Auteur Topic: De Mol in de media (2022)  (gelezen 11515 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #80 Gepost op: 16-05-2022, 14:03:06 »
Mooi artikel!
Alleen die trampoline begreep ik niet helemaal  ::rofl::

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #81 Gepost op: 16-05-2022, 14:17:10 »
Mooi artikel!
Alleen die trampoline begreep ik niet helemaal  ::rofl::

Een traumatoloog houdt zich bezig met verwondingen door ongevallen of geweld (zie Wiki). Hij zou er op doelen dat een traumatoloog niet de ongevallen op zoek en daardoor geen trampoline in zijn tuin heeft.

Philippe wil als kinesist voorkomen dat hij bij een kinesist terecht zou moeten komen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #82 Gepost op: 16-05-2022, 15:24:44 »
Een traumatoloog houdt zich bezig met verwondingen door ongevallen of geweld (zie Wiki). Hij zou er op doelen dat een traumatoloog niet de ongevallen op zoek en daardoor geen trampoline in zijn tuin heeft.

Philippe wil als kinesist voorkomen dat hij bij een kinesist terecht zou moeten komen.

Ah ja dat laatste had ik er al wel uit begrepen, had alleen een wat andere invulling gegeven aan de job van traumatoloog

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #83 Gepost op: 16-05-2022, 15:47:01 »
Ah ja dat laatste had ik er al wel uit begrepen, had alleen een wat andere invulling gegeven aan de job van traumatoloog

Geen schande, ik dacht zelf eerst dat een traumatoloog een psycholoog-achtig iemand was. Ik moest het ook opzoeken.  ;)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #84 Gepost op: 16-05-2022, 16:31:25 »
Geen schande, ik dacht zelf eerst dat een traumatoloog een psycholoog-achtig iemand was. Ik moest het ook opzoeken.  ;)

Ja die aanname deed ik dus ook en ik dacht 'wat voor traumatische ervaringen hebben mensen met trampolines dan?'  ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #85 Gepost op: 17-05-2022, 10:48:51 »
Ja die aanname deed ik dus ook en ik dacht 'wat voor traumatische ervaringen hebben mensen met trampolines dan?'  ::rofl::

Ik ken genoeg Home funniest videos om te weten dat trampolines genoeg trauma kunnen opleveren  :P

Citaat
»Ik zei dat laatst ook tegen mijn papa en hij zei direct: ‘Verdomme, je hebt het zo gepland, hè? Zodat je weer een excuus hebt om op een grote reis te vertrekken.’»

Mooie afsluiter van een fijn duo interview  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #86 Gepost op: 17-05-2022, 14:10:18 »
Kurt Vandemaele heeft tijdens de finaledag gefilmd hoe zijn dochter werd ontmaskerd als Mol. Leuke behind-the-scenes beelden!

« Laatst bewerkt op: 17-05-2022, 16:35:57 door DeMol! »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #87 Gepost op: 17-05-2022, 16:06:12 »
Kurt Vandermaele heeft tijdens de finaledag gefilmd hoe zijn dochter werd ontmaskerd als Mol. Leuke behind-the-scenes beelden!

Dank voor de link. Ik mis alleen de ondertiteling :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #88 Gepost op: 17-05-2022, 16:43:02 »
Een bericht van Anke, geplaatst op een Vlaams forum https://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?t=5479

Citaat
Lieve forumleden,

Wat vond ik het fijn om hier regelmatig mee te lezen en te ontdekken hoe jullie de zoektocht beleefden.
Op professioneel niveau kan ik alvast melden dat ik onder de indruk was en dat jullie talent om te blijven graven (pun inteded) en de mol op het spoor te komen echt bewonderenswaardig is. Surf dus zeker eens naar www.jobpol.be -> pedofielen zoeken en vangen geeft ook voldoening 😉

Maar alle molshopen op een stokje, ik ben jullie ook echt dankbaar voor het respect waarmee jullie op het forum over kandidaten en het programma praten. Dat jullie soms kritisch of sceptisch zijn over bepaalde zaken mag en moet zelfs. Het zal ze bij Woenstijnvis alleen maar versterken in hun extreem perfectionisme waarin ze alles nu al aanpakken. Maar het was ook een gek seizoen waarin pech regelmatig de overhand nam en waarbij het toch met een klein hartje afwachten was hoe België zou reageren op de dappere keuze van Philippe. Het was oprecht warm om te zien, hoe naast de programmamakers ook jullie en het grootste deel van het publiek het menselijke boven al de rest verkozen. En ondanks dat dat niet evident is, is het wel helemaal zoals het hoort. Ook alle lieve woorden over mijn exit in mineur waren oprecht deugddoend en helend tijdens het lastige herstel.

Het is echt een waanzinnig avontuur. Hoewel meedoen altijd een droom was, schreef ik me dit jaar pas voor de eerste keer en op de valreep in. En ondanks dat mijn elleboog het er niet mee eens is, ben ik wel nog altijd blij dat ik dat heb gedaan. Zowel de crew als alle kandidaten zijn heerlijke mensen met hart en humor op de juiste plaats. Niet twijfelen dus, gewoon inschrijven en gewoon doen. Maar als ze roepen loslaten, wel gewoon loslaten.

Heel veel liefs,
Anke

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #89 Gepost op: 17-05-2022, 18:38:45 »
Met dank aan Mola Lisa van wieisdemol.be:

Uit Het Nieuwsblad

‘De mol’-kandidaten trekken naar tattooshop, maar niet voor banaan: “Sven heeft er nu op elk been eentje”

Enkele‘De mol’-kandidaten trokken zondag samen naar een tattooshop in Vilvoorde. Het doel? Een tatoeage die hen verbindt, net zoals het banaantje dat op Gran Canaria gezet werd. “Omdat wij geen bananenopdracht deden, kozen we voor een cactus”, vertelt Toon.

Jens, Toon, Nele, Philippe en ook Sven: allemaal gingen ze zondag onder de naald. Die eerste vier vielen af voor het spontane tattoomoment op Gran Canaria in de zesde aflevering. “Er werd voorgesteld door de rest van de groep dat wij ook iets lieten zetten”, vertelt Toon, die momenteel volop aan het blokken is. “Omdat wij geen bananenopdracht deden, kozen we voor een cactus in dezelfde stijl als het banaantje. Eigenlijk is het gewoon een banaan met stekels”, lacht de Antwerpenaar. De cactus verwijst uiteraard naar de hilarische ballonnenopdracht in de eerste aflevering.

Bert en Gretel zagen zo’n permanente tekening niet zitten, de rest van de vroege afvallers gaf wel thuis. Winnaar Sven vond het zelfs zo’n leuk idee dat hij voor een tweede tattoo ging. “Hij heeft nu een banaan én een cactus, op elk been eentje”, vertelt Toon. Voor de student was het zijn eerste tattoo. Hij liet ze zetten ter hoogte van zijn ribben, een van de meest pijnlijke plekken. “De mol was zo’n speciale ervaring. Ik denk dat er geen betere aanleiding is voor een eerste tattoo”, vertelt hij. “En de pijn viel goed mee!”

Na het bezoek aan de tattooshop trok de groep naar een feestje voor de cast en crew van het programma, waar ze samen naar de allerlaatste aflevering keken. De officiële De mol-afspraakjes zitten er nu op voor de groep, maar Toon is ervan overtuigd dat er nog veel leuke momenten zullen volgen. Vooral dan met Jens. “De bromance tussen Jens en mij is wel echt, ja, ondanks het leeftijdsverschil van tien jaar”, zegt Toon lachend. “Hij woont aan de andere kant van het land, maar ik ben ervan overtuigd dat we samen op café gaan hangen.”





 ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #90 Gepost op: 17-05-2022, 18:55:21 »
 ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #91 Gepost op: 17-05-2022, 19:29:09 »
Droeg de mol denim? ::rofl::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #92 Gepost op: 17-05-2022, 20:37:20 »
Zo leuk ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #93 Gepost op: 17-05-2022, 21:00:06 »
 ::love::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #94 Gepost op: 22-05-2022, 19:54:13 »
https://www.youtube.com/watch?v=TBIZc2zEhnE&ab_channel=GossipGuy

Yens heeft blijkbaar die finale stoned staan spelen, verklaart wel wat  ;D ;D ;D ;D

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #95 Gepost op: 22-05-2022, 21:32:54 »
https://www.youtube.com/watch?v=TBIZc2zEhnE&ab_channel=GossipGuy

Yens heeft blijkbaar die finale stoned staan spelen, verklaart wel wat  ;D ;D ;D ;D


 ::ok::

Hij neemt geen blad voor de mond. Yens had ook snel Phillip in het vizier (en Sven dus ook). Er is veel wat we na afloop niet gehoord hebben.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2022, 21:42:46 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #96 Gepost op: 30-05-2022, 22:23:39 »
https://www.youtube.com/watch?v=TBIZc2zEhnE&ab_channel=GossipGuy

Yens heeft blijkbaar die finale stoned staan spelen, verklaart wel wat  ;D ;D ;D ;D


Erg dom.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #97 Gepost op: 7-07-2022, 21:11:30 »
Humo zocht Jens nog eens op:

Jens ‘De mol’ Zutterman: ‘Samen met de andere Yens heb ik in ‘De mol’ zitten zuipen dat het niet meer normaal was’

Na de calvarietocht van afgelopen seizoen – één opgestapte mol, twee geblesseerde kandidaten, een spoor van onheil en vernieling door Lanzarote – kun je moeilijk zeggen dat de makers van ‘De mol’ alles in de schoot krijgen geworpen. Gelukkig was hen destijds wel één prachtig geschenk gegund: de deelname van Jens Zutterman (32), de West-Vlaamse schrijnwerker die in de vorige jaargang afviel nog vóór de reis begon, en nu tot Vlaanderens vreugde een herkansing kreeg. Begging the question: hoe zou het intussen zijn met de grote publiekslieveling?

maandag 4 juli 2022
JENS ZUTTERMAN «Prima! Het bouwverlof zit eraan te komen, en iedereen lijkt dan altijd te denken dat er daarna nooit meer gewerkt zal worden. Dus: druk, druk, druk. Maar daarna gaan we de beentjes strekken in het zuiden van Frankrijk – níét in de Moezelstreek, waar de makers van ‘De mol’ mij zogezegd gratis naartoe stuurden: daar zet ik nooit nog een voet (lacht).»

HUMO Er is nooit een ‘De mol’-kandidaat geweest met wie de kijkers zo hebben meegeleefd als met jou. Heb je dat gevóéld, die liefde?
ZUTTERMAN «Zeker, en niet alleen in de Westhoek: blijkbaar waren er ook Gentenaren, Antwerpenaren en Limburgers die sympathie hadden voor mij. ‘Jij was echt de man van dit jaar,’ zeggen ze weleens. Maar dan antwoord ik altijd: ‘Nee, we waren alle élf de man!’ Iedereen is voor mij echt gelijk.

»Ik weet niet hoe het komt, dat mensen mij graag lijken te hebben. Misschien omdat ik het entertainmentgehalte wat probeer op te krikken? Ik laat de mensen graag lachen, hè. Als ik iets denk en het kan door de mond, dan gáát het ook door de mond.»

HUMO Krijg je je catchphrase uit het programma – ‘Maar allez how’ – weleens naar het hoofd geslingerd?
ZUTTERMAN (lacht) «Enórm vaak. Er zijn zelfs maar allez how-shirts gemaakt, en daar blijkt enorm veel vraag naar te zijn.»

HUMO Vang je daar een percentje van?
ZUTTERMAN «Nee, nee. Mensen vragen ook vaak of ik betaald word voor de ‘Maar allez how’-remix van Supercontent en Omdat Het Kan Soundsystem. Dan zeg ik: ‘Amai, ik ben rijk nu!’ Niet dus (lacht). Dat moet allemaal niet: ik blijf erbij dat ik deelnemen aan ‘De mol’ belangrijker vind dan de lotto winnen.

