Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21945 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #180 Gepost op: 24-04-2022, 22:49:09 »
Waarom is dat bizar?

Er vanuit gaande dat ze de mol niet is vind ik het vrij bizar. De eerste aflevering een vrijstelling, de tweede een team met Bert die Philippe om bekende redenen verdacht, toen een vrije doorgang door de blessure van Nele en in de aflevering erna sowieso door omdat de mol er uit stapte. In aflevering 5 moest er wel gewerkt worden, waarna in ronde 6 geen test gemaakt hoefde te worden door het erg vervelende ongeluk van Anke.

6 afleveringen, slechts een keer zeker niet de slechtste zijn en wel bij de laatste 4 zitten: ik durf het bizar te noemen :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #181 Gepost op: 24-04-2022, 23:07:52 »
6 afleveringen, slechts een keer zeker niet de slechtste zijn en wel bij de laatste 4 zitten: ik durf het bizar te noemen :-)

Eens. Maar dat gaat voor iedereen op hé. Of het nu om Manu, Sven, Uma of Yens gaat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #182 Gepost op: 24-04-2022, 23:17:23 »
Precies, dat is niet iets wat specifiek voor Uma geldt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #183 Gepost op: 25-04-2022, 00:13:09 »
Klopt. Voor mij lijkt ze zo tussen alles door te glippen (Yens en Sven zijn voor mij veel opvallender in beeld) dat ik nu maar voor deze tunnel kies.
Wel met grote twijfels hoor, maar dat geldt ook voor de anderen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #184 Gepost op: 25-04-2022, 09:00:25 »
Eens. Maar dat gaat voor iedereen op hé. Of het nu om Manu, Sven, Uma of Yens gaat.
Daar ben Ik het itt anderen dan weer niet mee eens. Zij had een vrijstelling voor de eerste eliminatie, de tweede had ze mazzel dat ze was gekoppeld aan Bert, die Philippe toen wel degelijk in het vizier had, de derde, vierde en zesde eliminaties waren er niet, dus moest ze alleen een beetje vrezen bij de vijfde eliminatie. De mannen en Manu moesten de eerste, tweede en vijfde eliminatie hun ‘best’ doen.
Thank U

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #185 Gepost op: 25-04-2022, 09:10:17 »
De mannen en Manu moesten de eerste, tweede en vijfde eliminatie hun ‘best’ doen.

Hoezo moest Emanuelle haar best doen bij de vijfde eliminatie? Ze had toen maar liefst vijf pasvragen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #186 Gepost op: 25-04-2022, 13:22:42 »
Het hoort hier niet thuis, maar als ze 10 vragen fout heeft en de anderen hebben de mol in het vizier, gaat ze het, ondanks de vijf pas vragen, wellicht toch niet redden
Thank U

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #187 Gepost op: 26-04-2022, 02:55:34 »
Uma kon weten hoe lastig het is om een banaan gericht raak te schieten.
En ze schoot ze er toch in, net als Sven trouwens. Die twee drukten ook elke keer de goede antwoorden op de banaan door waardoor er bedrag op bedrag verdiend werd. Ik zit nu weer te kijken bij die muziekvraag, die was echt heel moeilijk en Emanuelle wist hem niet. Een totaal onnodige 600 euro, dus Uma is de mol niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #188 Gepost op: 26-04-2022, 22:30:26 »


Bekijk Uma's tot en met aflevering 6 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #189 Gepost op: 27-04-2022, 18:13:46 »
Min mol puntje voor Uma: als de eerste bom afgaat, heeft ze haar handen achter de rug en het hoofd rechtop. Een mol met voorkennis zou zich misschien toch onbewust wat beter voorbereiden op de ontploffing die komen gaat.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #190 Gepost op: 28-04-2022, 11:15:03 »
En ze schoot ze er toch in, net als Sven trouwens. Die twee drukten ook elke keer de goede antwoorden op de banaan door waardoor er bedrag op bedrag verdiend werd. Ik zit nu weer te kijken bij die muziekvraag, die was echt heel moeilijk en Emanuelle wist hem niet. Een totaal onnodige 600 euro, dus Uma is de mol niet.

Uma is ook degene die juist veel foute antwoorden doordrukt. Anke geeft het juiste antwoord over de spin en Uma vraagt “waarom?” en praat Anke dan naar een fout antwoord. Ook had ze Bert meegenomen i.p.v. Ernie. Als er bananen juist gegooid waren, had ze zo weer €400 weg gespeeld.

Ik heb haar dus effectief 1 goed en meerdere foute antwoorden zien geven, en ik heb haar ook maar 1 banaan raak zien gooien op een moment dat dat als ik het me goed herinner niet eens nodig was (vraag was dichtbij). Mol ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #191 Gepost op: 28-04-2022, 11:35:25 »
Anke geeft het juiste antwoord over de spin en Uma vraagt “waarom?” en praat Anke dan naar een fout antwoord.

Na "waarom" zegt Anke dat ze dat niet weet. Dan zou ik ook als kandidaat ook niet meteen meegaan in dat antwoord. Daarna zit een knip dus of Uma Anke echt heeft omgepraat weten we niet. Maar het zou kunnen ja, en dan heeft Anke het Uma wel makkelijk gemaakt om geen reden voor haar eerste (het goede) antwoord te geven.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #192 Gepost op: 28-04-2022, 11:49:51 »
Ja dat is waar. Maar Uma heeft ook niet echt een reden voor haar antwoord. Dus als kandidaten hadden ze net zo goed het juiste kunnen kiezen. Ik zou het iig goed gemold van haar vinden, hoewel het maar om €300 gaat.

Zag overigens net dat Uma ook de regisseur nog goed doet, maar dat was mss ook wel een gemakkelijke vraag? Ik zou iig ook Woody gegokt hebben.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #193 Gepost op: 28-04-2022, 13:25:34 »
Woody stond nota bene op die poster afgebeeld, dus die fout hebben, is wel erg opzichtig. Verder vind ik het knap hoe Uma molt, terwijl haar gedrag amper anders is dan voordat ze de Mol werd. Ze zet zelfs praktisch een heel forum hier op het verkeerde been. Uitstekende Mol dus!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #194 Gepost op: 28-04-2022, 14:52:00 »
Woody stond nota bene op die poster afgebeeld, dus die fout hebben, is wel erg opzichtig.
??? wat,lol  ::)

Je denkt toch niet dat de ongekuisde versie in het veld stond?

Ze laten later ten bewijze&vermaak wel de hele poster zien maar dat is niet dezelfde als in de opdracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #195 Gepost op: 28-04-2022, 15:48:16 »
Dat karikatuur hoofd was overduidelijk Woody Allen. Als je zijn gezicht kent, dan weet je de vraag.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #196 Gepost op: 28-04-2022, 18:15:59 »
??? wat,lol  ::)

Je denkt toch niet dat de ongekuisde versie in het veld stond?

Ze laten later ten bewijze&vermaak wel de hele poster zien maar dat is niet dezelfde als in de opdracht.


Ik denk het niet alleen, ik weet het 100% zeker! Om 32:30 komt het bord met de vraag in beeld en op dat bord is gewoon de filmposter met de afbeelding afgebeeld. Alleen de tekst waar de naam van de regisseur en de acteurs staan, is weggehaald.

Beste Lo, een welgemeende tip, want dit is eerlijk gezegd al de zoveelste keer dat je onzin verkondigt op een wijze alsof het de absolute waarheid is... Ik vermoed dat je vast zit in een bepaald denkbeeld en daardoor niet meer onbevangen kunt kijken en meteen in het geweer schiet als er iets gezegd wordt dat niet in jouw plaatje past. Het komt echter wel wat aanmatigend over als je met zoveel tam tam beweringen doet waarmee je andere forumleden min of meer schoffeert. Ik raad je dringend aan om voortaan eerst te controleren om dat wat jij denkt dat de werkelijkheid is, ook echt de werkelijkheid is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #197 Gepost op: 29-04-2022, 13:51:44 »
Ik vermoed dat hier gewoon een miscommunicatie plaatsvond over de afbeelding van Woody, die wel degelijk in de opdracht zichtbaar was, en de naam van Woody, die was weggehaald. Hoe dan ook had het wel wat vriendelijker opgemerkt mogen worden van Lo :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #198 Gepost op: 29-04-2022, 18:45:47 »
De voornaamste redenen (van mij) om Uma te verdenken zijn (1) ze haar mol sollicitatie goed lijkt te hebben gedaan, (2) er zijn eigenlijk geen antimolacties waardoor ze de mol niet kan zijn en (3) de edit laat doorgaans niet zo heel veel van haar zien (buiten schot gehouden?). Qua molacties is er niet zo heel veel (tenzij het allemaal buiten beeld is gebeurd). Erg overtuigend is het echter nog niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #199 Gepost op: 29-04-2022, 21:11:47 »
Uma gleed slecht op de glijbaan.
Ging voor zeker geen geld bij het schietspel.
De relevante beelden stonden aan de kant van Uma op de tafel in het begin van de opdracht.
Schoot belabbert met het elastiek en viel om als steunpilaar toen Anke ging schieten tijdens de wetenschapsrun van Yens en Sven. Het was niet nodig want Yens en Sven renden heel snel.
Was de onschuld zelve bij het jumpen in de diepte. Met haar tuinbroek kwam ze meisjesachtig onschuldig in beeld.
Mogelijke aanwijzingen zitten in haar oorhanger een kruis, dat komt sinds de molwissel meer in beeld en de kleur blauw ivm blauwe ogen / kleding.