Auteur Topic: De Mol in de media (2022)  (gelezen 11708 keer)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2022, 20:09:33 »
Gilles helemaal over laten vliegen vanuit België en dan zitten we we weer 4/5e van de tijd te luisteren naar Renee (en Hila)  ::niet-ok::

Nynke was inderdaad wel een leuke toevoeging.




Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2022, 21:04:46 »
Waren ook stukjes in editie NL + RTL boulevard  ::ok:: Vanavond eens een keer alles terugkijken

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2022, 21:55:37 »
Gilles helemaal over laten vliegen vanuit België en dan zitten we we weer 4/5e van de tijd te luisteren naar Renee (en Hila)  ::niet-ok::

Nynke was inderdaad wel een leuke toevoeging.

Ik ben het nu aan het terugkijken en vind het eigenlijk wel meevallen als ik eerlijk ben. Gilles komt best veel aan het woord. Ik heb wel mijn twijfels waarom dit nu zoveel in het nieuws komt. Het programma wordt nog steeds door weinig mensen bekeken in Nederland.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #23 Gepost op: 11-04-2022, 22:10:14 »
Het is wel de meeste aandacht die de vlaamse mol ooit in nederland gehad heeft  :o

Dat bedacht ik ook. De kijkcijfers gaan straks omhoog schieten vanuit Nederland, denk ik.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #24 Gepost op: 11-04-2022, 22:23:59 »
De aandacht voor het programma vind ik prachtig zoals ik al eerder aangaf, maar ben toch bang dat dit ook allemaal een tactiek is om meer kijkers naar NPO Start te lokken. Als je nu NPO Start opent staat heel pontificaal (en wat mij betreft tenenkrommend storend) de aflevering bovenaan met al in de titel dat de Mol vertrekt en nog een stukje erbij. De Belgische productie heeft het fantastisch opgelost door echt naar de gezondheid van Philippe te kijken en niet naar hoe het allemaal overkomt en de sensatie en in NL zie je meteen dat er toch weer mee gepronkt wordt om er extra clicks/sensatie uit te halen. Voelt echt een beetje als de situatie misbruiken voor eigen gewin. Ergens is dat ook tv, maar omdat het precies tegengesteld is aan hoe de makers het hebben bedoeld, voelt dit toch als ongepast voor mij persoonlijk.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 22:33:19 door Joey94 »

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2022, 22:31:40 »
Mee eens. "De Mol stopt!" Bah. ::ohno::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #26 Gepost op: 11-04-2022, 22:36:56 »
Belgen zijn over het algemeen een stuk beschaafder dan Nederlanders, is mijn ervaring. Het feit dat een Belgische commerciële omroep zoveel meer integriteit toont dan de Nederlandse publieke omroep zegt genoeg.

EDIT: Ik vond deze nog (tikje hijgerig, iets te hoog stemmetje en op zijn best semi-geïnformeerd, maar soit):
https://www.nporadio2.nl/nieuws/nieuws/283da191-f63f-426a-9997-559effe4eaf8/is-in-nederland-al-eens-hetzelfde-gebeurd-als-bij-belgische-wie-is-de-mol
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 22:55:51 door Michmol »
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #27 Gepost op: 11-04-2022, 23:01:44 »
Belgen zijn over het algemeen een stuk beschaafder dan Nederlanders, is mijn ervaring.


Meen eens. Ik kijk stukken liever naar aardige onbekende Vlamingen dan naar zichzelf interessant vindende semi-bekende Hollanders.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #28 Gepost op: 11-04-2022, 23:23:51 »
Ik werd er ook een beetje naar van hoe het op npo start stond. En eigenlijk ook wel van hoe groots het hier in de media opgepakt wordt, terwijl er nooit wat geplaatst wordt over de Vlaamse mol. De oud BN-er mollen laten allemaal weer even hun neus zien en weten wat zij ervan vinden (al wordt dat waarschijnlijk gewoon aan ze gevraagd en geven ze netjes antwoord), terwijl het allemaal op hetzelfde neerkomt: mol zijn is leuk, maar ook heel eenzaam en heel zwaar. Dat weten we inmiddels, dat kan ik me goed voorstellen, en bovendien heeft Philippe dat zelf uitgelegd.
Heel jammer, want de makers van de mol hebben het zo mooi en open in beeld gebracht

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #29 Gepost op: 11-04-2022, 23:45:15 »
Ik zag net het item bij Khalid & Sophie. Leuk om te merken dat Nynke de Jong hier meeleest ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #30 Gepost op: 12-04-2022, 00:33:43 »
Een beetje journalist gaat hier toch nu wel echt achteraan lijkt me. Dit is een van de grootste leugens van de Nederlandse televisie... Nu moet het een keer onderzocht worden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #31 Gepost op: 12-04-2022, 00:46:08 »
Een beetje journalist gaat hier toch nu wel echt achteraan lijkt me. Dit is een van de grootste leugens van de Nederlandse televisie... Nu moet het een keer onderzocht worden.

