Goed. Opdrachten komen straks of vanavond, eerst alle andere dingen...
Items:- Finalevrijstellingen ben ik nooit fan van geweest. Blij dat HIDM hem uiteindelijk had maar het had ook anders kunnen lopen natuurlijk.. ik zou hem er gewoon een keertje uitlaten.
- Vrijstellingen, jokers, halve jokers: halve joker heb ik niks aan gehad, omdat het persé gecombineerd moest worden met dezelfde kleur. Had het dan niet met kleur gedaan of er gewoon uitgelaten. Vrijstellingen en jokers vind ik altijd wel spannend, maar niet te vaak doen..
- Executiekaart: ja, dit is echt jammer.. een heel leuk idee, maar zoals al gezegd is: persoonlijk heb je er echt niks aan. Heel leuk dat ik een groepsvrijstelling kon inzetten, maar ik wil helemaal niet dat iedereen door gaat en de volgende keer liggen er dan alsnog 2 mensen uit
like, wat heb ik daar aan? Het heeft voor veel discussies gezorgd maar dat is het dan ook wel...
- Sleutelwoorden: dit vond ik erg leuk en tof, maar jammer dat er een finalevrijstelling tegenover stond. Had dat een vrijstelling naar keuze (voor bijv. afl 5, 6 óf 7.) want een finalevrijstelling is zó veel waard..
MolTalk- Vragen: niet hele leuke vragen, zaten wel wat interessante bij maar kijkers kwamen nou niet echt veel te weten (en afvallers ook niet...)
- Grootste kritiekpuntje: dat er de eerste 2 dagen wat vragen gesteld werden, wij de hosts vervolgens moeten herinneren dat we te gast zijn en dan nog wat vragen gesteld worden en er precies weer hetzelfde gebeurd. Ik vind MolTalk echt heel leuk, maar zorg dan wel dat er de tijd voor is want anders voegt het weinig toe..
- Heel positief: leuk dat er behalve afvallers ook andere mensen te gast waren
Kandidatengroep:- Fantastisch
gewoon echt zo tof. In het begin dacht ik: dit wordt niks, niemand kent elkaar en de forummers kennen ook bijna niemand. Maar het bleek geweldig te zijn, in mijn ogen hadden we echt een hele goeie cast. Slimme, sluwe, luie (
) en grappige kandidaten in een seizoen. Echt top gedaan spelleiders.
Testen: - Ik vond het niveau prima, echter begrijp ik wel wat er bedoelt wordt met "er mag wel moeite voor gedaan worden", maar niet elke kandidaat heeft tijd om alles te achterhalen. Ik bedoel, ik heb ook nog een sociaal leven buiten dit spel dus om ook nog eens met iedereen moeten PM'en over informatie die niet zo te vinden is.. nee. Als dat gebeurd in een volgend seizoen zou ik dat erg jammer vinden, ik was al genoeg tijd kwijt aan het spel + biechten + bondje + info verzamelen die wél openbaar stond. Dan wordt het meer een test van: wie heeft de meeste tijd om info te verzamelen en gaat daardoor mee naar de volgende aflevering? Doe maar niet, de test is prima zo
ExecutiesAltijd spannend, alleen jammer dat het soms zo laat plaatsvond of gewoon op een random tijdstip. Zou het fijn vinden dat we echt weten wanneer het zich afspeelt zodat we er bij kunnen zijn, ik moet op maandag ook gewoon vroeg opstaan dus ik blijf niet tot zo laat wakker voor de executie. Ik snap wel dat het veel werk is om alles na te kijken, maar dit was wel erg jammer soms.
Spelleiding:Vreselijk. Nee, het zat fantastisch in elkaar met af en toe wat foutjes maar dat geeft niet. Lijkt me alleen wel wat handiger als er elke opdracht 2 mensen meekijken ipv 1, dat zorgt er voor dat we gewoon door kunnen spelen. Denk aan The Hunger Games, want daar was soms een spelleider nodig, of bij de Escape Cable Bar waar er een foutje gemaakt werd en het spel heel lang stil lag. Als er een spel georganiseerd wordt moet er ook wel verwacht kunnen worden dat de spelleiders echt aanwezig kunnen zijn, en niet dat als iemand een dag weg is een ander het niet even over kan nemen, want dat gebeurde nu dus wel. Net als bij de testen, waren alle spelleiders online en wilde ik de test maken, reageerde niemand en moest ik het een dag later doen
. Dat is mijn enige kritiek: zorg dat er sowieso iemand aanwezig kan zijn op momenten dat het nodig is, en ook dat jullie elkaars opdrachten evt kunnen checken of over kunnen nemen. Verder was alles echt top. Duidelijke uitleg, leuke opdrachten, goed geregeld etc.
voor jullie