Blijkt straks zijn exit in Liederkerke vorig jaar al vooropgezet spel te zijn geweest omdat hij dit seizoen de mol zou worden. Liepen er daar drie mollen rond
Ik sluit het inmiddels niet meer uit
Ik vond vorig jaar het wegsturen van Jens niet juist. Niet omdat het te hard was - het mag van mij zo hard als ze willen - maar omdat ik vind dat je de makers moet kunnen vertrouwen dat je ook echt gecast bent als ze dat zeggen, dat je als je de Mol bent ook echt de Mol bent etc. Met een camera op je smoel te horen krijgen dat je toch nog vervangen kunt worden, weliswaar in een grootse spectaculaire opening, opende imo de deur voor een mogelijk schadelijk wantrouwen tussen makers en kandidaten/Mol waarin ze niet optimaal kunnen samenwerken. Gelukkig sloeg de Mol dat seizoen af en toe terug door ook tegen afspraken in te gaan
Dat ze Jens nu op deze manier hebben teruggehaald heeft dat niet per se opgelost naar mijn mening, ze hebben juist maar weer laten zien dat je ze gewoon nooit kunt vertrouwen
Dat is dus gewoon hoe het is en dat zal dan achteraf ook altijd zo zijn geweest. Wel betekent de terugkeer van Jens dat ze ofwel tot een ander inzicht zijn gekomen in de kwestie, of dat het altijd al het plan/een mogelijkheid was om de vervangen kandidaat alsnog opnieuw te casten. Gezien de woorden van Gilles in Café De Mol vorige week denk ik dat ze dat laatste altijd wel overwogen hadden. Als kandidaat en soms als Mol kun je de makers nooit 100% geloven, maar ze houden het in ieder geval humaan zelfs als ze tegen je liegen over de meest fundamentele zaken. Opgelost voor mij en nu kan ik met terugwerkende kracht nog meer genieten van seizoen 9
Hoe dan ook heel fijn dat hij er nu echt bij is
Om hem te beoordelen als mogelijke Mol ga ik de manier waarop hij terugkwam buiten beschouwing laten en alleen kijken naar zijn acties en gedrag