Auteur Topic: De Compuart Mol Competitie 1  (gelezen 44450 keer)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #200 Gepost op: 22-03-2003, 09:28:43 »
Dat was hem. Fennie krijgt de geheime informatie opgestuurd en het is aan haar of ze het met de groep deelt. (dat kan ze doen door de geheime informatie in dit topic te plaatsen). De puntentelling is nu als volgt:

Meest verdacht 10
2de verdacht    8
3de verdacht    7
4de verdacht    6
5de verdacht    5
6de verdacht    4
minst verdacht  2

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #201 Gepost op: 22-03-2003, 18:29:35 »
Jeetje.. vinden jullie me posts zo vet dat ik verplicht op dieet moet?

No Milk today???

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 22-03-2003, 19:08:21 »
Wait and see  ;) Ik ben benieuwd wat Fennie met haar geheime informatie gaat doen.  8)

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #203 Gepost op: 22-03-2003, 19:11:39 »
ja ik moet er nog ff over denken  :o

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 23-03-2003, 11:02:18 »
hou maar voor jezelf meid, je hebt het verdiend

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #205 Gepost op: 27-03-2003, 09:52:47 »
Ik dacht, ik haal hem weer ff naar boven. Hij stond zo ver...
Ben benieuwd wie er afvalt. Ik hoop niet ikke, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er van de week bijna geen tijd voor heb gehad om het te lezen :-\

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #206 Gepost op: 27-03-2003, 15:13:57 »
k ben ook errug benieuwd wie dr uit gaat,., 8)
Heb mn lijstje net opgestuurd!jaja, het snelst aller tijden denk ik zo!

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 27-03-2003, 19:09:30 »
Ik mis er nog steeds 3, dus de deadline begint echt wel te dringen vandaag, best wel spannend, ik ben benieuwd of alle drie de lijstjes nog worden ingeleverd, want anders kan daar de afvaller bij gaan zitten.

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 28-03-2003, 16:16:31 »
Aflevering 6:

Dag, allemaal. Mijn naam is Robbieazerty. We zijn over de helft. 7 kandidaten en 1 mol zitten er nog in het spel. Ook Heinz weet inmiddels wat het is om af te vallen. De spanning stijgt, nu gebleken is dat zelfs een fanatieke molzoeker als Heinz is afgevallen, maar ook in de groep werd er vreemd tegen het vertrek van Heinz aangekeken. Veel mensen zagen hun Mol wegwandelen en bleven geschokt achter.  De opdrachten worden steeds zwaarder, en iedereen doet goed zijn best, nou ja, iedereen,  de mol niet; Aan alle kanten wordt het nu erg zwaar voor de kandidaten, de onderlinge spanning, de slapeloze dagen en daarbij het koude klimaat van Antartica.  8 vrouwen moeten zich de komende dagen proberen te bewijzen, 8 nee, wacht 7 vrouwen, want vandaag zal er eerst weer 1 van de 8 moeten afvallen.

Ergens op Antartica: Welkom kandidaten. De Mol is een vrouw, dat is inmiddels wel duidelijk. Langzaam maar zeker brokkelt de groep af. Lucretia, Elmar, Heinz en D**n, de eerste afvaller, zijn inmiddels allemaal al naar huis terug en vandaag zal er weer iemand bijkomen. Laten we maar beginnen met de executie: Alive & Kicking?  GROEN e? GROEN Doris? GROEN Fenna? GROEN Lautjuh? ROOD Robbieazerty: Spijtig, maar ook voor jou is het einde gevallen. *Lautjuh neemt afscheid van de anderen* Robbieazerty: Je was zeker een van de sportiefsten, je hebt veel geld binnen gebracht, maar toch kwam je net iets te kort. *Iedereen stapt in de helicopter op  weg naar een volgend land, Lautjuh vertrekt met een privejet terug naar Nederland.*

Peking, China: Robbieazerty: Toen waren er nog 7. Vandaag gaan we verdelen in 2 groepen. Een groep van 3 en een groep van 4. Ik heb 4 mensen nodig met doorzettingsvermogen en 3 mensen met creative vaardigheden. Wie worden de doorzetters? Alive & Kicking, Tijgertje, @miesh en Fennie. Doris, e en Milk zullen dus hun creative vaardigheden moeten gebruiken. De 4 doorzetters mogen met de auto vertrekken.

Robbieazerty: Doris, e en Milk. Jullie gaan vandaag drie oud-hollandse liedjes leren aan de Chinezen hier. Jullie moeten een van de Chinezen hier duidelijk maken wat de opdracht is en hem het liedje leren, daarvoor heb je 10 minuten die ingaan zodra je de Chinees aanspreekt. Jullie mogen geen pen en papier gebruiken, daarna moet de Chinees het weer doorleren aan iemand anders, daarna moet de tweede Chinees het weer doorleren aan een derde Chinees. De derde Chinees nemen jullie mee naar dit verzamelpunt. Daar moeten de twee andere kandidaten proberen het liedje te raden. Per geraden liedje verdienen jullie 1000 Euro.  *Robbieazerty en Doris zonderen zich af. Robbieazerty: Het liedje dat jij ze moet leren is 'Klein, klein kleutertje, wat doe je in mijn hof.* *Robbieazerty en Milk zonderen zich af. Robbieazerty: Dit is een makkie: 'Poesje mauw'.* *Robbieazerty en e zonderen zich af. Robbieazerty: Jij moet proberen het Wilhelmus door te geven.*

Doris gaat op pad en stuit al snel (hoe verrassend in het centrum van Peking) op een Chinees. Doris: 'Goodmorning, I have an assignment for you. Could you please help me? Yes? Great, I have got to teach you this song, repeat after me: Klein, klein kleutertje. (-)Na een keer het hele liedje te hebben doorgenomen vindt Doris het wel genoeg.  De Chinees begrijpt de opdracht en gaat naar de volgende Chinees. *Klain, klain kloetje* De tweede Chinees gaat ook weer verder naar een derde Chinees 'Glang glang klompejte'

Milk heeft moeite met het vinden van iemand die mee wil werken, maar vindt een Chineze vrouw. Milk: Repeat after me. 'Poes' Chinees 'Poes' Milk: 'Je' Chinees 'je' (-) De Chineze vrouw gaat verder, maar is alle klanken alweer vergeten en zegt op, zingt niet 'Poesje mauw, kom eens gauw' tegen een tweede Chinees. De tweede Chinees komt bij een derde Chinees: 'Poozie wouw klam ois how'  

e vindt al gauw iemand en zegt alleen maar Wilhelmus, zonder enige uitleg over de opdracht. De Chinees snapt er niks van en loopt weg. e loopt erachter aan en legt de opdracht uit, maar dan is de tijd al op en de Chinees is niet meer geleerd dan het eerste woord. De Chinees gaat naar een tweede Chinees. 'Walhalmoes' De tweede Chinees gaat verder naar een derde Chinees 'Walhallemes'

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 28-03-2003, 16:17:03 »
Doris, Milk en e verzamelen zich weer op een plein met hun drie Chinezen. Robbieazerty: Goed, Doris. Laat jouw geleerde versie maar eens horen.' De Chinees begint: 'Glaz glaz glekertje. I am sorry I don't remember.....' Robbieazerty: Milk? e? iets herkend?  Nee? Dat is jammer.  Dan gaan we door, laat jouw Chinees maar eens horen, Milk. De Chinees begint: 'Hoozie iow klam oos klam' Doris: Hoozie iow? Ah, ik weet het, Poesie Mauw!' Robbieazerty: 'Dat is goed. Oke, e laat jouw Chinees maar eens horen. De Chinees: 'Walmas' Milk: 'Wat een prachtig lied.' Doris: '1 woord, daar hebben we ook weinig aan.'  Milk: 'Walmas, daar zal het wel mee beginnen.' Doris: 'Ik ken geen liedjes die beginnen met Walmas, of zou het walvis zijn?' Milk: 'Nee, Wilhelmus!' Robbieazerty: 'Goed, daarmee hebben jullie 2000 Euro verdiend. Jullie mogen je gaan vermaken in Peking of even gaan uitrusten, terwijl ik de andere kandidaten opzoek.'

Lange Muur, China: Robbieazerty: 'Aak, @miesh, Fennie en Tijgertje. Vandaag gaan jullie samen de Lange Muur overwandelen, nee schrik maar niet. Niet over de hele Lange Muur, natuurlijk, 1 iemand moet 5km lopen, 1 iemand moet 20 km lopen, 1 iemand moet 25 km lopen en 1 iemand moet 50 km lopen. Jullie moeten samen beginnen. Ik ga vast vooruit met de auto en wacht jullie over 5 km op. Daar mag de eerste kandidaat stoppen. Alleen als alle kandidaten de afstand weten af te leggen, verdienen jullie 4000 Euro. Anders verdienen jullie niks. Ik zie jullie straks.

