Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel  (gelezen 5599 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #60 Gepost op: 8-05-2021, 00:02:17 »
Nee heel goed juist dat mensen aangesproken worden op hun onrespectvolle manier van bejegening. Ik lees zn posted ts niet eens om die reden.

Anyway.. ik zie t ja ja ook niet als aanleiding dat er al over gesproken was. Integendeel zelfs. Het is allemaal eigen interpretatie en niet feitelijk.
Ik lees Martin zijn posts wel, want ik houd meer van stappen voorwaarts en minder van stappen zijwaarts. Ook al zijn die ook - op het juiste moment - heel nuttig.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #61 Gepost op: 8-05-2021, 12:03:21 »
Het gaat bij Martin zijn Posts meestal niet om de inhoud waar mensen zich aan storen ( en dat heb ik hem in pb ook al verteld). Zelf vind ik zijn gedrevenheid en zijn uitzoekwerk mooi om te lezen, maar er is een leerpuntje en dat is , ondanks dat je overtuigd bent van Eigen gelijk om dan toch te proberen meningen die anders luiden niet meteen te verwerpen , door met nog meer berekeningen, of theorien te komen die de mening moeten versterken .
Hiermee komt namelijk wel eens het idee op dat men probeert andere meningen te banaliseren en ik vind dat een discussie zeker niet alleen geslaagd is als de ander mijn mening als waarheid accepteert. Vaak in tegendeel.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #62 Gepost op: 8-05-2021, 12:14:46 »
Graag nu weer inhoudelijk over de opdracht verder in dit topic.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #63 Gepost op: 8-05-2021, 17:46:18 »
Bij het opnieuw kijken van deze opdracht bedacht ik me dat de mol ook als tactiek kan hanteren om heel (te?) uitgebreid te beschrijven wat je in de kamer ziet gebeuren. Annelotte gebruikt wel 1:30 (van de 3 min) voordat Sven en Lennart ook maar de kans krijgen om te overleggen. Philip slaagde er b.v. in om in 1:00 alle relevante info door te geven

Moltactiek misschien om ze minder tijd te laten om te overleggen? Het viel me ook nog op de ze twee keer extra het woord tafeltje nadrukkelijk uitsprak om dat nachtkastje te beschrijven. Dat zou wellicht vooraf bedacht zijn om Sven en Lennart niet aan een kastje te laten denken. Als kijker wisten natuurlijk dat het om een nachtkastje ging, maar dat wisten Sven en Lennart niet. Als je met het woord 'tafel' in je hoofd zit dan ga je automatisch eerst alle varianten van een tafel bedenken wat tijd kost. Wat ook gebeurde: Sven zei b.v. salontafel, daarna commode etc.

Nadat Annelotte die info had verteld (met 1:30 op de klok) overlegden Sven/Lennart heel even en toen kwam ze daar meteen doorheen met "Hebben jullie nog vragen? Willen jullie dat ik het opnieuw zeg?" Vond ik ook opvallend: wellicht hoopte ze dat zij zouden instemmen met dat idee: nog een blok info doorgeven zou nog meer tijd wegnemen. Dat gebeurde dus niet en de opdracht slaagde uiteindelijk (was niet veel tijd over).

Het zou heel goed kunnen dat de mol hier op deze wijze als perfecte kandidaat overkomend dit nog buiten de tijd had weten te spelen. Nu bleef alleen het perfecte kandidaatse over, een mol lukt niet alles, maar dan ben je in elk geval wel onverdacht en je hebt "euh" weten te vermijden.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 19:32:57 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #64 Gepost op: 8-05-2021, 17:48:37 »
Maar een commode is toch een kastje?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #65 Gepost op: 8-05-2021, 18:21:09 »
Precies, een commode is ook geen tafeltje, maar een soort kastje. En dat dit meteen genoemd werd ontkracht eigenlijk gelijk het argument.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #66 Gepost op: 8-05-2021, 18:31:31 »
Precies, een commode is ook geen tafeltje, maar een soort kastje. En dat dit meteen genoemd werd ontkracht eigenlijk gelijk het argument.

Het is wel heel ander soort kastje dan wat Annelotte omschrijft. Het is veel groter dan een nachtkastje en er wordt linnengoed in
opgeborgen of als je een babycommode hebt babykleding en spullen.  Het heeft vaak twee grote lades.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #67 Gepost op: 8-05-2021, 18:42:07 »
Het zou heel goed kunnen dat de mol hier op deze wijze als perfecte kandidaat overkomend dit nog buiten de tijd had weten te spelen. Nu bleef alleen het perfecte kandidaatse over, een mol lukt niet alles, maar dan ben je in elk geval wel onverdacht en je hebt "euh" weten te vermijden.

Ik vind dit vergezocht. En een mol die op het laatst nog als perfecte kandidaat wil overkomen? Dat zie je eerder aan het begin van de reeks.
Als mol wil je toch liever nog iets saboteren, dan dat je gaat kiezen voor deze onlogische weg. Ik zei al eerder dit was een voorbeeldige
kandidatenactie volgens mij.  ::jaja::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #68 Gepost op: 8-05-2021, 19:38:08 »
Het is wel heel ander soort kastje dan wat Annelotte omschrijft. Het is veel groter dan een nachtkastje en er wordt linnengoed in
opgeborgen of als je een babycommode hebt babykleding en spullen.  Het heeft vaak twee grote lades.

Het punt was dat werd beweerd dat door het gebruik van het woord tafeltje werd getracht de mensen die de woorden moesten raden weg te houden van het feit dat het om een soort kastje ging. Maar meteen werd ook een commode genoemd en dat is toch echt een soort kastje. Dat een commode iets anders is dan een nachtkastje doet niet ter zake. Kastjes waren gewoon meteen top of mind.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 19:49:56 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #69 Gepost op: 8-05-2021, 19:47:59 »
Kennelijk ontgaat jou volledig waar het om gaat... Het punt was dat werd beweerd dat door het gebruik van het woord tafeltje werd getracht de mensen die de woorden moesten raden weg te houden van het feit dat het om een soort kastje ging. Maar meteen werd ook een commode genoemd en dat is toch echt een soort kastje. Dat een commode iets anders is dan een nachtkastje doet niet ter zake. Kastjes waren gewoon meteen top of mind.

Inderdaad, ik heb het voorafgaande gemist.  Sorry , maar dat neemt nog niet weg dat Annelotte het nachtkastje perfect omschreef.  En dat ik niet het idee heb dat ze door haar manier van omschrijven Sven en Lennart van het tafeltje af probeerden te houden. Het is voor mij duidelijk dat Sven met zijn commode Lennart van het nachtkastje af probeerde te houden, idem dito probeerde hij slipje te omzeilen. Dat lukte niet juist omdat Annelotte zulke duidelijke omschrijvingen had en Lennart de juiste woorden raadde. Ik zie dus op geen enkele manier hier een molactie van Annelotte in. Ik ga niet meer reageren , morgen weten we dat dit een kandidaatsactie van Annelotte was. ::ok::

« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 19:56:06 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #70 Gepost op: 8-05-2021, 19:51:43 »
Ik ook niet. Annelotte deed deze opdracht eigenlijk perfect.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #71 Gepost op: 8-05-2021, 19:53:38 »
Ik ook niet. Annelotte deed deze opdracht eigenlijk perfect.

Dan denken we er dus precies hetzelfde over ::rofl::.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #72 Gepost op: 8-05-2021, 20:06:51 »
 ::hug::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!