Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid  (gelezen 51974 keer)

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2015, 22:03:30 »
In het plaatjr zes goed, en 1 twijfelgeval van margriet. Dan moet die dus goed zijn om op 7 te komen?

Offline jeewee83

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 30-01-2015, 22:05:18 »
carolina mag als eerste 2 nummers kiezen en trekt toevallig 11 en 10. Spiegel de eerste 1 van 11 en je krijgt een M, spiegel 10 ondersteboven en je krijgt OL. Toeval ??

Online Pac

• Global Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2015, 22:07:02 »
Het past beter hier zie ik:

Het schema van Viviënne.

Ik denk dat het niet klopt omdat er willekeurig is gestreept in plaats van de specifieke volgorde die Viviënne in gedachte heeft. Zou een hoop verklaren.
...óf niet!

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2015, 22:12:14 »
carolina mag als eerste 2 nummers kiezen en trekt toevallig 11 en 10. Spiegel de eerste 1 van 11 en je krijgt een M, spiegel 10 ondersteboven en je krijgt OL. Toeval ??
JA
(grapje natuurlijk  ::hug::)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2015, 22:19:39 »
Screenshot Moltalk:

Veel twijfelgeval of de biechten allemaal wel kloppen. Het klopt niet helemaal :P

In Moltalk zeiden ze dat het niet klopt, maar bij Margriet: wie zegt dat die vraag van de mol bij het ene getal hoort, en de vraag van het schaaltje bij het andere? Kan toch ook omgekeerd bijvoorbeeld?
Lomperik..

Offline Anoniemand

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2015, 22:24:57 »
Wow, prachtige aflevering! Dit is tot nu toe de meest verwarrende aflevering tot nu toe :P

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2015, 22:26:06 »
In Moltalk zeiden ze dat het niet klopt, maar bij Margriet: wie zegt dat die vraag van de mol bij het ene getal hoort, en de vraag van het schaaltje bij het andere? Kan toch ook omgekeerd bijvoorbeeld?

Als Margriet wél op Viktor gestemd heeft wordt mijn vermoeden dat zij de Mol is alleen nog maar sterker.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Anoniemand

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2015, 22:26:17 »
Ik denk dat dit de meest verwarrende opdracht is van alle afleveringen tot nu toe (van dit seizoen natuurlijk)

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2015, 22:28:43 »
Als Margriet wél op Viktor gestemd heeft wordt mijn vermoeden dat zij de Mol is alleen nog maar sterker.

Viktor lag er deze aflevering sowieso uit, moet je niet op baseren. Als je op 4/6 spreidt, zelfs als de goede erbij zit, lig je er nog altijd uit. Hij besefte het zelf jammer genoeg te laat.
Lomperik..

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #29 Gepost op: 30-01-2015, 22:31:40 »
Viktor lag er deze aflevering sowieso uit, moet je niet op baseren. Als je op 4/6 spreidt, zelfs als de goede erbij zit, lig je er nog altijd uit. Hij besefte het zelf jammer genoeg te laat.

Ik bedoelde meer dat Mol Margriet voor de lol op Viktor had gestemd en dat dàt antwoord dus goed was en niet dat van dat bakje 11/12. Want zoals hier reeds gemeld, is er überhaupt zekerheid dat de vraag Wie is de Mol kaartje 2 was en de vraag over de Russische roulette vraag 1?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 30-01-2015, 22:34:52 »
Ik bedoelde meer dat Mol Margriet voor de lol op Viktor had gestemd en dat dàt antwoord dus goed was en niet dat van dat bakje 11/12. Want zoals hier reeds gemeld, is er überhaupt zekerheid dat de vraag Wie is de Mol kaartje 2 was en de vraag over de Russische roulette vraag 1?

Dat zei ik dernet ook al, geen idee waar ze dat bij Moltalk vandaan halen :p
Lomperik..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2015, 22:36:08 »
Wat was er nou eigenlijk met nummer 10. In de extra beelden tijdens moltalk hoor je Caro en Victor zich druk maken met een molboekje erbij over dat vak en ook in het andere molboekje op wieisdemol.nl over die opdracht staat bij nummer 10 een uitroepteken. Ik was tijdens die opdracht niet helemaal goed aan het opletten, is er gezegd dat daar het geld lag of zoiets??

Offline Nerdy

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2015, 22:36:28 »
Bij het graven zie je Rik de eerste schep in het zand zetten en...... heeft duidelijk wat te pakken / op z'n schep liggen. Een paar beelden later zie je dat hij niet meer in het vak aan het graven is maar buiten het vak iets aan het wegmoffelen is :-)

Offline ibie013

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2015, 22:37:15 »
Maar wat Viktor en Carolina achteraf bespreken vind ik maar raar...

Inderdaad heel vaag. Carolina beweert dat ze op de plaats naast chris (officieel plek nr 8) naar nr 9 heeft gegraven en dat er op 10 niet gegraven is. Terwijl caroline gewoon op de plek van nr 9 naar nr 9 heeft gegraven en margriet daarnaast voor nr 10. Raar puzzeltje waar helemaal niks van klopte!
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 22:43:42 door ibie013 »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2015, 22:45:13 »
Screenshot Moltalk:

Veel twijfelgeval of de biechten allemaal wel kloppen. Het klopt niet helemaal :P

Ik vind het verdacht dat bij nr 8 de vraag "wie is de mol?" staat. Die 8 is iets mee...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2015, 22:47:23 »
Bij het graven zie je Rik de eerste schep in het zand zetten en...... heeft duidelijk wat te pakken / op z'n schep liggen. Een paar beelden later zie je dat hij niet meer in het vak aan het graven is maar buiten het vak iets aan het wegmoffelen is :-)

Serieus? Dit moet ik terugkijken  ::vergroot::

Offline Badmotor

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 30-01-2015, 22:51:49 »
Rik schept steeds wel hele kleine schepjes zand achter elkaar.

Offline charmi

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 30-01-2015, 22:52:46 »
Ik vind het verdacht dat bij nr 8 de vraag "wie is de mol?" staat. Die 8 is iets mee...

"Wie is de mol" staat ook achter nr 11, 13, 2, 14, 12 & 5... De vraag werd aan iedere kandidaat gesteld.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 30-01-2015, 22:56:06 »
"Wie is de mol" staat ook achter nr 11, 13, 2, 14, 12 & 5... De vraag werd aan iedere kandidaat gesteld.

::rofl:: ik zat weer eens te slapen. Bedtijd ;)

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2015, 22:58:15 »
Sorry als dit al gepost is, maar zie het nog nergens, en vond het wel redelijk opvallend. (Ik heb de aflevering pas om 21:30 teruggekeken) ...

In een flashback zie je dat Margriet heeft ingevuld dat de Mol de inhoud van bakje 11 heeft gepakt. Dit is het bakje dat ze zelf heeft gepakt. Ik zou dit te obvious vinden als hint, dus ... heb ik het verkeerd gezien?