Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld  (gelezen 29494 keer)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2021, 21:19:59 »
Precies. Je kan toch moeilijk van Gilles verwachten dat hij tegen de overige kandidaten zegt: "Nu Jens weg is en Noah zijn plek heeft ingenomen, hebben jullie het wat makkelijker want het zal jullie duidelijk zijn dat Noah niet de Mol is."

 ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2021, 23:19:48 »
Denk erover wat jullie willen, maar dan ken je dit programma of deze versie toch niet goed genoeg naar mijn mening. Er is in het verleden al genoeg duidelijk gemaakt door Gilles DC en de makers dat er niet bewust gelogen wordt. Je moet ook niet altijd achter alles iets gaan zoeken. Als het programma ons officiële informatie geeft, dan is die juist en niet gelogen tenzij dat specifiek vermeld wordt.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2021, 23:29:58 »
Je hebt het Charlottisme-topic op het WIDM-board gemist? Zelfs als iemand aangekondigd wordt als niet de Mol wordt dit tegenwoordig door best een groep mensen in twijfel getrokken. Dat je niet overal wat achter moet zoeken ben ik helemaal met je eens, maar dat ligt bij een programma als dit nou eenmaal wel op de loer. ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #63 Gepost op: 24-03-2021, 00:05:16 »
Denk erover wat jullie willen, maar dan ken je dit programma of deze versie toch niet goed genoeg naar mijn mening. Er is in het verleden al genoeg duidelijk gemaakt door Gilles DC en de makers dat er niet bewust gelogen wordt. Je moet ook niet altijd achter alles iets gaan zoeken. Als het programma ons officiële informatie geeft, dan is die juist en niet gelogen tenzij dat specifiek vermeld wordt.
Het probleem is dat ze hier niet specifiek kunnen vermelden dat er wordt gelogen. Er is namelijk maar één manier om de mogelijkheid open te houden dat Noah (in dit geval) de mol kan zijn en dat is met een leugen. En nogmaals, die leugen is veel minder erg dan weggeven dat de mol één van de 3 schutters in de derde linie is. Die leugen is achteraf heel goed te verkopen en wie hier een probleem mee heeft, jammer dan.
Ik neem ook mee dat er niemand is die meteen de rolverdeling voor zich opeist en dat had de mol blijkbaar makkelijk kunnen doen door de vinger op te steken toen Gilles vroeg wie de instructies wou hebben. Pas in tweede instantie kwam Samina naar voren. En die eist niet eens zelf een paintball geweer op in linie 3.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2021, 00:10:44 door MartinJ »

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #64 Gepost op: 24-03-2021, 10:42:58 »
Iedereen gaat hier vanuit dat de beste positie van de mol linie 3 is. Maar zal een mol het hier beter doen dan een willekeurige kandidaat? De reserve-mol in een split-second herkennen a.d.h.v. het postuur, met als handicap mais, rookbommen, helm/pak lijkt me best wel onmogelijk. Zowel een mol als kandidaat zal op alles schieten dat beweegt.

Opvallend vond ik de zeer goede samenwerking en op elkaar afgestemde tactiek van een groep 'willekeurige' strijders. Hier zit duidelijk voorbereiding in.
Vanuit productie oogpunt MOET er ook iemand in de auto belanden, anders valt de hele charme van de 1e aflevering weg inclusief het opgenomen filmpje op het einde dat waardeloos wordt.
Is Noah bewust uit de vuurlinie gehouden door de strijders en zijn dit wel echte mogelijke kandidaten die voor zichzelf strijden of zijn het productiemedewerkers? Heeft de reserve-mol voorkennis gehad m.b.t. de slotcode, beste tactiek etc.?

Verder vond ik dat er in de rest van de aflevering wel steeds nadruk werd gelegd op het feit of Noah wel of niet de mol zou kunnen zijn. Zouden ze dat doen als Noah echt de mol is?
Ook twijfel ik over de molcapaciteiten van Jens. Of hebben ze bewust Jens de 1e mol gemaakt, omdat ze toch wisten dat ze hem gingen vervangen in de 1e opdracht?

Vragen, vragen, vragen. Maar wel leuk dat er in de 1e aflevering zoveel te speuren valt!   

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #65 Gepost op: 24-03-2021, 10:48:02 »
Het kan ook dat de mol/reservemol niet mee wisten, om de opties zo eerlijk mogelijk te houden voor alle anderen?
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #66 Gepost op: 24-03-2021, 11:15:47 »
Verder vond ik dat er in de rest van de aflevering wel steeds nadruk werd gelegd op het feit of Noah wel of niet de mol zou kunnen zijn. Zouden ze dat doen als Noah echt de mol is?

Ik denk het niet. Volgens mij was de hele opzet één grote rookbom en is de Mol nog rustig op de achtergrond geweest.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #67 Gepost op: 24-03-2021, 11:24:38 »
Je hebt het Charlottisme-topic op het WIDM-board gemist? Zelfs als iemand aangekondigd wordt als niet de Mol wordt dit tegenwoordig door best een groep mensen in twijfel getrokken. Dat je niet overal wat achter moet zoeken ben ik helemaal met je eens, maar dat ligt bij een programma als dit nou eenmaal wel op de loer. ;)

Dat topic was sterker dan de tunnel van de mol.

Maar dat ter zijde, ik denk dat er effectief twee mollen waren en dat de mol echt heeft moeten strijden.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #68 Gepost op: 24-03-2021, 11:58:26 »
Maar dat ter zijde, ik denk dat er effectief twee mollen waren en dat de mol echt heeft moeten strijden.

Dat denk ik ook. Maar niet meer dan de kandidaten.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #69 Gepost op: 24-03-2021, 13:40:34 »
Goed speurwerk bij onze Zuiderburen heeft opgeleverd dat Noah als enige aanvaller nooit handschoenen droeg!   ::oink::

Zie ook: https://be.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70735.msg2390406#msg2390406
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #70 Gepost op: 24-03-2021, 17:35:24 »
Wat mij opvalt is dat 1 van de aanvallers zijn rookbom richting jasmien gooit .de rest gooit hem vlak voor zichzelf net over de sloot. Zou dit de aanvaller mol zijn die specifiek jasmien (mol) wil verhinderen hem/haar af te schieten.
Verder staat jasmien als laatste nog bij jens als mogelijke afvaller. Is voor de laatste uitzending natuurlijk leuk als terugblik..de mol vertelt dat ze in spanning zat of ze door mocht
2 redenen voor mij voor haar als schot voor de boeg.

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #71 Gepost op: 24-03-2021, 17:43:59 »
De veel gehoorde klacht dat we de verdeling niet zien van de kandidaten over de opdracht. Waarom stond slimmerik Jasmien niet in de eerste linie, maar met een gun in de derde? En Sven bij de slimmeriken? In de eerste linie had je toch de Justice league Kevin & Jasmien en vaatarts Katrien of leraar Philip verwacht.

Volgens mij was nog niet duidelijk dat het om trivia-vragen beantwoorden ging toen de kandidaten zichzelf mochten verdelen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #72 Gepost op: 24-03-2021, 19:09:03 »
Volgens mij was nog niet duidelijk dat het om trivia-vragen beantwoorden ging toen de kandidaten zichzelf mochten verdelen.
Koppie koppie was bekend. Dat zei Samira. Sven hoort bij de kopjes in zijn croque restaurant. Hij is niet de slimste.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #73 Gepost op: 24-03-2021, 19:37:39 »
Wat ik trouwens niet begrijp dat ik hier veel reacties lees van molloten die het ontzettend zielig vinden voor Jens dat hij naar huis moest vóór het vertrek naar Duitsland. En dat ze dit eigenlijk niet konden maken.

Maar blijkbaar is het wel oké als de reeds geselecteerde Mol (wie dit ook is) linea recta naar huis moet als de reserve Mol als eerste de auto bereikt. Dit terwijl de geselecteerde Mol hier weinig tegen kon doen (zeker als hij geen schiettuig had). Hij valt dan per definitie af en kan zich niet redden door een test snel in te vullen. Daar komt nog bij dat het natuurlijk vele malen erger is dat je als Mol niet mee mag doen dan als kandidaat. Dat wou ik even gezegd hebben.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #74 Gepost op: 24-03-2021, 19:50:59 »
Is ook heel sneu ja. Maar het verschil is dat de Mol van het bestaan van dit scenario wel al op de hoogte was (de mollen hebben elkaar ontmoet) en de kandidaten niet. Het gaat mij om die verwachting die je als geselecteerde kandidaat hebt dat je mee op reis mag en dat dit ineens toch niet zo blijkt te zijn.

En nu ga ik er verder niet meer op door want dan lijkt het maar of ik het nog steeds zo'n issue vind. Dat is niet zo, al blijft staan dat ik als programmamaker een andere keuze had gemaakt. Maar helaas ben ik geen De Mol-redacteur, was het maar zo'n feest. ;D

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #75 Gepost op: 24-03-2021, 19:51:19 »
Wat ik trouwens niet begrijp dat ik hier veel reacties lees van molloten die het ontzettend zielig vinden voor Jens dat hij naar huis moest vóór het vertrek naar Duitsland. En dat ze dit eigenlijk niet konden maken.

Maar blijkbaar is het wel oké als de reeds geselecteerde Mol (wie dit ook is) linea recta naar huis moet als de reserve Mol als eerste de auto bereikt. Dit terwijl de geselecteerde Mol hier weinig tegen kon doen (zeker als hij geen schiettuig had). Hij valt dan per definitie af en kan zich niet redden door een test snel in te vullen. Daar komt nog bij dat het natuurlijk vele malen erger is dat je als Mol niet mee mag doen dan als kandidaat. Dat wou ik even gezegd hebben.

Inderdaad Martin. Goed opgemerkt. Maar wij zijn het er dan ook wel over eens dat het hele scenario van een reserve-Mol die de originele Mol zou vervangen een verhaaltje voor de bühne is. Jens was dus sowieso niet de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #76 Gepost op: 24-03-2021, 20:19:23 »
Goed speurwerk bij onze Zuiderburen heeft opgeleverd dat Noah als enige aanvaller nooit handschoenen droeg!   ::oink::

Zie ook: https://be.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70735.msg2390406#msg2390406

Ja viel me ook op. Ik heb nog even terug gekeken naar Jens, vanaf het begin dat de namen genoemd worden van degenen die doorgaan, is hij er al ziek van, kan zich nauwelijks goed houden lijkt het. Dat is wel bijzonder toch? De rest kijkt naar Gilles, hij kijkt vertwijfeld omlaag. Zou hij het al weten? Al speelt hij het dan later wel goed.. ik vind het op z’n minst opvallend en schrijf noah nog niet af!
« Laatst bewerkt op: 24-03-2021, 20:21:58 door Rozz75 »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #77 Gepost op: 24-03-2021, 20:45:37 »
Maar aangenomen dat Jens de oorspronkelijke Mol was, waarom heeft hij dan de positie van drone-operator genomen? Vanaf die plek kon hij Noah toch onmogelijk tegenhouden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #78 Gepost op: 24-03-2021, 21:33:05 »
Ja viel me ook op. Ik heb nog even terug gekeken naar Jens, vanaf het begin dat de namen genoemd worden van degenen die doorgaan, is hij er al ziek van, kan zich nauwelijks goed houden lijkt het. Dat is wel bijzonder toch? De rest kijkt naar Gilles, hij kijkt vertwijfeld omlaag. Zou hij het al weten? Al speelt hij het dan later wel goed.. ik vind het op z’n minst opvallend en schrijf noah nog niet af!
Hoe zo is het bijzonder als een kandidaat die lang over de test heeft gedaan vreest dat hij daarom af zal vallen? Leg uit. En waarom zegt hij pas als er nog maar 2 kandidaten over zijn dat hij vreest dat hij naar huis moet? En Jens was nota bene ingedeeld bij linie 3 waar de plekken liggen die ertoe doen. En hij neemt daar een rol aan waar hij 0.0 invloed heeft?
En bij de weg, ik denk dat hij niet eens de ambitie had om de Mol te zijn gezien zijn introductie gesprek. Hij zei daar dat hij de groepspot historisch hoog wil maken en de Mol wil ontmaskeren.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2021, 21:39:36 door MartinJ »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #79 Gepost op: 25-03-2021, 12:56:00 »
Een opdracht waarbij de belangen van de mol hetzelfde zijn als de belangen van de kandidaten is geen opdracht in mijn optiek.
Ga dat maar aan Jens uitleggen.