Deze week nog een dilemma voor jullie. Over 2 weken is er een dubbele, laatste eilandraad voor de samensmelting. Beide teams leveren dan een afvaller. Ik geef jullie de kans om die week niet op iemand uit je eigen team te stemmen, maar op iemand uit het andere team. De leiders mogen beslissen en kunnen kiezen uit de volgende scenario's:
1. Ik wil dat we dan niet hoeven te stemmen op iemand uit ons eigen team, maar op iemand van het andere team, ongeacht wat de andere leider er van vindt.
2. Ik wil dat we dan niet hoeven te stemmen op iemand uit ons eigen team, maar op iemand van het andere team, maar alleen als de andere leider er ook mee instemt.
3. Nee, ik wil dat er gewoon een eilandraad komt, waar we iemand uit ons eigen team kunnen wegstemmen.
Even wat uitleg:
Indien één van de leiders kiest voor Optie 1. Dan zal er volgende week *hoe dan ook* een eilandraad zijn waar men op iemand stemt uit de andere groep. (het maakt niet uit wat de andere leider kiest en het geldt voor BEIDE groepen). Indien beide leiders kiezen voor Optie 2, dan zal dat ook het geval zijn. In alle andere gevallen blijft het een gewone eilandraad.
Hoe gaat een omgekeerde eilandraad in zijn werking?
-Men stemt op iemand uit het andere team.
-Een leider kan alleen unaniem worden weggestemd.
-Alle extra stemmen blijven in werking. (LET DUS GOED OP! Als je op iemand met een wraakstem stemt, dan bestaat de kans dat jij op je eigen eilandraad een stem erbij krijgt!!