Taipei, Taiwan: Robbieazerty: 'Welkom op het eiland Taiwan! Vandaag kan er veel geld verdient worden, maar liefst 7000 Euro, maar elk van jullie zal indivudeel het geld moeten verdienen. Milk en @miesh, jullie hebben de afgelopen tijd veel gedieet en daarom heb ik een van jullie twee nodig voor een van de opdrachten. Milk? Vandaag gaan we het spel spelen van de '7 zonden'. Jullie krijgen allemaal te maken met een van de zeven zonden. Kun je de zonde weerstaan, win je 1000 Euro of ga je voor de zonde, dan verdien je niks. Milk krijgt de zonde 'Lust'. Fenna krijgt de zonde 'Wraak' De andere 5 moeten jullie onder elkaar verdelen. Het zijn: IJdelheid, vraatzucht, luiheid, jaloezie en hebzucht. Neem de zonde die het beste bij je past.' Tijgertje: 'Hebzucht, dat is denk ik mijn zonde.' e: 'En jij Alive & Kicking?' Aak: 'Tsja...' Doris: Ik denk dat @miesh het beste vraatzucht kan nemen, ze heeft al zolang gedieet, dat ze wel flink honger zal hebben.' @miesh: 'Ja, echt wel. Oh, heerlijk.' e: 'Zal het geen valstrik zijn, dat wij juist die zonde moeten weerstaan?' @miesh: 'Dat risico moeten we dan maar nemen.' Doris: 'Ik neem luiheid, dat past wel bij mij.' Tijgertje: 'Wel, wie is er ijdel? e of Alive & Kicking' Alive & Kicking: 'Nee, ik ben meer jaloers, laat e ijdelheid maar spelen.'
Overzicht:
Lust- Milk
Wraak-Fennie
IJdelheid-e
Vraatzucht-@miesh
Luiheid-Doris
Jaloezie-Alive & Kicking
Hebzucht-Tijgertje
Robbieazerty: 'Goed, Doris. Jij hebt luiheid gekozen. Daar in dat huis staat een bed, omdat jij zo lui bent, mag je even gaan uitrusten. Enkele kandidaten hebben dit al eerder gedaan in de VS, maar dit keer is het jouw beurt. Over 5 uur komen we je ophalen. 2 uur daarvan heb je moeten slapen, voor de 1000 Euro'
Robbieazerty: 'Dan is het nu tijd voor e. We zijn hier bij de plaatselijke missverkiezing voor Taipei. Er zijn 5 kanshebbers. Jij zult moeten gaan gokken wie er gaat winnen. Als je de juiste hebt gevonden, verdien je 1000 Euro. Je mag overleggen met jury en aanwezigen om erachter te komen wie de winnaar wordt.'
Robbieazerty: '@miesh, vraatzucht heb je gekozen. Je zult wel erg honger hebben na je dieet. Daarom mag jij meedoen aan een traditionele taarteetwedstrijd. Het zal moeilijk worden om tegen de kandidaten op te boksen, maar jij moet 5 taarten opeten.' *@miesh start met de wedstrijd en gulzig stort ze zich op de eerste taart, daarna gaat een tweede taart er ook nog wel in, maar dan krijgt @miesh het moeilijk, ze propt, maar het is te zien dat ze het moeilijk heeft en @miesh moet opgeven, geen 1000 Euro.'
Robbieazerty: Tijgertje, jij kunt vandaag het eerste geld binnen brengen, als je niet toegeeft aan je hebzucht. We hebben 5 aanbiedingen voor je, die jij mag kopen voor je 1000 Euro. Als eerste hebben we hier een koffiezetapparaat, wil je hem kopen? Tijgertje: Nee, dat is het me zekers niet waard.' Robbieazerty: 'Goed, het volgende dan. Een breedbeeldtv!' Tijgertje: 'Mmmmm, nee. Sorry, je moet echt met iets beters komen.' Robbieazerty: 'Goed dan, 25000 Euro persoonlijk geld.' Tijgertje: Aaah, shit..mmmmmm, nee dat kan ik de groep niet aan doen.' Robbieazerty: 'Een geheel verzorgde reis voor 2 personen naar Miami Beach.' Tijgertje: 'Nee, dat trekt me niet, weet je hoeveel ik al gereisd heb voor CMC?' Robbieazerty: 'De laatste aanbieding is zo speciaal dat het meer geld kost, je raakt behalve je 1000 Euro ook nog eens 3000 Euro uit de pot kwijt. Hier komt ie.' Tijgertje: 'Een auto!' Robbieazerty: 'Doe je het.' Tijgertje: 'Ja, natuurlijk. Het is jammer voor de anderen, maar dit kan ik niet laten liggen.' Robbieazerty grijnst: 'Dat is dan 3000 euro van de pot af.'
Robbieazerty: Milk, je hebt de afgelopen paar dagen echt een hongerdieet gevolgd. Je mag daarmee stoppen als je wilt en je overgeven aan je lust, dat kost de groep echter wel 1000 Euro, anders moet je er nog 3 dagen mee doorgaan. Om je het wat moeilijker te maken hebben we enkele aanbiedingen. Wat dacht je van deze overheerlijke ijscoupe?' Milk: 'Mwoah, niets beters?' Robbieazerty: 'Goed, de tweede aanbieding is deze heerlijke chocoladetaart.' Milk: 'Mwah...' Robbieazerty: 'Dan hebben we nog deze overheerlijke kaaskwark.' Milk: 'Ja, doe me dat maar. Sorry, groep. Deze taart is me meer waard.'
Robbieazerty: 'Alive & Kicking. @miesh, Milk en Tijgertje hebben alledrie al 'gezondigd'. Ik ben benieuwd of je je jaloezie kan weerstaan. Jij hebt net gezien hoe Tijgertje die prachtige auto heeft gekocht van geld in de pot. Als jij wilt, kun jij die auto krijgen en niet Tijgertje. Daarvoor moet je je 1000 Euro afstaan.' Alive & Kicking: 'Ah, wat een dilemma zeg. Ik eeuh....ze heeft hem wel betaald met geld uit de pot he? Nee, ik zou me daarover schuldig voelen. Ik gun hem Tijgertje.' Robbieazerty: 'Dat levert dan 1000 Euro op voor de pot.'