wat mij betreft, want dat is waar het op neer komt volgens mij. Ik zie dit niet als bedrog o.i.d. In het afleveringstopic wordt hier ook al over gesproken.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #36 Gepost op: 22-03-2021, 21:11:28 »
Poeh wat een spannende opdracht. Ik voelde echt de spanning. Ik vind het een goede gedachte dat de mol in de laatste verdedigingslinie zat, zodat hij/zij gericht de andere mol kon uitschakelen.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2021, 21:26:28 »
Poeh wat een spannende opdracht. Ik voelde echt de spanning. Ik vind het een goede gedachte dat de mol in de laatste verdedigingslinie zat, zodat hij/zij gericht de andere mol kon uitschakelen.
Dat is één van de redenen waarom ik er niet in geloof dat er een stand-in mol was. Dan zouden we meteen ongeveer de helft van de kandidaten kunnen afstrepen als Mol. Kan nooit de bedoeling van de makers zijn. Het is dan ook mogelijk dat we al halverwege het seizoen nog maar één van de niet weggestreepte kandidaten over hebben en dan zouden we weten wie de Mol is.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2021, 21:46:40 »
Dat is één van de redenen waarom ik er niet in geloof dat er een stand-in mol was. Dan zouden we meteen ongeveer de helft van de kandidaten kunnen afstrepen als Mol. Kan nooit de bedoeling van de makers zijn. Het is dan ook mogelijk dat we al halverwege het seizoen nog maar één van de niet weggestreepte kandidaten over hebben en dan zouden we weten wie de Mol is.
Tuurlijk was er wel een tweede mol, ze gaan daar echt niet over liegen en dat dan zo als een twist neerzetten. Er is elk jaar een reserve-mol voor het geval er kort voor de opnames iets gebeurt met de echte mol, dus het is niet eens zo nieuw voor de makers. Heel die theorie dat je al zoveel mensen kan afstrepen als het wel zo is, vind ik ook maar nonsens. Alsof er maar één juiste positie is voor de mol en die zich daar dan moeiteloos weet neer te zetten zonder tegenkanting van de andere kandidaten. Het was voor elke kandidaat belangrijk om iedereen af te schieten, dus iedereen zou daar dan moeten staan hebben.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #39 Gepost op: 22-03-2021, 21:56:12 »
Even offtopic maar als je direct reageert, hoef je niet te citeren toch  ? Scheelt weer.

Ontopic:
Jens was de drone aan het 'besturen / beelden van de drone aan het bekijken. Ik vond dat in theorie een goede molpositie,  tot de twist kwam. Ik vond dat Jens op die plek het helemaal niet goed deed. Denk toch niet dat Jens de eerstgekozen Mol was en dat dus Noah ook niet nu de mol is.