Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol  (gelezen 4535 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Gepost op: 18-04-2021, 11:40:14 »
Bespreek hier alles van de tweede opdracht!
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 20:54:20 door Vermoljoen »
2024: wie is de Mol?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2021, 22:38:06 »
Ik vond dit wel weer echt een hele leuke opdracht. Ik denk dat de grootste fout zat in het vooruit peddelen van de grote sup, terwijl de eerste groep weg was. Maar 1 persoon kon puzzelen en uiteindelijk moet je toch wachten op de rest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2021, 22:43:18 »
Hele toffe opdracht. Ik kreeg echter wel een beetje het gevoel dat deze opdracht wat onmogelijk was gemaakt. Meerdere mogelijkheden voor 30 minuten voorsprong bij de mol, die de puzzel ook al eens had gelegd, was een beetje overdreven wat mij betreft.

Ik was verbaasd dat de mol blijkbaar 2 minuten en 39 seconden zijn adem in kan houden. Dat vind ik echt heel knap gedaan ::oink::

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 18-04-2021, 22:46:25 »
Ik vond het erg bijzonder dat de mol 2 minuut 49 seconden zijn/haar adem in kon houden. Dat is echt uitzondelijk lang. Zou de mol hiervoor mogen oefenen? Dat zou wel een beetje oneerlijk zijn.

Ik vond Annelotte hier ook erg verdacht. Het zou een mooi moment zijn als Annelotte heel bang speelt maar dat er dan een shot komt dat Annelotte rustig 2 minuut 49 seconden met die bak over haar hoofd zit.

Annelotte oogt ook als een type die dat zou kunnen. Voor mij valt bijvoorbeeld Philip af. Lijkt mij sterk dat hij zo lang zijn adem kan inhouden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 18-04-2021, 22:48:53 »
Ik zou alleen niet weten waarom je als mol bang zou moeten spelen, Je kan altijd nog een gemiddelde tijd neerzetten. Dit valt alleen maar meer op.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 18-04-2021, 22:51:27 »
Tja, al was Annelotte in het echte leven free-diver. Ze kan dan nog een kandidaat zijn die faket. Absoluut niks uit af te leiden alweer.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 18-04-2021, 22:52:48 »
Ik zou alleen niet weten waarom je als mol bang zou moeten spelen, Je kan altijd nog een gemiddelde tijd neerzetten. Dit valt alleen maar meer op.

Voor het reveal moment :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 18-04-2021, 22:53:05 »
Ik zou alleen niet weten waarom je als mol bang zou moeten spelen, Je kan altijd nog een gemiddelde tijd neerzetten. Dit valt alleen maar meer op.

Mee eens. ::jaja::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2021, 22:55:03 »
Lennart leek het echt te proberen. 50 seconden is een redelijk normale tijd denk ik.
Jasmien stopte wel heel vroeg.
Annelotte wilde als laatste gaan. Misschien kan ze het, maar dan zou het heel erg opvallen als ze in de buurt van de tijd van de mol komt.

Philip en Sven deden deze opdracht niet. Misschien ook om dezelfde reden.


Waterpistoolgolf deden ze alledrie wel aardig. Sowieso zou ik daar als mol als laatste willen gaan... maar waarom haalde Sven als hij de mol is de opdracht dan? Wist hij al zeker dat hij heel snel had gepuzzeld thuis? Of was het een foutje en ging hij daarom maar enorm lopen tijdrekken op de sup?

Bij het luiden van de bel wint de mol niet...

Philip (en Samina) zien we duidelijk van de sups af vallen.
Van de andere kandidaten blijft de mogelijkheid bestaan dat ze zonder te vallen de bel halen. Wie het snelst ging... geen idee (de snelste is de mol niet).
Hier wist de mol waarschijnlijk al dat de groep de puzzel niet op tijd af ging krijgen en heeft de mol gewoon zijn best gedaan (maar niet gelukt)
Wit is ook een kleur!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2021, 22:57:47 »
Ik zou alleen niet weten waarom je als mol bang zou moeten spelen, Je kan altijd nog een gemiddelde tijd neerzetten. Dit valt alleen maar meer op.

Ik dacht dus eerst ook 'je kunt toch makkelijk t een minuut volhouden als je toch weet dat dat niet genoeg is?' want minder verdacht. Maar met de wetenschap hoe goed de mol het eerder deed kunnen mensen ook redeneren van 'degene die t nog niet eens aandurfte is t zeker niet'

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2021, 22:58:04 »
Ik zou alleen niet weten waarom je als mol bang zou moeten spelen, Je kan altijd nog een gemiddelde tijd neerzetten. Dit valt alleen maar meer op.

Exact. Als Annelotte de mol is had ze geweten dat Lennart nog niet eens in de buurt zat met zijn 52 seconden. Ze kan het net zo goed gewoon proberen, Lennart en Jasmien hadden het echt niet raar gevonden als ze het ook zo weer afkapte. Dus dit lijkt mij inderdaad onmols.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2021, 23:00:21 »
Ik zou het water zelf overigens maar 5 seconden volhouden. Op dat moment zit er al te veel water in mijn neus om nog rustig te blijven. Echt vrijwel het enige waar ik echt niet tegen kan.
En zonder water red ik het ook maar max. 40 seconden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2021, 23:01:23 »
Wat me (afhankelijk van wat edit laat zien) ook een aandachtsmomentje lijkt: de mol moet op het eind heel snel schakelen van 'yes 2000 euro extra' naar 'oh we zijn niet op tijd'. Dit lijkt me moeilijk acteren als je t allemaal al weet (en omgekeerd belang hebt)

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 18-04-2021, 23:02:27 »
Ik zou het water zelf overigens maar 5 seconden volhouden. Op dat moment zit er al te veel water in mijn neus om nog rustig te blijven. Echt vrijwel het enige waar ik echt niet tegen kan.
En zonder water red ik het ook maar max. 40 seconden.

Ik kan redelijk lang mijn adem inhouden als ik gewoon mijn kop in het water steek. Maar met zo'n bak op mijn hoofd, alsof het rechtstreeks uit Saw komt, zou ik ook niet lang trekken.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 18-04-2021, 23:10:03 »
vroeger kon ik in het zwembad wel een hele baan onder water zwemmen. In een 25 meterbad lukt het me nu nog makkelijk. Toen lukte het ook in een 50 meterbad.
Qua tijd zal dat ongeveer een minuut (of net iets daarboven) zijn.

Even op internet gekeken... Zonder oefening blijven de meeste mensen net onder de minuut.
Geoefende freedivers halen gemiddeld 10 minuten en het wereldrecord staat op 22 minuten.

De mol moet dus al flink geoefend hebben (misschien samen met de hypnotiseur uit de eerdere aflevering?) en/of echt een beresterke conditie hebben
Wit is ook een kleur!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 18-04-2021, 23:15:15 »
Het is niet bepaald duidelijk hoeveel pogingen de mol kreeg en in welke omstandigheden (probeer al maar eens een lage hartslag te houden tijdens zo'n opdracht als kandidaat). Denk dat een gezonde volwassene met wat coaching gemakkelijk 2 minuten haalt.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 18-04-2021, 23:24:49 »
Het riekt in elk geval naar voorbereiding door de Mol voor die opdracht. Wat de vraag opwerpt of je als Mol wel op die positie wil zitten - toch maar een kleine kans dat iemand dat zonder oefening in die situatie verbetert.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 18-04-2021, 23:31:32 »
Ik ben het eens met de meesten hier dat het weigeren van annelotte haar hier min molpunten oplevert. Als mol weet je dat de tijd van lennart niet in de buurt komt en kun je dus makkelijk je best doen en minuutje adem inhouden.

Het weigeren van annelotte kan gespeeld zijn en zou dan inderdaad gedaan zijn voor he5 grote contrast met de ontknoping. Maar voorlopig is het voor mij eerder kandidaats.

Philip zie ik dat geen 2 minuten volhouden. Jasmien presteert opvallend kort en komt me enigszins geforceerd over als ze bewust niet haar best doet. Lennart daar en tegen lijk5 er voor te gaan en kan niet beter.  Sven verwacht ik best een serieuze longinhoud te hebben en dat bewijst de alpenhoorn ook wel enigszins.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 18-04-2021, 23:32:03 »
Het riekt in elk geval naar voorbereiding door de Mol voor die opdracht. Wat de vraag opwerpt of je als Mol wel op die positie wil zitten - toch maar een kleine kans dat iemand dat zonder oefening in die situatie verbetert.

Dit is ook een heel goed punt!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 18-04-2021, 23:42:34 »
Je kunt alles twee kanten op redeneren. Als je als mol die info niet wil prijsgeven kun je twee dingen doen: of 1 minuut je adem inhouden en dan ophouden. Of paniek veinzen.

En toch als mol: zie die minuut maar eens te timen als je met gemak 2 en halve minuut haalt. Ik zou het niet kunnen timen in zo'n bak. Dan is paniek veinzen een stuk eenvoudiger.

Overigens meteen even getest: ik kwam zelf tot 1min30. Wil je die 2min30 halen zul je denk ik wel tips en tricks gekregen om met ademhalingstactieken het langer vol te houden.

We gaan het terugzien in de ontknoping. Daar ben ik zeker van.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan