Auteur Topic: [Aflevering 9] De reünie  (gelezen 6123 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #40 Gepost op: 18-05-2021, 15:11:15 »
Met die chronologie fouten ben ik het enerzijds eens en anderzijds weer niet. Ja, er zitten veel chronologiefouten in DE MOL en misschien wel meer dan in WIDM. Wel heb ik de indruk dat de chronologiefouten in WIDM er met opzet in worden gemonteerd om een kandidaat opzettelijk verdacht te maken. Meer dan in DE MOL. Ik herinner me zo die Links Rechts opdracht waar er een duidelijke chronologiefout zat in scenes met uitgerekend Sarah Chronis.

En ja, het was duidelijk niet de bedoeling dat de reservemol er doorheen zou komen. Waarom iemand van 2 meter die duidelijk te herkennen is door de mol in linie 3. Dat vraagt er toch om dat deze wordt afgeschoten. En waarom hadden ze deze reservemol niet de code van het slot gegeven? En inderdaad niet erg stressbestendig als hij al gestrest wordt bij het openen van het cijferslot.

Bovendien, hoe groot is de kans dat iemand die het meest geschikt is om als reservemol te dienen, op dezelfde dag is geboren als de geselecteerde mol. En dan ook nog een naam heeft die met een M begint zodat je samen met Lennart hier Martijn Of Lennart van kan maken. Mij allemaal iets te toevallig.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2021, 15:14:24 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #41 Gepost op: 18-05-2021, 15:21:52 »
Tel daarbij op een heel klein detail in de reünie opdracht.als Lennart de puzzel gaat maken drie dagen voor vertrek heeft hij handschoenen aan bij binnenkomst, Martijn draagt due niet.

Ik had al het idee dat de kans dat de reservemol de auto zou bereiken klein zou zijn, maar ik vraag me langzamerhand af of het uberhaupt wel ooit de bedoeling van dr makers is geweest.

Want was het niet veel eerlijker geweest als de mollen niet van elkaar hadden geweten wie de ander was, zodat Lennart 10 mogelijke targets had?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #42 Gepost op: 18-05-2021, 15:37:34 »

Dus alle negativiteit over de Nederlandse mol vind ik niet terecht, de Nederlandse mol is transparanter, als je het achteraf fout hebt, sla je jezelf voor je kop terwijl bij de Vlaamse mol denk je: hmm, ik zie het nog steeds niet.  :)


*kuch* Roeland Fernhout *kuch*
Woosie down?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #43 Gepost op: 18-05-2021, 16:24:24 »
Er werd ook niet uitgelegd of ze allebei ingewerkt waren. Lijkt me niet te doen om dat met zijn tweeën te doen, dan krijg je misschien een enorme rivaliteit. Dus dat zou apart moeten, allemaal veel te ingewikkeld.

Er werd wel degelijk gezegd dat ze alletwee voorbereid waren.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #44 Gepost op: 18-05-2021, 16:25:32 »
Nou ja transparanter.. toch niet in hoe alles in zijn werk gaat enzo. De presentator weet soms zelf niet wie nu het rode scherm moest gekregen hebben wanneer bv niemand naar huis gaat door een twist  ::rofl::

Ik vind de productie van De Mol heeel erg transparant

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #45 Gepost op: 18-05-2021, 17:03:20 »
Onwijs leuke aflevering! Heel tof hoe ze de reserve-mol toch nog in de spotlights hebben gezet, en dat ze Jens nog een mooi cadeau hebben gegeven.

Toch blijf ik me verbazen dat de kandidaten het zo fout hebben. Vorig jaar ook al. Er werd regelmatig aangestipt dat Lennart niet de mol kon zijn omdat het dan zo goed geacteerd zou zijn, net als over de vorige mol werd gezegd. Hebben ze dan echt niet door dat de mol sowieso een steengoede acteur/actrice is? Uit 30.000 aanmeldingen kiezen ze uiteraard een super-toneelspeler. Ik blijf het gek vinden dat zo veel kandidaten hier niet doorheen prikken en vaak gaan voor de wat vagere, onleesbare kandidaat als mol. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #46 Gepost op: 18-05-2021, 17:31:31 »

Geweldige reünie aflevering! Leuk om te zien wie de reservemol was.

Goede uitzending, al mis ik de reden waarom Annelotte 10 min voor aanvang van de test van mol veranderde.

Is wel uitgebreid in een extra filmpje aan bod gekomen. Annelotte bemerkte hoe nerveus Sven was terwijl bij Lennart juist de spanning eraf ging. Ze is puur op lichaamstaal afgegaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #47 Gepost op: 18-05-2021, 19:26:40 »
Er werd ook niet uitgelegd of ze allebei ingewerkt waren. Lijkt me niet te doen om dat met zijn tweeën te doen, dan krijg je misschien een enorme rivaliteit. Dus dat zou apart moeten, allemaal veel te ingewikkeld.


Dat werd wel degelijk uitgelegd en is ook gewoon in beeld geweest: Lennart en Martijn die beiden - onafhankelijk van elkaar - de puzzel maakten, Lennart en Martijn die werden gebriefd over opdrachten en werd gevraagd waarvoor ze zouden kiezen (bingewatchen of erop uit in de natuur) etc. etc. Allemaal apart van elkaar. Martijn was volledig op de hoogte van alle opdrachten.

