Het duelBrent: “IK KOM VERTELLEN DAT IK VANDAAG DE KAPITEIN BEN.” “Waarom?” vraagt Timvdons. “Daisy…voelt zich niet zo goed vandaag en heeft zich opgesloten in de kapiteinshut. Ze heeft mij de taak gegeven het over te nemen, want ik ben duidelijk het meest geschikt.” Focus: “Ik vertrouw nog steeds Mitchkox niet.” Mitchkox: “Lodewijk stond anders ook wel erg vroeg op vanochtend, erg verdacht.” De beschuldigingen vliegen over tafel. Brent: “Het is tijd om te stemmen.” Focus: “Wacht ik zet mijn artefact in.” Ze pakt een briefje erbij en legt uit dat er twee mensen dood moeten vandaag. Spacycolours: “Jeetje, ben je zo klaar met ons dat je er twee dood wil?” Focus: “Ja.” Drenziboy: “Ik wil ook nog een power spelen, Spacycolours ik wil in je ziel kijken.” Spacycolours: “Uhm…nee?” Drenziboy: “Jawel!” Brent: “Jongens de stemmen zijn binnen. De laatste twee muiters zijn… mijn eigen team Aqua! Lodewijk en Focus, ksssst spring het water in.” Lodewijk: “Mag ik eerst een zwembroek aandoen?” Brent: “Nee, jullie gaan met elkaar vechten voor mijn gevaar, net zolang tot de dood!” Timvdons en Spacycolours halen een aantal wapens uit het arsenaal. Focus: “Hier kan ik wel wat mee. Sorry alvast van je gezicht Lodewijk.” Lodewijk raakt bezorgd zijn gezicht aan. Brent: “Vecht mijn onderdanen!” Lodewijk probeert bovenop Focus te springen, maar ze countert zijn aanval en houdt een mes dicht bij zijn gezicht, langzaam steekt ze over zijn gezicht, alsof het een schilderij is.” Lodewijk: “Wat een kunstwerk ben ik toch” maar hij gebruikt zijn benen om haar van zich af te schoppen. Focus valt neer en is goed geraakt. Ze herpakt zich en grijpt een pistool uit de reeks wapens op de grond “Game over Lodewijk”. Ze schiet hem recht op een intieme plek en Lodewijk valt neer “SADIST! MUITER!” Focus: “Sorry lieverd” ze schiet nog een keer maar nu door zijn hoofd. Lodewijk valt dood neer, hij was een …
One-eyed Willie's Best Friend Brent: “Nou dat was vermakelijk, nu Focus nog.” Focus richt het pistool op Brent: “Misschien heb ik daar andere gedachten over.” Drenziboy fluistert naar Timvdons: “Wiens goede idee was het om degene die dood zou gaan een pistool te geven?” Timvdons haalt zijn schouders op. Brent: “Wat een blunder, ik geef mij over oh grote Focus, heb genade.” Focus: “Ik ben nu de nieuwe kapite…” Een touw om haar keel stopt haar zin. “Het zijn mijn juwele…” probeert ze nog uit te brengen. Daisy: “Niet meer!” Daisy is ontsnapt uit haar kapiteinshut en richting Focus geslopen om haar af te maken. Focus haalt haar laatste adem en was een …
Muiter! Daisy: “En daarom ben ik de kapitein. Ik ga ervanuit dat we klaar zijn, morgen varen we terug naar het vasteland om bij te komen van deze ervaring mannen!” Drenziboy: “Eindelijk!” Brent: “Nou ik had het goed gedaan hoor.” De overgebleven vijf piraten slapen zacht die nacht. Toch was het niet helemaal stil. De volgende ochtend was Daisy als eerste op. “Ah de wind staat goed.” Ze liep richting het stuur en ziet opeens een enveloppe hangen. “Uhm, van wie zal dit zijn dan?” Ze maakt de enveloppe open en schrikt zich (bijna) dood. Er zitten twee ogen in de enveloppe. Door het geschreeuw komen Spacycolours en Drenziboy er snel bij. Spacycolours: “ Van wie zijn die blauwe kijkers?” Brent: “GOEDEMORGEN.” Achter hem komt Timvdons tevoorschijn. Drenziboy: “Mitchkox is dood.” Daisy fronst: “Het is dus nog steeds niet voorbij.”
Mitchkox zijn lichaam is niet meer gevonden, maar hij is wel dood. Hij was een…
One-eyed Willie Wie is toch die verrader?
Deelnemerslijst:
Daisy
Drenziboy
Spacycolours
Timvdons
Brent