...
Het kan wel zijn dat Sven het bord maar vluchtig heeft bekeken zoals Gilles in de voice-over stelt maar als je deze belangrijkste info die drie keer op het bord staat niet onthouden hebt, waarom dan toch die vraag spelen?
Het is wel verdacht en Lemaitre is niet zo'n moeilijke naam.
Ik moet zeggen dat Sven na aflevering 3 wel weer in beeld is gekomen bij mij als mogelijke mol na de verdachte molacties in de raketopdracht en het uit de zuurstof raken tijdens het duiken. Toch heb ik moeite om een mol in hem te zien.
1) Zijn balende en zorgelijke blik in de maanbuggy, toen hij in zijn concentratie bij het bestuderen van de borden werd gestoord door veel gepraat, die blik leek mij niet gespeeld. Maar ja, andere mollen hebben mijn ook later verrast met hun acteerprestaties.
2) Waarom koos hij zelf voor het muzikale papegaaiennamen raden bij de schatkist? Ogenschijnlijk de mist gunstige molpositie. Voor hetzelfde geld had hij helemaal niet meer kunnen gaan zwaardvechten met de piraat en had hij geen invloed meer op het resultaat van de opdracht, maar het gebeurde wel en deed dat inderdaad opvallend slecht.
EDIT:
@Marimol, mee eens (veel in beeld als verdacht neergezet) en dat zwaardvechten leek bijna te slecht voor een mol. Die zou er af vallen maar niet meteen ... zou je denken.