Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 12891 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #40 Gepost op: 6-04-2022, 07:44:38 »
Maargoed als dit een klassiek Mol moment is kansen verprutsen en iemand anders nog 1 kans in 30 sec geven dan begint het wel zaak te worden aflevering 1/2 nogmaals te zien met de focus op Sven. Voor mij dan in elk geval want ik zat meer op Anke en Bert te letten.

Zeker doen, heb ik ook gedaan.
Het vinden van de stelten (om de proef te redden), het net voor de streep “afstappen” van de stelten, het snel vinden van de cijfercolbinatie, het direct instemmen met Gretel dat ze voort moeten (en Yens en Manu achterlaten) terwijl Philippe nog twijfelt (en Gretel in Jij was een goede kandidaat zei dat zij eigenlijk niet zo snel wou gaan maar wel anderen + Toon die zei dat hij niet goed wist waarom het zo snel moest), het onmogelijk maken om ook maar in de buurt van het goede antwoord te komen maar wel instemmen met allerlaatste poging 75 voor Dolly Parton, …

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #41 Gepost op: 6-04-2022, 09:59:44 »
Doordat Sven naar mijn mening minder expressie in zijn gezicht heeft en wat monotoon kan praten, valt hij minder snel op en kan het misschien erop lijken dat hij zich wat afzijdig houdt. Dat is echter absoluut niet het geval. In de eerste aflevering meldt hij bijvoorbeeld als eerste dat er tekst op de muur staat bij de vier geketenden. Vlak voordat de overgebleven groep telefonisch contact maakt met Jens, houdt Sven de taart vast en geeft Nele de mobiel aan Philippe. Vervolgens heeft Sven opeens de telefoon vast en niet de taart. Ik kan me goed voorstellen dat je als mol zo veel mogelijk in control wilt zijn op het moment dat er 3000 euro verdiend kan worden.

In afl. 3 is Sven de bolleboos die informatie als een spons kan opzuigen. Dit komt niet overeen met het gesprekje dat hij in afl. 1 met crewleden heeft in een verduisterde ruimte. Daar laat hij voorkomen alsof hij slecht is in namen (‘Zie je, namen, oei, oei’). Ik weet niet zeker of hij op dat moment al de mol is en het kan een oprechte vergissing zijn om Jens aan te duiden als ‘Pieter-Jan’, maar er wordt in elk geval geen congruent beeld van Sven gegeven. Bovendien vind ik het wat toevallig dat hij schijnbaar uit zichzelf Jens aanhaalt (‘Als je aan mij zou vragen: wie was uw favoriet vorig jaar [...]’).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #42 Gepost op: 6-04-2022, 10:49:50 »
Kan me voorstellen dat hij die laatste vraag open liet in de hoop dat een kandidaat de kans zou grijpen zichzelf verdacht te maken en dat die biecht ging over teleurstelling dat er dus gewoon vol voor de groep/pot werd gekozen

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #43 Gepost op: 6-04-2022, 11:25:29 »
In afl. 3 is Sven de bolleboos die informatie als een spons kan opzuigen. Dit komt niet overeen met het gesprekje dat hij in afl. 1 met crewleden heeft in een verduisterde ruimte. Daar laat hij voorkomen alsof hij slecht is in namen (‘Zie je, namen, oei, oei’). Ik weet niet zeker of hij op dat moment al de mol is en het kan een oprechte vergissing zijn om Jens aan te duiden als ‘Pieter-Jan’, maar er wordt in elk geval geen congruent beeld van Sven gegeven. Bovendien vind ik het wat toevallig dat hij schijnbaar uit zichzelf Jens aanhaalt (‘Als je aan mij zou vragen: wie was uw favoriet vorig jaar [...]’).

Het zou mij niet verbazen als dit 1 van de testen was om de mol bepalen. Doe alsof je de naam van Jens niet meer weet zonder dat dit argwaan opwekt. Net zoals ze ten tijde van Elisabeth moesten zeggen dat ze bang waren van konijnen. En Sven doet dit opvallend goed.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2022, 13:34:00 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #44 Gepost op: 9-04-2022, 21:28:10 »
Die twee fouten die Sven maakt bij de ruimtekennisquiz vind ik verdacht genoeg om hem nu als Mol te zien, in combinatie met al zijn (on)molse acties in andere opdrachten uiteraard.

Eerst vond ik vooral het omdraaien van Neptunus en Uranus verdacht (ondanks dat er nog een ezelsbruggetje op het bord stond: "mensen vergeten altijd maar jullie slim uitgekozen namen"), maar dat hij de naam van de grondlegger van de oerknaltheorie niet weet en toch de oerknalvraag speelt vind ik eigenlijk minstens zo verdacht. De naam stond maar liefst drie keer op het bord.



Het kan wel zijn dat Sven het bord maar vluchtig heeft bekeken zoals Gilles in de voice-over stelt maar als je deze belangrijkste info die drie keer op het bord staat niet onthouden hebt, waarom dan toch die vraag spelen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #45 Gepost op: 9-04-2022, 21:31:49 »
Ja alsof hij echt dacht dat “pater” voldoende zou zijn.

We hebben m gevonden hoor  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #46 Gepost op: 9-04-2022, 21:53:49 »
Zo zeker durf ik het niet te stellen. Na morgenavond liggen de kaarten vast weer helemaal anders. :D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #47 Gepost op: 9-04-2022, 22:06:44 »
 ::rofl::

Ben vrij overtuigd dat t Sven is.
Wat ik ook leuk vind is dat hij gewoon tegen Nele zegt over de parship “ik wist het al.. had het al gezien”  :D
De mol wist dit al natuurlijk.

Zat eerst op Toon maar kennelijk is t de andere taartdrager  ::rofl::.
Er vliegen echt geen 3 roosjes af zonder dat iemand dat ziet toch. Ze waren niet minuscuul.
 
Maar idd.. je weet t nooit zeker .. ben vooral zeker van de niet mollen.

Los van alles. Ik vind Sven een superleuke smoothtalker met n schattig emo randje  ::love::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #48 Gepost op: 10-04-2022, 11:38:40 »
Sven staat ook bij mij sinds afl. 1 hoog op het lijstje toch ben ik niet zeker omdat al zijn eventuele molacties volop in beeld komen en dat is eigenlijk nooit zo bij De Mol. De molbriefings zijn  perfect aan Sven te matchen,  hij wordt ook in België flink verdacht. Ik vind het wat teveel allemaal.

Hij is taartdrager bij de missende roosjes, leest erg langzaam de Spaanse tekst op de muur , drukt 80 jaar als leeftijd van Dolly Parton door, laat veel ballonnen knappen ( en het ging hier maar om 500 euro) zijn rol bij de vloer is lava. In afl.2 als eerste gesnapt worden bij de camera en de gerechten verprutsen, zeggen dat hij muzikaal is en daardoor bij de gemakkelijke papagaaienproef komen waardoor hij op tijd terug is om het opvallend van de piraat te verliezen. Volgens de voiceover was het de fles van Sven die te ver was leeggeraakt in afl. 3 en zijn positie bij de raketlancering.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #49 Gepost op: 10-04-2022, 12:06:45 »
...
Het kan wel zijn dat Sven het bord maar vluchtig heeft bekeken zoals Gilles in de voice-over stelt maar als je deze belangrijkste info die drie keer op het bord staat niet onthouden hebt, waarom dan toch die vraag spelen?

Het is wel verdacht en Lemaitre is niet zo'n moeilijke naam.

Ik moet zeggen dat Sven na aflevering 3 wel weer in beeld is gekomen bij mij als mogelijke mol na de verdachte molacties in de raketopdracht en het uit de zuurstof raken tijdens het duiken. Toch heb ik moeite om een mol in hem te zien.

1) Zijn balende en zorgelijke blik in de maanbuggy, toen hij in zijn concentratie bij het bestuderen van de borden werd gestoord door veel gepraat, die blik leek mij niet gespeeld. Maar ja, andere mollen hebben mijn ook later verrast met hun acteerprestaties.

2) Waarom koos hij zelf voor het muzikale papegaaiennamen raden bij de schatkist? Ogenschijnlijk de mist gunstige molpositie. Voor hetzelfde geld had hij helemaal niet meer kunnen gaan zwaardvechten met de piraat en had hij geen invloed meer op het resultaat van de opdracht, maar het gebeurde wel en deed dat inderdaad opvallend slecht.

EDIT:

@Marimol, mee eens (veel in beeld als verdacht neergezet) en dat zwaardvechten leek bijna te slecht voor een mol. Die zou er af vallen maar niet meteen ... zou je denken.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 12:11:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #50 Gepost op: 10-04-2022, 12:30:50 »
Sven maakte bij het duiken razendsnel een tekening die ruim voldoende goed was.

Gaf onnodig het goede antwoord Félicette.
Overleg onderweg gehad met Yens/Uma over de maanlanding, dus waarom die vraag open laten staan? Waarom neemt mr. perfect dat risico?
Volgorde planeten kan mols zijn, maar ook totaal niet. Zelfs de beste kandidaat kan dat fout doen.

Niet emotioneel genoeg voor de molbriefings. Die was in afl. 3 teleurgesteld, daar had Sven anders gereageerd: iets als ‘ging wel aardig, maar het is niet gelukt’.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #51 Gepost op: 10-04-2022, 14:11:18 »
Sven staat samen met Uma bij mij hoog bij gebrek aan veel beters maar ik krijg ook soms het gevoel dat het té goed klopt allemaal. Zijn wat introverte persoonlijkheid waardoor hij niet helemaal lijkt op te gaan in de groep, de briefings die perfect matchen met een misschien wat te opzichtige duik van de balk en vervolgens weinig schade aanrichten ondanks pogingen in aflevering 3.

Ik vind hem daarnaast juist wel emo overkomen, in die mate zelfs dat het voorspelbaar was dat hij zo zou reageren en dan begin ik me bijna af te vragen waarom je überhaupt zo iemand zou kiezen als mol?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #52 Gepost op: 10-04-2022, 15:49:42 »
Als de strategie gevolgd zou zijn was vraag 17 ( van 18 vragen) de Oerknal voor Sven. Nu is de strategie niet gevolgd maar een mol met voorkennis zou toch moeten weten om welke 5 vragen het gaat en waar die staan in het parcours.

De opdracht zoals die nu uitgevoerd werd  kostte teveel tijd en omwille van die tijd maande Anke iedereen om de laatste vragen over te slaan. De kans is dan groot dat de andere kandidaten de vraag over de oerknal niet gelezen hebben. De vraag over de maanlanding was bij de start en voor Yens en Uma. Als mol kun je vrij zeker zijn dat die vraag gelezen is.

Zou het dan niet veel slimmer zijn voor de mol om de vraag over de oerknal over te laten? Alhoewel er risico was dat Bert en Anke die gelezen zouden hebben maar hij had ook vóór dat hij naar de computer ging aan Anke en Bert kunnen vragen wat zij gelezen hadden?
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 15:58:25 door Marimol »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #53 Gepost op: 10-04-2022, 23:59:47 »
Zo zeker durf ik het niet te stellen. Na morgenavond liggen de kaarten vast weer helemaal anders. :D

Zeker en vast.

Kreeg wel de indruk dat Sven te graag zat te solliciteren naar de functie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #54 Gepost op: 11-04-2022, 00:31:46 »
Ik wilde er niet aan dat Sven de mol was. Maar ik was bijna om aan het begin van afl. 4, want die punaise zou wel in dat extra paar sokken zitten. ::rofl::

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #55 Gepost op: 11-04-2022, 01:11:22 »
Ik vind hem daarnaast juist wel emo overkomen, in die mate zelfs dat het voorspelbaar was dat hij zo zou reageren en dan begin ik me bijna af te vragen waarom je überhaupt zo iemand zou kiezen als mol?

Wel wel... blijkbaar kan er toch veel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #56 Gepost op: 11-04-2022, 12:51:04 »
 ::rofl::
🤷🏼‍♀️

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #57 Gepost op: 11-04-2022, 12:52:20 »
Ja, hebt een pokerface of je hebt het niet.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #58 Gepost op: 11-04-2022, 12:58:05 »
Zo zeker durf ik het niet te stellen. Na morgenavond liggen de kaarten vast weer helemaal anders. :D

Sommige posts zijn nu erg grappig om terug te lezen...

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #59 Gepost op: 11-04-2022, 13:08:53 »
 ::rofl::