De 4 kandidaten beginnen met lopen en halen met gemak de eerste 5 km. @miesh is de eerste kandidaat die afhaakt, ze heeft weinig kracht door haar dieet. In de volgende 20 km wordt het al erg zwaar. Alive & Kicking is erg moe en Tijgertje heeft last van haar knieën. Maar als de 20 km is bereikt, haakt Fennie af. Ze is het lopen beu en wil absoluut niet verder. Na de 25 km haakt Alive & Kicking uitgeput af. Tijgertje moet nog 25 km lopen en zegt dat ze dat nooit aankan en geeft op. Robbieazerty: 'De opdracht is mislukt. Geen 4000 Euro. Dat is jammer, erg jammer.'  

Peking, China: Robbieazerty: 25135 euroe zit er in de pot. Voordat we uit China vertrekken gaan we nog 1 spel spelen. Om de pot weer op een mooi rond bedrag te krijgen kunnen jullie hiermee 1865 Euro mee verdienen. Daarmee komt de pot op 27000 Euro. Dit spel heet 'Mean Game' Jullie mogen zelf beslissen of jullie het spel spelen. Het geld kan gewonnen worden als jullie een van de kandidaten benadelen. De kandidaat die jullie benadelen krijgt bij de executie 2 pasvragen minder (1 punt minder).' Alive & Kicking: Gaan wij dit doen?' Milk: 'Ik vind het ergens wel oneerlijk.' e: 'Hoeft niet, we moeten ervoor zorgen dat de Mol benadeelt wordt.' Tijgertje: Of niet, je verliest wel mooi een concurrent bij de executie.' Robbieazerty: En wat is er besloten? Alive & Kicking: 'We doen het'. Robbieazerty: Goed, zet dan op dit papiertje de naam van de kandidaat die je wil benadelen. *Robbieazerty deelt briefjes uit en neemt ze daarna weer in.*  Robbieazerty: 'Er is besloten. De pot staat op 27000 Euro. De benadeelde kandidaat is.......Fennie.' @miesh slaat haar arm op Fennie heen: 'Sorry, ik heb op je gestemd, omdat jij de geheime informatie ook al had.' Fennie: 'Tja, jammer, maar ik heb er zelf ook mee ingestemd, dus.....' Robbieazerty: 'We gaan door naar het volgende land.'

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 28-03-2003, 16:19:18 »
Taipei, Taiwan: Robbieazerty: 'Welkom op het eiland Taiwan! Vandaag kan er veel geld verdient worden, maar liefst 7000 Euro, maar elk van jullie zal indivudeel het geld moeten verdienen. Milk en @miesh, jullie hebben de afgelopen tijd veel gedieet en daarom heb ik een van jullie twee nodig voor een van de opdrachten. Milk? Vandaag gaan we het spel spelen van de '7 zonden'. Jullie krijgen allemaal te maken met een van de zeven zonden. Kun je de zonde weerstaan, win je 1000 Euro of ga je voor de zonde, dan verdien je niks. Milk krijgt de zonde 'Lust'. Fenna krijgt de zonde 'Wraak' De andere 5 moeten jullie onder elkaar verdelen. Het zijn: IJdelheid, vraatzucht, luiheid, jaloezie en hebzucht. Neem de zonde die het beste bij je past.' Tijgertje: 'Hebzucht, dat is denk ik mijn zonde.' e: 'En jij Alive & Kicking?' Aak: 'Tsja...' Doris: Ik denk dat @miesh het beste vraatzucht kan nemen, ze heeft al zolang gedieet, dat ze wel flink honger zal hebben.' @miesh: 'Ja, echt wel. Oh, heerlijk.' e: 'Zal het geen valstrik zijn, dat wij juist die zonde moeten weerstaan?'  @miesh: 'Dat risico moeten we dan maar nemen.' Doris: 'Ik neem luiheid, dat past wel bij mij.' Tijgertje: 'Wel, wie is er ijdel? e of Alive & Kicking' Alive & Kicking: 'Nee, ik ben meer jaloers, laat e ijdelheid maar spelen.'  

Overzicht:
Lust- Milk
Wraak-Fennie
IJdelheid-e
Vraatzucht-@miesh
Luiheid-Doris
Jaloezie-Alive & Kicking
Hebzucht-Tijgertje

Robbieazerty: 'Goed, Doris. Jij hebt luiheid gekozen. Daar in dat huis staat een bed, omdat jij zo lui bent, mag je even gaan uitrusten. Enkele kandidaten hebben dit al eerder gedaan in de VS, maar dit keer is het jouw beurt. Over 5 uur komen we je ophalen. 2 uur daarvan heb je moeten slapen, voor de 1000 Euro'
Robbieazerty: 'Dan is het nu tijd voor e. We zijn hier bij de plaatselijke missverkiezing voor Taipei. Er zijn 5 kanshebbers. Jij zult moeten gaan gokken wie er gaat winnen. Als je de juiste hebt gevonden, verdien je 1000 Euro. Je mag overleggen met jury en aanwezigen om erachter te komen wie de winnaar wordt.'
Robbieazerty: '@miesh, vraatzucht heb je gekozen. Je zult wel erg honger hebben na je dieet. Daarom mag jij meedoen aan een traditionele taarteetwedstrijd. Het zal moeilijk worden om tegen de kandidaten op te boksen, maar jij moet 5 taarten opeten.' *@miesh start met de wedstrijd en gulzig stort ze zich op de eerste taart, daarna gaat een tweede taart er ook nog wel in, maar dan krijgt @miesh het moeilijk, ze propt, maar het is te zien dat ze het moeilijk heeft en @miesh moet opgeven, geen 1000 Euro.'
Robbieazerty: Tijgertje, jij kunt vandaag het eerste geld binnen brengen, als je niet toegeeft aan je hebzucht. We hebben 5 aanbiedingen voor je, die jij mag kopen voor je 1000 Euro. Als eerste hebben we hier een koffiezetapparaat, wil je hem kopen? Tijgertje: Nee, dat is het me zekers niet waard.' Robbieazerty: 'Goed, het volgende dan. Een breedbeeldtv!' Tijgertje: 'Mmmmm, nee. Sorry, je moet echt met iets beters komen.' Robbieazerty: 'Goed dan, 25000 Euro persoonlijk geld.' Tijgertje: Aaah, shit..mmmmmm, nee dat kan ik de groep niet aan doen.' Robbieazerty: 'Een geheel verzorgde reis voor 2 personen naar Miami Beach.' Tijgertje: 'Nee, dat trekt me niet, weet je hoeveel ik al gereisd heb voor CMC?'  Robbieazerty: 'De laatste aanbieding is zo speciaal dat het meer geld kost, je raakt behalve je 1000 Euro ook nog eens 3000 Euro uit de pot kwijt.  Hier komt ie.' Tijgertje: 'Een auto!' Robbieazerty: 'Doe je het.' Tijgertje: 'Ja, natuurlijk. Het is jammer voor de anderen, maar dit kan ik niet laten liggen.' Robbieazerty grijnst: 'Dat is dan 3000 euro van de pot af.'
Robbieazerty: Milk, je hebt de afgelopen paar dagen echt een hongerdieet gevolgd. Je mag daarmee stoppen als je wilt en je overgeven aan je lust, dat kost de groep echter wel 1000 Euro, anders moet je er nog 3 dagen mee doorgaan. Om je het wat moeilijker te maken hebben we enkele aanbiedingen. Wat dacht je van deze overheerlijke ijscoupe?' Milk: 'Mwoah, niets beters?' Robbieazerty: 'Goed, de tweede aanbieding is deze heerlijke chocoladetaart.' Milk: 'Mwah...' Robbieazerty: 'Dan hebben we nog deze overheerlijke kaaskwark.' Milk: 'Ja, doe me dat maar. Sorry, groep. Deze taart is me meer waard.'
Robbieazerty: 'Alive & Kicking. @miesh, Milk en Tijgertje hebben alledrie al 'gezondigd'. Ik ben benieuwd of je je jaloezie kan weerstaan. Jij hebt net gezien hoe Tijgertje die prachtige auto heeft gekocht van geld in de pot. Als jij wilt, kun jij die auto krijgen en niet Tijgertje. Daarvoor moet je je 1000 Euro afstaan.' Alive & Kicking: 'Ah, wat een dilemma zeg. Ik eeuh....ze heeft hem wel betaald met geld uit de pot he? Nee, ik zou me daarover schuldig voelen. Ik gun hem Tijgertje.' Robbieazerty: 'Dat levert dan 1000 Euro op voor de pot.'

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 28-03-2003, 16:21:25 »
Robbieazerty: 'Fennie, jij hebt de kans om je wraak te nemen op de groep. De groep pakte jouw 2 pasvragen af. Jij kunt ze terugkopen voor 1000 Euro.' Fennie: 'Daar hoef ik geen seconde over te twijfelen. Het geld kan me gestolen worden, ik wil zolang mogelijk in het spel blijven, dus ik geef je de 1000 Euro.' Robbieazerty: 'Goed, je wraak is zoet.'
Robbieazerty: 'De 5 uren voor Doris zijn inmiddels voorbij. Het is tijd om haar wakker te maken zodat we met de hele groep naar de schoonheidswedstrijd kunnen vertrekken.' Groep: 'WAKKER WORDEN!!!!' *Doris staat met een slaperig gezicht op.* Robbieazerty: 'Doris, je hebt de opdracht niet gehaald.  Je hebt een uur en een kwartier geslapen. Het spijt me.'  Doris: 'Het geeft niet.'
Robbieazerty: 'e, jij bent de laatste die vandaag geld binnen kan brengen. @miesh, Milk, Fennie, Tijgertje en Doris zijn er allemaal niet in geslaagd. Jij bent de enige die nog wat kan opleveren. Voor wie heb je gekozen?' e: 'Kyra Darasyra is denk ik de grootste kanshebber.'  Robbieazerty: 'Goed, de miss wordt nu gekozen, dus we zullen het wel zien.' Omroeper: 'Miss Taipei 2003 is........Mia Viavia!!!!' Robbieazerty: 'Ai, dat is niet juist.'

Tapei, Taiwan: Robbieazerty: De pot stond op 27000 Euro. Er kon 7000 Euro verdiend worden. Er is 2000 Euro verloren gegaan. 25000 Euro blijft er over. Het is tijd om weer eens terug te gaan naar Europa en voor een van jullie is het tijd om naar huis te gaan. Ik zie jullie later terug voor de volgende executie.

enjambement aan alle kanten, sst!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 28-03-2003, 19:37:09 »
Hey Chriz, leuke afl weer!! :D
Vooral die Chinezen met die liedjes ;D ;D hahahaha. En ik ben blij dat ik er nog in zit :D!
Maarre... mag ik ff zeuren...? :-\
e: 'Geen idee, er zal wel iets met hun aan de hand zijn.'
e: 'Hoeft niet, we moeten ervoor zorgen dat de Mol benadeelt wordt.'
::) ik die dat zeg...? :-X [/size]

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #213 Gepost op: 28-03-2003, 22:00:02 »
Aghh, Lautjuh dr uit!!
Ondanks dat, un erg toffe aflevering Chriz! En ben blij dat ik er ook nog in zit :D

« Laatst bewerkt op: 28-03-2003, 22:00:57 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 29-03-2003, 15:43:24 »
tja, Annemieke. Sommige uitspraken van jullie worden nogal eens vrijvertaald.  

Nog even voor de duidelijkheid:
Fennie heeft uiteindelijk dus GEEN minpunten gekregen.  

De nieuwe puntentelling is:
Meest verdacht 10
2de verdacht 9
3de verdacht 8
4de verdacht 6
5de verdacht 4
minst verdacht 2

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #215 Gepost op: 29-03-2003, 16:33:34 »
WHoehahaha, wat een melige aflevering  ;D

Toch wil ik even wat kwijt..

Ik die na een hongerdieet een chocoladetaart weersta en de kaaskwark neem..dat moet dus omgedraaid zijn ;)

Lust.. ik lag echt dubbel, maar ik had daarbij eigenlijk even geen taart in gedachte..  ;) :P (ben je geinspireerd door de Magnums trouwens? Daarvan heb ik tot nu toe alleen..jahaa..Lust geprobeerd ;) for real!)

En poesje mauw.. whoehahaha, dat lijkt me geweldig, om dat aan een Chinees te leren  ;D

« Laatst bewerkt op: 29-03-2003, 16:34:21 door Milk »
No Milk today???

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #216 Gepost op: 29-03-2003, 18:48:44 »
leuk verhaal weer zeg! Ik ben wel een watje dat ik die 50 km nie eens wil lopen  ::)
Ik heb m'n lijssie al gestuurd!  :D

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 30-03-2003, 15:16:18 »

Lust.. ik lag echt dubbel, maar ik had daarbij eigenlijk even geen taart in gedachte..  ;) :P (ben je geinspireerd door de Magnums trouwens? Daarvan heb ik tot nu toe alleen..jahaa..Lust geprobeerd ;) for real!)

Tja, met lust wordt wel wat anders bedoelt, maar verwerk dat maar eens in een opdracht en ja, de magnums waren de inspiratie.  :) Ik heb ze nog niet geprobeerd, by the way

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #218 Gepost op: 30-03-2003, 15:53:21 »
Ik ga het zo lezen maar ik wilde iig zeggen dat je echt een pluim verdient Chriz :D  

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #219 Gepost op: 30-03-2003, 15:58:34 »
leuke aflevering, vooral die chinezen idd ;D

Citaat
Ik ga het zo lezen maar ik wilde iig zeggen dat je echt een pluim verdient Chriz

sluit k me himmel bij aan :)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!