Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel  (gelezen 5690 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #40 Gepost op: 3-05-2021, 23:52:06 »
Legendarische beelden ::ok::

De "euh" van Lennart gevolgd door "zijn we al begonnen?" -zoef-, Sven in zijn trouwjurk op rolschaatsen, Phillip die met zijn voet slipjes op het nachtkastje probeert te wippen. Dit is van het kaliber vliegenmeppen met een pannenkoek, zoals iemand al aanhaalde ::rofl::

stel je voor, je hebt een kamer gehuurd ergens op het 17de.

Zie je opeens 3 personen voorbij je raam vallen

Het bungee jumpen is een permanent, los te boeken item van dit hotel dus normaal gesproken weten gasten dat ze niet in een horror-zelfmoord-hotel zijn beland :D

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #41 Gepost op: 4-05-2021, 00:54:03 »
Het LIJKT dat Lennart het nachtkastje goed heeft, maar hier is gemonteerd. Sven heeft eerder het woord goed geraden (denk ik), Lennart verbetert hem met het juiste woord als Sven weer salontafel zegt.

Lennart probeert als hij mag raden in het begin werkelijk niks te noemen, vertraagt door over de string te beginnen en stelt Annelotte wat vragen  hopend dat ze euh gaat zeggen. Dat mislukt helaas.
Dat gevoel heb ik ook. Bij het tafeltje zei Sven meteen salontafel. Op het moment dat Lennart tegen Annelotte zegt, we twijfelen of het een string is, komt Sven met "wacht, wacht, hoe ga je dat noemen, een commode, wacht efkes".
Even later zegt Sven: In een badjas op een commode. Waarop Lennart verbetert met een nachtkastje en Sven zegt: een nachtkastje, ja, ja.
Dat klinkt bij mij als dat ze het hier al eerder over hebben gehad en dat ze toen op nachtkastje zijn gekomen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #42 Gepost op: 4-05-2021, 09:51:43 »
Dat gevoel heb ik ook. Bij het tafeltje zei Sven meteen salontafel. Op het moment dat Lennart tegen Annelotte zegt, we twijfelen of het een string is, komt Sven met "wacht, wacht, hoe ga je dat noemen, een commode, wacht efkes".
Even later zegt Sven: In een badjas op een commode. Waarop Lennart verbetert met een nachtkastje en Sven zegt: een nachtkastje, ja, ja.
Dat klinkt bij mij als dat ze het hier al eerder over hebben gehad en dat ze toen op nachtkastje zijn gekomen.
Dat klinkt bij mij alsof Lennart gewoon het juiste antwoord vindt...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #43 Gepost op: 4-05-2021, 13:08:13 »
Wat ik me afvraag: is Annelotte bij deze opdracht toch licht gewond geraakt? Ze heeft bij de nabespreking in het restaurant een soort blauw verband om haar rechter arm. Je ziet dat vooral goed op het moment dat ze Isidoor even overdraagt aan Lennart omdat ze naar het toilet moet.
Een blauw verband, houdt dat soms verband met de kleur blauw in de hypnose? ::tandpastasmiley::
Annelotte schatte daar Samina en Noah in op ontvankelijk, en Lennart niet. M.a.w. ze wilde gaan voor een van de drie die succesvol tegen de hypnose kon vechten. Dat was fout geweest, als ze niet was overruled.
Ver gezocht, misschien. :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #44 Gepost op: 4-05-2021, 14:02:33 »
Dat klinkt bij mij alsof Lennart gewoon het juiste antwoord vindt...
Het idee was dat de dingen soms niet zijn zoals ze klinken omdat het een en andere is verknipt in de montage. Wij horen ook heus wel Lennart het juiste antwoord geven in  de beelden die zijn uitgezonden, dat is het punt niet.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #45 Gepost op: 4-05-2021, 18:43:08 »
Het idee was dat de dingen soms niet zijn zoals ze klinken omdat het een en andere is verknipt in de montage. Wij horen ook heus wel Lennart het juiste antwoord geven in  de beelden die zijn uitgezonden, dat is het punt niet.
Maar nu doe je dus weer puur aan speculatie dat Lennart dat niet zelf gevonden zou hebben omdat dat beter in je straatje past... Er is geen enkele aanwijzing dat Lennart dat woord, naast ook de andere woorden, niet zelf zou aangehaald hebben. Annelotte mag het namelijk niet uitspreken en Sven doet niets anders dan de verkeerde woorden uitspreken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #46 Gepost op: 4-05-2021, 19:17:30 »
Het gaat erom dat Sven zegt: "Een nachtkastje, ja, ja. Dat 'ja, ja' wijst erop dat het al gezegd was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #47 Gepost op: 4-05-2021, 19:52:55 »
Een nachtkastje ja ( nu je het zegt) ja ( dat kan ook)
Is allemaal invulling die wij eraan geven  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #48 Gepost op: 4-05-2021, 22:10:49 »
Inderdaad. En als iemand nadat er iets wordt genoemd "ja, ja" zegt dan betekent die volgens mij iets als, daar hebben we het al over gehad, dat wist ik al, of iets dergelijks. Zeker op de toon waarop het hier gezegd werd. Het blijft altijd een beetje interpretatie, maar voor mij, en blijkbaar niet voor mij alleen, is dit de meest logische interpretatie.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 22:13:21 door MartinJ »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #49 Gepost op: 4-05-2021, 22:16:04 »
Inderdaad. En als iemand nadat er iets wordt genoemd "ja, ja" zegt dan betekent die volgens mij iets als, daar hebben we het al over gehad, dat wist ik al, of iets dergelijks
Ze hebben het toch ook al over een nachtkastje gehad? Ze konden alleen eerst niet op het woord komen ;D
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #50 Gepost op: 4-05-2021, 22:20:25 »
Ze hebben het toch ook al over een nachtkastje gehad? Ze konden alleen eerst niet op het woord komen ;D
Grappenmaker. Nachtkastje, ja, ja. Dat wil dus zeggen dat ze het al nachtkastje hebben genoemd. Moet ik dit nog een keer uitleggen?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #51 Gepost op: 5-05-2021, 09:05:15 »
Afgaande op de beelden is Lennart hier toch onmols door zowel nachtkastje als slipje te zeggen. Er kan wat geknoeid zijn met de montage maar al met al toch onmols van Lennart. Zeker ‘slipje’ is onmols omdat dat het cruciale derde woord is waarmee de set compleet is.

Annelotte ook onmols hier door haar heldere instructies. Alleen het warrige gedrag van Sven is mols hier.

Verder waren de beurten van Lennart (euh) en Sven (niet gaan) ook mols.

Op basis van deze opdracht kom ik niet Lennart als mol uit. (Gelukkig zijn er nog andere opdrachten.)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #52 Gepost op: 5-05-2021, 14:03:17 »
Grappenmaker. Nachtkastje, ja, ja. Dat wil dus zeggen dat ze het al nachtkastje hebben genoemd. Moet ik dit nog een keer uitleggen?
Ik hou niet zo van de toon waarmee je plots weer antwoordt op bepaalde mensen. Nog een keer: jouw mening/interpretatie is geen feit! Al zeker niet hier, aangezien de "ja, ja" evengoed en in mijn ogen met veel meer waarschijnlijkheid kan slaan op "ah ja, dat dus". Probeer dingen gewoon ook eens van een andere kant te bekijken ipv alles te draaien naar hoe het zou passen in je Lennart-tunnel. Lennart kan zeer zeker de mol zijn, met een zeer grote kans, maar deze aflevering zijn er duidelijk enkele anti-molacties van zijn kant gebeurd.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #53 Gepost op: 5-05-2021, 15:00:31 »
Grappenmaker. Nachtkastje, ja, ja. Dat wil dus zeggen dat ze het al nachtkastje hebben genoemd. Moet ik dit nog een keer uitleggen?
Uiteraard maak ik een grapje ;) Ik snap je standpunt, maar ik zie het anders. Ik hoor ook gewoon 'Ah ja, dat dus', zoals het lijkt in de montage.

Leuk vind ik het niet hoor, want veel liever had ik gehad dat ik na deze aflevering 100% voor Lennart kon gaan. Maar soms doet zelfs je grootste verdachte simpelweg iets onmols.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #54 Gepost op: 6-05-2021, 00:57:18 »
Ik hou niet zo van de toon waarmee je plots weer antwoordt op bepaalde mensen. Nog een keer: jouw mening/interpretatie is geen feit! Al zeker niet hier, aangezien de "ja, ja" evengoed en in mijn ogen met veel meer waarschijnlijkheid kan slaan op "ah ja, dat dus". Probeer dingen gewoon ook eens van een andere kant te bekijken ipv alles te draaien naar hoe het zou passen in je Lennart-tunnel. Lennart kan zeer zeker de mol zijn, met een zeer grote kans, maar deze aflevering zijn er duidelijk enkele anti-molacties van zijn kant gebeurd.
Ik heb heel duidelijk gezegd dat dit een interpretatie van mij was en Pac heeft dit ook zo opgevat, zoals blijkt uit de reactie die hij hierna gaf. Ik zou het erg waarderen als je wat minder verwijten mijn kant uitslingert.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #55 Gepost op: 6-05-2021, 11:48:43 »
Ik denk ook: 'Nachtkastje, ja ja - dat moet het zijn.'

En wie er gelijk heeft, wie er molt, we zien het binnenkort.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 11:52:11 door Run »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #56 Gepost op: 6-05-2021, 14:18:07 »
Ik heb heel duidelijk gezegd dat dit een interpretatie van mij was en Pac heeft dit ook zo opgevat, zoals blijkt uit de reactie die hij hierna gaf. Ik zou het erg waarderen als je wat minder verwijten mijn kant uitslingert.
"Moet ik dit nog een keer uitleggen?" komt bij mij anders binnen als: "Zo is het, heb je het nu nog niet begrepen", maar dat zal dan wel aan mij liggen. Ik zou het ook waarderen als je soms wat meer openstaat voor een ander z'n mening, zoals ik al enkele keren aangehaald heb, dus het is niet zomaar om je te verwijten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #57 Gepost op: 6-05-2021, 14:25:41 »
Misschien een idee om dit per PB te doen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #58 Gepost op: 6-05-2021, 14:42:50 »
Nee heel goed juist dat mensen aangesproken worden op hun onrespectvolle manier van bejegening. Ik lees zn posts niet eens om die reden.

Anyway.. ik zie t ja ja ook niet als aanleiding dat er al over gesproken was. Integendeel zelfs. Het is allemaal eigen interpretatie en niet feitelijk.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
« Reactie #59 Gepost op: 7-05-2021, 23:53:47 »
Sven: "Nachtkastke, ja, ja" (Denkend: "Ja, ja, Lennart, nou heb je toch het goede woord geraden, sjit")
Dus, er zijn andere, meerdere interpretaties mogelijk, zoals ik de 'ja ja' van Sven interpreteer. Hierbij hoef ik niet een denkbeeldige niet uigezonden montage erbij te verzinnen wat weer wat makkelijker is voor mij in dit geval...

Onvergetelijk beeld enkele seconden voor Lennart zijn val. Oh. zijn we al begonnen?
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 14:06:02 door Mollem »