De groep, met nog 1 van de 6 hackers en 14 van de 24 goede personen, ging onder leiding van Vermoljoen verder met de tocht naar de nieuwe schuilplaats. Nog steeds moesten ze heel voorzichtig zijn, want Compuart en Test zaten achter hun aan, dit om RealityNet te redden. De heimwee begon toe te slaan bij verschillende mensen. Lucy kon het lopen niet meer aan, want ze miste haar vriendje waar ze misselijkmakend verliefd op is. Hetzelfde voor Lödewijk, want hij kon enkel nog met zichzelf over pokémon praten. Iedereen had zo zijn of haar reden waardoor het een zware dag was. De overgebleven hacker was gemotiveerd. Hij wou er alles aan doen om Vermoljoen en de achtergebleven hackers niet teleur te stellen.
Om de kans dat de hints van Michael90 opgelost zouden worden te verkleinen, wilde Vermoljoen weer iemand uit de groep halen. Het aandeel van Michael heeft al een grote invloed gehad op de hackers. Een te grote invloed. Daarom werd er een kleine pauze gehouden zodat iedereen zijn of haar laptop kon nemen om te stemmen. Maar er gebeurde iets heel vreemds. Opeens was Ester.vdw verdwenen. Gewoon opeens weg. Vermoljoen kon niet anders dan eerlijk te zeggen om welke reden zij in de groep zat, want de kans dat zij zou terugkomen, was klein.
Ester.vdw is een forumlid! Nadat iedereen was bekomen van deze onverwachte verdwijning, kon Focus doorgaan met het overlopen van de stemmen, ondanks dat ze het vermoeden had dat ze zelf zou moeten vertrekken. Ze had Brent beloofd om haar verantwoordelijk tot de laatste minuut goed uit te voeren en daarom las ze de stemmen voor:
Focus: 9 stemmen
Mitchkox: 2 stemmen
FrankLapidus: 2 stemmen
Brtdm -> Focus
Mrchipie -> Mitchkox
FrankLapidus -> Mitchkox
Convans -> Focus
Lucy -> Focus
Aurynn -> FrankLapidus
Focus -> FrankLapidus
Miek1999 -> Focus
Lödewijk -> Focus
Swifty -> Focus
Mitchkox -> Focus
Sanmol -> Focus
De_witte -> Focus
Ester.vdw -> Niet Gestemd
Larikoek -> Niet Gestemd
Zoals ze het zelf al verwachtte, moest ze zelf de groep verlaten. Ze gaf een korte speech aan de groep waarin ze de groep nog veel succes wenste. Ook gaf ze de groep nog een zelfgemaakt kaartje in WIDM-stijl dat als belangrijke tip moest dienen om de laatste hacker te pakken:
Na deze speech verliet ze de groep.
Focus is een forumlid! Al roepend zei ze tegen Vermoljoen: “Oh ja, ik moet nog iemand kiezen als opvolger voor mijn verantwoordelijkheid.
Ik ben ervan overtuigd dat Lodewijk deze job perfect kan uitvoeren! Hij zal me zeker niet teleurstellen, net zoals zijn nudes die hij mij stuurde om me om te kopen.”
Lodewijk liet meteen zien waarom Focus in hem een goede opvolger zag: hij merkte meteen op dat er niets klopte bij de stemming. Naast Ester.vdw had ook Larikoek voor de derde keer niet gestemd. Daarom vroeg hij meteen aan Larikoek om haar laptop in te leveren en te vertrekken. Dit deed ze zonder er een drama rond te maken, waar Lodewijk haar heel dankbaar voor was.
Toen Larikoek de groep verliet en een paar kilometer terug wandelde, kwam ze Compuart en Test tegen. Zij waren de groep uit het oog verloren. Gelukkig herkende Larikoek hen en zei ze meteen hoe Compuart en Test terug tot de groep konden komen. Uiteraard zou een hacker dit niet doen, want
Larikoek is een forumlid! De groep had niks door en was in volle vaart aan het doorwandelen.
Toen het avond was, wou Vermoljoen wel een feestje starten, want na vele tegenslagen gingen er deze keer 3 forumleden uit de groep, maar er was geen tijd om te feesten. Het was de bedoeling dat ze morgenavond de bestemming zouden halen. Daarom besloot hij, net zoals Compuart en Test die 1,5 kilometer van de groep verwijderd waren, te gaan slapen zodat ze genoeg energie hadden voor de dag erna. Deze keer vond de groep een slaapplek bij een rijhuis van een vriendelijke jongeman. Compuart en Test moesten het doen met een plekje op de grond in iemands tuin.