Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol  (gelezen 4541 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2021, 00:14:39 »
Overigens meteen even getest: ik kwam zelf tot 1min30.

Hoe heb je dat getest als ik vragen mag? Hoe kwam je zo gauw aan een installatie om je hoofd onder water te houden terwijl anderen er water in goten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2021, 00:31:10 »
Ik vermoed dat de mol thuis niet eerst heeft moeten peddelen maar vanuit rust en voorbereiding die proef gedaan heeft.
En ik denk dan ook dat de mol mocht hij deze proef daar hebben moeten doen, het ook niet gered zou hebben om zijn/haar eigen tijd te verbeteren.

Philip wel weer heel erg onhandig bezig, of mols.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2021, 01:25:25 »
Cadeautje van de makers naar de zoektocht van de mol. ::ok::

Het is complete onzin dat de mol een goede conditie moet hebben om zolang de adem inte houden, wat ze ons proberen te geloven.

Toevallig ben ik een paar weken geleden begonnen met wim hof (the iceman) ademhalingsmethoden (aanrader )  en ik kan daardoor met gemakt mijn adem inhouden voor 2:30-3:00min. (Door eerst 30 krachtige “inhaled” en “exhales” te doen)

Ik heb totaal geen conditie (meer) dus dit brengt mijn beeld weer terug naar Philip. Dat is wel zo iemand die bekend is met de Wim Hof methode en/of soortgelijke methoden. Ook typisch dat hij in een biecht zegt dat de mol conditie moet hebben hiervoor.

Lennart lijkt me ook iemand die dit kan, leek veel langer te kunnen. 
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 01:31:51 door keesisdemol »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 19-04-2021, 08:19:26 »
Hoe heb je dat getest als ik vragen mag? Hoe kwam je zo gauw aan een installatie om je hoofd onder water te houden terwijl anderen er water in goten?

Niet op die manier. Wel door het in de jacuzzi te testen. Maargoed, juist de manier waarop de anderen er water bij moesten gieten vind ik 2.5 minuut nog indrukwekkender.  :o
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2021, 10:22:44 »
[quote
Lennart lijkt me ook iemand die dit kan, leek veel langer te kunnen.
[/quote]

Dat denk ik ook .
Miste ook een diepe teug vooraf.
Dat doe je toch als " amateur ".
Maar.....Jasmien deed ook haar best niet : Geen teug en die tijd was extreem kort.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2021, 11:29:53 »
Begreep ik het nou goed dat je als mol maar 1 stukje achterover hoefde te drukken om de opdracht te laten mislukken?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2021, 11:38:48 »
Begreep ik het nou goed dat je als mol maar 1 stukje achterover hoefde te drukken om de opdracht te laten mislukken?

Nee, als er tien stukjes mistte pas (1000-10*100), wat nog vrij weinig is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2021, 11:44:39 »
Adem inhouden onder water kun je trainen:
https://nl.wikihow.com/Je-adem-inhouden-onder-water

Ook vrouwen kunnen dat natuurlijk gemakkelijk trainen.

Het niet eens willen proberen kan een tactiek zijn, dan gaan anderen denken: die zal het zeker niet zijn.
Ik denk dat de mol dit bij de selectie heeft opgegooid: ik kan 2,5 minuut mijn adem inhouden onder water. Dan gaan ze daar een spel van maken.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 11:50:15 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2021, 12:48:52 »
Ik denk dat de mol dit bij de selectie heeft opgegooid: ik kan 2,5 minuut mijn adem inhouden onder water. Dan gaan ze daar een spel van maken.
Nu nog even wachten op een opdracht waarbij ze moeten goochelen. Of zou dit die hypnose opdracht al zijn geweest?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 19-04-2021, 13:03:09 »
Terwijl de groep weet dat een paar ontbrekende stukjes betekent: geen geld, laten ze het toch na om altijd twee personen bij het puzzelen te hebben. Niet alleen kunnen stukjes weggemaakt worden, ook kan er een gereed stuk van de puzzel heel gemakkelijk even door de war gelegd worden.
Jammer van alle inspanning.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 13:05:28 door Run »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 19-04-2021, 13:23:35 »
Volgens Jasmien waren er puzzelstukjes uit elkaar gehaald die zij al in elkaar gezet had. Er was op een gegeven moment een shot waarbij Samina aan het puzzelen was en het aantal puzzelstukjes correct was nauwelijks hoger dan wat Jasmien bereikt had.

