Auteur Topic: [kandidaat] Noah  (gelezen 8693 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2021, 11:46:19 »
Leuke jongen! Tof dat de groep 'm direct accepteert. Ik heb het idee dat hij ver kan komen ::jaja::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2021, 11:56:05 »
Leuke jongen! Tof dat de groep 'm direct accepteert. Ik heb het idee dat hij ver kan komen ::jaja::
Het leek wel dat hij speelde dat hij het erg vond dat er iemand anders af moest vallen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2021, 11:56:58 »
En met 18 jaar de jongste kandidaat ooit (Bouba was 19 toch?). Maar denk ook dat zijn houding ervoor zorgt dat de groep hem makkelijk accepteert. Gewoon een chille gast, al ben ik wel bang dat hij degene was die een rood scherm gehad zou hebben.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2021, 11:59:05 »
Wat een leukerd ::bravo::.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2021, 12:00:15 »
Z'n jonge leeftijd, onbevangenheid, het gedrag van Jens in de eerste opdracht en de kansberekening zorgen er toch nog voor dat ik hem absoluut niet zie als mol op dit moment ::ohno:: (gevaarlijke uitspraak  ;D)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2021, 13:01:07 »
Haha ja nee shit.. van de huidige 10 is de kans 1 op 10. Maar dat de kans dat Noah de auto haalde 1 op 10 haalde is een ander verhaal...

Laten we dus zeggen dat het 1/100 is dat Noah de mol is. De toch wel afleesbare onverdachtheid van hem en Jens buiten beschouwing gehouden.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #26 Gepost op: 22-03-2021, 14:06:04 »
Als hij de mol is zou het antwoord op de vraag in welke linie de mol zat ook 'in geen enkele linie' moeten kunnen zijn, welke er volgens mij niet tussen stond.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2021, 14:10:50 »
Als hij de mol is zou het antwoord op de vraag in welke linie de mol zat ook 'in geen enkele linie' moeten kunnen zijn, welke er volgens mij niet tussen stond.
Nee want de vragen gaan en dat geval over de originele mol, en als Noah de mol is dan zou Jens de mol hebben moeten zijn. Dus het antwoord was dan gewoon de derde linie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2021, 17:57:17 »
Welkom Noah! ::bravo::

Op basis van de reacties van Jens, de statistisch kleine kans en het filmpje op het einde dat hem nog eens extra in de schijnwerpers zette zie ik hem niet als Mol.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 18:03:36 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2021, 19:16:53 »
Mooie gast Noah. Schier onmogelijk om zo'n parcours te overleven dus knap dat ie het gehaald heeft. Al zou mijn tactiek bij die greppel zijn: wachten tot de geselecteerde groep kandidaten al hun kruid verschoten zou hebben. Paar triggerhappy kandidaten en je kunt eenvoudig uit de greppel.

Mystiek door heel slim een slok bier te nemen. En ja ook ik acht de kans groot dat Noah het rode scherm zou hebben gehad bij de eliminatie maar toch: ik sluit hem niet per direct uit. Hans stond langer buiten de groep dan Noah. Ik denk dat het in je voordeel werkt als stand in mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2021, 19:23:12 »
Dat biershot hoort volgens mij niet bij dat moment/die audio. Want je ziet dat Lennart iets zegt maar je hoort hem niet. Geen probleem natuurlijk, het is en blijft (ijzersterke) televisie.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2021, 19:32:03 »
Ik dacht al 'waar blijft de Noah discussie?'
Bij verre de interessantste nu qua 'kan ie t zijn?'
Heeft productie m (via t mais terwijl iedereen gefocust was op de andere renners?) een handje geholpen?
Herkende Jens hem van de eerdere ontmoeting?
Vriendin van me merkte al op dat ze zowel in de greppel als bij de renshots niemand ziet die op hem lijkt maarja.. nemen ze zo'n risico?

Dit dus! Ik hou rekening met een scenario waarbij er helemaal geen Mol was bij het oorspronkelijke tiental. En dan was Noah altijd al de Mol en dan was die ontmoeting tussen twee mollen gespeeld (één productiemedewerker). Ook zouden er dan negen productiemedewerkers en Noah in die pakken hebben gezeten. Hoe kun je in alle hectiek controleren of iemand is afgeschoten? Niet toch? Dit hele scenario van één persoon die zijn plek zou kwijtraken en iemand die toch in de auto zou geraken, was te mooi om niet te laten slagen. Dus het zou mij niks verbazen als het gescripted was. Wel supersneu voor Jens dan, maar het programma is soms hard.

