Auteur Topic: [kandihond] Isidoor  (gelezen 10759 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #40 Gepost op: 12-04-2021, 22:19:57 »
Haha wat een creatieve theorie!
Isidoor heeft een litteken op zijn neus. Dus maar even in de gaten houden!  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2021, 09:55:49 »
Op youtube een filmpje met de kleuren van de enige voetbalclub van Burcht de woonplaats van Philip.
Dit is de enige plaats - waar de kandidaten wonen - waarvan de voetbalkleuren overeenkomen met Isidoor, geel shirt en blauwe broek. https://www.youtube.com/watch?v=0rz_k0sw3QE
Je ziet ook de blauw gele vlaggen langs de kant. (voor het geval iemand bij de voetbalclub zelf kijkt en suggereert dat het geel / zwart is, daar is het slecht te zien dus vandaar het youtube filmpje).

Naam       - Plaats      - shirt broek
Annelotte  - Dilbeek     - blauw wit (dit was ooit geel blauw)
Jasmien    - Ternat      - rood blauw
Lennart    - Schoonbroek - rood wit
Philip     - Burcht      - geel blauw
Sven       - Aalst       - zwart wit (uit is groen geel)


En de bomdraadjes met  een ledje: Wit blauw groen. Dit zijn de kleuren van de gemeente Zwijndrecht (BE), waartoe Burcht tegenwoordig behoort.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 07:10:01 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #42 Gepost op: 22-04-2021, 11:23:32 »
Waarom is Annelotte Isidoor aan het leren over de knop heen te lopen? Dat lijkt me toch niet de juiste manier om het te leren op de knop te drukken? Ik heb geen verstand van het trainen van honden / het aanleren van trucjes maar mij lijkt de enige goede manier van het aanleren van op de rode knop drukken, .... op de rode knop drukken..?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #43 Gepost op: 22-04-2021, 11:34:26 »
Ik vind het wel slim. Overheen lopen is immers ook op de knop stappen.

Honden zien rood (waarschijnlijk) niet.
Het zou beter zijn om die knop een andere kleur te geven, want Isidoor zal steeds om rood heen lopen. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/2481291/honden-zijn-niet-kleurenblind

Isidoor springt wel op de zwarte koffer en niet op de rode koffer.
En hij springt over de rode knop en niet erop.

Ook grappig die tweede hond achter Annelotte.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 11:43:55 door foxhunter »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #44 Gepost op: 22-04-2021, 11:48:41 »
Ik denk dat er bij deze opdracht een addertje onder het gras zit. Het is wel de mol dus ik denk dat Isidoor helemaal niet op de knop hoeft ‘ te drukken’ en dat die rode knop heel anders gebruikt gaat worden. Je kunt zo wel bedenken ( en zien) dat Isidoor niet van plan is om mee te werken en als hij het niet kan, zou de opdracht bij voorbaat al niet lukken. Daarom denk ik dat er wat anders gaat gebeuren ::)

Dat Annelotte zoveel met Isidoor bezig is, vind ik heel onmols.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #45 Gepost op: 22-04-2021, 11:52:25 »
Philip zegt dat ook: Annelotte is helemaal niet meer met dat spel bezig.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #46 Gepost op: 22-04-2021, 12:00:47 »
Zolang ik niet exact weet wat de taak van isidoor opbrengt, sluit ik annelotte niet uit omdat ze zoveel met Isidoor bezig is.  Misschien kan iedere deelnemer er wel voordeel aan verdienen als isidoor op hun commando op de knop drukt en is de 1 op 1 van annelotte met Isi juist contra productief voor de kandidaten aka mols.


Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #47 Gepost op: 22-04-2021, 12:21:59 »
Dat Annelotte zoveel met Isidoor bezig is, vind ik heel onmols.

