Auteur Topic: [kandidaat] Noah  (gelezen 8690 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2021, 00:12:06 »
Het zou inderdaad goed kunnen dat Jens oorspronkelijk niet bij de geselecteerden zat en al was afgewezen, maar dat ze hem toen deze rol hebben aangeboden. Dat zou ook goed verklaren waarom hij zo gemakkelijk de rol van drone operator op zich nam. Zijn uitspraak dat hij een miljoen in de lotto aan zich voorbij zou laten gaan voor deelname aan De Mol maakt het natuurlijk allemaal extra dramatisch. Noah zou dan juist bij de tien geselecteerden horen, maar heeft te horen gekregen dat hij als nummer 10 wel zijn plekje bij de eerste opdracht nog even echt moest zien te verdienen. Kortom: prachtige televisie, met veel emoties.



PS: je vraagt je wel af wat ze dan hadden gedaan als Noah op het slagveld was gestruikeld en de enige andere niet afgeschoten aanvaller in plaats van hem als eerste bij de auto was geweest?!
 ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #61 Gepost op: 25-03-2021, 00:31:21 »
De complot gekte is de molseries ook al binnen gedrongen. Bij widm met het Charlotisme en hier nu ook al met dat alles scripted zou zijn. Noem mij naïef maar ik geloof graag dat de makers een zeker hoogte van eerlijkheid hebben, zeker bij de Vlaamse mol gezien die voor zover ik weet nog geen enkele keer door de mand zijn gevallen met scripted scenario's. Ik hoop ook dat ik gelijk heb, want iets in het leven moet toch nog écht en puur zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #62 Gepost op: 25-03-2021, 00:36:53 »
Ik ben best sceptisch genoeg over TV om aan te nemen dat deze scene behoorlijk gescript is ten behoeve van het drame, en kijkcijfers, in die koker zou dus zelfs passen dat Jens ook al wist dat hij voor spek en bonen meespeelde.
Deze snap ik even niet. Hoe zo spek en bonen. Jens zou gewoon door zijn gegaan als hij de test niet het slechts had gemaakt. Anders zou Noah de Mol zijn en dan kan je moeilijk staande houden dat Lennart, als kandidaat dus, de aanvaller zonder handschoenen door moest laten. Het is of het een of het ander.

Het enige wat er volgens mij 'scripted' aan is, is dat er geen echte reserve mol was, maar gewoon 10 kandidaten die een plaats konden verdienen. Andere scenario's gaan mij echt te ver.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 00:43:35 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #63 Gepost op: 25-03-2021, 08:44:56 »
De complot gekte is de molseries ook al binnen gedrongen. Bij widm met het Charlotisme en hier nu ook al met dat alles scripted zou zijn. Noem mij naïef maar ik geloof graag dat de makers een zeker hoogte van eerlijkheid hebben, zeker bij de Vlaamse mol gezien die voor zover ik weet nog geen enkele keer door de mand zijn gevallen met scripted scenario's. Ik hoop ook dat ik gelijk heb, want iets in het leven moet toch nog écht en puur zijn.

Wat is jouw verklaring dan voor het feit dat uitgerekend Noah, als enige van de aanvallers, geen handschoenen droeg en dus identificeerbaar was?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #64 Gepost op: 25-03-2021, 09:30:06 »
Toeval?
Dat hij als enige z'n handschoenen niet weer heeft aangetrokken?

Als de eerste het slotje los heeft zie ik zo al 7 die hun handschoenen uit hebben (lijkt mij ook handiger met zo'n cijferslot).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #65 Gepost op: 25-03-2021, 10:20:16 »
Maar kennelijk was het dus verplicht ze nadien weer aan te trekken, maar uitgerekend de aanvaller die de auto weet te bereiken was dat 'vergeten'?

Echt statistisch onderlegden moeten me maar verbeteren als ik het fout doe, maar volgens mij geldt:
De kans dat één van de tien aanvallers - mits deze niet uitgeschakeld wordt - is vooraf één op tien: 0,10
De kans dat precies één van de tien aanvallers vergeet zijn handschoenen weer aan te doen is één op tien: 0,10
De kans dat degene die vergat zijn handschoenen weer aan te doen uitgerekend degene is die in de auto weet te komen: 0,10 x 0,10 = 0,01

Volgens mij hebben we het dus over een kans van één op honderd! Toch? Of zie ik iets over het hoofd?
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 10:59:07 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #66 Gepost op: 25-03-2021, 11:25:08 »
Toeval bestaat..

Dan zou er bij 9 personen op toe zijn gezien dat ze de handschoenen weer aan doen en bij 1 niet?
Anders zou dit scenario niet uitvoerbaar zijn...


En dat zou niet opvallen?


Ik geloof er niet in.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #67 Gepost op: 25-03-2021, 11:37:29 »
En dat zou niet opvallen?

Het is ons toch wel opgevallen?

Het zal de spelers (zowel de 9 andere aanvallers als de 9 kandidaten) vast niet zijn opgevallen in the heat of the moment.
Maar de Mol viel het uiteraard vast wel op.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #68 Gepost op: 25-03-2021, 11:41:33 »
Het is ons toch wel opgevallen?
Ik bedoel dat er bij negen aanvallers dan op gecontroleerd zou moeten worden en dat dan bij 1 niet gedaan wordt...
Dus opvallen bij de aanvallers.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #69 Gepost op: 25-03-2021, 11:59:19 »
Mag ik even zeggen dat ik die vergelijking met het Charlotisme nergens op vind slaan. Dat was gewoon bizar, onnodig en achteraf. Geen enkele reden om de zaken anders voor stellen dan ze zijn. Hooguit om (voor sommige kijkers) leukere tv te creëren. En bedacht uit wanhoop, een laatste strohalm.
Hier is er geen sprake van wanhoop of strohalmen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #70 Gepost op: 25-03-2021, 12:12:23 »
Volledig mee eens. Daar waar het Charlotisme iets pathetisch had (niet toe kunnen geven dat je op de verkeerde Mol zat en krampachtig dingen bedenken om toch maar gelijk te kunnen krijgen), gaat het hier erom dat we mogelijk iets op het spoor zijn. En voor de goede orde: ik zeg niet eens dat Noah de Mol is. Integendeel zelfs: ik denk dat hij het beslist niet is. Ik vermoed echter wel dat het zou kunnen dat hij voorbestemd was om in de auto te belanden. En het is gewoon leuk om dat te onderzoeken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #71 Gepost op: 25-03-2021, 14:25:02 »
Mag ik even zeggen dat ik die vergelijking met het Charlotisme nergens op vind slaan. Dat was gewoon bizar, onnodig en achteraf. Geen enkele reden om de zaken anders voor stellen dan ze zijn. Hooguit om (voor sommige kijkers) leukere tv te creëren. En bedacht uit wanhoop, een laatste strohalm.
Hier is er geen sprake van wanhoop of strohalmen.
Volledig mee eens. Daar waar het Charlotisme iets pathetisch had (niet toe kunnen geven dat je op de verkeerde Mol zat en krampachtig dingen bedenken om toch maar gelijk te kunnen krijgen),
Ik mag het dan zelf ook een rare theorie hebben gevonden maar "wanhopig" "pathetisch" is niet erg aardig om te zeggen. Er worden genoeg hints, aanwijzingen en theorieën hier gedeeld die soms kant noch wal slaan en dat is onderdeel van wat het programma leuk maakt. Iedereen is vrij om zijn gedachten en theorieën te delen.

De vergelijking met Charlotisme is gemaakt omdat het in beide gevallen zo is dat de makers/presentator zeggen "dit is hoe het is gegaan of wat het is" en een groepje fans zegt "Nee ze liegen, het is allemaal gespeeld en nep!" Oftewel het complotdenken van de laatste jaren.

