Iedereen gaat hier vanuit dat de beste positie van de mol linie 3 is. Maar zal een mol het hier beter doen dan een willekeurige kandidaat? De reserve-mol in een split-second herkennen a.d.h.v. het postuur, met als handicap mais, rookbommen, helm/pak lijkt me best wel onmogelijk. Zowel een mol als kandidaat zal op alles schieten dat beweegt.
Opvallend vond ik de zeer goede samenwerking en op elkaar afgestemde tactiek van een groep 'willekeurige' strijders. Hier zit duidelijk voorbereiding in.
Vanuit productie oogpunt MOET er ook iemand in de auto belanden, anders valt de hele charme van de 1e aflevering weg inclusief het opgenomen filmpje op het einde dat waardeloos wordt.
Is Noah bewust uit de vuurlinie gehouden door de strijders en zijn dit wel echte mogelijke kandidaten die voor zichzelf strijden of zijn het productiemedewerkers? Heeft de reserve-mol voorkennis gehad m.b.t. de slotcode, beste tactiek etc.?
Verder vond ik dat er in de rest van de aflevering wel steeds nadruk werd gelegd op het feit of Noah wel of niet de mol zou kunnen zijn. Zouden ze dat doen als Noah echt de mol is?
Ook twijfel ik over de molcapaciteiten van Jens. Of hebben ze bewust Jens de 1e mol gemaakt, omdat ze toch wisten dat ze hem gingen vervangen in de 1e opdracht?
Vragen, vragen, vragen. Maar wel leuk dat er in de 1e aflevering zoveel te speuren valt!