Ondanks de soms vage theorieën hier, heb ik toch nog een paar twijfels of Sven de mol niet zou zijn.
-Bij het zien van het scherm 'jij bent de nieuwe mol' zie ik in de weinige uitdrukking in zijn gezicht meer bevestiging 'ok ik ben gekozen' dan teleurstelling, plus zijn ietwat zelfverzekerde pokerface-blik na het zien van het scherm.
-Hij wordt meteen na de eerste dag (afl.5) bij de schietopdracht het meest verdacht. Waarom? Hoogst waarschijnlijk het vage gedoe / gemix met de kokertjes op het eind in Aqualand. Hoe de opdracht ook is gespeeld, het is het sleutelmoment om Gilles de minstwaardevolle kokers te geven. Hij kan met Kristof iets hebben afgesproken over waar Kristof de waardeloze kokers tegen de trap zou zetten, of iets dergelijks.
-hij pakt pasvragen, geen risico om met geld langs Emanuelle te gaan
-Hij noemt zichzelf een porseleinen poppetje, zoals Uma en Emanuelle moeten gaan afwassen, voorkennis.
-het banaanlatenvallenmomentje, classic molactie. Enkel de camera zag het èn hij liegt erover ('ergens in die bomen gegaan')
-Hij vervloekt Yens om de +1000 bij het springen (maar springt uiteindelijk wel)
-foute antwoord 'banaan groeit naar het licht' is de meest veilige minst foute banaan.
-de teksten van de hulpmol in het knoppengebouw doen mij aan Kristof denken, 'mooi gezin heb je' als tranentrekker? en de tekstvan molbriefing (fier op u) tijdens de ontmoeting in de badkamer
-uiteraard niet op de laatste knop drukken...
Het is flinterdun. Maar het is ook een mol tegen wil en dank in aflevering 4 gekozen. Productie heeft gekozen voor de meest pokerfacemol waar het minst uit af te lezen valt, plus dat hij de voorgaande opdrachten heeft laten zien dat hij op sleutelposities komt waar hij op het laatst de macht had over het wel of niet laten slagen van een opdracht (balanceren tegen de piraat, raket lanceren)