Citaat
gaat het hier erom dat we mogelijk iets op het spoor zijn. En voor de goede orde: ik zeg niet eens dat Noah de Mol is. Integendeel zelfs: ik denk dat hij het beslist niet is. Ik vermoed echter wel dat het zou kunnen dat hij voorbestemd was om in de auto te belanden. En het is gewoon leuk om dat te onderzoeken.
Ga vooral je gang. Persoonlijk denk ik dat als de makers zeggen dat "niemand zeker is van hun plek" dat het inderdaad zo is dat niemand zeker is van hun plek. Dat maakt het spel tot wat het is, uniek puur rauw. Elke mogelijkheid van voorbestemde scenario's zou dat verpesten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #72 Gepost op: 25-03-2021, 15:19:33 »
Ik ben het wel met je eens dat scripted scenario's - afhankelijk van hoe ze in elkaar steken - in bepaalde mate afbreuk doen aan het programma. Toch hebben we dat bij WIDM al meermaals gezien. 'De Mol als productie-assistent' is zelfs al een begrip geworden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #73 Gepost op: 25-03-2021, 15:23:12 »
Ik ben het wel met je eens dat scripted scenario's - afhankelijk van hoe ze in elkaar steken - in bepaalde mate afbreuk doen aan het programma. Toch hebben we dat bij WIDM al meermaals gezien. 'De Mol als productie-assistent' is zelfs al een begrip geworden.
Zeker, bij widm hebben dat enkele keren gezien. Maar in de mol volgens mij nog niet, het blijven twee verschillende programma's ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #74 Gepost op: 25-03-2021, 15:29:44 »
Dat mogen we inderdaad hopen. Maar je weet nooit of en zo ja in welke mate men bij Woestijnvis toch gezwicht is voor het idee om soms scripted reality toe te passen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #75 Gepost op: 25-03-2021, 16:04:30 »
De vergelijking met Charlotisme is gemaakt omdat het in beide gevallen zo is dat de makers/presentator zeggen "dit is hoe het is gegaan of wat het is" en een groepje fans zegt "Nee ze liegen, het is allemaal gespeeld en nep!" Oftewel het complotdenken van de laatste jaren.
Als ik ergens een hekel heb dan is het aan het complotdenken, dat je vooral veel in de VS ziet. En ik zal ook de laatste zijn die zegt dat het allemaal gespeeld is en nep. Ik denk ook niet dat de maisveld opdracht gescript is. Het enige wat ik beweer is dat het in uitzonderlijke situaties mogelijk / noodzakelijk is om creatief met de waarheid om te gaan. Niets meer en niets minder. Daar zou in dit geval ook niemand slechter van worden. Dus laten we elkaar in hun eigen waarde laten. Dit gaat niet om "alternatieve feiten" zoals dit zo fraai heet.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 16:07:46 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #76 Gepost op: 25-03-2021, 16:08:59 »
Volledig mee eens. Daar waar het Charlotisme iets pathetisch had (niet toe kunnen geven dat je op de verkeerde Mol zat en krampachtig dingen bedenken om toch maar gelijk te kunnen krijgen), gaat het hier erom dat we mogelijk iets op het spoor zijn. En voor de goede orde: ik zeg niet eens dat Noah de Mol is. Integendeel zelfs: ik denk dat hij het beslist niet is. Ik vermoed echter wel dat het zou kunnen dat hij voorbestemd was om in de auto te belanden. En het is gewoon leuk om dat te onderzoeken.

Het Charlotisme kwam vooral omdat we de laatste aflevering richting een historisch slechte mol gingen.  Het was meer wat plezier maken en de hoop in de geest van het programma wat levend houden.

Hier spreken we over AFLEVERING 1. Nee, dit is niet gescript. Ik zie ook geen reden waarom ze dat zouden doen. Dat is meer werk dan het niet te scripte en brengt de geloofwaardigheid van het programma in gevaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #77 Gepost op: 26-03-2021, 12:25:03 »
Het Charlotisme kwam vooral omdat we de laatste aflevering richting een historisch slechte mol gingen.

Je presenteert een mening als een feit. Feit is echter dat als we in de lijstjes bij Mol-ranking kijken, Renee helemaal niet onderaan staat. Ik ben dan ook van mening dat Renee een slechte Mol noemen voortkwam uit je frustratie dat je er compleet naast zat. Ik zou zeggen: doe je best om de Belgische Mol wél te ontmaskeren. Een goed bedoelde hint van mijn kant: Noah is het in ieder geval niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #78 Gepost op: 27-03-2021, 09:43:44 »
Je presenteert een mening als een feit. Feit is echter dat als we in de lijstjes bij Mol-ranking kijken, Renee helemaal niet onderaan staat. Ik ben dan ook van mening dat Renee een slechte Mol noemen voortkwam uit je frustratie dat je er compleet naast zat. Ik zou zeggen: doe je best om de Belgische Mol wél te ontmaskeren. Een goed bedoelde hint van mijn kant: Noah is het in ieder geval niet.

Als we alle lijstjes samen nemen zal het niet veel schelen. Maar goed, dit is een serie waar de mol niet bovenaan in FTM staat, dus met frisse moed beginnen hier.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #79 Gepost op: 27-03-2021, 13:07:19 »
Ongeacht of Noah de mol is, moet hij vooraf zijn ingelicht over het filmpje in het maisveld. Als hij namelijk maar een sprankje verbazing had getoond, was hij definitief afgeschreven als mol. Dat moest natuurlijk voorkomen worden. Je ziet ook dat Noah als enige niet 'reageert' op het filmpje en alleen maar strak voor zich uit blijft kijken.

Voor mij is Noah zeker niet afgeschreven als mol. Sterker nog ik zou het best wel een stunt vinden als hij wel de mol zou zijn.