Vond ik eerst ook, maar is het juist niet heerlijk voor de Mol om buiten de opdrachten om niet bezig te hoeven zijn met de groep? Ze kan zich heerlijk afzonderen met vertrouweling Isidoor zonder dat ze zich ermee verdacht maakt.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 12:23:41 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #48 Gepost op: 22-04-2021, 12:32:16 »
Nee, dat wil een mol toch niet? Als ze Isidoor zou kunnen leren om de pot leeg te trekken, zeg ik ja dan heeft het nut. Ik zou het een zwaktebod vinden als je je als mol wil afzonderen van de groep. Nee, ik geloof daar niet in, sorry

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #49 Gepost op: 22-04-2021, 12:35:33 »
Niet altijd afzonderen natuurlijk, want je wil wel je invloed op de groep blijven houden. Maar de dagen zijn lang en ik kan me goed voorstellen dat je je juist als Mol graag af en toe wil terugtrekken zodat je niet de hele tijd maar in je rol moet blijven. Je hoort ook vaak van mollen dat het zo'n eenzaam bestaan is. Je met een hondje bezig kunnen houden is dan zo gek nog niet, als je daar van houdt.

Wat de rol van de knop is weten we nog niet, dus daar kunnen we later pas conclusies aan verbinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #50 Gepost op: 22-04-2021, 12:43:52 »
De manier om Isidoor op korte termijn op een knop te laten drukken is door hem te vervangen door een look-a-like Isidoor2 die van jongs af aan het trucje heeft geleerd. Als er voor iedere kandidaat een dubbelganger is.
Of misschien een menselijke Isidoor die liggend op de grond face to face met Isidoor op de rode knop druk en daarna iets eet wat Isidoor ook lekker vindt. Of een hondensnoepje pakt en dit zogenaamd opeet. Ik bedenk maar wat.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #51 Gepost op: 22-04-2021, 12:45:01 »
Vond ik eerst ook, maar is het juist niet heerlijk voor de Mol om buiten de opdrachten om niet bezig te hoeven zijn met de groep? Ze kan zich heerlijk afzonderen met vertrouweling Isidoor zonder dat ze zich ermee verdacht maakt.
Als ze zo váák weg is met Isidoor, wordt het toch juist verdacht?
Daarnaast kan een kandidaat ook gewoon behoefte hebben om een moment voor zichzelf te hebben met het hondje.
Ik vind het eerder verdacht van Philip dat hij dat argument gebruikt. Hij heeft wel vaker ''rare verdachtmakingen''.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #52 Gepost op: 22-04-2021, 13:10:05 »
Ik vind het ook geen argument waarom ze de Mol zou zijn, ik leg alleen uit waarom ik het geen argument vind waarom ze niet de Mol zou zijn.

En was het wel een verdachtmaking van Philip? Zo vatte ik het niet op. Eerder een neutrale observatie of zelfs iets waarom Annelotte volgens hem onverdacht zou zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #53 Gepost op: 22-04-2021, 22:24:53 »
Het lijkt me ook vrij vreemd om in een spel dat De Mol, of Wie is de Mol? (in alle taalvarianten) uitgerekend de mol zelf buiten het spel te houden.


Het is een soort rodedraad-opdracht vanuit aflevering 3, dus het trainen van onze stoofbuis behoort mijns inziens tot het spel.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #54 Gepost op: 22-04-2021, 23:14:03 »
...
Het is een soort rodedraad-opdracht vanuit aflevering 3, dus het trainen van onze stoofbuis behoort mijns inziens tot het spel.

Dat denk ik ook. Gilles zegt ook ten overstaan van de groep ze ten zeerste aan te raden om Isidoor te leren om op de rode knop te drukken en "dat zou wel eens heel goed van pas kunnen komen".

Het is trouwens ook Jasmien die Annelotte (die naast haar zit) aanstoot en zegt "Jij ken iemand met dieren..." en dan zegt Annelotte "Ik weet hoe je dat moet doen". Dus het lijkt erop dat Annelotte zich niet meteen zelf ervoor heeft aangeboden.

Voor mij is het sowieso geen reden om Annelotte af te schrijven als mogelijke mol omdat ze Isidoor onder haar hoede heeft, omdat het duidelijk een opdracht voor de hele groep is om Isidoor te trainen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 23:15:42 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #55 Gepost op: 23-04-2021, 10:26:59 »
Een opdracht voor de hele groep, die in praktijk vooral door Annelotte wordt gedaan. 

- waarom zou de mol dat doen?
- als er voordeel voor de mol zou zijn, had Annelotte het juist wel meteen moeten claimen. Dat Jasmien haar ertoe aanzet is dus een afwachtende houding.

In ieder geval zie ik Isidoor niet op de knop gaan drukken met zijn korte pootjes. Als het nou een grote hond was geweest....Dus hoe zie je de opdracht dan voor je?

Gilles kun je niet zomaar vertrouwen....het zou wel eens heel belangrijk kunnen zijn zegt hij letterlijk.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 10:29:25 door Lonneke*L »

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #56 Gepost op: 23-04-2021, 15:59:55 »
Een opdracht voor de hele groep, die in praktijk vooral door Annelotte wordt gedaan. 

- waarom zou de mol dat doen?
- als er voordeel voor de mol zou zijn, had Annelotte het juist wel meteen moeten claimen. Dat Jasmien haar ertoe aanzet is dus een afwachtende houding.

Natuurlijk houdt mij deze vraag ook wel bezig, maar ik kom er toch niet uit en daarom parkeer ik deze vraag maar totdat er meer duidelijk wordt.

In ieder geval zie ik Isidoor niet op de knop gaan drukken met zijn korte pootjes. Als het nou een grote hond was geweest....Dus hoe zie je de opdracht dan voor je?

Gilles kun je niet zomaar vertrouwen....het zou wel eens heel belangrijk kunnen zijn zegt hij letterlijk.

In deze video wordt een hond (geen teckel) in stappen getraind om op een knop te drukken wanneer hij naar buiten wil. Maar ik denk dat een teckel het ook moet kunnen al is die kleiner.

Het zou me overigens niet verbazen (omdat we al een reservemol hadden) dat Gilles straks met een tweede teckel op de proppen komt en dan zegt: "Vrienden deze hond is getraind door .. De Mol" en dat Isidoor het in een of andere spelvorm tegen hem moet opnemen en dat de groep daar op moet inzetten.... Ik zeg maar wat.

Isi houdt ons in elk geval bezig.  :)




Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #57 Gepost op: 24-04-2021, 11:08:40 »
Top dat filmpje! Zo werkt het, Annelotte leert hem alleen om over de knop te springen. Of ze heeft geen idee hoe ze het moet aanleren (terwijl ze de clickermethode zegt te kennen??) of ze doet dit dus bewust verkeerd. Maar tot nu toe snapt isidoor er helemaal niets van. Ben benieuwd of het voor de mol uiteindelijk wel belangrijk is dat isidoor het wel of niet kan.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #58 Gepost op: 24-04-2021, 20:19:25 »
Top dat filmpje! Zo werkt het, Annelotte leert hem alleen om over de knop te springen. Of ze heeft geen idee hoe ze het moet aanleren (terwijl ze de clickermethode zegt te kennen??) of ze doet dit dus bewust verkeerd. Maar tot nu toe snapt isidoor er helemaal niets van. Ben benieuwd of het voor de mol uiteindelijk wel belangrijk is dat isidoor het wel of niet kan.

Teckels zijn notoire dwarsliggers, maar je kunt ze best iets leren hoor. Ik denk dat het grootste probleem is dat iedereen zich ermee bemoeit. Dat maakt het voor Isidoor alleen maar een spelletje, in plaats van een serieuze training. En geef 'm eens ongelijk, juist leuk al die aandacht de hele dag.  ::rofl::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandihond] Isidoor
« Reactie #59 Gepost op: 25-04-2021, 09:47:45 »
Haha ja isidoor vindt het allemaal prima  ::rofl::
Maar precies wat je zegt ja, ik ben intussen wel heel benieuwd in wiens voor- of nadeel het straks is als Isidoor het wel of niet kan. Pas dan zal het duidelijk worden hoe verdacht Annelotte hier is. We kunnen hier nog weinig mee nu denk ik.