Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21944 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #160 Gepost op: 19-04-2022, 18:21:48 »
Nee ik heb Emanuelle nooit een seconde verdacht. Wel gehoopt op haar als wensmol maar de productie was 'chicken shit' zoals wij Engelsen zeggen. Ik ben half Engels, snap je.

Maar Uma, tja ik weet dat jij op haar zit al deze hele serie, maar ze moet gaan. Ik zit al deze hele serie op Yens, maar hij zal blijven. Dat is gewoon het universum.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #161 Gepost op: 19-04-2022, 18:56:06 »
Ik zie bij Uma ook veel verandering in aflevering 5, maar vind het idee dat gedragsverandering op molschap zou wijzen een beetje dwaas. Dat is weer zoiets wat Gilles De Coster voor ons van de Aveve heeft meegebracht.

Het is doodnormaal dat kandidaten geschrokken zijn in aflevering 4. Als hun hoofdverdachte niet Philippe was is het terug naar af. Was het wel Philippe (en dat acht ik nog wel mogelijk bij Uma), dan zijn ze bovendien een enorm voordeel kwijt. Je zou voor minder moedeloos worden en je wat anders gedragen.

Uma blijft wat op de achtergrond in aflevering 5, dat kan gedrag of montage zijn. Maar als ik haar lichaamstaal doorheen de hele aflevering zie vind ik die wel geloofwaardig voor een kandidate die een stuk angstiger is geworden voor de eliminatie, dan heel blij is dat ze door gaat (misschien wel weer denkt het goede spoor te hebben gevonden) en vervolgens weer triest dat Bert vertrekt.

Ik denk dat Uma een geschikte mol zou zijn geweest maar ze ziet er dus best onschuldig uit momenteel. Als dat geacteerd is heeft ze me alvast goed ingepakt.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #162 Gepost op: 19-04-2022, 19:15:11 »
Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat zij de nieuwe Mol is, maar ik weet wel van de filmpjes die haar trotse vader op YouTube heeft gezet dat Uma tijdens muziekoptredens zelfverzekerd overkomt en in staat is het publiek in te pakken. Ook in het filmpje waar ze te zien is als door de coronatoestanden in Zuid-Amerika gestrande backpacker, komt ze zelfverzekerd over. Dit is geen jongedame die je even omver blaast.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #163 Gepost op: 19-04-2022, 19:19:25 »
Het is doodnormaal dat kandidaten geschrokken zijn in aflevering 4. Als hun hoofdverdachte niet Philippe was is het terug naar af. Was het wel Philippe (en dat acht ik nog wel mogelijk bij Uma), dan zijn ze bovendien een enorm voordeel kwijt. Je zou voor minder moedeloos worden en je wat anders gedragen.

Ik ben het eens met je punt maar ter aanvulling: Uma zat waarschijnlijk niet goed want ze zegt in het begin van de aflevering als we alle kandidaten één voor één langs zien komen dat ze het gevoel heeft dat ze een tweede kans heeft gekregen en dat ze misschien gaat leren uit "wat we allemaal hebben gehad". ("Dus ik denk dat we ergens allemaal alles nog beter kunnen doen.")

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #164 Gepost op: 19-04-2022, 19:36:47 »
Maar als ze de mol was geweest dan had ze het toch heel anders aangepakt. Neem nou de schietopdracht. Emanuelle heeft daar een plan, daarop heeft de productie geen invloed. Maar ze brieven natuurlijk wel alles door aan de mol. Daar wel invloed.

Als Uma de mol was, had ze 1500 euro (x2 volgens Belgian Mol, is 3000 euro) uit de pot gespeeld. Simpel.  Ze zat op het einde (niet zoals Yens aan het begin, waar je nog kan gaan voor het bespelen van de kandidaten na jou). Er is geen escape te bedenken voor haar. Behalve dan dat ze de mol niet is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #165 Gepost op: 19-04-2022, 19:52:21 »
Dat de productie de mol vóór het spel brieft, was me bekend. En erna ook weer. Maar tijdens het spel? Ja, bij biedingen / veilingen gebeurt dat inderdaad. Maar verder... moet de mol het ook maar eens zelf zien te klaren, niet? Zeker bij dit soort actiespellen.
En hoe moet dat dan bij Uma gegaan zijn volgens jou? Anke stond buiten te wachten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #166 Gepost op: 19-04-2022, 19:57:48 »
Ik heb altijd begrepen dat de mol alles doorgespeeld krijgt als die alleen is. Zelfs is het vaak voorgekomen dat er handbewegingen achter de rug van de kandidaten gebeurden om de mol nog even snel informatie toe te spelen. Al is het slechts JA/NEE of een getal ofzo. Uma had hier gewoon door moeten krijgen vooral geld te pakken, dan ging dat uit de pot. Zelfs de mol (Yens) koos voor geld, al zo vroeg in het spel. Dan had Uma het ZEKER gemoeten, later in het spel EN met meer geld......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #167 Gepost op: 19-04-2022, 20:52:08 »
Tijdens zo'n actiespel is het schier onmogelijk dat medewerkers ongemerkt in het speelveld komen en informatie doorseinen. Dat zouden de kandidaten direct door hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #168 Gepost op: 19-04-2022, 21:04:38 »
Daar zat toch een medewerker bij Uma in de cabine hoor..... namelijk haar te filmen ::rofl:: en je weet niet wat er aan cameracrew nog allemaal bijzit. Maar neem maar aan: VEEL. En ze hoeven enkel een teken te geven, dat is alles.

Helaas zijn ze nogal zwijgzaam over dit soort zaken maar ik ga er wel vanuit dat het volop gebeurt. We krijgen er genoeg van mee in ieder geval.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #169 Gepost op: 19-04-2022, 21:41:31 »
Heb je de twee 'Making of'-docu's van vorig jaar gezien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #170 Gepost op: 19-04-2022, 22:52:24 »
Ik ben het eens met je punt maar ter aanvulling: Uma zat waarschijnlijk niet goed want ze zegt in het begin van de aflevering als we alle kandidaten één voor één langs zien komen dat ze het gevoel heeft dat ze een tweede kans heeft gekregen en dat ze misschien gaat leren uit "wat we allemaal hebben gehad". ("Dus ik denk dat we ergens allemaal alles nog beter kunnen doen.")

Ja, klopt. Ik zat te denken aan haar samenwerking met Bert, plus dat ze met haar verdenkingen in aflevering 4 precies benoemde wat er met Philippe aan de hand was. Maar dit fragment spreekt dat in feite tegen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #171 Gepost op: 20-04-2022, 11:15:54 »
Ik ben het eens met je punt maar ter aanvulling: Uma zat waarschijnlijk niet goed want ze zegt in het begin van de aflevering als we alle kandidaten één voor één langs zien komen dat ze het gevoel heeft dat ze een tweede kans heeft gekregen en dat ze misschien gaat leren uit "wat we allemaal hebben gehad". ("Dus ik denk dat we ergens allemaal alles nog beter kunnen doen.")

Mol: Moest er iemand vanmorgen gezegd hebben binnen 12 uur ga jij de mol zijn, had ik dat nooit geloofd.
Ik denk dat ik een voordeel heb op alle mollen omdat ik ook kandidaat ben geweest.
Dus ik weet waar kandidaten op letten. En ik heb er zoveel zin in om iedereen te misleiden.

Er zit een parallel, een overeenkomst in beide uitspraken. maar die zal ook wel voor iedereen gelden. Alleen Uma zegt het in beeld.
Een kandidaat met een tweede kans, of een kandidaat die nu mol is.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #172 Gepost op: 20-04-2022, 17:09:15 »


Bekijk Uma's tot en met aflevering 5 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #173 Gepost op: 21-04-2022, 10:55:24 »
Nee ik heb Emanuelle nooit een seconde verdacht. Wel gehoopt op haar als wensmol maar de productie was 'chicken shit'

Over de eerste molkeuze, ja, over Emanuella niet kiezen, zeker niet.

Citaat
zoals wij Engelsen zeggen. Ik ben half Engels, snap je.

Dus 1/2 Engels, 1/? Belg, 1/? Nederlands

Maar over Uma, ze is echt stiller en bij de glijbaan deed ze het echt niet goed. Bij opdracht 2 jammer genoeg wel op veilig gespeeld dan, maar ze doet het als mogelijke mol zeker niet slecht.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #174 Gepost op: 24-04-2022, 19:38:35 »
Kom voorlopig ook terug naar deze tunnel.
Het is hier veel te stil  ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #175 Gepost op: 24-04-2022, 22:15:11 »
Ik vond haar weer heel kandidaats, behalve dan dat ene Bert-moment, en laat dat nou net heel veel geld hebben kunnen kosten (als die ene banaan raak was). Uitsluiten als Mol kan ik haar dus nog steeds niet. Toch vond ik haar leugen bij het rad weer vrij doorzichtig.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #176 Gepost op: 24-04-2022, 22:22:11 »
Ik vond haar weer heel kandidaats, behalve dan dat ene Bert-moment, en laat dat nou net heel veel geld hebben kunnen kosten (als die ene banaan raak was). Uitsluiten als Mol kan ik haar dus nog steeds niet. Toch vond ik haar leugen bij het rad weer vrij doorzichtig.

Heel herkenbaar. Dat was ook bij het maken van een verdeling in de auto. Ze probeerde wel wat te sturen (mogelijk omdat ze Sven of Yens verdenkt), maar belandt dan toch in het bomhuis. Heel kandidaats, al valt een mol die overklast wordt ook niet uit te sluiten. Ze blijft dus op mijn lijstje, maar wel onderaan.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #177 Gepost op: 24-04-2022, 22:22:54 »
Vorige week vond ik Manu beslissend kandidaats doen. Dat vond ik ditmaal bij Uma. In de bomkamer zitten geeft je wat mij betreft een mindere mol positie. Uma had prima Ernie kunnen roepen als de mol als held niet bijtijds finishen. Met in slowmo de deur die dichtklapt terwijl de camera door de deur Uma vlak voor de finish filmt.

Bedoel Uma kon weten hoe lastig het is om een banaan gericht raak te schieten. Met een soortgelijk systeem wat bij WIDM Albanië ook geen onverdeeld succes was met voetballen. Waarom dan uit gauwigheid Bert opperen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #178 Gepost op: 24-04-2022, 22:41:25 »
Achter het rad van fortuin was haar act inderdaad niet erg Mols en daarnaast wil je volgens mij niet in het poetsgroepje zitten. Ik denk dat ze de mol niet is.
Wel bizar dat ze met een reguliere eliminatie (vorige week versloeg ze Bert) op het randje van de finale staat.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #179 Gepost op: 24-04-2022, 22:44:07 »
Waarom is dat bizar?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!