Heb je eigenlijk wel gekeken? Ik krijg eerlijk gezegd de indruk van niet...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #48 Gepost op: 18-05-2021, 19:53:41 »


Ik vind de productie van De Mol heeel erg transparant
Haha! Haha! Die is grappig.  ::rofl::

Ik heb wel gekeken maar niet goed genoeg blijkbaar, nu heb ik soms problemen met het taaltje dus misschien begreep ik het niet.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2021, 19:56:56 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #49 Gepost op: 18-05-2021, 19:58:36 »
Haha! Haha! Die is grappig.  ::rofl::

Ik ben er helemaal niet mee aan het lachen.

We kregen zelfs een behind the scenes dit seizoen. En ze beantwoorden bijna alle vragen (enkel hoe ze de mol precies selecteren antwoorden ze (logischerwijs) niet op). Dus ik vraag me af wat je precies bedoelt met niet transparant zijn?

Dat er in de edit knip- en plakwerk gebeurt, dat klopt. Alleen gaat dat nooit een opdracht anders maken. Ze gaan niet een opdracht opnieuw spelen omdat ze een ander resultaat willen of iets dergelijks.

Kijk alleen al maar eens naar de chat met Gilles en vergelijk die chat eens met de chat met Rik een paar jaar geleden. Je merkt meteen het verschil van openheid.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2021, 22:34:03 door Convans »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #50 Gepost op: 18-05-2021, 21:23:34 »
Ik heb wel gekeken maar niet goed genoeg blijkbaar, nu heb ik soms problemen met het taaltje dus misschien begreep ik het niet.


Het is nota bene ondertiteld. En beelden van een puzzelende Martijn spreken voor zich lijkt mij, al had daar iemand in het Chinees verteld wat er gaande was...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #51 Gepost op: 19-05-2021, 08:29:39 »
Nu blijf ik mijn hele leven zitten met hoe het zat met het staartje en het hondje. Daar hadden ze toch wel íets over kunnen zeggen. Of heb ik dat ook gemist?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #52 Gepost op: 19-05-2021, 08:56:39 »
Nu blijf ik mijn hele leven zitten met hoe het zat met het staartje en het hondje. Daar hadden ze toch wel íets over kunnen zeggen. Of heb ik dat ook gemist?

Ik denk dat je heel veel gemist hebt en beter een ander programma kunt gaan kijken. #verveel
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #53 Gepost op: 19-05-2021, 09:55:46 »
Nu blijf ik mijn hele leven zitten met hoe het zat met het staartje en het hondje. Daar hadden ze toch wel íets over kunnen zeggen. Of heb ik dat ook gemist?


Dit is echt bizar! Is gewoon in beeld geweest met uitleg erbij. Misschien een idee om eerst nog eens te kijken en dan met een goeie bak koffie erbij zodat je ogen open blijven?  ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #54 Gepost op: 19-05-2021, 11:30:32 »

Dit is echt bizar! Is gewoon in beeld geweest met uitleg erbij. Misschien een idee om eerst nog eens te kijken en dan met een goeie bak koffie erbij zodat je ogen open blijven?  ;)
Oh, vreemd. Wat is er dan over gezegd?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #55 Gepost op: 19-05-2021, 12:31:26 »
Oh, vreemd. Wat is er dan over gezegd?


Sorry, kijk zelf maar!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #56 Gepost op: 19-05-2021, 12:53:30 »
Ik kan me ook niet herinneren dat er iets over het staartje gezegd is. Mij staat bij dat er alleen gezegd werd dat Lennart ervoor zorgde dat er geen geld verdiend werd, maar ik zal het nog wel eens terugkijken.

Iets anders: graag ophouden met persoonlijke "aanvallen" naar elkaar toe. We hoeven het niet allemaal eens te zijn op het forum, daar is het een discussieforum voor,  maar als je merkt dat je je aan iets of iemand ergert kan je het er ook gewoon bij laten zitten. Relativeer datgene waar je onenigheid over hebt en haal je schouders erover op. Soms komt dat de sfeer op het forum en je eigen gemoedstoestand ten goede.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #57 Gepost op: 19-05-2021, 13:10:14 »
Ik heb het voor de zekerheid teruggekeken. Het enige wat er over het hondje te zien is dit:
Annelotte: "Nee, dat is niet juist. Dat staartje heb ik niet goed verstaan".
Lennart: "Ja dat is niet goed. God verdomme". (excuses voor het citeren van de vloek)

Hadden ze voor mij ook wel wat meer over mogen zeggen, bijvoorbeeld dat Lennart wel heel veel aanwijzingen gaf maar hier en daar toch wel wat details NIET vertelde. Want nu leek het of Annelotte de schuld had van het mislukken van die opdracht, wat overigens wel meer molloten dachten volgens mij.

Iets meer van dit i.p.v. het testen van de dominostenen, want dat geloof ik wel. Iedereen zat daar volgens mij te klooien (zelfs Isidoor).
« Laatst bewerkt op: 19-05-2021, 13:12:36 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #58 Gepost op: 19-05-2021, 13:28:51 »
En wat ik hier nog vergeten had is dat het nu ook wel erg duidelijk is dat de mol niet alleen vooraf maar ook tijdens de opdrachten hele nuttige informatie krijgt, zoals bij deze opdracht, of een duo voor geld of pasvragen heeft gekozen. Dit wisten we eigenlijk ook al sinds dat woordje "zopas" bij die vliegtuigopdracht in seizoen 8 als ik het wel heb. De regie als mol dus.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] De reünie
« Reactie #59 Gepost op: 19-05-2021, 14:50:56 »
Er wordt toch gezegd dat Lennart in zijn campagne om vertrouwen te winnen bij de dominostenen Annelotte overtuigde voor het geld te gaan, maar vervolgens natuurlijk wel de opdracht deed mislukken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!