Auteur Topic: Nieuwe site in wording  (gelezen 13049 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Nieuwe site in wording
« Gepost op: 21-07-2002, 20:05:01 »
jaja, het is vakantie, dus het is tijd om es wat harder te gaan werken aan de site. Hoewel ik al een tijdje bezig ben met zaken onder de motorkap, heb ik nu eindelijk ook iets 'toonbaars'. De lay-out en het menu zijn opnieuw opgezet, maar een aantal herkenbare elementen van de huidige site zijn gebleven.

http://www.kyrandia.nl/seizoen2003/index.php
^- dit is een live-weergave van de site waaraan ik aan het prutsen ben. Hier zullen dus de vorderingen te zien zijn in de loop van de tijd.

Nieuw:
  • nieuwe (verfrissende?) lay-out
  • de mogelijkheid om te switchen tussen de Belgische en Nederlandse serie (let op het kandidatenmenu! :D). Dit in verband met de mogelijke gelijktijdige uitzending van Belgie en Nederland.
  • de opbouw van de pagina uit 1 stuk (zou moeten zorgen voor snellere laadtijden)
  • sneller menu
  • dropdown menu's zijn nu compatibel met Netscape 6 & 7, IE 4, 5 en 6. Voor alle andere versies wordt automatische een eenvoudig menu geladen (waardoor compatibiliteit met alle HTML 4.01 ondersteunende browsers gewaarborgd zou moeten zijn)
Er komt nog veeeeeeel meer, maar dit wou ik alvast laten zien. Reacties zijn uiteraard welkom!

« Laatst bewerkt op: 15-09-2002, 11:24:33 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Nieuwe site in wording
« Reactie #1 Gepost op: 21-07-2002, 20:52:08 »
nou comp, et ziet dr goed uit! de kleuren zijn wel ff wennen, maar het ziet dr zeker een stuk nieuwer uit!

dat nl/be is echt top, das echt n goede oplossing en je kan zo echt goed switchen. toppie ;D!

suc6 drmee verder! door

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #2 Gepost op: 22-07-2002, 12:53:37 »
Hé Compu, ik vind de kleuren inderdaad wel lekker fris!

Hopelijk hebben we de B - NL switch niet te veel nodig, want ik hoop nog steeds dat de series achter elkaar worden uitgezonden en niet tegelijk. Maar je weet nooit.....
Uit een brief van IDTV (om me te vertellen dat ik ook volgend jaar niet mee mag doen) begreep ik dat de verwachting is dat de NL serie ergens in Feb 03 begint.....

Suc6 met ontwikkelen!
Tweety

« Laatst bewerkt op: 22-07-2002, 12:56:50 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #3 Gepost op: 22-07-2002, 16:41:11 »
ziet er goed uit hoor compie, alleen die kleur vin ik niet zo, of nou ja niet zo dat is ook niet waar. vind de kleur eigenlijk wel mooi (mooier dan het groen eigenlijk) maar ik vind dat groene echt bij .com horen, maarja dat is alleen mijn mening maar he.
die menus (hoe noem je die? die zo naar beneden komen) vind ik wel helemaal top en erg mooi dat ze nu in kleur zijn.
belgie nederland verhaal werkt ook lekker zo.
ga zo door ga zo door :D

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 22-07-2002, 18:57:44 »
Kan er helaas (op het moment?) niet op. Probeer het later nog wel eens.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 22-07-2002, 19:06:15 »
Looking good ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 22-07-2002, 19:06:51 »

Kan er helaas (op het moment?) niet op. Probeer het later nog wel eens.

Ik kan helaas ook nog niet mijn mening geven, want ook ik kom er niet op. Al de hele dag niet, dus ik vraag me eigenlijk af of er niks mis is met mijn computer. Maar goed, ik blijf 't proberen....... :)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #7 Gepost op: 22-07-2002, 19:11:19 »
nou, om een of andere mysterieuze reden doet deze link het bij sommigen niet. Hier is de oplossing: http://www.kyrandia.nl/seizoen2003/index.php
deze link zou wel moeten werken  8)

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 22-07-2002, 19:42:36 »
Yeps, hij doet het!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #9 Gepost op: 23-07-2002, 08:20:47 »
Ik kwam er ook niet in, k was al bang dat het aan mij lag... Gelukkig doet de nieuwe link het wel en ik moet zeggen dat het er wel mooi uitziet. Je hebt goed je best gedaan hoor Comp! Foral doargaan (dank je wel Berry)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 23-07-2002, 22:01:17 »

Yeps, hij doet het!

Daar heb je natuurlijk weinig aan. Het ziet er vooral goed uit. Ik vind de kleur die je gebruikt heb wel erg mooi, maar dat komt misschien omdat mijn slaapkamer ook zo'n soort kleur heeft  ;D. Verder vond ik de Nederland/Belgie optie goed bedacht, hoewel ik er even naar moest zoeken.

