Auteur Topic: [kandidaat] Noah  (gelezen 8692 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
[kandidaat] Noah
« Gepost op: 21-03-2021, 23:47:36 »


Praat mee over het doen en laten van Noah! Meer weten over deze kandidaat? Klik hier!
« Laatst bewerkt op: 26-03-2021, 16:20:39 door putyourHANSup! »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2021, 23:56:47 »
Ik dacht al 'waar blijft de Noah discussie?'
Bij verre de interessantste nu qua 'kan ie t zijn?'
Heeft productie m (via t mais terwijl iedereen gefocust was op de andere renners?) een handje geholpen?
Herkende Jens hem van de eerdere ontmoeting?
Vriendin van me merkte al op dat ze zowel in de greppel als bij de renshots niemand ziet die op hem lijkt maarja.. nemen ze zo'n risico?

Offline bigtukker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2021, 00:01:21 »
Hilarisch shot toen ze aan hem vroegen of hij de mol was en hij gewoon heel nonchalant een slok van z'n bier nam.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2021, 00:02:05 »
Hilarisch shot toen ze aan hem vroegen of hij de mol was en hij gewoon heel nonchalant een slok van z'n bier nam.

Geweldig ja. Leek er haast wel op alsof ze Noah (ook als ie niet de Mol is) op dit moment voorbereid hadden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2021, 00:04:12 »
Ik denk dat je weet aks je zo in de groep komt, dat je iets mysterie moet creëren om te stellingname te doorbreken dat iemand die er later bijkomt nooit de mol zal zijn, en daar slaagt noah perfect in.


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2021, 00:05:14 »
Hele toffe kandidaat, mooi hoe hij in de groep gekomen is en opgenomen wordt. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2021, 00:12:55 »
Hij kan dus alleen de mol zijn als hij vooraf bij de 10 aanvallers zat als ''stand-in mol'', en hij moest dus ook nog de aanvaller zijn die de eerste opdracht wist te winnen. (kans van 1 op 10 dus). En het was ook nog mogelijk dat niemand van de aanvallers het überhaupt zou halen. De statistiek keert zich dus wel erg hard tegen Noah. Maar we kennen het programma, sluit nooit iemand uit als mol.  ;)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2021, 00:16:42 »
Hij kan dus alleen de mol zijn als hij vooraf bij de 10 aanvallers zat als ''stand-in mol'', en hij moest dus ook nog de aanvaller zijn die de eerste opdracht wist te winnen. (kans van 1 op 10 dus). En het was ook nog mogelijk dat niemand van de aanvallers het überhaupt zou halen. De statistiek keert zich dus wel erg hard tegen Noah. Maar we kennen het programma, sluit nooit iemand uit als mol.  ;)

Opzich had de laatste linie wel zeer beperke kogels dus als je als laatste ging was je mogelijk safe. En ik weet niet of ik geloof dat die laatste 10 echt allemaal puur kandidaat waren of misschien 'part of the game'. Maar mol of niet, ik denk dat opdracht 1 er op gemaakt was te zorgen dat iemand die auto haalde.. te mooi qua twist op t eind om niet te doen

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2021, 00:16:58 »
Ik denk dat je weet aks je zo in de groep komt, dat je iets mysterie moet creëren om te stellingname te doorbreken dat iemand die er later bijkomt nooit de mol zal zijn, en daar slaagt noah perfect in.

Dat is waar. Al hoeft ie daar geen moeite voor te doen denk ik. Juist het onwaarschijnlijke scenario wordt ineens iets waar veel rekening mee gehouden gaat worden. (Denk ook aan WIDM en Tygo en Charlotte. :P)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2021, 00:21:18 »
Opzich had de laatste linie wel zeer beperke kogels dus als je als laatste ging was je mogelijk safe. En ik weet niet of ik geloof dat die laatste 10 echt allemaal puur kandidaat waren of misschien 'part of the game'. Maar mol of niet, ik denk dat opdracht 1 er op gemaakt was te zorgen dat iemand die auto haalde.. te mooi qua twist op t eind om niet te doen
Deze opdracht zal zeker uitvoerig getest zijn om te kijken hoe de uitkomst ongeveer zou zijn. Maarja als ze die pijlen in het begin wat beter hadden geschoten en de schutters bij de autosleutel wat nauwkeuriger waren zou de uitkomst al heel anders zijn, ik denk dus niet dat er zo gestuurd is dat er sowieso iemand de auto zou halen. Maar wellicht zit er hier ook nog wel iets achter,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, wat wel een belangrijk onderdeel was dat we niet wisten.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2021, 00:22:17 »
Dat is waar. Al hoeft ie daar geen moeite voor te doen denk ik. Juist het onwaarschijnlijke scenario wordt ineens iets waar veel rekening mee gehouden gaat worden. (Denk ook aan WIDM en Tygo en Charlotte. :P)
Het is wel een beetje een Hans situatie denk ik.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2021, 00:23:24 »
Het is wel een beetje een Hans situatie denk ik.

Als in dat Noah amper verdacht gaat worden en nooit helemaal onderdeel van de groep wordt?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2021, 00:24:09 »
Hij kan dus alleen de mol zijn als hij vooraf bij de 10 aanvallers zat als ''stand-in mol'', en hij moest dus ook nog de aanvaller zijn die de eerste opdracht wist te winnen. (kans van 1 op 10 dus). En het was ook nog mogelijk dat niemand van de aanvallers het überhaupt zou halen. De statistiek keert zich dus wel erg hard tegen Noah. Maar we kennen het programma, sluit nooit iemand uit als mol.  ;)
Dat maakt uiteindelijk niets uit. Áls 1 van de 10 aanvallers de auto haalt, is de kans 1 op 10 dat dit de Mol is. We weten dat een aanvaller de auto heeft gehaald, dus Noah heeft net als de rest een kans van 1 op 10 dat hij de Mol is.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2021, 00:30:37 »
Als in dat Noah amper verdacht gaat worden en nooit helemaal onderdeel van de groep wordt?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2021, 00:33:17 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar daar stond t al vast dat diegene nog een kans kreeg. Hier was statistisch een kans op afschieten aanwezig (wat dan wel wordt ondervangen doordat er al een mol was). Maar die 1 op 10 kansberekening geeft wel reëel aan dat Noah even veel kans heeft de mol te zijn. En mogelijk met voorkennis tov de andere 9 wat betreft het spel wat ze speelden?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2021, 00:42:32 »
Maar daar stond t al vast dat diegene nog een kans kreeg. Hier was statistisch een kans op afschieten aanwezig (wat dan wel wordt ondervangen doordat er al een mol was). Maar die 1 op 10 kansberekening geeft wel reëel aan dat Noah even veel kans heeft de mol te zijn. En mogelijk met voorkennis tov de andere 9 wat betreft het spel wat ze speelden?
Als Noah vooraf een tactiek had, had hij waarschijnlijk wel een grotere kans om te winnen inderdaad als stand in mol. Maar als je dat niet meerekent had hij dus maar 1 op de 10 kans om als stand-in mol het daadwerkelijk te halen, dat wil zeggen dat de kans 9 op 10 is nu dat Noah een stand-in kandidaat is. Maar je hebt gelijk, van elke kandidaat is nu de kans 9 op tien dat hij of zij niet de mol is.  ;)
 
Wat ook wel interessant is, is dat de echte mol en stand-in mol vooraf een gesprek hebben gehad. Hoe reageer je dan als oorspronkelijke mol op de mol die jouw plek wil innemen?  ::)
De echte mol heeft dus een reden gehad om het spel te laten slagen en 5000 euro te winnen, een beetje tegenstrijdig haha. Met die blik is het ook interessant om nog eens naar de opdracht te kijken, wie deed juist zijn stinkende best tijdens deze opdracht?
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 00:44:36 door Reflektor »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2021, 00:46:17 »
En die 1 op 10 redenering werkt eigenlijk ook maar half omdat de mogelijkheid 'niemand haalt de auto' er ook altijd was.. dus 1 op uhm... 11???

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2021, 00:48:09 »
En die 1 op 10 redenering werkt eigenlijk ook maar half omdat de mogelijkheid 'niemand haalt de auto' er ook altijd was.. dus 1 op uhm... 11???
Dan houd je er ook nog steeds rekening mee dat Jens de Mol is?  :P
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2021, 00:51:13 »
Dan houd je er ook nog steeds rekening mee dat Jens de Mol is?  :P
De kans is 1 op 10 (of 11) dat Jens de oorspronkelijke mol was en eruit is gespeeld door de stand-in mol.
Ik hou op. We kunnen concluderen dat de makers bereikt hebben wat ze wilden: onzekerheid en verwarring.  ;D

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2021, 00:55:37 »
Dan houd je er ook nog steeds rekening mee dat Jens de Mol is?  :P

Haha ja nee shit.. van de huidige 10 is de kans 1 op 10. Maar dat de kans dat Noah de auto haalde 1 op 10 haalde is een ander verhaal...