»Op straat krijg ik trouwens ook vaak de vraag hoe het met mijn klokkenspel is: ik had van de programmamakers namelijk een koekoeksklok cadeau gekregen. Héél raar om dat uit een kindermond te horen: ‘Hoe is ’t met je klokke?’ (lacht)»

HUMO Je oudste is vijf: oud genoeg om ‘De mol’ volop mee te hebben beleefd?
ZUTTERMAN «Ze hoeft nog maar de begintune te horen of ze spring al recht: ‘De mol!’ Voor haar is het gek dat papa nu een klein beetje beroemd is. Toen we samen door Plopsaland wandelden en mensen mij bleven aanspreken, vroeg ze: ‘Waarom willen die mensen allemaal met jou op de foto? Hebben zij zelf geen papa?’»

HUMO Ben je deze zomer op de festivals te vinden? Op je Instagram-profiel staat een nummer van The Killers, die dit weekend op Rock Werchter speelden.
ZUTTERMAN «Ik heb spijtig genoeg geen tickets kunnen bemachtigen. Maar ik ga wel naar het Highlight Festival in Ieper én naar Kamping Kitsch.»

HUMO De hoogmis van de slechte smaak!
ZUTTERMAN «Ja! Weinig mensen weten dat, maar ik heb in mijn tijd veel verkleedfeestjes platgelopen, en ik ben intussen een absolute meester in het verkleden. Voor Kamping Kitsch ga ik drie, vier outfits kopen in flowerpowerstijl: ik ben fan van die wijde pijpen, bloemetjes en halskettingen. De beste stukken combineer ik, tot het er boenk op zit. Het is de bedoeling dat ik zó goed verkleed ben dat niemand mij nog herkent. Als mensen gedronken hebben, voelen ze veel minder gêne... En ik durf te vermoeden dat de mensen op Kamping Kitsch véél drinken.»

HUMO Nog iets wat weinig mensen weten: jij bent een uitstekende motorcrosser.
ZUTTERMAN «Dat is een groot woord. Maar ik ben een strever: als ik aan iets meedoe, móét ik tot het uiterste gaan. Vorig jaar ben ik kampioen geworden in mijn reeks, dus race ik nu op een iets hoger niveau.»

HUMO Hoe vlot dat?
ZUTTERMAN «Niet zo goed, eigenlijk. Het niveauverschil blijkt nu toch wel héél groot te zijn. Het was ook druk op het werk, we hebben een nieuw huis gekocht, mijn fysiek was iets minder goed... Ik zie dit jaar als een leerschool.

»Ik ben vroeg begonnen met motorcross. Toen ik mijn pa om een brommertje vroeg, zei hij: ‘Jens, je bent 6 jaar. Je kunt zelfs niet fietsen zonder zijwieltjes.’ Hij was nog niet uitgepraat, of ik was al aan het oefenen. Later bleek ik redelijk goed te zijn op dat brommertje, op mijn 13de had ik al een sponsor. Ik kreeg alles: de motor, de kledij, noem maar op.

»Maar toen raakte een goede kameraad van mij betrokken in een zwaar ongeval: hij raakte verlamd van zijn borst tot de tippen van zijn tenen. Daar heb ik een serieuze slag van gekregen. Ik heb toen – hou u vast – zeventien jaar niet meer gecrost. De microbe bleef wel altijd in mijn bloed zitten, maar ik heb pas opnieuw een motor gekocht toen Shana (zijn vriendin, red.) en ik gingen samenwonen. Intussen staan er drie à vier in mijn garage: het is mijn grote uitlaatklep.»

HUMO Hoe was het om na zeventien jaar weer op zo’n machine te kruipen?
ZUTTERMAN «Ongelofelijk! Het is net zoals zwemmen: zelfs als je jarenlang niet hebt gezwommen, verdrink je niet als je in het diepe wordt gegooid. Die bewegingen komen allemaal zó terug (vingerknip). Het is een gevoel van onmetelijke vrijheid.»

HUMO Terug naar ‘De mol’: in die twee seizoenen ben je respectievelijk héél snel en redelijk snel afgevallen. Lag dat aan pech, of eerder aan een niet bijzonder scherp afgestelde mollenradar?
ZUTTERMAN «Aan dat tweede (lacht). Philippe stond dit seizoen wel op mijn radar, hoor, maar er waren nog twee of drie kandidaten die ik evengoed verdacht. Die eliminatierondes zijn het enige aan ‘De mol’ dat eigenlijk niets voor mij is. Als het enkel zou afhangen van hoe goed je de proeven speelt, was ik misschien wel een aflevering of vijf verder geraakt.»

HUMO Had je thuis in je zetel wél door wie de mol was?
ZUTTERMAN «Neje, neje. Dat Uma uiteindelijk de mol bleek te zijn: ma how vent, dat had ik nooit gedacht. Zij heeft het spel heel goed gespeeld, ik iets minder (lacht).»

HUMO Was je graag zélf mol geweest?
ZUTTERMAN «Eigenlijk wel. Ik hou van kattenkwaad. Als er op school iets uit te spoken viel, dan was ik er als de kippen bij. Ludieke fratsen, zoals verf aan de onderkant van de klink smeren.

»Ik herinner me hoe mijn goeie kameraad en ik ontdekten hoe we de schoolbel konden doen rinkelen, met een platte schroevendraaier. We zijn daarop deuntjes beginnen te spelen die – tringeling! – te horen waren in elk klaslokaal, door honderden leerlingen. Ik kwam daar vrijwel altijd mee weg, omdat ik perfect wist wanneer het tijd was om te stoppen. Dat is een onvervalste mol-eigenschap, toch?»

HUMO Ben je niet te zachtaardig?
ZUTTERMAN «Zachtaardig?»

HUMO Het gerucht gaat dat je een enorme dierenliefhebber bent.
ZUTTERMAN «Om je een idee te geven: als er op een werf een spinnetje voorbijloopt, dan ga ik het snel veilig in de natuur zetten. Een paar jaar geleden zag ik dat een duif een nest had gemaakt op een stelling: ik heb daar onmiddellijk een kotje rond gebouwd, water- én winddicht, zodat die duif haar eitjes comfortabel kon uitbroeden. Ik heb er zelfs een TikTok-filmpje over gemaakt (lacht).»

HUMO Twee afleveringen deelnemen, is dat voldoende om ook geproefd te hebben van de legendarische feestelijkheden die zich traditiegetrouw voltrekken wanneer de opnames van ‘De mol’ erop zitten?
ZUTTERMAN «Ma how vent, ik ben daar geen énkele avond vóór vier uur gaan slapen! Samen met de andere Yens heb ik daar zitten zuipen dat het niet meer normaal was (lacht). Hij heeft mij achteraf gezegd dat zijn promillage na mijn eliminatie gevoelig was gezakt.

»Tja, kijk... Als ik uitga, blijf ik sowieso tot het laatst, want ik zou er niet tegen kunnen dat er de volgende keer wordt gezegd: ‘Amai, weet je nog?’ – en dat ik er dan niet bij was.»

HUMO Tot slot: hoe is het nog met je klokke?
ZUTTERMAN (lacht) «Die hangt weer aan de muur. Tegenwoordig wérkt ze zelfs. Mijn schoonvader heeft er eens aan geprutst, en sindsdien komt het vogeltje elk uur uit zijn deurtje.»

HUMO Je weet wat ze zeggen, Jens.
ZUTTERMAN «Wat dan?»

HUMO Derde keer, goeie keer.
ZUTTERMAN (lacht) «Dat heb ik ook gezegd op het slotfeestje van dit seizoen. Maar ja, ze kunnen die West-Vlaming niet blíjven bovenhalen, hè. How vent, ’t is goed geweest.»

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #98 Gepost op: 8-07-2022, 23:43:05 »
Leuk! Hij was een onvergetelijke kandidaat!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2022)
« Reactie #99 Gepost op: 7-10-2022, 00:07:00 »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::