Ben benieuwd naar de vorderingen.

Offline Zaartje

• Forumlid
  • Simoontje!
« Reactie #11 Gepost op: 24-07-2002, 13:10:34 »
Super comp, ziet er mooi uit hoor! Ben benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien, heb nu nog meer zin in het volgende seizoen  ;)  ;D

In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 24-07-2002, 18:44:47 »
Aha! Ik kan er nu gelukkig wel op komen! De oude link doet 't nu trouwens ook bij mij.  :)

Maar 't ziet er allemaal goed uit, zoals ik ook al verwacht had. De kleuren zijn mooi, 't switchen tussen de Belgische en Nederlandse serie is duidelijk........ kortom je hebt er weer wat moois van gemaakt, compuart!  ;)

Maar goed, ook ik krijg steeds meer zin in de nieuwe series! Ik mis 't speuren naar de mol toch wel heel erg........

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #13 Gepost op: 25-07-2002, 15:22:14 »
In een woord: GREAT!

Take a glorious bite out of the whole world

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #14 Gepost op: 1-08-2002, 00:41:01 »
Ff zien... paar dingen:

nieuw logo: verbetering, kan niet anders zeggen, al denk ik dat je nog wat beter kunt ;)

Het grijs in de koppen vind ik eigenlijk niks... dat ligt natuurlijk persoonlijk, maar misschien donkerder grijs (metaal kleurtje?) of zwart :). Of gewoon groen, niks mis mee :D.

Icoontjes, toppie. De witte vlekken aan de zijkanten bevallen me niet, misschien dat je daar wat mee kan doen, al neem ik aan dat daar de polls zullen komen etc. dus wordt wel opgevuld toch? :)

Oftewel: engine is goed, sneller dan voorheen, lay-out vind ik wat minder :).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #15 Gepost op: 2-08-2002, 14:20:07 »
Mijn complimenten hoor Comp, ziet er toppie uit! Was f bang dat België en Nederlandse mol tegelijkertijd wat chaos op zou leveren, maar met deze oplossing word dat op een hele simpele manier voorkomen. Nieuwe logo ook leuk, wel anders maar toch nog duidelijk '.com style ' :) Ook het vreemde groen weer terug, nahjah, het zorgt wel voor een groot deel voor herkenbaarheid v/d site... Kortom, beloofd weer een topseizoen te worde :D

Grtz,

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-08-2002, 12:00:27 »
ehmmm, het zal wel aan mij liggen...  :-[ ...maar het enige dat ik zie bij beide links is de 'link-pagina', en bovenaan de standaard menuutjes met hoofdmenu, interactie, oevrzichten, afleveringen en kandidaten. Deze menuutjes bevatten precies dezelfde inhoud als de menuutjes op deze site. Ze werken overigens ook niet al te goed, maar toen het me dan eindelijk gelukt was om op 'forum' te klikken in het menuutje interactie, kwam ik op een keuzepagina waar ik kon kiezen uit hoofdforum, huiskamer en feedbackforum, allemaal van dit seizoen, en dat lijkt me logisch want dat andere forum zal nog wel niet bestaan, maar ik zie toch echt nergens waar ik kan switchen tussen Nederland en Belgie, waar jullie het allemaal over hadden  :-\. En de kleuren die door jullie genoemd worden kan ik ook niet echt vinden, begin ik nu kleurenblind te worden?! :-\ Misschien komt het erdoor dat ik altijd de alternatieve versie van deze site gebruik? Ik zal het nog eens op een andere computer proberen, daar hebben we geloof ik een betere browser (hier internet explorer, daar mozilla). Maar misschien ligt het er ook aan dat dit een mac is, als dat zo is zou ik toch graag zien dat er iets aan gedaan werd want ik wil niet uitgesloten worden van de volgende site omdat ik een mac heb...! :(

Maar ja het spijt me dat ik zo zit te zeuren, maar ik heb het idee dat ik toch echt iets heel anders zie dan jullie...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-08-2002, 13:35:30 »
Uit mijn hoofd gezegd; links bovenaan vind je een Nederlands en een Belgisch vlaggetje. Daar kun je switchen. Ik moest er ook even naar zoeken hoor...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 7-08-2002, 19:30:53 »
Uit mijn hoofd gezegd; links bovenaan vind je een Nederlands en een Belgisch vlaggetje. Daar kun je switchen. Ik moest er ook even naar zoeken hoor...
:-[ :-[ oja, die zie ik nu dus ook. Maar het zal dan wel kloppen dat er nu nog geen verschil is tussen die twee?

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #19 Gepost op: 7-08-2002, 21:29:09 »
Klopt als een bus :)

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud