Ze zag er in de eerste plaats ook al niet zo blij uit met Lennarts voorstel om te gaan tellen. Toch zie ik echt geen potentiële mol meer in haar. Als zij het is, is dit spel echt wel ontaard.
Samina kan zich na 4 afleveringen op zijn minst meten met Lennart, hoor. Als het om verdachte acties gaat, is haar lijstje langer. En Lennart heeft een paar heel onmolse acties laten zien. Dus waarom is het spel ontaard als zij het is, en niet als Lennart het is?
EDIT. Bij het vertrek van Lennart, zegt Gilles:
Volgens de berekeningen van Samina, zitten ze binnen 20 seconden in de uitzending.Jasmien deed er idd. 15 seconden over om de rand van het beeld te bereiken (lampje aan, lampje uit), maar ze kreeg onderweg problemen met het doek. Bovendien is Lennart zwaarder. Je kon er dus wel op rekenen dat Lennart iets sneller zou gaan. Waarom geven Samina en Jasmien hem dan juist meer aanlooptijd (20 seconden), in plaats van minder? Ze hadden juist langer moeten wachten voor ze hem lieten vertrekken, zeg tot 10 seconden voordat (volgens hun berekening) de uitzending zou beginnen en Lennart het beeld in zou komen.
Hier zit dus al een rekenfout van 10 seconden. Het is onbekend of die door Samina of door Jasmien wordt gemaakt. Samina maakte de berekening, maar wie nam de beslissing om op 20 seconden 'Go' te gaan roepen? Jasmien dus ook verdacht hier! Tel daarbij op de telfout van 5 seconden (verschil tussen de 40 seconden van Samina en de werkelijke cyclus van 45 seconden), en je zit al op een rekenfout van 15 seconden.
Ook de conversatie daarvoor is interessant:
Samina:
Ik roep als het rood is, hè.Lennart:
Tel eens hoe lang het niet rood is, want we moeten wel ongeveer klaar staan, hè.Snuggere opmerking van Lennart
. Samina gaat tellen, het lijkt niet van harte. Even later:
Samina:
Ik heb dat lampje in het oog, ik weet de perfecte timing nu hè. Lennart:
Kan ze komen?Samina:
Nee, helemaal niet.Het lampje is op dat moment
uit. Samina zou dus aan tellen moeten zijn, maar doet dat niet, want ze praat met Lennart. Ze moet een ronde wachten tot het lampje weer aangaat, dan na 15 seconden weer uitgaat, dan pas kan ze haar 40 seconden gaan aftellen, en dan pas komt ze uit op het moment waarop... het lampje weer aangaat. Tijdverlies om niets, want ze geeft Jasmien alsnog geen aanlooptijd.
Mijn conclusie is dat Samina en Jasmien bij deze opdracht het verdachtst zijn. Met een rekenfout van 15 seconden van de dames, kan Lennart er niets aan doen dat hij buiten beeld verdwijnt.