Noah zou dan overigens wel over aardige acteerkunsten beschikken: licht geëmotioneerd spelen toen hij werd voorgesteld en gauw een slok bier nemen bij de onthulling dat hij tóch de Mol zou kunnen zijn.

Met andere woorden: ik streep Noah nog niet af.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2021, 20:09:38 »
Hoe kun je in alle hectiek controleren of iemand is afgeschoten? Niet toch?
Het waren paintballgeweren, het lijkt me dat je zo'n ontplofte verfkogel gewoon ziet.
Tell me what your telescope says

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2021, 20:32:16 »
Even een wilde speculatie: zou de reserve-Mol voorkennis hebben gehad over de eerste opdracht? Het verhaal met de twee Mollen is natuurlijk prachtige tv, maar statistisch gezien wist de reserve-Mol ook dat er een hele grote kans was dat al zijn voorbereiding voor niets was. Dan kan de productie besloten hebben om de Mol een kleine voorsprong te geven, bijvoorbeeld door een bepaalde range voor het cijferslot te verklappen of door hem als enige te vertellen dat de kogels van de schutters op het laatst eindig zijn. Dat zou duel tussen de twee Mollen wel gelijk extra spannend maken. En ondertussen hoeft het een eerlijke kans voor de andere aanvallers niet in de weg te staan, zolang die nog altijd ook een goede kans houden. (Denk aan 20% kans voor de reserve-Mol en ~9% voor de rest.)

In dit scenario zou Noah als eindoverwinnaar toch een stukje verdachter worden ::jaja::
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2021, 20:37:47 »
Het waren paintballgeweren, het lijkt me dat je zo'n ontplofte verfkogel gewoon ziet.

Dat is waar. Maar dan wordt wat Mvnl schreef weer interessant:
Citaat
Vriendin van me merkte al op dat ze zowel in de greppel als bij de renshots niemand ziet die op hem lijkt
Dan zou hij dus via het mais naar de auto zijn geleid. En dat zou passen in het scenario dat er bij het oorspronkelijke tiental helemaal geen Mol was.
De productie slaat dan twee vliegen in één klap: een onzettend spectaculaire openingsaflevering én een Mol die zeker in het begin onverdacht zal blijven bij zowel de kandidaten als bij de kijkers.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2021, 20:48:52 »
Dan zou hij dus via het mais naar de auto zijn geleid. En dat zou passen in het scenario dat er bij het oorspronkelijke tiental helemaal geen Mol was.
De productie slaat dan twee vliegen in één klap: een onzettend spectaculaire openingsaflevering én een Mol die zeker in het begin onverdacht zal blijven bij zowel de kandidaten als bij de kijkers.
Dat hebben ze toch helemaal niet nodig. Zonder zo'n farce is de openingsaflevering net zo spannend en de mol net zo verdacht of onverdacht.
Tell me what your telescope says

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #36 Gepost op: 22-03-2021, 21:04:02 »
Ja, maar dan heb je dus wel een reserve-Mol en een gewone Mol en één van de twee zal dan niet de Mol zijn. Dat lijkt me lastig, omdat er dan iemand is die niet meedoet aan het programma, maar wél alle voorkennis over opdrachten heeft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2021, 21:08:27 »
De theorieën die sommige mensen bedenken, het blijft soms lachwekkend om te lezen. Noah zat gewoon bij de 10 aanvallers. Niks meer, niks minder.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2021, 21:34:28 »
De theorieën die sommige mensen bedenken, het blijft soms lachwekkend om te lezen. Noah zat gewoon bij de 10 aanvallers. Niks meer, niks minder.

Ik weet niet wat er lachwekkend aan is dat hij toch wel eens de Mol zou kunnen zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #39 Gepost op: 22-03-2021, 21:50:13 »
Dat noah eventueel de mol kan zijn is niet lachwekkend, maar wel de bedenksels over slinkse manieren over hoe de mol bij de wagen te krijgen, verf vab de overal wrijven etc.

Ik ga er vanuit dat er echt wel met de mol is gesproken hoe de kans te vergroten om in de wagen komen , maar van daadwerkelijk ingrijpen door regie , nee daar heb ik geen aanwijzingen voor gezien .