Ik zal niet ontkennen dat ik het wel spannend vind. In alle bescheidenheid ben ik degene die de hele Roeland-discussie enkele jaren geleden weer heeft aangezwengeld, door hier verslag te doen van een voor mij volkomen onverwacht gesprek met een (oud-) WIDM-insider op een feestje bij een Amsterdamse uitgeverij. Dit is echter de eerste keer dat de 'main stream media' het oppikken, naar aanleiding van een enigszins (maar niet helemaal) vergelijkbaar incident in Vlaanderen. Ik hoop stiekem dat iemand nu gewoon met een draaiende camera alle oud-deelnemers en toenmalige crew afgaat en dat er eindelijk een officiële bevestiging komt van wat voor mij inmiddels zonneklaar is. Die inmiddels bijna twintig jaar durende omerta begint - zeker in vergelijking met de integriteit van de Vlamingen - nu toch echt grotesk te worden.  ::)
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022, 00:50:55 door Michmol »
Woosie down?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #33 Gepost op: 12-04-2022, 08:57:32 »
Laten we al die media-aandacht vooral niet te serieus nemen. Het stoppen van een mol of  een waarschijnlijke mol-wissel in 2005 in Nederland is sensationeel en het trekt kijkers. Daarom wordt het gebracht. En zelf lees ik er ook graag over / kijk ik er graag naar, geef ik toe, maar het gaat natuurlijk nergens over.

Eigenlijk wel treurig dat het opstappen van een mol in België meer of evenveel aandacht van de media krijgt dan een recent uitgebracht klimaatrapport, door oorlog verwachte voedingsproblemen in minder rijke landen dan België en Nederland en zo kan ik nog een hele reeks recente , belangrijke nieuwsfeiten opsommen. De klap van Wil Smith was gelukkig wel weer groter nieuws :-).



« Laatst bewerkt op: 12-04-2022, 09:06:38 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #35 Gepost op: 12-04-2022, 09:08:04 »
Laten we al die media-aandacht vooral niet te serieus nemen. Het stoppen van een mol of  een waarschijnlijke mol-wissel in 2005 in Nederland is sensationeel en het trekt kijkers. Daarom wordt het gebracht. En zelf lees ik er ook graag over / kijk ik er graag naar, geef ik toe, maar het gaat natuurlijk nergens over.

Eigenlijk wel treurig dat het opstappen van een mol in België meer of evenveel aandacht van de media krijgt als een recent uitgebracht klimaatrapport, door oorlog verwachte voedingsproblemen in minder rijke landen dan België en Nederland en zo kan ik nog een hele reeks recente , belangrijke nieuwsfeiten opsommen. De klap van Wil Smith was gelukkig wel weer groter nieuws :-).

Dat de beschaving in verval is ben ik geheel met je eens, maar laten we op de rand van de vulkaan nog een beetje plezier hebben.  ;)
Woosie down?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #36 Gepost op: 12-04-2022, 09:30:08 »
Dat de beschaving in verval is ben ik geheel met je eens, maar laten we op de rand van de vulkaan nog een beetje plezier hebben.  ;)

 ::ok::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #37 Gepost op: 12-04-2022, 10:23:32 »
Ik heb me kapot geërgerd aan al die nieuws artikelen gister. Ze nemen klakkeloos alles van elkaar over zonder te weten wat er zich nou écht afgespeeld heeft.
“Wie is de mol belgie” “de belgische variant” maken het ook niet beter.
En dan nog de comments van Nederlanders die er een mening over hebben.
Bah.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2022, 10:36:56 »
De vind ik ook wel erg mooi.

https://www.demorgen.be/meningen/de-mol-philippe-heeft-aangegeven-dat-hij-een-grens-heeft-overschreden-het-is-niet-aan-u-of-mij-om-te-bepalen-waar-die-grens-ligt~bad98a26/
Heel mooi geschreven inderdaad ::bravo::

Het zou mooi zijn als het, ook in de media, wordt aangegrepen om het taboe rond mentale gezondheid te doorbreken. Wat dat betreft vind ik de gesprekken aan tafel bij Khalid & Sophie en Op1 ontzettend oppervlakkig. De presentatoren lijken weinig echt geïnteresseerd in het menselijke verhaal. Ik hoop dat het in België beter is opgepakt?
...óf niet!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #39 Gepost op: 12-04-2022, 10:47:22 »
De vind ik ook wel erg mooi.

https://www.demorgen.be/meningen/de-mol-philippe-heeft-aangegeven-dat-hij-een-grens-heeft-overschreden-het-is-niet-aan-u-of-mij-om-te-bepalen-waar-die-grens-ligt~bad98a26/

Nou kijk, zó doe je dat dus.
10 x beter dan al die Nederlandse artikelen die even willen meeleunen op het “succes” van deze twist/primeur (ik bedoel succes als in hoeveel het nu besproken wordt).
Met koppen zoals “de mol geeft op” “belgische widm-mol wil niet meer” bla bla bla.
Gelukkig zijn ze het hier na vandaag waarschijnlijk alweer vergeten.
Ik weet niet of er meer mensen last van hadden maar vooral gister was de magie van De Mol er bij mij even helemaal vanaf doordat al mn social media er vol mee stond