Wie waren er in de tussentijd bij de puzzel geweest? Samina dus (maar die is het niet). Philip volgens mij ook? Maar Jasmien, Lennart en Annelotte volgens mij niet (die waren allemaal bij de ademinhoudenproef).

Het kan heel goed een red herring zijn, maar misschien toch wel een punt om in de gaten te houden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 19-04-2021, 13:31:27 »
als het klopt wat jasmien zegt dat er stukjes uit elkaar gehaald zijn terwijl zij bezig waren met de uithoudingsproef kan dit enkel door Philip of Sven gedaan zijn en - in beeld- hebben due niet aan de puzzel gestaan.

De gedachte dat het niet slim was om weg te varen terwijl er drie bij een proef zijn is echter wel een juiste. Maar ik kan me voorstellen dat je onder sneldruk kan bedenken om alvast verder te gaan.
Verdenking hier eerder bij Sven/Philip dan bij de drie van de uithouding. MAAR, op dat moment was de proef 1000 euro waard, de drie van de uithouding houden 1000 euro uit de pot. MAar door weg te varen haal je de kans om uberhaup5 geld te winnen omlaag omdat er langer slechts 1 Iemand puzzelen kan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 19-04-2021, 13:32:53 »
Het punt is dat ze niet eens op de gedachte komen om altijd twee personen bij het puzzelen te hebben. Dat wijst er wederom op dat geld in de pot niet de prioriteit heeft bij deze groep. Het kan er ook op wijzen dat een aantal al zeker is van zijn/haar mol en het ze weinig uitmaakt of er nog gemold wordt, hoe en waar.

Volgens Tureluurs zat Annelotte een tijdje alleen te puzzelen, ik kan het me niet herinneren. Ik dacht wel dat Jasmien alleen zat te puzzelen. Hoe dan ook was er volop gelegenheid om alleen te puzzelen.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 13:36:13 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 19-04-2021, 13:41:27 »
Ik denk als ze drie man moeten afvaardigen voor de proeven ,  1 man puzzelen en 2 supper beter is voor evenwicht dan 2 puzzelaars en 1 supper.

Maar het is precies zoals philip aangeeft de handover is minimaal. Ze doen maar wat.

Wat me al zo vaak opvalt, ( bij dr mol nog iets meer dan bij widm) dat er steeds zonder al teveel overleg aan een opdracht wordt begonnen. In de tactiek voorbereiding kun je nie5 alleen tot een beter plan komen om de opdracht aan te pakken , maar het is ook bij uitstek een punt om de mol uit zijn tent te lokken.   Zeker in het begin van het seizoen als je nog met 9 deelnemers bent , is het goed mogelijk om de mol veel minder kans op sabotage te geven met enig overleg.

Ook hier is het met wat teamwork voor een mol veel lastiger te treuzelen bij de puzzel of stukjes weg te moffelen als er continue iemand naast staat.

Ik zeg hier dus niet dat d4 mol bij de puzzel stond, maar dat de groep de mol de kans geeft om solo bij de puzzel te staan en dat had voorkomen kunnen worden..

Verder zou het een ideale molafleiding kunnen zijn van jasmien, zeuren over de kerktoren en de verdenking verleggen , terwijl ze zelf de stukjes heeft gejat.

De echte actie is hier het puzzelen en de tuusenproeven zijn een afleiding, want zolang er 1 stukje ontbreekt komt de puzzel natuulijk nooit af.

Het punt is dat ze niet eens op de gedachte komen om altijd twee personen bij het puzzelen te hebben. Dat wijst er wederom op dat geld in de pot niet de prioriteit heeft bij deze groep. Het kan er ook op wijzen dat een aantal al zeker is van zijn/haar mol en het ze weinig uitmaakt of er nog gemold wordt, hoe en waar.

