Wie is in jouw ogen verdacht momenteel?
Ik heb me voorgenomen deze lynchronde goed naar de argumenten van anderen te luisteren en vooral niet weer als 1 van de eersten iemand te nomineren met het risico dat het weer een onschuldig persoon is.
Maar een paar opmerkelijke zaken vind ik tot nu toe, zonder dat ik daar direct conclusies aan durf te verbinden:
- De ogenschijnlijk willekeurige stem van Michael op Brtdm. Ik weet niet wat ik daarvan moet maken omdat hij zelf geen toelichting geeft. Het zou ook kunnen dat hij meer weet over Brtdm en dan is die juist verdacht ipv Michael. Maar dat blijft nu nogal wazig. Dus ik zou hier graag meer over horen.
- Robbie was gisteren de eerste die een verboden woord gebruikt en met een nogal naïef voorstel kwam dat gezien de spelregels duidelijk niet kon. Vervolgens gingen heel veel mensen dat woord per ongeluk gebruiken. Dat kan eventueel een doelbewuste poging tot een ongekende, historische massamoord zijn geweest.
- Om door anderen al genoemde redenen vind ik Daisy ook een beetje verdacht, al kan ik haar gedrag natuurlijk niet vergelijken met dat van vorige keren.
Omgekeerd vind ik tot nu toe catshee, Convans en Kaaasje persoonlijk niet zo verdacht omdat hun argumenten in mijn ogen tot nu toe meestal wel hout snijden. Ook dat is absoluut geen garantie van onschuld natuurlijk, ik durf voor niemand mijn hand nu in het vuur te steken.
En een heel belangrijke kanttekening: ik ben persoonlijk nu ook een beetje bang voor tunnelvisie op de mensen die vrij actief posten, terwijl er ook nog wel een stel zijn die niet zoveel doen. Als je weinig zegt, kun je ook weinig verkeerd zeggen natuurlijk. Dus misschien kunnen we ook degenen die vooralsnog wat stiller zijn eens wat vragen stellen?