Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 12895 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2022, 14:25:23 »
Ik houd Sven in het achterhoofd, maar ik vond hem wel goed spelen bij de papegaaien. Die evenwichtsbalk lijkt me wel wat willekeurig, vind ik niet perse een sabotage.

Bij het koken liep het zowat bij iedereen fout, toch hadden ze aardappelen beter kunnen uitbeelden denk ik.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2022, 14:28:08 »
Die papegaaienopdracht voelde sowieso meer als opvulling want het waren bijna allemaal uitermate herkenbare nummers. Knap als je dat met zijn 3en niet klaarspeelt.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2022, 21:00:50 »


Bekijk Svens tot en met aflevering 2 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #23 Gepost op: 30-03-2022, 11:32:34 »
Wie is de mol 2022 niet gekeken?  ::rofl::

Dat was duidelijk acteerwerk van een acteur, als mol of kandidaat. Niks oprecht aan.

Sven is gewoon emo.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #24 Gepost op: 4-04-2022, 00:28:10 »
Sven is niet bepaald een afwerker hé. Manometer net te vroeg in het rood bij het duiken, net de twee laatste planeten omwisselen, de oerknal-vraag gewoon verkwanselen en de anderen maar 1 kans meer laten die weliswaar wordt verzilverd door Yens die vreselijk nipt arriveert (na vertragingsmanoeuvres van Uma ook wel).

Het kan toeval zijn maar ik zie toch een tendens.

Verder ook een beetje een outsider, hij staat wat naast de groep, terwijl je toch ook ziet dat hij een glad praatje kan maken met iedereen als het moet.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #25 Gepost op: 4-04-2022, 02:15:31 »
Sven is niet bepaald een afwerker hé. Manometer net te vroeg in het rood bij het duiken, net de twee laatste planeten omwisselen, de oerknal-vraag gewoon verkwanselen en de anderen maar 1 kans meer laten die weliswaar wordt verzilverd door Yens die vreselijk nipt arriveert (na vertragingsmanoeuvres van Uma ook wel).

Het kan toeval zijn maar ik zie toch een tendens.

Verder ook een beetje een outsider, hij staat wat naast de groep, terwijl je toch ook ziet dat hij een glad praatje kan maken met iedereen als het moet.
Begin van je stuk vind ik interessant, maar stel dat dit zijn mol-actie zou zijn, waarom doet hij dan zo lang over die evenwichtsbalk?

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #26 Gepost op: 4-04-2022, 09:30:14 »
Weet ik niet, misschien deed hij daar wel gewoon z'n best en lukte het niet al te vlot. Aan de anderen te zien was het niet noodzakelijk makkelijk. Hij was natuurlijk wel alleen en had dus kunnen valsspelen indien nodig.  :)

Het belette hem in ieder geval niet om als derde bij de raket aan te komen.

Wat heeft die eigenlijk al wél binnengehaald voor de groep?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #27 Gepost op: 4-04-2022, 09:49:45 »
Ik vind 'm eigenlijk een te mysterieuze uitstraling hebben voor een Mol. Ik bedoel, hij zou daarom een ideale bliksemafleider kunnen zijn. Maar de mogelijke molacties stapelen zich wel op.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #28 Gepost op: 4-04-2022, 10:30:26 »
Begin van je stuk vind ik interessant, maar stel dat dit zijn mol-actie zou zijn, waarom doet hij dan zo lang over die evenwichtsbalk?

In 1e instantie om de rest van de groep op te houden misschien?
Hoe snel t hem daarna lukte weten we natuurlijk niet

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2022, 10:40:01 »
"Bolleboos" Sven die alles zo goed kon onthouden, daarom naar de computer mocht en net twee planeten omdraaide deed me wel denken aan Gilles van Bouwel in het kapelletje. Wat zo'n klassieker van een molactie was dat ik Gilles meteen doorhad. Sven zou het nu als Mol een stuk subtieler hebben aangepakt maar dat moet ook wel zoveel series later.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2022, 12:54:32 »
Weet ik niet, misschien deed hij daar wel gewoon z'n best en lukte het niet al te vlot. Aan de anderen te zien was het niet noodzakelijk makkelijk. Hij was natuurlijk wel alleen en had dus kunnen valsspelen indien nodig.  :)
Mijn eerste reactie bij het zien van die draaistoel was: de mol heeft dit geoefend. Daar zien we ongetwijfeld nog beelden van bij de reünie. Dus binnen het vooropgezette plan van Sven als mol vind ik dit een minpuntje.
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #31 Gepost op: 4-04-2022, 16:57:20 »
Sven is niet bepaald een afwerker hé. Manometer net te vroeg in het rood bij het duiken.

Sven is groot, redelijk gespierd en man. Alle drie deze aspecten zorgen voor een hoger luchtverbruik. Daar kan hij niets aan doen. Het was opvallender geweest als Yens eerder door zijn lucht heen was dan hij.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #32 Gepost op: 4-04-2022, 20:02:30 »
Sven was mijn hoofdverdachte vanaf het allereerste begin, maar ik neig ernaar hem toch te schrappen. Bij de opdracht van de Raketlancering is hij de enige die het bord 'Ruimtetoerisme' heeft gezien. Over de porto werd gemeld dat Bert en Anke (duo 1) en Uma en Yens (duo 2) dit bord niet hebben gezien. Daarna wilden Emanuelle en Philippe hier stoppen (duo 3), maar gaf Sven aan dat ze moesten doorrijden. Sven weet dus dat hij als enige dat bord gezien heeft. Dat daar een vraag over blijkt te zijn en hij die goed beantwoordt, terwijl niemand anders hem had kunnen controleren bij een fout antwoord, dat lijkt mij als Mol totaal onnodig. Of mis ik misschien iets?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #33 Gepost op: 4-04-2022, 20:13:12 »
Ik heb de opdracht ook net teruggezien, en precies dit viel me inderdaad op. Het was genoeg geweest om bij een fysieke proef te falen, en niemand zou het antwoord op die vraag hebben geweten. Er hoefden natuurlijk maar drie van de vijf vragen goed te zijn, maar toch. Sven heeft het hier als mol toch vooral ook aan zichzelf te danken, dat de proef geslaagd is. Dat kan hij de groep niet kwalijk nemen.
Ik vind het moment waarop hij in zijn eentje zit te kokhalzen in zijn buggy als gemeld wordt dat er urine gedronken moet worden, dan weer nogal gespeeld. Alsof het voor de camera even moet. Als hij er eenmaal staat, heeft hij er geen enkele moeite mee. Ik durf Sven nog steeds niet op één te zetten, maar misschien doe ik dat later deze week alsnog.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #34 Gepost op: 4-04-2022, 21:35:39 »


Bekijk Svens tot en met aflevering 3 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2022, 21:46:24 »
Nu ik meer op Sven begin te letten, zie ik dat hij in de eerste aflevering erg bepalend was voor de keuze om de Manu en Yens in de kisten te laten vallen en het raadsel zelf snel op te lossen. Hij is minder onopvallend dan ik dacht, in elk geval.

In de eerste instantie dacht ik: twee vragen goed beantwoorden bij de raket, dan ben je niet de mol. Maar het feit dat het voor Yens nu zo'n haastklus wordt met maar één kans, vind ik toch een mooie mogelijke sabotage. Het mag niet baten, maar toch. Iemand anders had misschien weer de planeten wel op volgorde kunnen zetten. (Al was dat natuurlijk nog erger om gehaast te moeten doen.)
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2022, 22:14:04 »
Mogelijk interessant: op het Vlaamse forum schreef NUMLOCKED: "Heeft in het begin iemand gelet op Sven in de auto met het liedje “I would do anything for love”. Voor zover ik kon zien zong hij “I will lie to you and thats a fact”. De echte tekst is “i’ll never lie to you..”

Lijkt te kloppen? Op minuut 0:04:17 in de video van aflevering 3 lijkt Jens inderdaad te zingen: "I will lie to you and that's a fact." De echte lyrics zijn: "I'll never lie to you and that's a fact." 

Kan iets zijn, of misschien heeft hij de tekst gewoon nooit goed onthouden

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #37 Gepost op: 5-04-2022, 07:36:19 »
Ik dacht dat ook te zien, maar het kan evengoed een kwestie zijn van de tekst niet goed kennen.

Ik hou Sven wel in de gaten, merk ik.
Ma how, zeg!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #38 Gepost op: 5-04-2022, 10:43:40 »
Na een tweede blik op aflevering 3 is mijn kijk op Sven ook genuanceerder. De vaststelling dat hij zelden of nooit zelf euro's scoort blijft overeind, maar hij sprokkelt toch wel wat kandidaatspunten bij mekaar in deze aflevering, wat niet echt consistent is met een mol die de sterke groep moet ondergaan.

Onder water kan hij er niets aan doen dat Manu en Uma het boven zo chill aanpakken. Het contrast is groot wanneer hij en Yens vragen gaan stellen en tekenen, op een kwartiertje (!) zijn ze klaar en is de tekening beneden. Belangrijk detail, zeker als de pogingen van Manu in realiteit ook niet veel meer dan die 15 minuten hebben gekost. Meer voer voor het Uma-topic, dit.  ::vergroot::

Bij de raketlancering vind ik zijn minst molse actie eigenlijk het opjagen van de voorliggers. Ik krijg het gevoel dat hij misschien wel de helft van de groep te laat had kunnen laten arriveren als hij dat wou. Als zijn plannetje echt was om 2/4 te scoren en de anderen maar één kans te laten, dan is achteraan rijden niet de allerbeste positie, en de rest van de groep mee vooruit drijven een risico. Het lijkt me dat de kans op succes kleiner was geweest als er bijvoorbeeld maar een tweetal buggy's het einde hadden gehaald. Zeker als Berts strategie om de trivia te spreiden over de buggy's nog wat strikter was gevolgd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2022, 00:03:17 »
Zijn zangmoment in de auto viel mij ook op qua lyrics. En ergens raar om inderdaad alle maanbuggies te manen  ;) haast te maken om als bolleboos het over te laten aan Yens. Het was effectiever geweest als hij als bolleboos als tweede buggy rondreed zodat hij nr 3 en 4 kon ophouden. Met als excuus: ben alles uit het hoofd aan het leren.

Maargoed als dit een klassiek Mol moment is kansen verprutsen en iemand anders nog 1 kans in 30 sec geven dan begint het wel zaak te worden aflevering 1/2 nogmaals te zien met de focus op Sven. Voor mij dan in elk geval want ik zat meer op Anke en Bert te letten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan