Auteur Topic: [kandidaat] Anke  (gelezen 12357 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2022, 15:14:43 »
Alvast een betere keuze dan Uma  ;D

En een betere dan Toon ;D

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2022, 17:29:51 »
Ze leek erg nerveus voor haar scherm. Gespeeld of niet?

Volgens mij is haar hele natuur een beetje nerveus en hyper. Dus ik ga ervan uit dat het oprecht was.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2022, 17:42:20 »
Ze leek erg nerveus voor haar scherm. Gespeeld of niet?

Oprecht. Geen mol voor mij hierdoor.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #23 Gepost op: 23-03-2022, 19:14:34 »
Ik kan bij haar alleen maar aan Georgina Verbaan denken  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #24 Gepost op: 23-03-2022, 21:28:34 »
Voor nu geen mol vines bij haar, maar laat alles nog open ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2022, 09:49:19 »
Voor nu geen mol vines bij haar, maar laat alles nog open ;-)

Wijnstokken? Dat was vorig seizoen.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #26 Gepost op: 24-03-2022, 12:18:05 »
In de introductiefilmpjes komt Anke over als een enorm impulsieve en spontane vrouw. We  zien die kant van haar ook in de eerste aflevering, als Nele bij het ontbijt verschijnt, floept ze er vol energie uit: ‘Maar zeg Nele, wij zijn assorti een beetje!’

Maar bij momenten die met het spel te maken hebben reageert ze een stuk minder impulsief. Als Nele de vrijstelling pakt is het niet zij, maar Uma die primair uitroept dat ze het wist, Anke volgt pas een paar seconden later. Ook als Anke een groen scherm krijgt, zie ik niet een spontane reactie die zou passen bij wat we op andere momenten van haar karakter zien. Ze zegt dat Gretel in haar top-3-verdachten zit, maar ze reageert amper als die naar huis moet. Haar gebrek aan een spontane reactie bij bepalende spelmomenten vind ik niet helemaal stroken met hoe fanatiek ze in spelletjes zegt te zijn.

Ook doet het hameren op het belang van het groepsgevoel me denken aan Lennart, die dat vorig jaar in de tweede aflevering ook deed. Volgens mij is een hoofddoel van de mol in de eerste afleveringen om zich goed te positioneren in de groep en om zich er niet buiten te plaatsen (zoals Nele of Uma deden met het pakken van een voordeel).
« Laatst bewerkt op: 24-03-2022, 12:19:47 door vloeistof »

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2022, 18:05:50 »
Vol de Anke tunnel ingereden.

Bij de eerste opdracht laat Anke (de duidelijk voor een vrijsteling gaande) Nele zonder enig tegenstribbelen naar voren lopen. Ze moedigt Nele zelfs aan. Niet discussieren gewoon gaan. Op het moment dat Nele bij de kist staat begint ze lachend Nele uit te dagen.
Hierdoor verdwijnt er al 600 euo en de laatste spaans sprekende kandidaat uit het spel.
Anke kan weten dat de andere 2 spaanstalige niet vrij zijn gekomen. Als ze de andere kandidaten op een afstand ziet toekijken weet ze, als het er 4 zijn dat Bert de laatste spaans sprekende kadidaat is. Ook zijn er nu 5 kandidaen niet vrij.
Jens bevrijden (3000 euro) wordt een helse klus zonder hints.
Ze weten alleen ENG zeker maar die

Bij odracht 2 is Anke bij de verdeling van de koffertjes verdacht stil. Niet des Anke''s.
Hierdoor heeft ze een nul-koffertje. Prima molpositie. Zorg dat Gilles en Magda je uitsluiten. Geef antwoorden als DJ Kietelmonster en Hobbyvegan voor de show en het spel is geen wie van de 3 meer. Nu is het wie van de 2.

Bij opdracht 3 blijft Anke (bij het steltlopen) verdacht lang achterin hangen. Veel praat over de volgorde van vertrek, maar haar positie in die rij doet haar niet veel, lijkt wel.
Anke begint over de klok van Jens en voert hiermee lekker de druk op.
Ze komt net niet als laatse aan in het hokje Wederom prima molpositie.
Je weet hoeveel kanddaten een vraag hebben mogen beantwooden en of de vrijstelling al weggenomen is. Moet je wel kunnen steltlopen.

Anke was ingedeeld in de groep met kandidaten die zonder verpinken voor eigen gewin  zouden gaan. Bij Anke niets van gemerkt... of ze moet de mol zijn.

Maar dat is mijn tunnel ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2022, 18:33:04 »
Ja, ik heb Anke ook op nr. 1. Ondanks dat ze zo zenuwachtig leek bij de executie, da's nog wel een dingetje misschien. Maar afgezien daarvan: Anke profileert zich alsof ze vol voor de groep gaat. Aan tafel bij de discussie over de klok van Jens wil ze met zijn allen tegen de Mol. En bij opdracht 3 is zij het die 2x naar het hokje roept: 'Denk aan de groepspot, hè!'.
Tjonge, had de Mol het even mis zeg, toen hij Anke in opdracht 1 indeelde bij de vier die voor eigen gewin zouden gaan! ;D

Ze maakt geen aanstalten om als eerste naar de kooi te gaan. Dit lijkt me tactiek. Pakt Nele het kaartje, dan blijven er drie achter, -600. Waaronder zij zelf, met kinderen. Maar dat wordt gezien haar jonge en ambitieuze uitstraling niet zo ingeschat. Pakt Nele het kaartje niet, dan kan ze de vertrouwenskaart uitspelen die ze al had ingezet. Want ze willen toch allemaal naar het feest, en de onzelfzuchtige actie van Nele moet beloond worden... Als Uma en Bert hem dan ook niet zouden pakken had ze het als laatste rustig kunnen laten liggen. En anders boos worden op of Nele, of Uma of Bert natuurlijk.

Verder had ze een prima positie bij opdracht 2 met 2x het nul-koffertje, terwijl de twee hoogste bedragen 1.000 en 1.500 in het spel waren. En heeft ze zichzelf 2x door Gilles en Magda laten afstrepen. Want oh oh, die Anke blijkt toch niet zo'n goede leugenaar als ze zelf dacht. :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2022, 20:40:03 »

In de introductiefilmpjes komt Anke over als een enorm impulsieve en spontane vrouw. We  zien die kant van haar ook in de eerste aflevering, als Nele bij het ontbijt verschijnt, floept ze er vol energie uit: ‘Maar zeg Nele, wij zijn assorti een beetje!’

Maar bij momenten die met het spel te maken hebben reageert ze een stuk minder impulsief. Als Nele de vrijstelling pakt is het niet zij, maar Uma die primair uitroept dat ze het wist, Anke volgt pas een paar seconden later. Ook als Anke een groen scherm krijgt, zie ik niet een spontane reactie die zou passen bij wat we op andere momenten van haar karakter zien.

Anke is ook mijn mol o.a. hierom.

Gilles leek mij trouwens extra gespannen toen ze aan de beurt was bij de executie  ::joehoe::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2022, 20:42:39 »
Dat "denk aan de groepspot!" laat inderdaad wel mol(alarm)bellen afgaan. Het is lang niet altijd zo maar ik herinner me wel mollen (Pieter) die zich voordeden als tuk op geld te zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2022, 21:28:21 »
Anke staat bij mij inmiddels op 2 of gedeelde 1e  ::jaja::

Vooral door de 3e opdracht

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2022, 11:30:57 »
Gisteren ineens veel meer relax bij de executie. De eerste keer voor een mol is ook spannend, want je moet het toch faken, vanaf keer twee is er wat stress af.

In opdracht een een sleutelpositie, gaat mee met fouten van kandidaten en Yens. Bij opdracht twee eigenlijk een heel goede tactiek, zelfs was Philippe bij mol Anke ingedeeld, dan nog verdiende hij om door te gaan, want hij heeft het gewoon samen met Anke het slimst aangepakt. En opdracht drie wederom toch verdacht, helpt goed vertragen door zeker niet zelf de juiste oplossing te geven (dat doet Nele) en te treuzelen bij het rekenen.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2022, 12:53:41 »
Ja ik vond de excecutie gister ook opvallend. Meer alsof ze Phillipe wilde geruststellen dan 'oja, ik moet dit zelf ook spannend vinden nu'

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2022, 16:13:10 »
Anke wilde de getallen in het zand schrijven en was druk aan het tellen. Ze riep ook onderweg naar het slotje nog steeds het juiste getal. Onmols. Ik vond Yens hier wel mollen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2022, 20:58:47 »


Bekijk Anke's tot en met aflevering 2 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2022, 08:26:32 »
Anke wilde de getallen in het zand schrijven en was druk aan het tellen. Ze riep ook onderweg naar het slotje nog steeds het juiste getal. Onmols. Ik vond Yens hier wel mollen.

Maar hadden ze daar geen zicht op de zowel de vlag als het verloop van de duikproef, of vergis ik me? In dat geval kon ze het risico wel nemen op met de goede oplossing te komen. Terwijl zij wel de aanzet gaf voor de eerdere drie pogingen. Als mol kan ze bij de laatste dan kiezen ifv de situatie op het veld.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2022, 08:31:42 »
Anke wilde de getallen in het zand schrijven

Niet te bewijzen dat dat idee van haar kwam.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2022, 09:07:08 »
Ik kan de argumenten in deze tunnel wel volgen eigenlijk.
De molversaties, de koffertjes, de vertraging bij de reus, net die kandidaat die het meest “kandidaten-gedrag” (zenuwachtigheid, rondkijken) vertoont bij de strak geregisseerde eliminaties, de rechercheur die de mol blijkt te zijn, het lijkt allemaal te kunnen passen in een mooi verhaal.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2022, 15:46:06 »
Dat zou dan de 2e rechercheur zijn.
De geschiedenis herhaalt zich?

Ik durf haar zeker niet uit te sluiten