Volgens Tureluurs zat Annelotte een tijdje alleen te puzzelen, ik kan het me niet herinneren. Ik dacht wel dat Jasmien alleen zat te puzzelen. Hoe dan ook was er volop gelegenheid om alleen te puzzelen.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 14:00:53 door Tarbozan »

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 19-04-2021, 14:09:58 »
Ik ben wel benieuwd naar de tijden van de tweede mol (degene die in het maisveld de plek van de mol kon overnemen). Neem aan dat hij ook deze puzzel heeft moeten doen, en de oefeningen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 19-04-2021, 14:11:28 »
Ook als je met zijn tweeën aan de puzzel staat, is er wel gelegenheid om die kleine puzzelstukjes weg te moffelen. Je neemt een handjevol 'luchtstukjes' in je ene hand, en je legt ze met de andere hand. Maar niet allemaal. Dat is te doen, en al helemaal als je een beetje kunt goochelen. :) Oké het kan nog makkelijker, maar alleen staan aan de puzzel maakt je verdachter.

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 19-04-2021, 14:33:27 »
Ik vind het raar dat op minuut 42:21. Jasmien aangeeft hoelang die 2:39 is om je adem in te houden.
Alleen zegt ze letterlijk:
Lennart: Wie kan dat van ons?
Jasmien: Dat was echt heel lang.

Die was duid volgens mij op het feit dat ze het al hiervoor gedaan heeft. Zij is dus de mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 19-04-2021, 16:32:07 »
Dat wijst er wederom op dat geld in de pot niet de prioriteit heeft bij deze groep. Het kan er ook op wijzen dat een aantal al zeker is van zijn/haar mol en het ze weinig uitmaakt of er nog gemold wordt, hoe en waar.
Dat viel mij ook al vaker op. Doorgaans vinden de kandidaten geld bij DE MOL veel belangrijker dan bij WIDM, maar dat lijkt dit jaar een stuk minder dan andere jaren. Ik zie heel veel kandidaten bezig met zichzelf verdacht te maken. Philip doet bijna niet anders, maar ik zie ook Annelotte, Jasmien en Sven zich regelmatig in de kijker zetten wat dat betreft. Annelotte bij het teefjes tellen, wijnglazen laten vallen bijvoorbeeld. Jasmien bij de dominostenen. Sven die ineens geen goede noot kan blazen op de alpenhoorn. Lennart zie ik eigenlijk meer subtiel proeven laten mislukken, waarbij de fout bij iemand anders gelegd kan worden. Hondje vouwen, acrobaten act, slechte timing bij webcam (Samina).

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 19-04-2021, 16:39:12 »
Dat viel mij ook al vaker op. Doorgaans vinden de kandidaten geld bij DE MOL veel belangrijker dan bij WIDM, maar dat lijkt dit jaar een stuk minder dan andere jaren. Ik zie heel veel kandidaten bezig met zichzelf verdacht te maken. Philip doet bijna niet anders, maar ik zie ook Annelotte, Jasmien en Sven zich regelmatig in de kijker zetten wat dat betreft. Annelotte bij het teefjes tellen, wijnglazen laten vallen bijvoorbeeld. Jasmien bij de dominostenen. Sven die ineens geen goede noot kan blazen op de alpenhoorn. Lennart zie ik eigenlijk meer subtiel proeven laten mislukken, waarbij de fout bij iemand anders gelegd kan worden. Hondje vouwen, acrobaten act, slechte timing bij webcam (Samina).
Wijnglazen laten vallen kan gewoon een ongeluk zijn, net als de dominosteentjes bij Jasmien en bij zowat iedereen van de groep trouwens. Philip is volgens mij ook gewoon een onhandige kandidaat die zich daarom niet altijd bewust verdacht maakt, maar het is voor hem wel mooi meegenomen. De acties van Lennart die jij opnoemt, kunnen in mijn ogen evengoed aan andere kandidaten toegeschreven worden. Hondje vouwen door Annelotte, net als de acrobatenact en de slechte timing bij de webcam evengoed door Jasmien, terwijl dat zelfs vooral Samina's verdienste was.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Strijd tegen de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 19-04-2021, 17:20:37 »
Ik ben wel benieuwd naar de tijden van de tweede mol (degene die in het maisveld de plek van de mol kon overnemen). Neem aan dat hij ook deze puzzel heeft moeten doen, en de oefeningen.

Scherp opgemerkt! Zou wel leuk zijn als we daar nog iets over horen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!